Vraag

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:22
Sinds enkele weken hebben wij een EvoHome-systeem. Aan laten leggen. Vier radiatoren en vloerverarming. De vloerverwarming icm het bedieningspaneel werkt goed. Het maken van schema's gaat ook prima.

Waar het misgaat is bij het daadwerkelijke meten van de temperatuur. Als er al een hele tijd geen warmtevraag is geweest, dan gaat dit wel redelijk ok (dwz: radiator is koud, gemeten temperatuur komt redelijk overeen met de temperatuur volgens twee losse thermometers, die liggen op max. 50 cm bij de knop vandaan).

Als de radiatoren gaan verwarmen, dan stijgt de door de knop gemeten temperatuur echter veel sneller dan de echte temperatuur. Ik gebruik de offset al, maar zelfs met een offset van -3 klopt er nog niet veel van, bijvoorbeeld:

T-werkelijk: 16
T-knop (met offset van -3): 20.

Dit zou dan een meetverschil van zeven graden zijn (?)

Probleem is dat de door de knop gemeten temperatuur bepaalt of er bijgestookt moet worden. Dan kunnen we wel met de gevraagde temperatuur gaan klooien, maar dat lijkt me nou niet de bedoeling van dit systeem.

We laten sowieso de installateur binnenkort weer langskomen, en die zijn heus niet onwelwillend, maar hun openingsbod was toch dat zij een en ander goed hebben ingeregeld. Ik wil dus graag goed beslagen ten ijs komen.

Vragen dus:
1. Ervaren andere gebruikers ook (forse) verschillen tussen de temperatuur volgens de HR92-knoppen en de daadwerkelijke temperatuur?
2. Wat zou hiervoor een oorzaak kunnen zijn? Het speelt bij minstens twee radiatoren, dus defecte knoppen ligt niet voor de hand.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-01 15:51
Die grote afwijking in de temperatuurmeting kan komen doordat bijv. de HR-92 radiator regelaar zich achter een gordijn bevindt of onder een vensterbank o.i.d. In zulke situaties wordt een Round wireless thermostaat ingezet om de temperatuur in die ruimten te meten of indien mogelijk de ingebouwde thermostaat van het EvoTouch bedieningspaneel. Zie hier voor meer info over deze opzet.

• Brunniepoo
Dat werd inderdaad geopperd door onze installateur, en uiteraard hadden we dat van tevoren ook als mogelijke oorzaak en bijpassende oplossing voorbij zien komen, hoewel het ons niet echt heel waarschijnlijk leek dat daar het probleem zou zitten.

Wat we - op aanraden van diezelfde installateur - eerst geprobeerd hebben is het een kwartslag draaien van de knoppen. Die zaten op beide studeerkamers haaks op de radiator (dus naar voren) en nu in het verlengde. Iets minder makkelijk bij te komen en iets lastiger af te lezen, maar wel een veel betere meting. Had zelf niet verwacht dat het zoveel invloed zou hebben eigenlijk.

Het blijft allemaal niet super nauwkeurig, zo'n meting op een paar centimeter bij de warmtebron vandaan, maar het is nu wel goed werkbaar.

• DigitalD
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 11:17
Zeer herkenbaar, heb ik ook last van maar dan niet de (begrijpelijke maar onhandige) afwijking die veroorzaakt wordt door dicht op de warmbron te zitten. De temperatuursensoren lijken enorm te zwabberen in hun meting/terugkoppeling. Ook de temperatuursensor in het bedieningspaneel, die heb ik gecorrigeerd met -2 graden. Het ene moment krijg ik een te lage waarde terug en schiet de temperatuur in de kamer ver over de ingestelde waarde heen, het andere moment krijg ik doodleuk 20 graden dus niets aan de hand terug terwijl ik zit te vernikkelen van de kou. Het is echt heel apart. Ik heb 6 HR92 radiatorknoppen en 1 bedieningspaneel en ik heb het probleem met meerdere radiatorknoppen en met het bedieningspaneel. De knoppen zitten niet achter een gordijn of iets dergelijks, sommige zijn haaks gemonteerd en andere in het verlengde (erg onhandig en lelijk).

Ik heb dit systeem nu een maand in gebruik en ben erg ontevreden, de installateur laat inmiddels ook niet meer van zich horen, ik voel me nu die lastige/klagende klant. Erg vervelend allemaal.

Ik heb het dan nog niet gehad over de matige kwaliteit van het bedieningspaneel, de minimale functionaliteit via de app, het feit dat het bedieningspaneel maar heel kort zonder voeding kan, het feit dat de batterijen van al die radiatorknoppen regelmatig vervangen dienen te worden, het geluid van die stomme motortjes in die knoppen en dat dit hele systeem zo ontzettend duur is en zo weinig doordacht met de gebruiker en gebruiksgemak als uitgangspunt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:59

M2M

medicijnman

Maar is het niet een beetje inherrent aan het plaatsen van een temperatuursensor, dicht bij, danwel tegen een radiator aan? Dat ding wordt warm, wat de temperatuursmeting voor de gemiddelde temperatuur van de ruimte natuurlijk gigantisch scheef trekt. ..

-_-

• Brunniepoo
DigitalD schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:21:
Zeer herkenbaar, heb ik ook last van maar dan niet de (begrijpelijke maar onhandige) afwijking die veroorzaakt wordt door dicht op de warmbron te zitten. De temperatuursensoren lijken enorm te zwabberen in hun meting/terugkoppeling. Ook de temperatuursensor in het bedieningspaneel, die heb ik gecorrigeerd met -2 graden. Het ene moment krijg ik een te lage waarde terug en schiet de temperatuur in de kamer ver over de ingestelde waarde heen, het andere moment krijg ik doodleuk 20 graden dus niets aan de hand terug terwijl ik zit te vernikkelen van de kou. Het is echt heel apart. Ik heb 6 HR92 radiatorknoppen en 1 bedieningspaneel en ik heb het probleem met meerdere radiatorknoppen en met het bedieningspaneel. De knoppen zitten niet achter een gordijn of iets dergelijks, sommige zijn haaks gemonteerd en andere in het verlengde (erg onhandig en lelijk).

Ik heb dit systeem nu een maand in gebruik en ben erg ontevreden, de installateur laat inmiddels ook niet meer van zich horen, ik voel me nu die lastige/klagende klant. Erg vervelend allemaal.

Ik heb het dan nog niet gehad over de matige kwaliteit van het bedieningspaneel, de minimale functionaliteit via de app, het feit dat het bedieningspaneel maar heel kort zonder voeding kan, het feit dat de batterijen van al die radiatorknoppen regelmatig vervangen dienen te worden, het geluid van die stomme motortjes in die knoppen en dat dit hele systeem zo ontzettend duur is en zo weinig doordacht met de gebruiker en gebruiksgemak als uitgangspunt.
Hmm, dit herken ik toch maar in beperkte mate. Het bedieningspaneel is inderdaad geen topper (en hangt hier permanent aan de prik), maar de app werkt ok, de motortjes zijn me nog niet als storend opgevallen en batterijen heb ik in ieder geval nog niet hoeven vervangen. En zoals eerder gemeld zijn de metingen van de knoppen inmiddels zeer behoorlijk.

Er zijn wellicht betere en/of goedkopere systemen, maar EvoHome voldoet wel aan mijn verwachtingen. Hopelijk lukt het jou ook om het systeem naar wens te krijgen!

• Brunniepoo
M2M schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:37:
Maar is het niet een beetje inherrent aan het plaatsen van een temperatuursensor, dicht bij, danwel tegen een radiator aan? Dat ding wordt warm, wat de temperatuursmeting voor de gemiddelde temperatuur van de ruimte natuurlijk gigantisch scheef trekt. ..
Klopt wel, ja. De vraag is dan ook welk doel je met dit systeem hebt. Wij willen de verschillende kamers onafhankelijk in kunnen regelen en ze naar een behaaglijke temperatuur stoken. En of de gemelde temperatuur nou precies hetzelfde is als op een thermometer, is voor ons minder van belang. Zolang er maar sturing kan plaatsvinden op basis van de gemeten temperatuur.

Als de meting nauwkeuriger moet, dan zijn er ook externe meters die je op het systeem aan kunt sluiten. Die kun je dan dus veel verder bij de warmtebron vandaan plaatsen.

