Vraag

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
Hi all,

Ik verhuis binnenkort. Omdat ik op de verhuisdatum de verbinding nog niet kan overzetten, en wat redundancy wil (ik werk - net als de rest van Nederland - vanuit huis), denk ik er over na om voor een maand of twee een onbeperkt 4G bundel te nemen ergens en de verbinding te laten lopen via een 4g Modem/Router. Hoeft niet heel fancy te zijn, zolang ik maar internet heb. 4k Netflix kan wel even wachten.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Welke provider heb je gebruikt? Doen die providers daar moeilijk over?

Ik kijk zelf op dit moment naar Tele2. Die zeggen een FUP te hebben - maar die ontbreekt grappig genoeg van hun voorwaarden pagina.

Let me know :)

Alle reacties

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-03 22:31
Kan prima, voor een langere periode ook gedaan. 1 a 2 tb per jaar over 4g en T-Mobile nooit horen klagen.

Had de verbinding wel altijd via de telefoon zelf, dus sim kaart niet in een ander apparaat. Een oude smartphone zou daar ook zeer geschikt voor zijn.

[Voor 42% gewijzigd door DutchElite op 26-01-2021 12:10]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
@Helixes Ik weet niet welke provider je heb maar kpn kan je ook per maand opzegbaar nemen. En waarom zou je thuis internet verhuizen. Gewoon opzeggen en nieuwe aansluiting aanvragen Zo krijg je dan altijd meeste korting als nieuwe klant. Breedbandwinkelnl/internetten.nl . Eventueel met overlap zodat je op beide plekken kan werken.

[Voor 13% gewijzigd door saharoen op 26-01-2021 15:33]

• Dom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 17:12
Ik weet niet of hier een nieuw topic voor moet worden gestart, maar zijn er überhaupt onbeperkt mobiele abonnementen beschikbaar?

Momenteel zitten wij ook noodgedwongen op een 4g netwerk, maar we komen met de 5gb 'fair use policy' per dag meestal voor de lunch al in de knoop. Elke dag 10+ keer de abonnementhouder lastigvallen om 1 extra gb aan te zetten in de app is echt een drama.

(We hebben op dit adres geen vaste lijn en KPN is gestopt met 4G buitengebied.. dit is hun alternatief. Duurder en niet meer onbeperkt.)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-03 15:13
@saharoen : Helaas gaat die oplossing niet werken in de specifieke situatie waar we nu inzitten. Maar, dank voor het meedenken.

@Dom: 5 GB limit per dag limiet is inderdaad iets wat ik wel terug zie komen. Ik ben niet bekend met providers die dat niet doen. Dus, als iemand dat weet dan hoor ik het ook graag :)

Ik denk trouwens wel dat ik onder de 5 GB per dag kan blijven - in ieder geval voor de periode waar we het over hebben.

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
@Dom dit topic
4G voor Thuis

[Voor 40% gewijzigd door saharoen op 02-02-2021 15:56]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Helixes schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:27:
@saharoen : Helaas gaat die oplossing niet werken in de specifieke situatie waar we nu inzitten. Maar, dank voor het meedenken.

@Dom: 5 GB limit per dag limiet is inderdaad iets wat ik wel terug zie komen. Ik ben niet bekend met providers die dat niet doen. Dus, als iemand dat weet dan hoor ik het ook graag :)

Ik denk trouwens wel dat ik onder de 5 GB per dag kan blijven - in ieder geval voor de periode waar we het over hebben.
5Gb is best wel veel hoor :) Als je geen video streamed of via iets als citrix thuis werkt kom je daar niet aan

• aloft
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03 16:30
Dom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:01:
Ik weet niet of hier een nieuw topic voor moet worden gestart, maar zijn er überhaupt onbeperkt mobiele abonnementen beschikbaar?

Momenteel zitten wij ook noodgedwongen op een 4g netwerk, maar we komen met de 5gb 'fair use policy' per dag meestal voor de lunch al in de knoop. Elke dag 10+ keer de abonnementhouder lastigvallen om 1 extra gb aan te zetten in de app is echt een drama.

(We hebben op dit adres geen vaste lijn en KPN is gestopt met 4G buitengebied.. dit is hun alternatief. Duurder en niet meer onbeperkt.)
In mijn zoektocht kwam ik deze tegen: https://www.capestone.nl/...-mnd-Per-maand-opzegbaar/

Het is wel enorm prijzig. Maar ze beweren dat het echt onbeperkt is. Via T-Mobile. "Dit abonnement heeft geen dagelijkse datalimiet (van 5GB bijv) en hoeft u niet per sms of andere melding in een portal te (her)activeren."

Ik hik alleen tegen de kosten aan; 27 EUR bij T-Mobile zelf, maar dan met die 5GB/1GB limiet elke dag, of 80 EUR, maar dan zonder limiet. Voor mijn situatie ga ik eerst maar eens in kaart brengen hoe vaak ik tegen die limiet aanloop. En of dat dan 50 EUR per maand extra waard is.

En ik wil ook nog even contact met ze opnemen wat de limiet dan in het buitenland is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee