Dat is inderdaad precies wat je wilt doen, de knoppen op je radiatoren moeten hun eigen meting negeren en alleen reageren op de meting van de thermostaat in het scherm. Dat is zeker mogelijk, weet alleen even niet hoe je dat precies instelt. Volgens mij kun je per knop instellen op welke temperatuurmeter ie moet reageren, zijn eigen of een andere.asaki schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:19:
Dit is een interessant draadje. Ik zie dat die al even oud is maar wil toch even mijn probleem uitschrijven, wellicht heeft iemand een oplossing.
Wij hebben dus een evohome systeem met een CV ketel en 10 radiatoren. Voor alle zones werkt het systeem prima, behalve de woonkamer zone. Deze is ongeveer 9 meter lang waarbij het evotouch scherm in het midden hangt en de radiatoren aan de voor- en de achterkant van de woonkamer hangen met daarop hr92 knoppen. Het evotouch scherm is de temperatuur meter van de zone.
Nu wil het probleem dat als de woonkamer warm moet worden de hr92 knoppen al snel de ingestelde temperatuur meten en dicht gaan terwijl het evotouch scherm nog steeds een te lage temperatuur meet en dus de CV ketel aan laat staan. Resultaat: een koude woonkamer en een cv ketel die voor niets aan staat. En dit is met de knoppen ingeregeld met de maximale afwijkingen van -3 graden.
Is het mogelijk dat de hr92 kranen hun eigen sensor negeren en acteren op de gemeten temperatuur van het evotouch scherm? Of moet ik hier op een andere manier over nadenken?
En zo kun je dus ook extra thermostaten toevoegen in andere kamers, als de metingen op de knop zelf niet betrouwbaar genoeg zijn. Wij hebben de radiatoren in zo'n ombouw verstopt, daardoor kunnen de knoppen zelf geen goede temperatuur meten, die denken al heel gauw dat het warm genoeg is. Daarom ligt er in elke kamer ook een losse thermostaat (zo'n rondje van Honeywell), die kun je aan de muur hangen of gewoon los ergens neerleggen.