• DigitalD
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 11:17
Dank voor je reactie @Brunniepoo, ik ga kijken of we de boel toch nog verder kunnen optimaliseren. Het gaat mij ook niet om de exactheid van de gemeten temperatuur versus de werkelijke temperatuur, maar om een aangename (constante) temperatuur daar waar gewenst.

Wat ik onhandig vindt aan de app is dat je niet hetzelfde gebruiksgemak van programmeren hebt als op het bedieningspaneel (copy paste). Wat ik echt heel onhandig vindt aan de app is het handmatig aanpassen van de gewenste temperatuur in een zone. Je krijgt twee opties: constant of op basis van een in te stellen eindtijd. Maar de meest logische default optie zou wat mij betreft zijn dat de handmatig ingestelde temperatuur van toepassing is tot het volgende schakelpunt in het programma. Nu moet ik elke avond checken wat mijn kinderen (tieners, drie verschillende slaapkamers dus zones) hebben ingesteld en dat corrigeren (om te voorkomen dat hun kamer de hele nacht op 21 graden wordt gestookt). En heb je wel eens geprobeerd de via de app handmatig ingestelde temperatuur te verwijderen (terug naar programma)? Het is echt een geklooi. Wat mij vooral stoort is dat een premium geprijsd product zo slecht doorontwikkeld is op gebruiksgemak.

• Brunniepoo
Hmm, in mijn beleving kan dat allemaal in de app, maar ik zal er nog eens naar kijken.

• M. Scott
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-04 16:38
Brunniepoo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:10:
Sinds enkele weken hebben wij een EvoHome-systeem. Aan laten leggen. Vier radiatoren en vloerverarming. De vloerverwarming icm het bedieningspaneel werkt goed. Het maken van schema's gaat ook prima.

Waar het misgaat is bij het daadwerkelijke meten van de temperatuur. Als er al een hele tijd geen warmtevraag is geweest, dan gaat dit wel redelijk ok (dwz: radiator is koud, gemeten temperatuur komt redelijk overeen met de temperatuur volgens twee losse thermometers, die liggen op max. 50 cm bij de knop vandaan).

Als de radiatoren gaan verwarmen, dan stijgt de door de knop gemeten temperatuur echter veel sneller dan de echte temperatuur. Ik gebruik de offset al, maar zelfs met een offset van -3 klopt er nog niet veel van, bijvoorbeeld:

T-werkelijk: 16
T-knop (met offset van -3): 20.

Dit zou dan een meetverschil van zeven graden zijn (?)

Probleem is dat de door de knop gemeten temperatuur bepaalt of er bijgestookt moet worden. Dan kunnen we wel met de gevraagde temperatuur gaan klooien, maar dat lijkt me nou niet de bedoeling van dit systeem.

We laten sowieso de installateur binnenkort weer langskomen, en die zijn heus niet onwelwillend, maar hun openingsbod was toch dat zij een en ander goed hebben ingeregeld. Ik wil dus graag goed beslagen ten ijs komen.

Vragen dus:
1. Ervaren andere gebruikers ook (forse) verschillen tussen de temperatuur volgens de HR92-knoppen en de daadwerkelijke temperatuur?
2. Wat zou hiervoor een oorzaak kunnen zijn? Het speelt bij minstens twee radiatoren, dus defecte knoppen ligt niet voor de hand.

Alvast bedankt!
DigitalD schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:21:

Ik herken dit ook. Zelfs bij mijn handdoek radiator, waar de HR92 onder de radiator hangt, zie ik een sterke afwijking bij opwarmen. Ik heb zelfs nog extra isolatie geplaatst om de onderste buis van radiator om straling tegen te gaan. Niks helpt. Corrigeren met -2 of -3 of juist temperatuur hoger zetten heeft maar beperkt invloed en de delta wordt dan steeds groter. Ik denk dat er niks anders op zit dan een extra hoenwell round.
Jammer

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 19:38
Dit is een interessant draadje. Ik zie dat die al even oud is maar wil toch even mijn probleem uitschrijven, wellicht heeft iemand een oplossing.

Wij hebben dus een evohome systeem met een CV ketel en 10 radiatoren. Voor alle zones werkt het systeem prima, behalve de woonkamer zone. Deze is ongeveer 9 meter lang waarbij het evotouch scherm in het midden hangt en de radiatoren aan de voor- en de achterkant van de woonkamer hangen met daarop hr92 knoppen. Het evotouch scherm is de temperatuur meter van de zone.

Nu wil het probleem dat als de woonkamer warm moet worden de hr92 knoppen al snel de ingestelde temperatuur meten en dicht gaan terwijl het evotouch scherm nog steeds een te lage temperatuur meet en dus de CV ketel aan laat staan. Resultaat: een koude woonkamer en een cv ketel die voor niets aan staat. En dit is met de knoppen ingeregeld met de maximale afwijkingen van -3 graden.

Is het mogelijk dat de hr92 kranen hun eigen sensor negeren en acteren op de gemeten temperatuur van het evotouch scherm? Of moet ik hier op een andere manier over nadenken?

[Voor 3% gewijzigd door asaki op 04-12-2022 13:20]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44
asaki schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:19:
Dit is een interessant draadje. Ik zie dat die al even oud is maar wil toch even mijn probleem uitschrijven, wellicht heeft iemand een oplossing.

Wij hebben dus een evohome systeem met een CV ketel en 10 radiatoren. Voor alle zones werkt het systeem prima, behalve de woonkamer zone. Deze is ongeveer 9 meter lang waarbij het evotouch scherm in het midden hangt en de radiatoren aan de voor- en de achterkant van de woonkamer hangen met daarop hr92 knoppen. Het evotouch scherm is de temperatuur meter van de zone.

Nu wil het probleem dat als de woonkamer warm moet worden de hr92 knoppen al snel de ingestelde temperatuur meten en dicht gaan terwijl het evotouch scherm nog steeds een te lage temperatuur meet en dus de CV ketel aan laat staan. Resultaat: een koude woonkamer en een cv ketel die voor niets aan staat. En dit is met de knoppen ingeregeld met de maximale afwijkingen van -3 graden.

Is het mogelijk dat de hr92 kranen hun eigen sensor negeren en acteren op de gemeten temperatuur van het evotouch scherm? Of moet ik hier op een andere manier over nadenken?
Dat is inderdaad precies wat je wilt doen, de knoppen op je radiatoren moeten hun eigen meting negeren en alleen reageren op de meting van de thermostaat in het scherm. Dat is zeker mogelijk, weet alleen even niet hoe je dat precies instelt. Volgens mij kun je per knop instellen op welke temperatuurmeter ie moet reageren, zijn eigen of een andere.

En zo kun je dus ook extra thermostaten toevoegen in andere kamers, als de metingen op de knop zelf niet betrouwbaar genoeg zijn. Wij hebben de radiatoren in zo'n ombouw verstopt, daardoor kunnen de knoppen zelf geen goede temperatuur meten, die denken al heel gauw dat het warm genoeg is. Daarom ligt er in elke kamer ook een losse thermostaat (zo'n rondje van Honeywell), die kun je aan de muur hangen of gewoon los ergens neerleggen.

• asaki
Hey, bedankt voor je snelle antwoord.

Ik kan die instelling dus niet vinden, ik ben benieuwd waar die staat. Ik ga verder zoeken :)

Een extra thermostaat zou in mijn geval even niets oplossen omdat het evotouch scherm de thermostaat van die ruimte is. Al lijkt dat scherm flinke afwijking te hebben wanneer bijvoorbeeld de batterijen opladen.

• Brunniepoo
Het lijkt me inderdaad dat je zo'n instelling moet hebben, maar mij is hij ook niet bekend. Ik heb echter in geen enkele ruimte meer dan één sensor, dus wellicht heeft dat er ook mee te maken.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42

Illusion

(the art of)

Moet je voor die instelling niet het frontje van de evotouch verwijderen en daar een knopje indrukken?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 23:02
Er staan veel handige filmpjes op youtube, bijvoorbeeld deze:
YouTube: Round Wireless als temperatuuropnemer voor evohome | Honeywell Home

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

migchiell schreef op zondag 4 december 2022 @ 13:49:
[...]
Dat is inderdaad precies wat je wilt doen, de knoppen op je radiatoren moeten hun eigen meting negeren en alleen reageren op de meting van de thermostaat in het scherm. Dat is zeker mogelijk, weet alleen even niet hoe je dat precies instelt. Volgens mij kun je per knop instellen op welke temperatuurmeter ie moet reageren, zijn eigen of een andere.
Dat stel je in in de zone. De zone kan naar de sensor in de EvoTouch kijken (het bedieningspaneel aan de muur), of naar de interne sensor in de HR92. Er kan echter maar 1 zone zijn waarbij de EvoTouch sensor gebruikt wordt, vaak is dat de woonkamer omdat de EvoTouch daar hangt. Alle andere zones (slaapkamer, studeerkamer enz) gebruiken de interne HR92 sensor. Als alternatief kan je een extra thermostaat in een zone hangen, zoals de round wireless. De zone koppel je dan aan die externe sensor.

[Voor 7% gewijzigd door Microkid op 04-12-2022 21:14]

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• asaki
Ok, ik ben er uit waar het probleem zat. Blijkbaar stond er een optie aan dat de woonkamer zone uit meerdere ruimtes bestond. Als die instelling op "meerdere" staat dan wordt automatisch de sensor in de HR92's gebruikt ook al heb je voor die zone ingesteld dat dit de evotouch sensor moet zijn. Op zich logisch, de evotouch sensor kan niet in twee ruimtes tegelijk hangen.

Eindelijk een warme woonkamer :)

Bedankt voor het meedenken allemaal.

• daantje34
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 14:19
Heeft Evohome ook een losse ruimtevoeler? Ik wil alleen de temperatuur in mijn schuur weergegeven in het scherm van de EvoTouch. Ik heb daar geen verwarming maar wil het alleen in de gaten houden.

Dank

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

daantje34 schreef op maandag 5 december 2022 @ 13:31:
Heeft Evohome ook een losse ruimtevoeler? Ik wil alleen de temperatuur in mijn schuur weergegeven in het scherm van de EvoTouch. Ik heb daar geen verwarming maar wil het alleen in de gaten houden.

Dank
Round Wireless koppelen.

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:42
Hier dezelfde uitdaging. We hebben 6 radiatoren met de H92 knop, maar specifiek in een ruimte gaat het mis. Als ik de knop op 17 graden zet, dan kan de temperatuur zo oplopen tot boven de twintig. Ik heb eea aangepast in de offset, maar dit lijkt weinig te doen. De knop zit in het verlengde van de radiator en dus niet haaks erop.

Ik had overigens verwacht dat als ik de offset wijzig, je dit resultaat direct zou zien in de gemeten kamertemperatuur. Dit lijkt nog niet het geval. Het is me dan ook niet helemaal duidelijk hoe deze offset werkt.

• Sjaan1234
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-05 22:43
Hallo,
Wij hebben een half jaar Honeywell Evohome als Single Zone systeem gehad + een Open Therm module R8810 die de ketel aanstuurde. Aangezien we bepaalde ruimtes niet behaaglijk kregen en een hoge gasrekening hadden, kregen we het advies van onze installateur om aan zoneregeling te gaan doen. Deze is nu geïnstalleerd

Ketel: Remeha Calenta CW6 40 (april '21) die in een geisoleerde bijkeuken hangt. De CVketelregeling gaat via dezelfde Open therm module RA8810 als toen we de singlezone hadden.
Soort verwarming: vloerverwarming en radiatoren

Verdeler 1 +HCE80: keuken en woonkamer. De keuken heeft thermostaat via EVOtouch sensor ingesteld op 19 graden. Woonkamer beneden via draadloze thermostaat ingesteld op 19 graden.

Verdeler 2 +HCE80 voor de 3 slaapkamers boven Alle 3 slaapkamers hebben een draadloze thermostaat ingesteld op 17 graden.

Verdeler 3 + BDR91 die zone klep aanstuurt voor 1 slaapkamer beneden (=1 zone) ingesteld op 16,5 graden. De verdeler waar deze op aan is gesloten zit vlakbij de onze CV/ketel, dus de BRD91 en de RA88 hangen ongeveer 1 meter uit elkaar.

Nieuwe grote radiator (2m in de lengte) + HR92 voor de hoge hal. HR92 knop zit onderaan de radiator= ongeveer 20 cm boven de vloer. Temperatuur ingesteld op 15 graden

Verder nog oudere radiatoren in aparte ruimte in huis zoals badkamer boven en studeerkamer boven slaapkamer beneden (aparte ruimte grenzend aan hoofdwoning). Deze draaien mee op de zones waarin ze zich bevinden. De staan allemaal op stand 1.

Vragen:
1. Is de opentherm die op de ketel aangesloten is juist of moet er een BDR91 op de ketel? En kunnen de BDR91 en RA88 zo dicht bij elkaar hangen?
Ik lees op internet dat de RA8810 vooral geschikt is voor singlezone regeling en dat deze niet goed samen gaat met de BDR91. Nu knippert de BDR91, die de zoneklep van de slaapkamer beneden aanstuurt langzaam rood sinds deze is aangesloten en knippert heel soms groen met tegelijkertijd een rood langzaam knipperend lampje. Wanneer ik een communicatietest doe via de EVOtouch reageren zowel de RA8810 als de BDR91 met 4 keer rood knipperen, wat inhoudt dat de verbinding goed is, toch? Waarom gaan beide apparaten knipperen? Is dat de reden dat de BDR91 niet goed functioneert?
2. Wanneer ik via de EVOtouch kijk naar de warmtevraag van alle zones blijft de goed geisoleerde keuken (met thermostaat via evotouch), 24 uur per dag op 55% staan, ook al is de ruimte op temperatuur, onder de temperatuur of eroverheen.
Ook de radiator in de gang blijft continu tussen de 67%-91% draaien, maar die ruimte is slechter geisoleerd. De overige ruimtes (die slechter zijn geisoleerd dan de keuken) hebben warmtevraag van 0-20%, dus dat gaat goed.
3. Kan het kloppen dat de keuken nog de eerdere situatie van de single zoneregeling in zijn geheugen heeft?
4. Is het verstandig om de in de keuken ook een draadloze thermostaat te nemen en de thermostaat van de EVOtouch helemaal niet meer te gebruiken? (kan dat?) Ik heb het idee dat het ook al niet goed functioneerde toen we een singlezone hadden. Regelmatig werd de temperatuur in de keuken hoger dan de ingestelde temperatuur en waren de andere ruimtes moeilijk warm te krijgen. Sinds het instellen van de zoneregeling zijn alle ruimtes wel behaaglijk en komen op ingestelde temperatuur, maar hebben we een nog hoger gasverbruik gekregen, omdat de ketel maar door blijft verwarmen vanwege de continue warmtevraag vanuit de keuken en hal.
5. De radiatorknop HR92 hangt ongeveer 20 cm boven de vloer. Is dit niet te laag, misschien dat de radiator daarom steeds aangaat? Dit ivm de tocht? De radiator hangt links naast de voordeur die rechts opengaat. Het is een hoge radiator, vanwege de hoge hal. We konden hier geen vloerverwarming doen vanwege de originele terazzovloer die we wilden behouden. Wat zou een eventuele oplossing zijn?

Blijkbaar is het heel lastig om onze installatie goed te laten functioneren. Onze installateurs zijn heel behulpzaam en willen ons helpen om het systeem goed te laten werken en ons gasverbruik naar beneden te krijgen. Ik heb ook op internet gekeken naar vergelijkbare situaties, maar zie onze situatie er niet echt bij staan. Ik vertrouw op onze installateur, maar toch zou ik ook graag een mening/advies van mensen in dit forum willen vragen.

• dolf1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 19:05
Ook problemen met een sensor HR92

De temperatuur blijft hangen op 23.5 graden, ook al staat de sensor in de koelkast.

Sensor 1.5 jaar oud.

Heb vloerverwarming en 6 radiators met vloerverwarming.

Al eerder problemen gehad met andere sensor..

Opgelost: in het menu instellen dat het om een remote sensor gaat!

[Voor 28% gewijzigd door dolf1234 op 29-04-2023 18:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee