• TheStan
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 31-01 11:16
Topic info volgt nog. Auteurs en bijdragen zijn welkom!

Het is in dit topic de bedoeling om te discussiëren over dagelijkse handel op de beurs.

Met dank aan @Qunix:

Overzicht van High Short Interest Stocks:
https://www.highshortinterest.com

https://reddit.com/r/BuyThePanic
https://reddit.com/r/DeepFuckingValue
https://reddit.com/r/MoonGangCapital
https://reddit.com/r/TheCorporation
https://reddit.com/r/wallstreetbets
https://reddit.com/r/BeurspleinBets/

Crypto:
https://reddit.com/r/AltStreetBets
https://reddit.com/r/SatoshiStreetBets

Een overzicht met Trade Halts op de NASDAQ met dank aan @SgtElPotato
https://www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=Tradehalts#

[Voor 168% gewijzigd door TheStan op 27-01-2021 19:07]

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:06
Is de eerste trap nog bezig? Of gaan we zo over naar de tweede?

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-05-2022
3-dubbele circuit breaker op NOK, GME en AMC in 1 minuut.....

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-03 22:34
Ik ga in NOK, even kijken wat het zegt :)

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03 19:53
Yesss

• TheStan

• Selemene
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01-2021
Jesus wat een rollercoaster, miss een stoploss gebruiken voordat ik naar bed ga.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Laten we hopen dat dit mag. SC wordt erg snel weg gehaald namelijk.

Iemand zin om een Discord te openen?

• TheStan
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:09:
Laten we hopen dat dit mag. SC wordt erg snel weg gehaald namelijk.

Iemand zin om een Discord te openen?
Ook een goed idee. Maar ik stel voor dat we hier ook wat regels opstellen. Bv verplicht positie delen om een goede discussie te houden? Sta open voor suggesties! :)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:09:
Jesus wat een rollercoaster, miss een stoploss gebruiken voordat ik naar bed ga.
Een stoploss werkt bij IB volgens mij niet als de beurs gesloten is.

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-03 12:20
Vandaar dat ik deze ook had. Maar wat is nu de relatie tussen het aandeel Nokia Corporation en Nokia Corp? Ik had namelijk 300 st. van FI0009000681 maar die lijkt minder snel te stijgen dan US6549022043
Die vraag heb ik ook. Ik heb gisteren 250 stuks van FI0009000681 (HEL:NOKIA) gekocht omdat US6549022043 (NYSE:NOK) niet gekocht kon worden via mijn bank.

Dus als iemand dit kan beantwoorden, graag O-)

Nieuwe poging voor deze vraag aangezien deze, in mijn ogen, onterecht is weggeflikkerd.

Steam: Grim

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 23:19
Grim schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:13:
[...]

Die vraag heb ik ook. Ik heb gisteren 250 stuks van FI0009000681 (HEL:NOKIA) gekocht omdat US6549022043 (NYSE:NOK) niet gekocht kon worden via mijn bank.

Nieuwe poging voor deze vraag aangezien deze, in mijn ogen, onterecht is weggeflikkerd.
Vrij simpel. De beurs in Helsinki is gesloten, die in NY is nog open. Zodra de beurs in Helsinki weer opent morgenvroeg zal de koers tussen die twee weer enigszins gelijk gaan lopen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:16
[...]

Gewoon hetzelfde bedrijf, maar een notering op meerdere beurzen. En de Europese beurzen zijn nu dicht.

TheS4ndm4n#1919

• QA123
Tussenstand:

NOK: 5x Halt
AMC: 6x Halt
GME: 3x Halt

Conclusie, GME is rustig aan aan het doen.

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Hmmm.. ik was net voor BB gegaan.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
[...]

Ja en mijn antwoord is onterecht weggemieterd. In Amerika is er veel meer aanbod beschikbaar, maar volgens mij gaan ze wel redelijk gelijk op (wel $ vs €).

De grote spike nu was nadat de beurs in Europa dicht was, vandaar dat je die (nog) niet ziet

• Selemene
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:16:
Tussenstand:

Jammer dat GME niet zoals gister is, storm aan de horizon denk je?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 23:19
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:16:
Tussenstand:

En SPCE? Die mag ook wel aan het lijstje worden toegevoegd

• TheStan
sjukke schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:17:
[...]

En SPCE? Die mag ook wel aan het lijstje worden toegevoegd
BB ook minimaal 1x vandaag https://finance.yahoo.com...ng-halt-bb-150600002.html

• Rubberen
Jongens spring op nokia, is nog niet gigantisch gepumped in vergelijking met die andere.

• QA123
Was BB helemaal vergeten terwijl ik daar ook wat flufjes van heb....

edit: Maar BB heeft geen CB gehad vandaag, net zoals SPCE, althans, kan het niet vinden.

[Voor 13% gewijzigd door QA123 op 27-01-2021 18:21]

• TheStan
Chamath gaat nu flink tekeer op CNBC

• Deveon
  • Niet online
Hier lekker aan het spreiden over GME, BB, SPCE, NOK en AMC. Als het stijgt in stapjes winst pakken, ben benieuwd.

• Selemene
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Chamath gaat nu flink tekeer op CNBC
Yep klinkt niet goed

• Kyumia
Oeh, GME ligt weer plat @ 290

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
NOK leek ff op te stijgen ;(

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• TheStan
CNBC zegt letterlijk dat mensen te dom zijn om te investeren

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:32:
[...]
Die presentator ziet gewoon iets wat ie niet leuk vindt, of niet begrijpt. Dan zijn het opeens de domme mensen (of buitenlanders, in andere discussies), die de schuld krijgen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:17
[...]

Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit.

Of je hebt gewoon heel veel domme mensen nodig.

Of CNBC snapt ook al niet dat stocks ook gewoon vraag/aanbod zijn ondanks dat iedereen er allemaal indicators op los laat die anders doen blijken.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Hij is een bekend Tesla bull ;)
Hij zei dat TSLA nog wel 10x gaat :o

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-02 13:46
Nog steeds niet verified bij eToro. Ik wil ook instappen!

• SgtElPotato
Ik denk dat NOK nog niet klaar is. Die kan nog wel ff flink gaan stijgen straks.

• TheStan
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat NOK nog niet klaar is. Die kan nog wel ff flink gaan stijgen straks.
Wat is de achterliggende gedachte achter NOK? Ik ben in BB gestapt vanwege de Amazon deal. Ik zie hem hier nog niet.

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
Hahahahaha die break

• Selemene
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat dat meer hype van mensen is, t.o.v. GME

• TheStan
Even schone onderbroek voor de CNBC man

• Selemene
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:39:
[...]

Wat is de achterliggende gedachte achter NOK? Ik ben in BB gestapt vanwege de Amazon deal. Ik zie hem hier nog niet.
NOK is een meme stock, veel hype eromheen.

• SgtElPotato
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:39:
[...]

5G. Maar op dit moment veel hype.

• Odeklontje
  • Niet online
Can you stick around for a minute? - yeah sure.

• Deveon
  • Niet online
Odeklontje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Hij zei dat TSLA nog wel 10x gaat :o
Klopt, ongeveer om de week wordt dat genoemd maar de massa gelooft het niet en hij is niet de enige want Ark Invest en Ron Barron denken dat ook.

• Grim
Ook wat echt nieuws omtrent Nokia.
Espoo, Finland – Nokia today announced it has achieved a major network capacity milestone with its long-standing partner Elisa while preparing the operator’s network for the future. Through a live commercial trial, the companies are proving the world’s first 1T (terabit) clear-channel interface deployment to efficiently scale Elisa’s network to support new applications and access technologies.
https://www.nokia.com/abo...rlds-first-1t-deployment/

• QA123
sjezus die CNBN host klinkt echt als een zielig kind: "het is niet eerlijk!!!!" Uiiteraard een belachelijke opmerking,...

• Odeklontje
  • Niet online
Smullen dit.

• SgtElPotato
Het is bijna niet bij te houden nu op Reddit. Het is echt een puinhoop. De Discord hebben ze in ieder geval al dicht gegooid, ik ben eruit gestapt want mijn Discord kon het niet aan. De r/wsb hield er vandaag ook een paar keer mee op.

Ik denk dat dit het begin van het eind kan zijn.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 16:57

• Selemene
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Het is bijna niet bij te houden nu op Reddit. Het is echt een puinhoop. De Discord hebben ze in ieder geval al dicht gegooid, ik ben eruit gestapt want mijn Discord kon het niet aan. De r/wsb hield er vandaag ook een paar keer mee op.

Jah ik denk dat t vrijdag verkopen wordt, of zelfs morgenavond

• QA123
CNBC host: WSB kan geen fundamentals aantonen, dus het is belachelijk wat ze aan het doen zijn.
Grote investeerder geeft zijn spreads aan. Hoeft volgens de host geen fundamentals aan te geven als argumentatie van zijn spread.....

• Deveon
  • Niet online
Gewoon af en toe wat winst pakken onderweg omhoog.. DCA uitstappen ;)

• VincentB93
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-11-2022
[...]

Zo komt het inderdaad over en zo reageert Chamath ook. Echter ik snap de reactie van de presentator ook, als ik de “Due Dilligence” topics op Reddit zie. Voor een aantal is er enige onderbouwing dat de betreffende bedrijven;
- fundamenteel ondergewaardeerd zijn op basis van analyse van van het bedrijf.
- de stocks overdreven hard geshort worden door Hedge Funds en er dus geld te halen valt door de prijs op te drijven in de hoop de hedge funds hun posities te laten liquideren

De GME koers is zo hard gesprongen door beide oorzaken. Wat er nu gebeurt is dat er een horde mensen bovenop elke stock springt met een meer of minder hoge short-float en op basis van wat mentions op Reddit, en dat hedge funds uit angst voor GME scenario shorts sluiten bij al deze gehypete funds.

Super interessant om komende week te kijken wat er gebeurt met al deze stocks, ik verwacht inderdaad dat veel geld van de hype-stocks verdampt zal worden met wat particuliere beleggers als slachtoffer. Maar een aantal permanent verdubbeld zullen zijn. Nevertheless is dmv GME alleen al een paar miljard $ aan wealth van hedgefunds naar de particuliere belegger verplaatst.

Ik probeer iig wat treintjes mee te pakken met wat “fuck you”-money :)

• Selemene
Deveon schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:50:
Gewoon af en toe wat winst pakken onderweg omhoog.. DCA uitstappen ;)
Dit is het slimme om te doen, maar niet het hebzuchtige.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 16:57
Chamath laat zich wel goed horen.

• QA123
Chamath tegen host: C'mon big boy, be on the right side of history! 8)

• Odeklontje
  • Niet online
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:48:
[...]
De horror als WSB gesloten wordt >:) Gelukkig hebben we https://www.reddit.com/r/pennystocks/ ook nog.

• TheStan

• SgtElPotato
Odeklontje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:53:
[...]

De horror als WSB gesloten wordt >:) Gelukkig hebben we https://www.reddit.com/r/pennystocks/ ook nog.
Pennystocks is op dit moment wel een van mijn favo subs / discords. Redelijk relaxed en aardig rustig. Meme stocks komen nu ook echt veel te veel voorbij, maar dat kalmeert wel straks.

• Sjurm
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:49:
[...]

Jah ik denk dat t vrijdag verkopen wordt, of zelfs morgenavond
Ik verkoop vanavond nog of morgen. Gezien het gedoe met DeGiro is mij het risico te groot dat het vrijdag klapt. Leuk dat hij misschien achterlijk nog gaat stijgen, maar heb nu ook al wat leuke winst te pakken (procentueel dan, zit er voor wat speelgeld in)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
[...]

Dat er domme mensen zijn kun je wel zien aan de "demonstraties" tegen coronamaatregelen in eigen land door de zogenoemde wappies. In de VS stemt bijna de helft op Trump. En het IQ ligt nogal laag (vooral te wijten aan de gebrekkige scholing). Dus rationeel kun je zeggen dat er veel domme/slecht opgeleide mensen zijn.

Ik denk dat de posters op reddit die de boel uitleggen het snappen, maar dat 99% van de kopers clueless is. Ze zijn wel slim genoeg om aandelen te kunnen kopen. Dat kan iedereen tegenwoordig met een app.

De slimme mensen die de boel aanzwengelen stappen lang tevoren uit. Zoals pump & dumpers doen. De rest mist de boot en denken dat stop loss hen wel zal redden, maar zo werkt dat niet. Als er geen kopers zijn, gaat die koers gewoon omlaag. Ver omlaag. Stop loss voorkomt niet dat de bodem eruit valt. Als er geen kopers zijn krijg je geen trade.

Het verschil met een normale pump & dump is dat het nu massahysterie is op een groot social media platform dat nu aandacht krijgt van mainstream media. Dat betekent nog meer "retards". Hun geuzennaam.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• Selemene
Sjurm schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:56:
[...]

Ik verkoop vanavond nog of morgen. Gezien het gedoe met DeGiro is mij het risico te groot dat het vrijdag klapt. Leuk dat hij misschien achterlijk nog gaat stijgen, maar heb nu ook al wat leuke winst te pakken (procentueel dan, zit er voor wat speelgeld in)
Jah DEGIRO had zeker 1-2 uur na marktopening dik veel problemen, dus als t eenmaal panic selling wordt dan wordt het echt kut.

• Deveon
  • Niet online
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Dit is het slimme om te doen, maar niet het hebzuchtige.
Liever één vogel in je hand dan tien in de lucht. Eventueel stop je de winst in een ander aandeel wat een goeie kans maakt op de volgende. 10 risicovolle aandelen is ook risico spreiden ;)

• TheStan
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Jah DEGIRO had zeker 1-2 uur na marktopening dik veel problemen, dus als t eenmaal panic selling wordt dan wordt het echt kut.
Ben het vertrouwen in DEGIRO ook compleet kwijt. Ik heb een aantal aandelen verkocht op $326 en dit lukte tijdens de eerste rise naar $326 totaal niet.

Wat zijn goede alternatieven? Iemand ervaringen met Lynx?

Ik heb nu nog 60 posities in GME. Ik twijfel om de helft bij $400 te verkopen en de rest tot vrijdagavond vast te houden.

[Voor 11% gewijzigd door TheStan op 27-01-2021 19:01]

• QA123
mrmrmr schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Dat er domme mensen zijn kun je wel zien aan de "demonstraties" tegen coronamaatregelen in eigen land door de zogenoemde wappies. In de VS stemt de bijna de helft op Trump. En het IQ ligt nogal laag (vooral te wijten aan de gebrekkige scholing). Dus rationeel kun je zeggen dat er veel domme/slecht opgeleide mensen zijn.

Ik denk dat de posters op reddit die de boel uitleggen het snappen, maar dat 99% van de kopers clueless is. Ze zijn wel slim genoeg om aandelen te kunnen kopen. Dat kan iedereen tegenwoordig met een app.

De slimme mensen die de boel aanzwengelen stappen lang tevoren uit. Zoals pump & dumpers doen. De rest mist de boot en denken dat stop loss hen wel zal redden, maar zo werkt dat niet. Als er geen kopers zijn, gaat die koers gewoon omlaag. Ver omlaag. Stop loss voorkomt niet dat de bodem eruit valt. Als er geen kopers zijn krijg je geen trade.

Het verschil met een normale pump & dump is dat het nu masshysterie is op een groot social media platform dat nu aandacht krijgt van mainstream media. Dat betekent nog meer "retards". Hun geuzennaam.
Verschil is wel dat je nu een hele berg short sellers hebt die verplicht aandelen moeten kopen bij een hogere koers. Zodra deze er allemaal uit zijn, dan loopt het wel leeg. Dus laatste persoon die de casino verlaat mag de rekening betalen.

• Selemene
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Verschil is wel dat je nu een hele berg short sellers hebt die verplicht aandelen moeten kopen bij een hogere koers. Zodra deze er allemaal uit zijn, dan loopt het wel leeg. Dus laatste persoon die de casino verlaat mag de rekening betalen.
De vraag is natuurlijk wanneer, denk persoonlijk zelf morgenavond.

• QA123
NOK halted op 6,66 }) }) })

• QA123
Selemene schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:03:
[...]

De vraag is natuurlijk wanneer, denk persoonlijk zelf morgenavond.
vrijdag zijn er expiraties, de vraag is of mensen (van beide kanten) het aandurven nog tot en met vrijdag te blijven zitten.

edit: hmm, er is meer aan de hand. Alle eerdere halts waren vanwege een sterke stijging/daling, een code M.

NOK heeft code T1 als stop gekregen:
Halt - News Pending
Trading is halted pending the release of material news.

Er gaat dus iets gebeuren met NOK....

[Voor 30% gewijzigd door QA123 op 27-01-2021 19:06]

• SgtElPotato
Deze is ook leuk voor in de OP: https://www.nasdaqtrader.com/Trader.aspx?id=Tradehalts#

Misschien leuk om samen met de reddit r/beurspleinbets samen te werken? Ik weet niet of vele van hun hier ook aanwezig zijn?

[Voor 42% gewijzigd door SgtElPotato op 27-01-2021 19:18]

• Selemene
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:04:
[...]

vrijdag zijn er expiraties, de vraag is of mensen (van beide kanten) het aandurven nog tot en met vrijdag te blijven zitten.
Ah ja dacht al dat het donderdag was, ik denk zelf dat mensen het niet gaan uithouden.

• Rubberen
Duurt wel heel lang...

• Sjurm
Halted met als code "News pending". Geen idee wat dat kan betekenen. Niet vanwege volatiliteit iig

• Odeklontje
  • Niet online
Tip voor de luie efficiënte Tweaker, met een +teken surf je door alle subreddits in een keer.

https://reddit.com/r/BuyThePanic+DeepFuckingValue+MoonGangCapital+TheCorporation+wallstreetbets

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:12
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:54:
[...]

Pennystocks is op dit moment wel een van mijn favo subs / discords. Redelijk relaxed en aardig rustig. Meme stocks komen nu ook echt veel te veel voorbij, maar dat kalmeert wel straks.
Als je in de pennystocks wil, dan kan ik TTOO aanraden. Baanbrekende techniek om in een eenvoudig bloodsample binnen 3-5 uur sepsis (bloedvergiftiging) aan te tonen. Volgens de conventionele methodes duurt dit tussen 3 en 5 dagen omdat het bloed bewerkt en op kweek gezet moet worden.

Sepsis is de (mede-)doodsoorzaak in 1 op 5 overlijdens. Als iemand ineens heel ziek wordt en je sepsis vermoedt, dan weet je nog niet welke bacterie het is. Daarom wordt er nu een breedspectrum antibioticum gegeven, ofwel veel soorten antibiotica in een cocktail met de hoop dat er één werkt. De andere geef je overbodig, maar de bacterieën in het lichaam worden wel resistent voor die andere. Als je binnen een paar uur weet welke bacterie het is, kun je deze direct gericht aanpakken: Een beter effect en veel minder kans op resistentie. Elk uur dat er langer gewacht moet worden op het juiste antibioticum, neemt de kans op overlijden met 8% toe!

De US sepsis markt is 41 miljard dollar. Met zo'n baanbrekende, gepatenteerde techniek is het een kwestie van tijd tot ze daar een behoorlijk aandeel in hebben.

Het businessmodel is ook alleraardigst: Ziekenhuizen kopen een machine van ca. $100.000. Om een bloodsample te onderzoeken, moeten ze een soort van cartridges bij de machine kopen. Zo kan een maximaal ingezette machine tot 6 ton per jaar opleveren. Overigens hebben ze momenteel ook een cartridge die COVID-19 kan aantonen en bovendien als eerste machine de exacte stam binnen 2 uur, zijn er cartridges in ontwikkeling voor de ziekte van Lyme (ook een miljardenmarkt!), diverse biothreats (waar ze subsidie van de US government voor krijgen) en als kers op de taart zijn ze met een kleinere, mobiele, maar net zo efficiënte machine bezig om bijvoorbeeld op een battlefield te gebruiken om te zien of er sporen van chemische wapens zijn.

Kortom: baanbrekend, vernieuwend, een goede pipeline en een market cap van nog geen 350M. En dan vergeet ik ook nog te melden dat ze sinds een jaar een nieuwe CEO hebben die weet wat hij wil en dat gisteren de preliminary Q4 resultaten (155% YoY) en full year (118% YoY) bekend gemaakt zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• coelho
Odeklontje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:07:
[...]

Tip voor de luie efficiënte Tweaker, met een +teken surf je door alle subreddits in een keer.

https://reddit.com/r/BuyThePanic+DeepFuckingValue+MoonGangCapital+TheCorporation+wallstreetbets
En hoe zoek je in een subreddit op een topic? Ik probeerde AMC te zoeken in WSB, maar dat krijg ik niet voor elkaar...

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21
TheStan schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:59:
[...]

Ben het vertrouwen in DEGIRO ook compleet kwijt.
Degiro was niet de enige:
https://www.businessinsid.../articleshow/80484785.cms

• Odeklontje
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:09:
[...]

En hoe zoek je in een subreddit op een topic? Ik probeerde AMC te zoeken in WSB, maar dat krijg ik niet voor elkaar...
https://www.reddit.com/r/...earch?q=AMC&restrict_sr=1

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Was? is! 'Site temporarily unavailable.'

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41
Zou je beknopt de strekking van zijn verhaal kunnen melden. Chamath is een van de best artikulerende gasten die ik ken dus dat is vast dmullen. :)

• Odeklontje
  • Niet online
coelho schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:08:
[...]

Kortom: baanbrekend, vernieuwend, een goede pipeline en een market cap van nog geen 350M. En dan vergeet ik ook nog te melden dat ze sinds een jaar een nieuwe CEO hebben die weet wat hij wil en dat gisteren de preliminary Q4 resultaten (155% YoY) en full year (118% YoY) bekend gemaakt zijn.
Deze info wordt zeer gewaardeerd! US89853L1044 it is! Kan je ook je mening geven over Merus (NL0011606264)?

• QA123
Een goeie uitleg over het nieuwsartikel dat stelt dat Citron en MC hun shorts hebben gesloten (dat het onzin is): YouTube: Gamestop shorts are FULL OF 💩 about closing their short position (in...

• SgtElPotato
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:20:
Een goeie uitleg over het nieuwsartikel dat stelt dat Citron en MC hun shorts hebben gesloten (dat het onzin is): YouTube: Gamestop shorts are FULL OF 💩 about closing their short position (in...
Als dat zo is dan is dat manipulatie to the max. Ik vrees dat ze dat soort nieuws niet zonder reden naar buiten brengen.
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:22:
Blijkbaar is bepaalde tradeplatforms in de VS nu niet meer toestaan te traden in GME en AMC, ter "bescherming" van de klant....
Het is opvallend stil aan de GME kant. AMC gaat steady omhoog nu.

[Voor 21% gewijzigd door SgtElPotato op 27-01-2021 19:23]

• QA123
Blijkbaar is bepaalde tradeplatforms in de VS nu niet meer toestaan te traden in GME en AMC, ter "bescherming" van de klant....

• coelho
Odeklontje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Deze info wordt zeer gewaardeerd! US89853L1044 it is! Kan je ook je mening geven over Merus (NL0011606264)?
Daar waag ik me niet aan. Ik ken ze niet en heb nog nooit een dd gedaan. Daarmee is mijn mening over dit specifieke aandeel waardeloos :)

• RocketKoen
QA123 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:22:
Ik moest bij degiro ook ineens een "complexe aandelen toets" doen om nokia te kopen.

TheS4ndm4n#1919

• Rubberen
NOK is nu al 20 minuten halted. Ongelooflijk...

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:21
DJTimo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Zou je beknopt de strekking van zijn verhaal kunnen melden. Chamath is een van de best artikulerende gasten die ik ken dus dat is vast dmullen. :)
https://www.cnbc.com/2021...l-investors-right-to.html

• RocketKoen
Rubberen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:24:
Ik heb mijn buy order ook ff uit gezet.
Of het is goed nieuws en dan wordt hij toch niet uitgevoerd.
Of het is slecht nieuws, en koop ik liever nog goedkoper.

TheS4ndm4n#1919

• Kyumia
Wat gebeurt er allemaal tijdens zo'n halt? Wat bedoel je met goed/slecht nieuws?

• TheStan
Rubberen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:24:
NOK gooit er net wel een reactie uit: https://www.nokia.com/abo...ng-activity-of-its-stock/

• QA123
RocketKoen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:26:
[...]

Ik heb mijn buy order ook ff uit gezet.
Of het is goed nieuws en dan wordt hij toch niet uitgevoerd.
Of het is slecht nieuws, en koop ik liever nog goedkoper.
Ik ook, had hem op 5,9 staan, maar nu even gecancelled.

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:14
Zichzelf even indekken. Logisch toch.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59
Zelfde reactie als BB een paar dagen terug.

• Grim
Odeklontje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:20:
[...]

@coelho wat verklaart de -17% van vandaag dan? Niet dat ik je in twijfel trek en klinkt mij toekomstgewijs iets met best wat potentieel maar zo een grote verschuiving in het negatieve is momenteel geen goed teken.

• QA123
NOK loopt weer.

• SgtElPotato
Maar niet de goede kant op helaas.
Sjurm schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:34:
[...]

Ik weet niet wat jouw definitie van goede kant op is :P
Ik was te snel :P

[Voor 38% gewijzigd door SgtElPotato op 27-01-2021 19:37]

• Sjurm
SgtElPotato schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Maar niet de goede kant op helaas.
Ik weet niet wat jouw definitie van goede kant op is :P

• coelho
Grim schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:28:
[...]

@coelho wat verklaart de -17% van vandaag dan? Niet dat ik je in twijfel trek en klinkt mij toekomstgewijs iets met best wat potentieel maar zo een grote verschuiving in het negatieve is momenteel geen goed teken.
Gisteren is het aandeel omhoog gehyped, van 2.09 naar 2.81 (en zelfs 3.30 nabeurs). De YoY cijfers zijn erg goed, de CEO had echter bij de Q3 cijfer-persconferentie iets hoger ingezet, met name in het aantal verkochte machines in Q4. Dat zouden er minimaal 30 zijn en zijn er uiteindelijk 28 geworden. Dit met 2 sales people, ze hebben er sinds deze maand 5 en aan het eind van Q1 willen ze aan 10 zitten.

Ook moet je je voorstellen dat de aanschaf van een machine van een ton iets is dat de nodige krabbels nodig heeft in het ziekenhuis voordat tot aanschaf overgegaan kan worden. De COVID-situatie kan daar aardig vertragend in werken weet ik uit ervaring in Nederland. Dat zal in de USA niet veel anders zijn. Het is daarom een investering om long in te gaan en je niet blind te staren op een of twee machines meer of minder. Het feit dat vandaag met gemak de 2.30 gehouden wordt (10% hoger dan het slot van maandag) zegt mij dat er nog steeds een uptrend in zit.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee