Ik heb een GW3000-NS van Goodwe hangen. Het in-/uitschakelgedrag begon mij de laatste jaren steeds meer te storen. Hij begint eigenlijk veel te vroeg omdat hij ziet dat er prik uit de panelen komt, maar kan nog geen vermogen eruit trekken. Het interne relais doet dan *klik,klikklak,klik*. Dit telkens met een tussenpoos van 2-3 minuten. Met slecht weer kan dit maar zo een uur of langer aan de gang zijn. Vrij irritant aangezien de trap naar zolder open is. En in de zomer begint dit al om 5:00-6:00
Het geklik is door het hele huis te horen. Start de omvormer eenmaal door en wekt hij stroom op dan is er niks aan de hand en is hij stil.
De omvormer draaide op v1.12.01 maar ik zag wat berichten hier op het forum dat er een nieuwe firmware zou moeten zijn. Goodwe gemaild en gevraagd om update, wellicht dat het schakelgedrag daarmee verbeterd is? Ze wilden dit vanaf afstand doen, maar dat lukt niet omdat ik de wifi-module heb afgekoppeld (nodig omdat ik hem zelf via RS485 uitlees. Je kunt hem ook via USB updaten, dus die files heb ik gekregen.
Gisteren de update gestart, maar de applicatie liep vast (C++ Runtime error o.i.d.) Ik klikte op 'OK' en de applicatie sloot af. Daarna nogmaals geprobeerd, het updaten van de master CPU lukt, maar hij blijft telkens hangen op het onderdeel 'Slave cpu update failure'. Gevolg is dat het vandaag een mooi zonnige dag is, maar de omvormer niet meer aangaat en dus geen stroom opwekt
De foutmelding
Dit is wat het display nu laat zien als ik de DC-schakelaar aan zet
Wie helpt mij om de omvormer weer tot leven te wekken? Heb Goodwe al teruggemaild, maar wellicht heeft iemand hier tips?

De omvormer draaide op v1.12.01 maar ik zag wat berichten hier op het forum dat er een nieuwe firmware zou moeten zijn. Goodwe gemaild en gevraagd om update, wellicht dat het schakelgedrag daarmee verbeterd is? Ze wilden dit vanaf afstand doen, maar dat lukt niet omdat ik de wifi-module heb afgekoppeld (nodig omdat ik hem zelf via RS485 uitlees. Je kunt hem ook via USB updaten, dus die files heb ik gekregen.
Gisteren de update gestart, maar de applicatie liep vast (C++ Runtime error o.i.d.) Ik klikte op 'OK' en de applicatie sloot af. Daarna nogmaals geprobeerd, het updaten van de master CPU lukt, maar hij blijft telkens hangen op het onderdeel 'Slave cpu update failure'. Gevolg is dat het vandaag een mooi zonnige dag is, maar de omvormer niet meer aangaat en dus geen stroom opwekt

De foutmelding
Dit is wat het display nu laat zien als ik de DC-schakelaar aan zet
Wie helpt mij om de omvormer weer tot leven te wekken? Heb Goodwe al teruggemaild, maar wellicht heeft iemand hier tips?
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.