Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05 12:28
Ik zit hier op een plek met dramatisch internet (10Mbit/s). Er wordt al jaren glasvezel beloofd maar E-Fiber ligt al een aantal jaar achter op de deadline. Nu beloven ze begin Q2 2021.

Ondertussen sta ik op het punt om andere dingen te gaan bedenken. Zo zag ik bij T-Mobile een 4G Thuis Extra Snel. Nadeel: de 500GB fair use policy limit. Dat is 16GB per dag. Daarna kun je natuurlijk gratis aanvullen maar dat gaat heel irritant worden als iedereen thuis er gebruik van maakt.

Daarnaast zit ik ook liever nergens langer dan een aantal maanden aan vast.

Dus ik dacht: wat als ik de apparatuur (https://www.bol.com/nl/p/...antenne/9300000005954132/) zelf koop en ergens een unlimited sim-only koop? Misschien zijn er abbonnementen zonder limiet en zit ik daardoor niet aan die termijn vast. Heeft iemand hier ervaring mee en goede tips?

Beste antwoord (via Emielioo op 21-12-2020 09:23)

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K13iqV_TvC7P2jKYev2WQ-_4KoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7XNjZ1AVtCgEGVGzy5kf4MV.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb sins een maand simkaart van internetondemand ik dacht eerste ook van, kan dat wel onbeperkt maar na paar stresstesten en en veel Netflix ben ik nog altijd niet afgesloten. Mischien is dit voor jou ook een oplossing, simkaart voor onbepaalde tijd te bestellen via telefoon “maandelijkse” opzegbaar, werkt echt en maximaal snelheid is ongeveer 300 mbps in mij geval

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Emielioo alle mobiele abonnementen, bedoeld voor in een telefoon, hebben dezelfde constructie. Echter hebben die een limiet van 5GB per dag waarnaar je kan aanvullen.

Tevens is het niet de bedoeling om een simkaart met een 06 nummer in een LTE router te stoppen, er zijn zelfs providers die dit actief blokkeren. Bijvoorbeeld Tele2.

Ik weet wel dat KPN ook een 4G verbinding aanbiedt, gecombineerd met DSL, volgens mij zonder limiet: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 18-12-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-05 12:28
@rens-br Die van KPN hebben we hier. Maar het bereik van KPN hier is niet geweldig. Daarnaast krijgt mobiel verkeer voorrang. Het haalt hier dus niet enorm veel uit.

Ik kwam https://evenwifi.nl nog tegen, zij hanteren geen limiet. Maar wordt wel erg duur, 90 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 14:08
Ik zit hier op een plek met dramatisch internet (10Mbit/s).
Geen internet via kabel mogelijk?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K13iqV_TvC7P2jKYev2WQ-_4KoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7XNjZ1AVtCgEGVGzy5kf4MV.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb sins een maand simkaart van internetondemand ik dacht eerste ook van, kan dat wel onbeperkt maar na paar stresstesten en en veel Netflix ben ik nog altijd niet afgesloten. Mischien is dit voor jou ook een oplossing, simkaart voor onbepaalde tijd te bestellen via telefoon “maandelijkse” opzegbaar, werkt echt en maximaal snelheid is ongeveer 300 mbps in mij geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
in de vakantie heb ik meestal een sim van Evenwifi of iets in die trant voor op de camping.. werkt inderdaad onbeperkt! :-)

tja wel wat duurder maar ach

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 10:57
workswith schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:50:
[Afbeelding]
Bovenaan staat dat je 900GB verbruikt hebt, wat niet misselijk is in een maand tijd. Met zo'n soort verbruik verwacht ik dat je binnen nu en een paar maanden wel een berichtje zal krijgen dat dat niet helemaal volgens de FUP is ;) Na een maand al concluderen dat het prima werkt, lijkt me wat voorbarig. Maar wie weet heb je geluk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Hahn schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:56:
[...]

Bovenaan staat dat je 900GB verbruikt hebt, wat niet misselijk is in een maand tijd. Met zo'n soort verbruik verwacht ik dat je binnen nu en een paar maanden wel een berichtje zal krijgen dat dat niet helemaal volgens de FUP is ;) Na een maand al concluderen dat het prima werkt, lijkt me wat voorbarig. Maar wie weet heb je geluk.
Het zijn tmobile simkaarten, bij my tmobile zie je niet veel staan enkel een optellende meter, in begin zo als hier, de persoon wie ik gesproken heb zegt dat het onbeperkt is zo lang er genoeg capaciteit is op de locatie, anderskrijg je een melding van tmobile, met de vraag te minderen

[ Voor 28% gewijzigd door workswith op 30-12-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:03:
[...]

Het zijn tmobile simkaarten, bij my tmobile zie je niet veel staan enkel een optellende meter, in begin zo als hier [Afbeelding]
Oké, en waarom leg je dit uit? Je zegt dat je een maand dit abo hebt, en op je vorige screenshot staat bovenaan dat je 954.465MB hebt verbruikt. Dat is waar ik het over had, that's all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Hahn schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:05:
[...]

Oké, en waarom leg je dit uit? Je zegt dat je een maand dit abo hebt, en op je vorige screenshot staat bovenaan dat je 954.465MB hebt verbruikt. Dat is waar ik het over had, that's all.
Omdat ik ik denk dat dit een echt onbeperkt oplossing is zonder een harde fup van x aantal GB, voral als je opzoek bent naar 4g voor thuis of 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Daar is tegenwoordig toch 4g voor buitengebied voor zoals KPN levert dat en er zijn wel meer providers.
Je hebt een DSL verbinding en zodra het spannend wordt gaat het via 4g.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 20-12-2020 20:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:08:
[...]

Omdat ik ik denk dat dit een echt onbeperkt oplossing is zonder een harde fup van x aantal GB, voral als je opzoek bent naar 4g voor thuis of 5G.
En ik denk van niet. Zie ook: https://internetondemand.nl/faq/
Heb ik nou echt onbeperkt data tot mijn beschikking?
Wij werken niet met een bundel, bij ons heb je in principe onbeperkt data tot je beschikking. Wat we wel van je vragen is om de SIM verstandig te gebruiken. Wij noemen dit de don’t push it policy. Kortom, leef je uit met de SIM maar maak het niet te bont. Mocht er via de SIM zoveel data worden verbruikt dat dit problemen oplevert (bijv. in het mobiele data netwerk), dan zullen we dit met je bespreken. Mocht je dan niet in staat zijn of niet bereid zijn het verbruik te verminderen, dan kan dit ertoe leiden dat we de SIM uit moeten zetten. Uiteraard is dit een stap die we niet willen zetten en we vertrouwen er dan ook op dat we in gezamenlijk overleg tot een oplossing komen die voor alle betrokken partijen werkbaar is.
NB Onze SIMs zijn niet geschikt of bedoeld voor het uploaden van grote hoeveelheden data.
Bijna een TeraByte aan data per maand verstoken zullen sommige providers echt wel als 'pushing it' zien.

Maar zoals ik al zei: wie weet heb je geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Emielioo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:16:
@rens-br Die van KPN hebben we hier. Maar het bereik van KPN hier is niet geweldig. Daarnaast krijgt mobiel verkeer voorrang. Het haalt hier dus niet enorm veel uit.
Is het niet mogelijk om een externe antenne aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ND-vXE0t3O-gM_ofGYV_Mz1yAyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqp2y9eW9h8T2NrJrkoeHVC4.jpg?f=fotoalbum_large
Na gebruik 30 dagen lang kreeg ik vandaag de melding. 1de waarschuwing daarna 2 en daarna mogelijk afsluiting van de Sim. “Evenwifi”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:20:
[Afbeelding]
Na gebruik 30 dagen lang kreeg ik vandaag de melding. 1de waarschuwing daarna 2 en daarna mogelijk afsluiting van de Sim. “Evenwifi”
Je had geen geluk dus. Maar ik mag hopen dat dit niet als verrassing kwam voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Hahn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:04:
[...]

Je had geen geluk dus. Maar ik mag hopen dat dit niet als verrassing kwam voor je.
Het komt niet als een verassing, maar ik had wel de hoop op echt onbeperkt. Helaas bestaat dat nog niet en maakt de tijd van verbruik ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:11:
[...]

Het komt niet als een verassing, maar ik had wel de hoop op echt onbeperkt. Helaas bestaat dat nog niet en maakt de tijd van verbruik ook geen verschil.
Voor consumentenprijzen bestaat echt onbeperkt niet, maar er zijn wel business oplossingen die echt onbeperkt, zonder FUP, beloven. Bijvoorbeeld: https://proviced.com/unlimited-sim/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Hahn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:14:
[...]

Voor consumentenprijzen bestaat echt onbeperkt niet, maar er zijn wel business oplossingen die echt onbeperkt, zonder FUP, beloven. Bijvoorbeeld: https://proviced.com/unlimited-sim/
En deze provider beid echt onbeperkt internet via 4g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:15:
[...]

En deze provider beid echt onbeperkt internet via 4g ?
Volgens die link wel. Verder geen ervaring mee, ik zocht enkel op 'echt onbeperkt 4g' en kwam deze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Iemand hier proberen en net als workswith waarschuwing krijgen. Ik heb geen 225 euro over om te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
saharoen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:52:
Iemand hier proberen en net als workswith waarschuwing krijgen. Ik heb geen 225 euro over om te testen ;)
ik denk dat ik 1 deze maand ook deze simkaart ga testen voor 1 maand en als het echt onbeperkt is mischien wel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
ik denk dat ik 1 deze maand ook deze simkaart ga testen voor 1 maand en als het echt onbeperkt is mischien wel langer.
Nou laat maar weten hoe en wat. Ik zag dat je kan kiezen tussen kpn en tmobile sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Ik heb gister een bestelling geplaatste, bij https://www.internetcreators.nl/onbeperkt/ onbperkt internet, aankomende maand ga ik het testen. Het paket van https://proviced.com/unlimited-sim/ was niet meer te bestellen helaas

[ Voor 4% gewijzigd door workswith op 24-01-2021 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
workswith schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:39:
Ik heb gister een bestelling geplaatste, bij https://www.internetcreators.nl/onbeperkt/ onbperkt internet, aankomende maand ga ik het testen. Het paket van https://proviced.com/unlimited-sim/ was niet meer te bestellen helaas
Onbeperkt data*

Onbeperkt interneten in Nederland. 10GB per dag en aanvullen met 5GB per keer

nou dan mag ik toch hopen dat je dat aanvullen redelijk soepel kan automatiseren anders is het nog een goede grap :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06 15:51
SMSfreakie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Onbeperkt data*

nou dan mag ik toch hopen dat je dat aanvullen redelijk soepel kan automatiseren anders is het nog een goede grap :P
Hun zijn volgens mij wel de enige die 10GB per dag aanbieden op het KPN netwerk met 5GB aanvullers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
SMSfreakie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Onbeperkt data*

Ja dat is heel simpel, omdat je extra gb,s kun activeren via sms. Dus dat lijkt me niet moeilijk. Verder is geen snelheid limiet ook wel interssant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
@workswith

En hoe bevalt nieuwe 4G verbinding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• workswith
Heel goed, zelfs data extra actievere kan onbeperkt achterelkaar, zo als te zien is op de screenshots. Dus tevreden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxithzw5OfrfMtuPdmpt60KiAiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTE8wemOcCSzDmIUb2VEIl26.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWOItycGGqXc34bptZZdNGayQxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXVX6bC40jh6UI7NopDdCKOI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door workswith op 05-02-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
workswith schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Heel goed, zelfs data extra actievere kan onbeperkt achterelkaar, zo als te zien is op de screenshots. Dus tevreden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dit een telefoon abonnement of echt voor in een router? Heb momenteel T-mobile go unlimited alleen steeds die 1GB aan vullen is niet te doen (gebruik me telefoon ook als hotspot voor me game-pc), en ja als ik dan een update van 30GB wil downloaden moet je 30x 1GB activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nou gaan we komende tijd zien of je niet hun faire use policy overtreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Daar ben ik ook erg benieuwd naar... Wat 't op de langere termijn doet

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:02:
[...]

Is dit een telefoon abonnement of echt voor in een router? Heb momenteel T-mobile go unlimited alleen steeds die 1GB aan vullen is niet te doen (gebruik me telefoon ook als hotspot voor me game-pc), en ja als ik dan een update van 30GB wil downloaden moet je 30x 1GB activeren.
Je hebt standaard 10 gb per dag en aanvullers van 5 gb, helaas kun je niet meer als 160 gb op 1 dag gebruiken. Dan komende de sms’jes niet goed door. Maar tot nu toe werkt het prima, zelfs met me Hooge dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
workswith schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:49:
[...]

Je hebt standaard 10 gb per dag en aanvullers van 5 gb, helaas kun je niet meer als 160 gb op 1 dag gebruiken. Dan komende de sms’jes niet goed door. Maar tot nu toe werkt het prima, zelfs met me Hooge dataverbruik.
Gaat me verder niets aan, dus voel je vrij om niet te antwoorden, maar uit pure nieuwsgierigheid: waaraan verstook je letterlijk TeraBytes per maand en waarom via 4G/5G?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 07-02-2021 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Hahn schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:56:
[...]

Gaat me verder niets aan, dus voel je vrij om niet te antwoorden, maar uit pure nieuwsgierigheid: waaraan verstook je letterlijk TeraBytes per maand en waarom via 4G/5G?
Ik gebruik veel me shadow cloud pc om te game op overal en soms thuis als ik vergeet me WiFi aan te zetten. Maar is puur uit interesse om nooit vast te Zitten aan 1 locatie. Daarom gebruik ik altijd 4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en wat zijn de snelheden die je ongeveer haalt? min / max / gemiddeld?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
SMSfreakie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:39:
en wat zijn de snelheden die je ongeveer haalt? min / max / gemiddeld?
Ik heb 1 bestand binnengehaald voor de test en dat was tussen de 120/150 mbps constant maar met Speedtest haal ik deze snelheden https://www.speedtest.net/my-result/i/4411637135. Dus eigenlijk meer dan voldoende voor alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
workswith schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:12:
[...]

Heel goed, zelfs data extra actievere kan onbeperkt achterelkaar, zo als te zien is op de screenshots. Dus tevreden.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ondertussen al bericht gekregen over een FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Ondertussen al bericht gekregen over een FUP?
In de tussen tijd nog niks van berichten gehad, bij meer dan 200 gb per dag,som komt de aanvuller niet door maar, dat is als je te snel activeert. Verder zou ik het wel aanbevelen omdat best snel is en stabiel. Me gebruik was afgelopen maand 1.8 tb in maand, voor de test hoe onbeperkt het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
workswith schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:52:
[...]

In de tussen tijd nog niks van berichten gehad, bij meer dan 200 gb per dag,som komt de aanvuller niet door maar, dat is als je te snel activeert. Verder zou ik het wel aanbevelen omdat best snel is en stabiel. Me gebruik was afgelopen maand 1.8 tb in maand, voor de test hoe onbeperkt het is.
Is dit op je telefoon of ook hotspot? Ik gebruik zelf tussen 1,3 en 1,5tb via mijn GO unlimited van T-mobile (nu gelukkig 8GB met 2Gb aanvullers) en dat voor maar €26. Maar ik zie dus dat dit een goed alternatief is als T-mobile toch moeilijk gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Is dit op je telefoon of ook hotspot? Ik gebruik zelf tussen 1,3 en 1,5tb via mijn GO unlimited van T-mobile (nu gelukkig 8GB met 2Gb aanvullers) en dat voor maar €26. Maar ik zie dus dat dit een goed alternatief is als T-mobile toch moeilijk gaat doen.
Ik gebruik deze simkaart in een router van Huawei B618, daar heb ik het hele huis van internet mee voorzien. Dat werkt goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workswith
Ik zag vandaag dat ze ook een aanbieding hebben voor 40 euro per maand, dat is een nette prijs voor de hoeveelheid handbreedte die je krijgt.
https://www.internetcreators.nl/aanbieding/

[ Voor 13% gewijzigd door workswith op 02-04-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:49
Ik huur sinds vorige week een (tijdelijk) kantoor een in oud politiebureau. Het is echt een oud pand en de politie heeft alle aansluitingen eruit getrokken en wat er nog ligt is oude zooi. Lang verhaal kort: het is lastig om hier gewoon 'even' internet aan te sluiten. De meterkast zit ik helemaal aan de andere kant van het gebouw, is allemaal niet handig.

Daarom zit ik te kijken naar 4G voor thuis van T-mobile. Is dit de beste optie? Jammer dat er geen verzameltopic is voor MiFI (is dit de juiste benaming?). Ik ben bang dat ik straks elke dag met data moet verhogen. Is geen ramp, maar we zitten er met 2 a 3 man dus het kan snel gaan. Het is allemaal wel werk gerelateerd, dus we zitten niet te gamen of Netflixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 11:07
Nu dankzij @DBreda dit topic mij opvalt:

Heb bij familie (wonen in een boot) gewoon een KPN sim onbeperkt (5G + steeds 1GB bijvullen) en een scriptje geschreven op Fritz/Freetz-NG die op op afstand SMS kan ontvangen/verzenden, zodat de SIM in de router kan.
Maar smstools3 bestaat ook op OpenWRT, dus dit zal daar ok wel werkend te maken zijn.

Zie de eventhandler op deze pagina.

Ik heb zelfs een verdere versie die vol-automatisch op specifieke waarschuwing SMS een 1GB aanvraag zend, maar die staat niet in bovenstaande source.

Die familie is weliswaar geen grootverbruiker, veruit de meeste dagen blijven ze zelfs onder de 5GB.
Maar mogelijk is dit inspiratie voor andere kleinverbruikers.

Alhoewel ik vermoed dat voor de tweakers hierboven met honderden GB het ook wel niet zal werken. Sterker nog: liever niet proberen, anders gaat KPN een AI detectie op SMS autoresponders zetten.
Pagina: 1