Vraag

• markweberr
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-06-2021
Mijn vraag:
Ik vraag mij of ik een onderneming moet starten, ik heb veel online gezocht maar kom er niet helemaal uit. Ik zal het even uit leggen.

Mocht het relevant zijn, Ik ben 20(NL) en volg een HBO studie.
Een jaar geleden ben ik een website gestart en sinds een paar maanden heb ik besloten banner advertenties te plaatsen aangezien de hosting kosten te hoog werden om dit zelf te financieren. De website levert mij gemiddeld €4000,- per maand op met de huidige bezoekers statistieken die overigens ontzettend snel groeien.
Advertentie inkomsten komen vanuit een ad netwerk die mij via PayPal betaald. Ik heb een IT achtergrond en regel de hosting zelf, hier ben ik ongeveer €300,- per maand aan kwijt.

Aangezien de bedragen wel aardig beginnen op te lopen vroeg ik mij of of het belasting technisch voordeliger is om een bedrijf te starten. Nu geef ik mijn inkomsten op als "Inkomsten uit overig werk" en zal dit gewoon onder box 1 vallen.

Op de website van de belastingdienst kom ik vaak terug op de vraag "Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?" dit is blijkbaar belangrijk om te bepalen of je inkomsten 'resultaat uit overige werkzaamheden' zijn.

Nu vindt ik het lastig om deze vraag te beantwoorden. Ja ik maak veel winst. Nee ik besteed hier niet veel tijd aan, max 1-2 uur per dag. Ook heb ik geen 'klanten', enkel een ad netwerk waar ik geen facturen naar stuur.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Wat zijn inkomsten uit overig werk? (https://www.belastingdien...inkomsten-uit-overig-werk)

Uw activiteiten op internet: hobby of onderneming?
(https://www.belastingdien...ernet_hobby_of_ondeneming)

Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting? (https://www.belastingdien...oor_de_inkomstenbelasting)

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
Wow, goed gedaan hoor! Ondernemer heeft naar mijn weten een urenminimum voor de belastingdienst. Zoek daar eens naar. En anders, bel de belastingtelefoon voor ondernemers.

[Voor 18% gewijzigd door NimRod1337 op 01-02-2021 20:38]

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 08:24
Of je richt een BV op. Kun je daar je winst in stoppen zonder dat je er meteen 50% belasting over moet betalen. Met de winst uit je BV kun je weer andere dingen doen, bijvoorbeeld investeren in andere activiteiten jezelf een hypotheek geven.
Tevens kun je dan je makkelijker de aandelen uitgeven als je (een deel) van de website wilt verkopen.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31
TukkerTweaker schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:39:
Of je richt een BV op. Kun je daar je winst in stoppen zonder dat je er meteen 50% belasting over moet betalen. Met de winst uit je BV kun je weer andere dingen doen, bijvoorbeeld investeren in andere activiteiten jezelf een hypotheek geven.
Tevens kun je dan je makkelijker de aandelen uitgeven als je (een deel) van de website wilt verkopen.
Helemaal geen gek idee. Een accountant komt dan ook al snel om de hoek kijken.

Voor ondernemer lees ik loop je risico, en het is je hoofd- en door jezelf gegenereerde inkomen. Volgens mij ben je ondernemer. Ik zou zelf toch bellen met de belastingtelefoon of accountant.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/

Is daar niet wat meer informatie voor je?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
NimRod1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:37:
Wow, goed gedaan hoor! Ondernemer heeft naar mijn weten een urenminimum voor de belastingdienst. Zoek daar eens naar. En anders, bel de belastingtelefoon voor ondernemers.
Hoeft niet, maar als je als zzp'er werkt en niet aan het urencriterium voldoet mis je wel enkele belastingvoordelen. Maar ook dan is dat nog fiscaal voordeliger dan het gewoon opgeven als resultaat overige werkzaamheden. BV kan ook, zit je niet met urencriterium, maar met gemiddelde omzet van 4000/maand is dat wellicht nog niet helemaal optimaal want je zit wel met DGA-salaris wat minimaal 47.000/jaar moet zijn. Maar goed, met een omzet van 4000/maand kan het denk ik geen kwaad om eens een uurtje met een fiscalist/accountant om de tafel te gaan zitten, als je zoiemand niet in je eigen netwerk hebt.

