Toon posts:

[Ziggo] port forwarding naar poort 7777 voor gameserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rupsen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-03 22:14
Goedemiddag allen,

Ik probeer poort 7777 te openen om een online game te kunnen hosten.
Het wil alleen niet echt lukken.

Ik heb in de ziggo connectbox de poort open gezet en in de windows firewall ook.
Mijn IPv4 heb ik vastgezet op 192.168.178.83
PC en router opnieuw opgestart maar als ik nu bij www.canyouseeme.org kijk krijg ik nog steeds de volgende error:

Error: I could not see your service on "mijn ip adres" on port (7777)
Reason: Connection timed out

Zie ik nog iets over het hoofd?

Beste antwoord (via rens-br op 01-02-2021 08:11)

• rupsen
SambalBij schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:31:
Ok, dan luistert hij inderdaad wel, en op UDP. Daar is helaas niet heel veel aan te testen, omdat UDP een connectie-loos protocol is. Middels een connectietest zoals die website die je linkte gaat dat niet.

Je zou eventueel met iets als wireshark kunnen gaan kijken of, wanneer er een externe game-client probeert te verbinden, je dat verkeer dan op je PC ziet binnenkomen. Dan wordt het alleen allemaal wel iets geavanceerder troubleshooten dan een CMD of PS commando :)
Ik kan proberen met een laptop te verbinden. Hoe kan ik het makkelijkst inkomend verkeer bijhouden?

Edit: Ik kan de server nog niet joinen vanaf de laptop

Edit2: Het is gelukt. Ik vond nog een verstopte post met de poorten ik allemaal open moest zetten.

code:
1
2
3
4
5
Forward Ports UDP/TCP 7777-7788. Here are ports you need to forward:
game port: 7777/UDP
gsa port: 7787/UDP
master server port: 27900/TCP
query port: 7778/UDP

[Voor 19% gewijzigd door rupsen op 31-01-2021 18:45]

Alle reacties

• Rubenus
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Test je wel terwijl de gameserver draait? En ik neem aan dat je wel test met je externe IP?

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03 15:22
Mogelijk is je Windows Firewall nog niet goed geconfigureerd.

Zoek naar Windows Defender Firewall, open vervolgens de geavanceerde instellingen.
Maak bij Inkomende regels (inboud rules) een nieuwe regel aan en voeg hier het proces aan toe wat de gameserver host. Of zet de benodigde TCP/UDP poort open zonder een proces te selecteren.

Niet goed gelezen, zie dat je dat al hebt gedaan.
Dan nog, soms is het een ander proces wat de gameserver host en niet de game zelf. Probeer dus eventueel gewoon de gehele TCP/UDP poort open te zetten.

[Voor 23% gewijzigd door Remz op 31-01-2021 17:08]

• rupsen
Rubenus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:04:
Test je wel terwijl de gameserver draait? En ik neem aan dat je wel test met je externe IP?
Ja en ja
Remz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:07:

Zoek naar Windows Defender Firewall, open vervolgens de geavanceerde instellingen.
Maak bij Inkomende regels (inboud rules) een nieuwe regel aan en voeg hier het proces aan toe wat de gameserver host. Of zet de benodigde TCP/UDP poort open zonder een proces te selecteren.
Ik heb inderdaad bij die instellingen voor inkomend TCP en UDP poort 7777 toegevoegd

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:14
Ik mis het stukje info waarbij je een externe naam aan je externe IP van ziggo hebt gekoppeld. Geef je dit ip/deze naam op bij canyouseeme.org?
Je portforward wordt alleen aangesproken door mensen die je Ziggo IP kennen. Dat kan door IP range scanning (hackers doen dat graag) of met DNS een naam aan je IP koppelen.

[Voor 38% gewijzigd door biomass op 31-01-2021 17:18]

• rupsen
Remz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:07:

Niet goed gelezen, zie dat je dat al hebt gedaan.
Dan nog, soms is het een ander proces wat de gameserver host en niet de game zelf. Probeer dus eventueel gewoon de gehele TCP/UDP poort open te zetten.
Bedoel je bij windows firewall ipv poort 7777 alle poorten open?

En ik test dus met www.canyouseeme.org.
Is dit wel de juiste methode?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

SambalBij

We're all MAD here

Maar is het TCP of UDP? Eventueel even kijken op je lokale PC middels netstat of er inderdaad wat luistert.
Als het UDP is dan gaat die canyouseeme.org dat niet kunnen zien; TCP kun je vanaf buiten mee verbinden om te zien of je echt een connectie kunt opbouwen. Met UDP kan dat niet; je kunt er wat heen sturen, maar de onderliggende server bepaalt of en zo ja wat er al dan niet wordt teruggestuurd.

edit:
Kijk eerst eens wat het commando
code:
1
netstat -an | findstr 7777

teruggeeft?

Dat zou iets als
code:
1
  TCP    0.0.0.0:7777            0.0.0.0:0              LISTENING

of
code:
1
  UDP    0.0.0.0:7777             *:*

moeten teruggeven, mits er dus wat luistert.

[Voor 28% gewijzigd door SambalBij op 31-01-2021 17:18]

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Remz
Ik zou eerst uitsluiten dat het niet lokaal nog dicht staat.
Kan je met een andere PC het volgende PowerShell commando uitvoeren om te checken of de poort lokaal open staat? Er vanuit gaande dat de benodigde poort TCP is.

code:
1
Test-NetConnection -Computername 192.168.178.83 -Port 7777

Krijg je hier TcpTestSucceeded op, dan luistert er iets en staat het open. Je probleem zit hem dan verderop in het netwerk, waarschijnlijk in de Ziggo doos.
Krijg je hier unsuccesful op terug, dan zit het op je PC nog niet goed.

• rupsen
Remz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:16:
Ik zou eerst uitsluiten dat het niet lokaal nog dicht staat.
Kan je met een andere PC het volgende PowerShell commando uitvoeren om te checken of de poort lokaal open staat? Er vanuit gaande dat de benodigde poort TCP is.

code:
1
Test-NetConnection -Computername 192.168.178.83 -Port 7777

Krijg je hier TcpTestSucceeded op, dan luistert er iets en staat het open. Je probleem zit hem dan verderop in het netwerk, waarschijnlijk in de Ziggo doos.
Krijg je hier unsuccesful op terug, dan zit het op je PC nog niet goed.
TcpTestSucceed : False

Dus er zit iets op de lokale pc nog niet goed.
Ik heb inmiddels in windows firewall voor TCP en UDP alle poorten open gezet maar nog steeds geen succes dus.

• Remz
Grote kans dat je gameserver dan niet luistert op tcp/7777.
Kijk even naar de reactie hierboven over netstat. Ook misschien handig om te delen om welke gameserver het hier gaat?

• rupsen
SambalBij schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:13:
code:
1
  UDP    0.0.0.0:7777             *:*

moeten teruggeven, mits er dus wat luistert.
Ik had je edit even gemist.

Ik krijg deze terug

Het gaat overigens over de game Postal 2 met de Nick's CoOp mod

[Voor 10% gewijzigd door rupsen op 31-01-2021 17:28]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

SambalBij

We're all MAD here

Ok, dan luistert hij inderdaad wel, en op UDP. Daar is helaas niet heel veel aan te testen, omdat UDP een connectie-loos protocol is. Middels een connectietest zoals die website die je linkte gaat dat niet.

Je zou eventueel met iets als wireshark kunnen gaan kijken of, wanneer er een externe game-client probeert te verbinden, je dat verkeer dan op je PC ziet binnenkomen. Dan wordt het alleen allemaal wel iets geavanceerder troubleshooten dan een CMD of PS commando :)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je in een gebied zit met CGNAT, dan heb je geen 'eigen' ipv4 adres meer, maar een gedeelde IP

Dit gebeurt voornamelijk in gebieden waar je ook IPv6 kan gebruiken.

https://ziggoforum.nl/topics/port-forward-onmogelijk.93205/

[Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 31-01-2021 17:36]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• rupsen
SambalBij schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:31:

Ik kan proberen met een laptop te verbinden. Hoe kan ik het makkelijkst inkomend verkeer bijhouden?

Edit: Ik kan de server nog niet joinen vanaf de laptop

Edit2: Het is gelukt. Ik vond nog een verstopte post met de poorten ik allemaal open moest zetten.

code:
1
2
3
4
5
Forward Ports UDP/TCP 7777-7788. Here are ports you need to forward:
game port: 7777/UDP
gsa port: 7787/UDP
master server port: 27900/TCP
query port: 7778/UDP

[Voor 19% gewijzigd door rupsen op 31-01-2021 18:45]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@rupsen ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee