Ik wil al een tijd een nieuwe pc bouwen en sta al een tijdje in de wachtrij voor een 3060ti. Mijn huidige kon helaas niet wachten en heeft het vanavond begeven. Vandaar nu een wenslijst zonder videokaart, waar later een https://tweakers.net/pric...060-ti-gaming-x-trio.html in komt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, 1440p 144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 excl videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur niet nodig, maar neem geen interne componenten mee. Ik wil hoogstens mijn oude ssd/hdd eens proberen aan te sluiten om de bestanden over te zetten, maar dat kan geen probleem zijn lijkt mij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de basiscomponenten. Ik heb zelf gekozen voor 650W PS en 32GB ram. Ik weet dat de meningen hierover verdeeld kunnen zijn, maar naar ik betaal liever een paar euros meer voor zekerheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik realiseer me dat gebruiker saffi een vrijwel gelijk topic heeft gestart een paar uur geleden, waarin hij wil gaan voor AMD. Ik ben niet direct een intel fanboy, maar heb er goede ervaringen mee terwijl een vriend af en toe problemen heeft met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn grootste wens in een zo stil mogelijk systeem, natuurlijk binnen een redelijke prijs. Ik wil best zo'n 100 euro boven mijn budget uitkomen als ik daar grote geluidswinst mee kan maken.
Geen RGB (ook al heeft de videokaart dat (helaas) wel)
Ga je overklokken?
Voorlopig niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij klopt de build technisch gezien, maar verbeterpunten zijn altijd welkom. IS hij nog stiller te koelen? Is zo'n gesloten case wel een goed idee? Gaas is misschien beter voor de luchtstroom, maar ik heb geen zin tegen de RGB van de videokaart aan te kijken.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games, 1440p 144hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 excl videokaart
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur niet nodig, maar neem geen interne componenten mee. Ik wil hoogstens mijn oude ssd/hdd eens proberen aan te sluiten om de bestanden over te zetten, maar dat kan geen probleem zijn lijkt mij.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon de basiscomponenten. Ik heb zelf gekozen voor 650W PS en 32GB ram. Ik weet dat de meningen hierover verdeeld kunnen zijn, maar naar ik betaal liever een paar euros meer voor zekerheid.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik realiseer me dat gebruiker saffi een vrijwel gelijk topic heeft gestart een paar uur geleden, waarin hij wil gaan voor AMD. Ik ben niet direct een intel fanboy, maar heb er goede ervaringen mee terwijl een vriend af en toe problemen heeft met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn grootste wens in een zo stil mogelijk systeem, natuurlijk binnen een redelijke prijs. Ik wil best zo'n 100 euro boven mijn budget uitkomen als ik daar grote geluidswinst mee kan maken.
Geen RGB (ook al heeft de videokaart dat (helaas) wel)
Ga je overklokken?
Voorlopig niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Volgens mij klopt de build technisch gezien, maar verbeterpunten zijn altijd welkom. IS hij nog stiller te koelen? Is zo'n gesloten case wel een goed idee? Gaas is misschien beter voor de luchtstroom, maar ik heb geen zin tegen de RGB van de videokaart aan te kijken.
Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 231,- | € 231,- |
1 | Moederborden | MSI Z490-A PRO | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 67,80 | € 67,80 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 153,90 | € 153,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,90 | € 105,90 |
Totaal | € 849,44 |