Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Ik denk dat ik de buis gevonden heb! :D

Ik had nog een 5-tal meter spandraad liggen (zoiets).
Die is dun en glad maar wel stevig genoeg om zo ver mogelijk de buis in te duwen.
Dan heb ik een stukje gestript en daar mijn draadzoeker op aangesloten.

Onderaan de muur in de meterkast geprobeerd of ik het signaal kon vinden en eureka, heel zwak maar ik hoorde het biepje! :)

Morgen komt mijn vader even helpen en gaan we een stukje muur weghalen, hopelijk komt dan de buis tevoorschijn :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
...heb je ook getest of het biepje verdwijnt als je die spandraad weer weg haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
vanaalten schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:58:
...heb je ook getest of het biepje verdwijnt als je die spandraad weer weg haalt?
Daar heb ik daarnet ook aan gedacht, dat heb ik niet gedaan.
Maar het biepje is geen gewone 'beep' zoals bij een metaal- of houtzoeker. Het is een 'melodietje' die door de aangesloten zender wordt uitgezonden op de draad. Het kan dus bijna niet dat ik iets verkeerd detecteer.
Maar ga morgen zeker nog testen voordat we de muur uitbreken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 11-04-2021 22:33 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fire69
Victorie! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evwo5dbC12xfA8-8KtBwSetry0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSimpbIwG4r13X3u2J4TnnyP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:30
@Fire69 als je nu ook gelijk de leiding in je meterkast even post is wel leuk voor het topic.
maar het hoeft niet. ik ben al blij dat je vermeldt hoe het is afgelopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fire69
miciel schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:08:
@Fire69 als je nu ook gelijk de leiding in je meterkast even post is wel leuk voor het topic.
maar het hoeft niet. ik ben al blij dat je vermeldt hoe het is afgelopen.
Vergeten in mijn enthousiasme :P

We hebben de kabel onderaan de muur eruit moeten halen, hoger blokkeerde hij, waarschijnlijk is de buis gevuld met steengruis door de werken aan de elektriciteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpAId6wlX6pO_sLeqGnLVc1P-u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYb8Uar4hFO4LQW8jtjxxvwB.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben een buis op de muur gelegd en zo de kabel naar boven gelegd.

Jammer dat we bij het wegbreken een andere buis geraakt hebben, daar gaan we nog een oplossing moeten voor zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Stukje buisje aan de ene kant openzagen, dan over de vernielde buis heen doen en dichtsmeren met plamuur en hij is weer in orde.

Maar gefeliciteerd met je overwinning. :P oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Goeie tip, dat gaan we morgen proberen. :)

Bedankt. Heel tevreden dat het uiteindelijk toch gelukt is!
Morgen de aansluiting van de Ring nog afwerken en dan eindelijk profiteren van mijn vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:24
Is iets anders, maar zou je zoiets kunnen gebruiken om (drooggelegde) waterleidingen te zoeken?
Zijn daar handigheidjes voor?
Pagina: 1 2 Laatste