Dropshipping terugzending à 20 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 23:51
Helaas erin getrapt en een setje slippers van 30 euro besteld via een webshop. Product is binnengekomen en blijkt van zeer slechte kwaliteit te zijn en de maatvoering klopt ook niet (maat of 3 verschil). Vervolgens heb ik aangegeven dat ik het product wil retourneren, met als antwoord van de webshop: Dat kan, naar China, op kosten van de klant (+- 20 euro).

Nu wilde ik daar in eerste instantie niet mee akkoord gaan, dus ik het gevraagd naar een Nederlands retouradres welke niet gegeven kan worden door de webshop na wat heen en weer mailen. Vervolgens heb ik een geschil aangemaakt bij Klarna. Echter geeft Klarna het volgende aan:

Op het moment dat je een bestelling plaatst ga je akkoord met de algemene voorwaarden van die webwinkel die je gelezen dient te hebben voordat je een bestelling plaatst.

Hierin is te vinden dat dit geen Nederlandse webwinkel is, ook staan de retour instructies erbij en het retouradres dat ook duidelijk in China is:

Deze kledingwebshop staat op een .nl domein met zelfs "Nederland" in het logo, in geen geval is er aanleiding dat het om een Chinese webshop gaat. Geen taalswitch of contactadres. Het doorlezen van de algemene voorwaarden had ik misschien moeten doen (en wat alerter zijn) maar goed dat is niet gebeurd.

Is het werkelijk zo dat ik verplicht ben om mijn product te retourneren naar het retouradres in China of moet deze webshop een adres in Nederland bieden? In het verleden heb ik me veel over dit soort zaken ingelezen en ook regelmatig voorbij zien komen dat het "misleiden" van de consument door middel van een .nl domein en Nederlandse teksten etc. ook betekent dat je een retouradres in Nederland moet kunnen bieden. Is dit ook (nog steeds) het geval of moet ik hier op de blaren zitten?

Verder dus aangegeven bij Klarna dat het product verre van voldoet, het is een paar slippers wat hoogstens 2 euro waard is, je wordt dus ook misleidt door middel van de prijs.. Gezien de 203 reviews van 1 ster op Trustpilot wil ik ze het niet te makkelijk maken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ambianz schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:05:
Verder dus aangegeven bij Klarna dat het product verre van voldoet, het is een paar slippers wat hoogstens 2 euro waard is, je wordt dus ook misleidt door middel van de prijs.
De iustum pretium-leer wordt in Nederland niet aanvaard, zie bijvoorbeeld deze scriptie, waarin tevens argumenten staan die wel hout snijden.

Zie ook dit recente topic: Nederlandse webshop, retour naar China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
GlowMouse schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:11:
[...]

De iustum pretium-leer wordt in Nederland niet aanvaard, zie bijvoorbeeld deze scriptie, waarin tevens argumenten staan die wel hout snijden.

Zie ook dit recente topic: Nederlandse webshop, retour naar China
Ah bedankt, heb wel zitten zoeken maar niet goed genoeg zo te zien. Ik ga dit even doorlezen allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ambianz Bij kopen via een niet bekende webshop, kijk eerst naar contactgegevens en evt reviews(als zijn die vaak nep eo gekocht). veel shops zijn nergens bereikbaar, of reageren niet op een e-mail. Je kunt je er dan druk om maken, of denken; Dit nooit meer, en lekker vergeten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Als de maat anders is dan aangegeven zou ik het niet gooien op zelf willen retouneren maar op dat het product non-conform is. Dat zou betekenen dat de winkel opdraait voor de kosten aangezien ze niet geleverd hebben wat ze beloven.

Dan nog is het moeilijk om daadwerkelijk je geld terug te krijgen maar waarschijnlijk is dit wel je enige realistische optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:16
Gezien de hoeveel negatieve reviews. Kan je ook eens kijken naar BOOS😀. Daar houden ze ook niet zo van die dropshippers die troep leveren. En daarna niet thuis zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambianz
Mijn verlies heb ik inderdaad al wel genomen (qua geld, reken nergens meer op). Maar ik wil het de webshop niet te makkelijk maken, daarbij ook in Klarna teleurgesteld dat ze de makkelijkste weg kiezen dus daar wil ik ook wel even mijn punt maken.
Pagina: 1