• AndosH
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-06 13:23
De vraag is niet of het voordeliger is om dit bij de belastingaangifte als inkomen uit onderneming op te geven in plaats van als inkomen uit overig werk, want dat zal het geval zijn. Voor inkomen uit onderneming gelden kort samengevat voordelen die voor overig werk niet gelden (zie: https://www.ikgastarten.n...de-ondernemers-zo-zit-dat).

De vraag is wel of je dit voor de inkomstenbelasting een onderneming kan noemen. De link die je zelf al plaatste legde er al iets over uit: in hoeverre loop je ondernemersrisico, in hoeverre steek je tijd in de onderneming? Op zich klinkt het bijhouden van een website met onzekere reclame-inkomsten wel als ondernemen. Er is ook nog deze checklist die je wat verder op weg helpt:

https://www.belastingdien...oor-de-inkomstenbelasting

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 08:24
Hielko schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:59:
[...]
BV kan ook, zit je niet met urencriterium, maar met gemiddelde omzet van 4000/maand is dat wellicht nog niet helemaal optimaal want je zit wel met DGA-salaris wat minimaal 47.000/jaar moet zijn. Maar goed, met een omzet van 4000/maand kan het denk ik geen kwaad om eens een uurtje met een fiscalist/accountant om de tafel te gaan zitten, als je zoiemand niet in je eigen netwerk hebt.
Hangt er helemaal van af wat de plannen met de website zijn. Als het incidenteel is en er is verder geen ambitie dan is het niet handig, indien je verder wilt uitbouwen en / of investeren in de website (geen winst maakt) heb je wel mogelijkheden om het DGA te minimaliseren.

• markweberr
Waar ik mee zit is dat ik dit niet voor jaren wil doen. Zodra ik klaar ben met mijn studie zou ik er mee willen stoppen. Dit zou dan over 2 jaar zijn. Een BV opzetten lijkt mij dan veel werk voor die 2 jaar.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:25

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

BV geeft wel meer kosten, je zal jaarrekening enzo moeten aanleveren. Maar na 2 jaar heb je dus een serieus bedrag bij elkaar gesprokkeld.

Maar waarom zou je stoppen met een lucratieve website? Veel HBOers zullen hun vingers aflikken bij 4k bruto per maand.

Zal een koude douche worden als je dan bij je 1e werkgever aankomt en die 2750 per maand gaat bieden terwijl je net je kip met gouden eieren haar nek hebt omgedraaid.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:27
markweberr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:26:
Waar ik mee zit is dat ik dit niet voor jaren wil doen. Zodra ik klaar ben met mijn studie zou ik er mee willen stoppen. Dit zou dan over 2 jaar zijn. Een BV opzetten lijkt mij dan veel werk voor die 2 jaar.
Dat zou ik zeler niet doen. Als het je maar 1-2 uurtjes in de week kost zou ik er ook na het behalen van je diploma mee doorgaan. Ten eerste omdat een baan vinden makkelijker gezegd dan gedaan is. Ten tweede is dat toch hartstikke lekker? 4000 euro per maand voor een paar uurtjes werk in de maand?

Als je dan ook nog een vaste baan hebt, heb je een inkomen waar de meeste mensen alleen van kunnen dromen. Ik zie je website eigenlijk vooral als passief inkomen. Geeft je zelfs nog wat zekerheden als je zonder baan komt te zitten. :)

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18
Een bv opzetten is tegenwoordig lang niet zoveel werk meer als vroeger. 400 euro ben je een heel eind. Uitgaande dat je reclame inkomsten gewoon gespecificeerd krijgt is de administratie ook wel te overzien en je jaar rekening kosten ook maar een paar 100 euro.

Het uitkeren van het dga salaris is niet geheel waar. Je kan hier vanaf zien als je een gegronde reden hebt. Zolang je jezelf maar geen andere dingen uitkeert als divident of een lening tegen extreem goede voorwaarden. De b.v. is namelijk een eigen rechtspersoon en dient zakelijk te handelen. Een lening met 0% rente is dat niet. De rente dient markt conform te zijn over het algemeen.

Gezien het lage aantwl uren is het denk ik mogrlijk om af te zien van het dga salaris echter zit het geld dan wel vast in de bv. Maar dit stuk zou ik bij een accountant voorleggen

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Als je echt de 4K per maand weet vol te houden en je wilt er op termijn mee stoppen zou ik die vraag ook voorleggen aan een accountant.

Dergelijke sites gaan voor +/- 2-3 keer de jaaropbrengsten in de verkoop . Zo'n bedrag zou je wellicht ook beter via een bedrijf kunnen laten lopen ipv dat je dat ineens bij je inkomsten moet optellen in de toekomst.

Handig om voorbereid te zijn.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:25

t_captain

Moderator General Chat
markweberr schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:34:

Mocht het relevant zijn, Ik ben 20(NL) en volg een HBO studie.
Een jaar geleden ben ik een website gestart en sinds een paar maanden heb ik besloten banner advertenties te plaatsen aangezien de hosting kosten te hoog werden om dit zelf te financieren. De website levert mij gemiddeld €4000,- per maand op met de huidige bezoekers statistieken die overigens ontzettend snel groeien.
Advertentie inkomsten komen vanuit een ad netwerk die mij via PayPal betaald. Ik heb een IT achtergrond en regel de hosting zelf, hier ben ik ongeveer €300,- per maand aan kwijt.
Mijn idee:
* Meteen een onderneming starten.
* Je opleiding niet meteen opgeven, je leert er hopelijk nuttige vaardigheden. Wel goed balanceren tussen je opleiding en je onderneming. Als het echt nodig is, terugschalen naar deeltijd.

Je verdient nu al meer met je onderneming dan je als startsalaris met je HBO opleiding gata krijgen, De kans dat je binnen enkele jaren een ton per jaar verdient, is aanzienlijk.

Welkom bij de ondernemers :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 14:58
Daar heb je een accountant voor. Heb voor 1500 euro per jaar alles geregeld waarbij hij de loonadministratie doet, jaarrekening, aandeelhoudersvergadering (voorzitter: ik, notulist: ik, aandeelhouder: ik, publiek: geen), btw aangifte en alles regelt. Opzetten van de BV kost je een 1000 euro ongeveer. Het geld in je BV is veel gemakkelijker om mee te werken.
Je kan bijvoorbeeld bedrijfsgoederen hieruit financieren (pc, toebehoren, etc), jezelf een hypotheek verstrekken, investeren in andere zaken.

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 16:49
Ben ik de enige die zich afvraagt wat dit voor een website is? (gouden business als je het mij vraagt)

Wat betreft onderneming:
- BV is belastingtechnisch aantrekkelijker, maar vergt wel redelijk wat papierwerk. Hier heb je dan meestal een accountant voor of boekhouder.

- Anders optie is om dit te laten lopen als ''resultaat overige werkzaamheden''. betaal je er wel gewoon belasting over ieder jaar, maar dan heb je het geld wel voor jezelf beschikbaar zonder teveel rompslomp.

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:38

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Juist dan zou ik een BV opstarten en daar alles in onder brengen. Als je tzt nog steeds alles wilt stoppen kan je de BV verkopen en ook daar geld mee verdienen.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22
Marschmellow schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:54:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat dit voor een website is? (gouden business als je het mij vraagt)

Wat betreft onderneming:
- BV is belastingtechnisch aantrekkelijker, maar vergt wel redelijk wat papierwerk. Hier heb je dan meestal een accountant voor of boekhouder.

- Anders optie is om dit te laten lopen als ''resultaat overige werkzaamheden''. betaal je er wel gewoon belasting over ieder jaar, maar dan heb je het geld wel voor jezelf beschikbaar zonder teveel rompslomp.
Ik ben ook wel benieuwd inderdaad! Of het een gouden business is hangt natuurlijk ook een beetje af van hoeveel uur er in gaat zitten, maar gezien de opbrengst en dat dit naast een studie wordt gedaan lijkt het een prima businessmodel :)

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
4000 euro per maand is niet interessant voor een BV, ik zou je zelf gewoon inschrijven als ZZP'er, weet je zeker dat je het urencriterium niet haalt? Elke seconde dat je aan je website denkt telt mee he (zelfs dit topic telt mee). Overigens is het urencriterium alleen relevant voor bepaalde aftrekposten.

Het enige voordeel van een BV is aansprakelijkheid, dmv een werk BV en een holding kan je de werk BV verantwoordelijk maken en zorgen dat er geen geld in zit. Mocht er iets misgaan dan kan die BV failliet gaan en blijf je zelf buitenschot. Als dit geen probleem is dan zou ik er geen BV van maken. BV wordt interessant bij meer dan 120.000 euro winst per jaar

Als je de site straks wil verkopen is dit interessanter om als ZZP'er of privé te doen ipv BV

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 08:12
4000euro p/m aan banner inkomsten, wat voor type site is dit dan?

Vanaf hier gaat het een beetje offtopic

[Voor 30% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:55]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mrveenie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:03:
Gezien het lage aantwl uren is het denk ik mogrlijk om af te zien van het dga salaris echter zit het geld dan wel vast in de bv. Maar dit stuk zou ik bij een accountant voorleggen
Daar denkt de fiscus en de wetgever toch wel wat anders over. Weinig uren maken is geen criterium om geen gebruikelijk loon uit te keren. Je kan jezelf ook pas structureel een lager gebruikelijkloon uitkeren in overleg en met toestemming van de fiscus.
GrooV schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:19:
4000 euro per maand is niet interessant voor een BV, ik zou je zelf gewoon inschrijven als ZZP'er, weet je zeker dat je het urencriterium niet haalt? Elke seconde dat je aan je website denkt telt mee he (zelfs dit topic telt mee). Overigens is het urencriterium alleen relevant voor bepaalde aftrekposten.

[...]
Als je de site straks wil verkopen is dit interessanter om als ZZP'er of privé te doen ipv BV
Inderdaad een eenmanszaak (ZZP'er bestaat niet) is een veel logischere ondernemingsvorm. Waarschijnlijk voldoet de TS niet aan de urencriteria en mist dus een aantal aftrekposten. Urencriterium is 1.225 uur, zo'n 24 uur per week, met 1-2 uur per dag kom je net aan de helft als je elke dag 2 uur besteed.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:18

Herman

FP ProMod
Marschmellow schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:54:
(...)

Wat betreft onderneming:
Kun je dit onderbouwen, of roep je dit gewoon? Vanwege de zelfstandigenaftrek en andere faciliteiten is in veel gevallen juist een EZ voordeliger dan een BV. (Of dit in de toekomst zo blijft, is afhankelijk wat de overheid met de zelfstandigenaftrek gaat doen)
Denk je je bedrijfmodel (de website) te kunnen verkopen? Bij bedrijfsoverdracht kan een BV-structuur (Holding - werkmij) wél aantrekkelijk zijn als je verwacht dat je er een leuk bedrag voor kunt krijgen. Deze 'stakingswinst' is als eenmanszaak belast in box III, vaak tegen hoge tarieven. Met een BV kun de de belastingclaim bij een overdracht uitstellen.

Gelet op de bedragen en op je vragen: laat je goed adviseren! Loop eens een aantal accountantskantoren binnen en vraag om een vrijblijvend gesprek. Hier zullen ze je vast verder kunnen helpen!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
BV is echt niet interessant met deze bedragen. Vergeet niet dat TS nu niet zo veel belasting betaald omdat hij nog studeert. Mocht hij straks gaan werken dan komt dit bovenop zijn inkomen.

Belasting uitstellen dmv een BV is alleen leuk als je in de toekomst minder inkomen gaat krijgen, TS gaat waarschijnlijk de komende 30-40 jaar steeds meer verdienen. Verder ben je met een BV gewoon minstens 1000 euro per jaar aan kosten (jaarrekening, boekhouder) + je DGA salaris kwijt terwijl je als eenmanszaak je IB aangifte zelfs zelf zou kunnen doen. Ook zijn alle financiële jaarcijfers van een BV openbaar.

Het slimste lijkt mij om nu zo veel mogelijk van het inkomen te belasten ipv in de toekomst. Daarnaast kan het helemaal niet interessant zijn om de website als bedrijf (BV) te verkopen mocht het een internationale site zijn met een internationale koper.

Mijn advies, praat met een boekhouder

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:32
Wow, goed gedaan!

Ik ben wel benieuwd waarom je deze relatief makkelijke inkomsten wil laten varen op het moment dat je de opleiding klaar hebt :?

Ga bijvoorbeeld 32 uur werken na school (of minder) zodat je tijd houdt om de website bij te houden, of nog slimmer, zoek een student die jouw werk voor de site doet, betaal die persoon gezond meer dan dat hij/zij bij de AH verdient met vakken vullen en je hebt een win win :Y

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de belasting heb je twee dingen waar je rekening mee moet houden en beiden apart moet bekijken. BTW en inkomstenbelasting. Gezien de omvang van je omzet zal je voor de BTW al ondernemer moeten worden, volgens mij grens van € 20.000 per jaar. Als je dan toch ondernemer bent zal je dat dus ook voor de inkomstenbelasting moeten doen, hetgeen niet erg is want je kan dan ook de kosten aftrekken etc. Je kan echter niet gebruik maken van de kleine ondernemers regeling etc waar een uren criterium voor geld.
Maar maak een afspraak bij KvK die kunnen je er veel meer over vertellen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Voordat je wat dan ook doet, bel de belastingtelefoon en neem contact op met een accountant. Zelfs al ben je een paarhonderd euro kwijt aan consult van een accountant, het is het geld absoluut waard.

Zou verder sowieso verder gaan met je studie. Welke vorm je onderneming het beste kan hebben kan een accountant je vertellen, ik zou zeker niet vertrouwen op het advies van Tweakers. Zelfs al zijn er hier veel ondernemers, een accountant waar je in vertrouwen al je info op tafel kan leggen en die je heel gericht vragen kan stellen heb je veel meer aan.

Ik zou er wel werk van maken om je onderneming zsm op papier te zetten. Ook zonder inschrijving ben je gewoon belastingplichtig, en zeker als het om 4000 euro per maand gaat dan wil je niet over een paar jaar de belastingdienst op je dak hebben. Met 2 uur per dag loop je wat aftrekken mis, maar je bent wel gewoon ondernemer. Inschrijven bij KVK is de makkelijkste manier om het op te lossen.

[Voor 4% gewijzigd door Oon op 02-02-2021 11:41]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 16:02

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Investeer een paar honderd euro in een accountant. Dat betaald zich zelf terug. Dit is zijn of haar vak en kan je prima adviseren in wat verstandig is, het meest voordelig en handig voor de toekomst.

Niet alleen staan er hier in dit topic foutieve uitspraken, het is ook gebaseerd op aannames. Verzamel alle informatie & papieren die je hebt en zoek een gedegen accountant op.

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:54
Oon schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:39:
Voordat je wat dan ook doet, bel de belastingtelefoon en neem contact op met een accountant. Zelfs al ben je een paarhonderd euro kwijt aan consult van een accountant, het is het geld absoluut waard.

Zou verder sowieso verder gaan met je studie. Welke vorm je onderneming het beste kan hebben kan een accountant je vertellen, ik zou zeker niet vertrouwen op het advies van Tweakers. Zelfs al zijn er hier veel ondernemers, een accountant waar je in vertrouwen al je info op tafel kan leggen en die je heel gericht vragen kan stellen heb je veel meer aan.

Ik zou er wel werk van maken om je onderneming zsm op papier te zetten. Ook zonder inschrijving ben je gewoon belastingplichtig, en zeker als het om 4000 euro per maand gaat dan wil je niet over een paar jaar de belastingdienst op je dak hebben. Met 2 uur per dag loop je wat aftrekken mis, maar je bent wel gewoon ondernemer. Inschrijven bij KVK is de makkelijkste manier om het op te lossen.
Ik wil even onderschrijven wat oon hier zegt. En let op dat de belastingdienst niks geeft om hoeveel uur jij werkt. Maar om het inkomen. En +/-48k op jaarbasis verdien je niet met bijverdienste. Dat is een volledig inkomen. Ga dus als de bliksem met een account/ financiel adviseur om tafel zitten om te kijken wat je het beste kan doen.

• markweberr
Bedankt voor alle informatie, heeft mij een goed beeld gegeven wat mijn opties zijn.

Om een aantal vragen te beantwoorden:
De website is een xxx site, verklaart ook deels de explosieve groei van afgelopen jaar gezien alle lockdowns. Het is overigens ook niet nederlands 75% van de traffic is VS.

Dit is ook gelijk de reden dat ik hier niet voor een lange tijd mee door wil gaan, het is gewoon niet een leuke industrie.
Het liefst verdien ik nu zo veel mogelijk geld en inversteer ik een groot deel wat mij op lange termijn weer passief inkomen genereert.

Edit:
Zit een grootte kans in dat ik het wil verkopen wanneer ik er klaar mee ben, heb al meerde offers gehad allemaal van internationale bedrijven.

[Voor 11% gewijzigd door markweberr op 02-02-2021 13:02]

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 14:18
knip
Dit is brandtof voor het off-topic gaan

Los daarvan succes met je keuze.

[Voor 78% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:57]

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 10:05

Gaat door op offtopic

[Voor 92% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:57]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Gaat door op off-topic

[Voor 91% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:58]

• kleefei

Gaat door op off-topic

[Voor 92% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:58]

• Farabi
  • Niet online

Gaat door op off-topic

[Voor 93% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:58]

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 08:12

Gaat door op off-topic

[Voor 95% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:59]

• kleefei

Gaat door op off-topic

[Voor 91% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:59]

• Farabi
  • Niet online

Gaat door op off-topic

[Voor 98% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:59]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:32

Gaat door op off-topic

[Voor 94% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:59]

• kleefei

Gaat door op off-topic

[Voor 96% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 22:59]

• Farabi
  • Niet online

Gaat door op off-topic

[Voor 97% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 23:00]

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 14:18

Gaat door op off-topic

[Voor 97% gewijzigd door t_captain op 03-02-2021 23:00]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:25

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Die xxx kant maakt het volgens mij wel moeilijker om het formeler te maken.

Niet ieder bank wil je meteen als klant, ik hoop dat je een niche hebt gevonden waar geen foute zaken qua copyrights en content gebeuren.

Want een aansprakelijkheidsverzekering is wellicht ook dan aan te bevelen.

Maar is het wellicht ook verstandig om m juist wel in een BV onder te brengen hoewel je dan wel in de KVK oppopt als bestuurder van een xxx bedrijf. En afhankelijk van je carrière doelen is dan wellicht wel een probleem.

Volgens mij zitten hier een aantal Tweakers in dezelfde business. Die kunnen je wellicht van advies voorzien.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Barrycade schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:

Volgens mij zitten hier een aantal Tweakers in dezelfde business. Die kunnen je wellicht van advies voorzien.
@Jism is de bekendste geloof ik ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Basszje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:32:

Dergelijke sites gaan voor +/- 2-3 keer de jaaropbrengsten in de verkoop . Zo'n bedrag zou je wellicht ook beter via een bedrijf kunnen laten lopen ipv dat je dat ineens bij je inkomsten moet optellen in de toekomst.
Ga er maar vanuit 6 tot 8x de maandomzet; en dat moet nog aantoonbaar zijn ook he. Vooral in deze tijd(en) is het heel lastig een website voor forse bedragen te verkopen. Momenteel ligt alles en vrij veel voor het oprapen. Zie ook https://www.vanderlindeme...website-verkopen-erotiek/
Barrycade schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
Die xxx kant maakt het volgens mij wel moeilijker om het formeler te maken.

Niet ieder bank wil je meteen als klant, ik hoop dat je een niche hebt gevonden waar geen foute zaken qua copyrights en content gebeuren.
Eh, je moet gewoon niet zeggen dat je in de erotische tak actief bent. Dat je uitbetaald wordt door bedrijf Y maakt jou nog geen pornoboer. Toen ik een rabobank rekening wou openen, werd mij gevraagd bij een gesprek om mijn KVK, ik zei kijk maar op mijn website adres.xyz, meneer ziet een shitload aan escort sites staan, kleurt groen en begint meteen over no sex drugs & rocknroll policy.

Formeel klacht ingediend, beargumenteerd dat ik voor legale bedrijven in mijn geval werkte als internet ondernemer en zelf daar niets mee van doen had, en zo uiteindelijk mijn rabo bedrijfsrekening met verzekering verkregen. Wel prijzig overigens; voor iedere transactie en handeling betaal je. Zelfs voor inloggen op je bank.
Basszje schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:28:
[...]

@Jism is de bekendste geloof ik ;)
Ik draai nu 13 jaar mee. :P Beheer 2700 websites. 15 servers. paar k aan domeinnamen. 76 klanten ofzo. Afgelopen jaar heel erg hard gewerkt aan verschillende projecten.

Als het een goede cashkoe is; hou het (vooral nu in deze tijd) voor jezelf. Als je er echt vanaf wil; mail de grotere brands. Als het interessant is kan ik wellicht ook nog een bal voor je opwerpen.

Ik bemiddel me vooral tegenwoordig in startende bedrijven (legaal) in de sexbusiness zoals vergunningen, maar ook verkoop van de zaak (en deze voorschuiven aan clienten met geld) voor een 10% commissie. Websites is rustiger geworden.

M'n magische bol werken.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 13:19
Svp on-topic houden. Je kan wellicht TS een DM sturen.

[Voor 72% gewijzigd door Ardana op 03-02-2021 15:55]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:25

t_captain

Moderator General Chat

Ik heb behoorlijk zitten knippen in het topic omdat het een beetje afdwaalde en het een beetje licht ontvlambaar dreigde te worden.

De oorspronkelijke vraag samengevat:
"ik heb naast mijn studie een website die goed verdient middels banners, maar ik wil er op termijn misschien toch afstand van nemen. moet ik er een onerneming van maken?"

Relevant lijkt me:
* particulier of onderneming
* eenmanszaak of BV
* eventuele haken en ogen om er een onderneming van te maken, bijvoorbeeld bankrelaties i.c.m. het XXX karakter van de website

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 11:40
Je kon altijd bij de kvk een Dvies gesprek aanvragen kost 50 euro en dan kijken ze mee welke constructie voor jouw situatie het beste zou zijn.

Je zou even kunnen kijken of ze dit nog doen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee