Toon posts:

OS-schijf niet geïnitialiseerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:35
Uiteraard weet ik dat dit het zoveelste topic is over 'gecrashte' schijven, maar toch zou ik willen weten waar ik aan toe ben.

Het gaat om een schijf uit een laptop van een kennis die zelf 'iets' had willen doen. Hij had namelijk de schijf aan een andere pc gehangen en deze vervolgens proberen te initialiseren volgens de MBR indeling.
Dat heeft volgens mij de schade verergert, wat ik ook uit andere topics kan concluderen.
Nu heb ik getracht met software van EaseUS bestanden terug te halen en uiteindelijk, meer als ultieme poging, met hun software ook het MBR te herstellen. Dat is niet gelukt, ik heb de software een nacht laten draaien.

Nu is de nood niet zo hoog omdat van sommige documenten wel een backup was, maar ik ben meer benieuwd of er nu nog überhaupt iets te beginnen is met deze schijf.

Op dit moment laat hij zien dat het de schijf de volledige capaciteit heeft, dus als leeg wordt gezien. Daarnaast bestaat hij nu nog uit 1 partitie...

Is het dus einde oefening voor deze hdd of ziet iemand toch nog een sprankje hoop?

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 10:22
Het is me niet duidelijk of je nu de disk zelf of de data die er ooit op stond wilt redden.
Disk of data?

while (! ( succeed = try ()));

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
De disk is niet verloren (waarschijnlijk onbeschadigd), de data waarschijnlijk wel.
En elke poging er iets aan te doen onder Windows maakt het erger.

Maak eerst met dd een 1 op 1 kopie van de harddisk naar een andere harddisk en ga dáár data op recoveren!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Natuurlijk is wel de vraag wat precies de reden was van de kennis om "iets" met de schijf te gaan doen?
Nu er al zoveel mee is "gerommeld" zul je waarschijnlijk de originele situatie niet meer kunnen herstellen.
Dus daarom hele disk laten (deep) scannen en afwachten wat er nog kan worden teruggevonden
Bijvoorbeeld met Recuva:
Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.
Zelf gebruik ik in zulke situaties Runtimes GetDataBack recovery software (niet gratis).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee