• badbadpresident
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19:24
Het partijprogramma ziet er redelijker uit dan wat ik een paar jaar geleden van ze zag. Wat ik altijd bijna op het ironische af vind is dat DENK zo tegen discriminatie en voor gelijkheid zegt te zijn maar dat het woord homo en geaardheid maar een keer voorkomen in hun programma. De focus ligt wel erg dik op gelijkheid voor moslims waar op zichzelf niks mis mee is alleen dan vraag je je af waarom ze zich niet met dezelfde kracht inzetten tegen homohaat, wat toch best een issue is onder hun achterban..

Verder heb ik nooit begrepen dat DENK niet duidelijker is over wie ze zijn en waarvoor ze staan. Het is de Turks Nederlandse moslim partij. Die mag ook gewoon bestaan, kom er gewoon voor uit zou ik zeggen.

Tenslotte ben ik niet zo een fan van het ontkennen van de Armeense genocide en wil ik het verbod op godslastering geen nieuw leven in blazen.

Kudos voor hun punten m.b.t. de zorg daar ben ik het mee eens.

[Voor 0% gewijzigd door badbadpresident op 10-02-2021 22:09. Reden: Typos]

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:26
https://www.bewegingdenk.nl/verkiezingsprogramma/ -> en dan echt de aller aller eerste link op die pagina

[Voor 53% gewijzigd door Webgnome op 11-02-2021 07:03]

Strava, Twitter

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:35
Het zijn zulke acties die toch een nare smaak achterlaten:

https://www.ad.nl/politie...erende-filmpjes~a2d28ebc/
Denk maakt geregeld filmpjes van Kamerleden van Turkse komaf van andere partijen, waarin de partij hen bijvoorbeeld afschildert als verraders van de Turks-Nederlandse gemeenschap.
Blijkbaar is intimidatie een gerechtigd middel bij Denk. Zulke daden ondermijnen aardig de mooie woorden.

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:25
@RazorMaron je zegt zelf dat het beleid van regimes als Turkije rondom kritiek eng is. Vervolgens vind je het echter prima als mensen daar in mee gaan in plaats van daar daadwerkelijk kritiek op te hebben.

Zoals we bij racisme en discriminatie vaak zeggen dat zwijgen is onderdeel van het probleem zijn zo gaat dat natuurlijk hier ook op.

Sterker nog, ze helpen dat beleid zelfs mee door actief filmpjes te verspreiden van m been die wel kritiek durven hebben.

Die band met Erdogan is dus wel degelijk aanwezig. Terecht dat daar dan af en toe kritische vragen over komen.

Kijk ook eens naar het stemgedrag rondom verbod op buitenlandse financiering voor politieke partijen.

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:05

defiant

Moderator General Chat
Juist als je een minderheden partij bent, zou je zeggen dat democratische en rechtsstatelijke principes tot uiting zouden moeten in de partij qua principes en handelen, net zoals diversiteit en anti-discriminatie. De beoogde achterban is er immers als minderheid bij gebaat.

Toch zie je de partij in het verleden niet zo handelen:
Expert en leden zetten vraagtekens bij benoeming bestuur Denk
Het nieuwe bestuur van Denk, dat werd gekozen op de ledenbijeenkomst op zaterdag in Amsterdam, is niet rechtsgeldig. Dat stelt VU-hoogleraar Marjan Olfers, dé deskundige op het gebied van het verenigingsrecht, naar aanleiding van berichtgeving hierover zaterdag in de Volkskrant.
Ook werd aan de voorgedragen bestuursleden, Ejder Köse, Gökhan Çoban en Fazli Kafa, vooraf geen inhoudelijke vragen gesteld over hun visie op de partij. „Ik ga ervan uit dat het kundige mensen zijn”, zegt Mangal, „maar ik heb ze niet kunnen bevragen over wat ze willen met de partij. Ik vraag me af hoe drie Turkse mannen het frame van Turkenpartij gaan weerleggen.”
Hoe Denk met ‘trollen’ politieke tegenstanders monddood probeert te maken
Denk profileert zich ook met persoonlijke aanvallen op collega-Kamerleden van Turkse of Marokkaanse komaf. Favoriete doelwitten: Kamervoorzitter Khadija Arib en Kamerlid Ahmed Marcouch (beiden PvdA). Ze zijn in Denk-ogen „lokazen”, die alleen in de Kamer zitten om de etnische stem binnen te halen, maar niet opkomen voor hun etnische achterban.

Exemplarisch is een video over Arib waarin is te zien hoe zij tijdens een debat even twijfelt over de naam van het islamitische Suikerfeest. Die hapering wordt geknipt en in een video geplakt. Suggestie: Arib is zó ‘ver-Nederlandst’ dat zij niet eens meer weet wat het Suikerfeest is. „Blijkbaar word je door de PvdA beloond met een tweede plek als je je afkomst verloochent en vergeet waar je vandaan bent gekomen”, concludeert Kuzu, kijkend in de camera.
Uit onderzoek van NRC blijken diverse internettrollen, ook wel sock puppets genoemd, actief te zijn voor Denk. Dat zijn online identiteiten waar een echt bestaand persoon achter lijkt schuil te gaan. In werkelijkheid worden ze aangestuurd door iemand anders of een organisatie, met als doel de publieke opinie te beïnvloeden.
Denk overwoog bij Kamerverkiezingen vervalste PVV-campagne
Politieke partij Denk heeft voorbereidingen getroffen om in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart vorig jaar een vervalste PVV-advertentie online te zetten. De partij liet een ontwerp maken met een portret van PVV-leider Geert Wilders, het logo van de partij en de tekst: „Na 15 maart gaan wij Nederland zuiveren.”

Denk besloot uiteindelijk de nepadvertentie niet online te zetten omdat dit „te ver” zou gaan.
De racistische en politieke terreur van Denk (opinie)
Denk oefent in de Tweede Kamer stelselmatig politieke terreur uit op Kamerleden met een migratie-achtergrond, Kamervoorzitter Khadija Arib incluis. Via filmpjes op Facebook en, wanneer het gaat om Nederlandse Kamerleden met een Turkse afkomst, via donderpreken in de Turkse media. Voor buitenstaanders is het niet altijd duidelijk in welke politiek-religieuze context dat gebeurt.
Als Kuzu een filmpje laat knippen van een debat tussen hem en een ander Kamerlid met een Turkse afkomst, en dat vervolgens deelt op sociale media met de tekst „dit is een hypocriet”, is het in de ogen van witte Nederlanders misschien niet sjiek, maar ook niet bijzonder ernstig.

Maar de term hypocriet (munafiq) is een hondenfluit, specifiek bedoeld voor de islamitische achterban. In de islamitische context is munafiq zowat het zwaarste verwijt dat je kunt krijgen. Een munafiq is erger dan een ketter. Een munafiq dient direct te worden vermoord
Denk heeft Arib, Karabulut, Yesilgoz, Lacin, Özütok en mij er niet onder gekregen. Maar dat doel hebben Kuzu c.s. ook niet voor ogen. Zij willen de volgende generaties Nederlanders met een Turkse afkomst die het idee zouden kunnen krijgen om de Nederlandse politiek in te gaan, alvast een les leren: waag het niet om tegen de belangen van Erdogan in te gaan.
En dit is nog maar een greep uit de vele praktijken van DENK die imho niet het karakter hebben van een fatsoenlijke partij die vanuit liberale democratische en rechtsstatelijke principes de achterban wil vertegenwoordigen. Het is imho zeer te betreuren dat zo'n partij hierdoor juist de achterban verder in een hoek duwt waar ze extra kwetsbaar zijn.

Climate dashboard

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:13
Bij de NOS op 3 een hele uitgebreide sessie met Baudet en Azarkan vorige week. Azarkan zoals je hem kent. Assertief en hij probeerde Baudet flink af te fikken (gaf niet echt een lekker voorbeeld aan de jongeren wat dat betreft vind ik persoonlijk). Baudet was volwassener in die zin. Al kan hij ook niet echt op die wijze modder gooien lijkt het.

Goed Azarkan zit tegen het oververmoeide aan. Maar toen hij de vraag kreeg waarom DENK zich niet wil conformeren aan de 2% BBP uitgaven aan defensie zoals binnen de NAVO afgesproken. Vroeg hij op een gegeven moment aan een scholier: 'maar weet je wie de NAVO domineren?'. En hij gaf zelf even het antwoord: 'dat zijn 5 landen, die zijn permanent lid. Dat is China, dat is Rusland. En die bepalen met zijn allen wat goed is'. 8)7

Hij kent het verschil tussen de NAVO en VN Veiligheidsraad niet eens :F. Hoe serieus kun je die man in hemelsnaam nemen.

Voor wie het hele gesprek terug wil zien
. 1:01 het bewuste fragment. Best interessante sessies bij NOS op 3.

[Voor 16% gewijzigd door PLAE op 01-03-2021 15:51]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee