Vraag

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben op zoek naar Chineze draadloze oortjes. Ik kijk vooral naar oortjes met een nekband, helemaal draadloos hoeft van mij niet en ik heb liever dat de kosten daarvoor in de geluidskwaliteit zitten. Ook lijkt het me handiger mocht ik ze willen gebruiken tijdens sporten. Dit is vooral voor onder een muts/capuchon bij regen/koud weer. Ter referentie heb ik het volgende al:
- Sennheiser HD570, oldschool goodness.
- B&O Beoplay H6 II
- JBL E65BTNC

De laatste voor een habbekrats opgepikt, eigenlijk vooral voor de ANC want wat betreft geluidskwaliteit is het niet je van het.

Ik kijk eigenlijk een beetje naar <30 euro, indien het niet vanuit Europa verzonden wordt dan <22 euro. Wat ik niet verwacht is de geluidskwaliteit van de Sennheiser of B&O. Wat ik wel wil is fatsoenlijke aanwezigheid van alle gangbare frequenties. Te weinig bas is net zo een domper als veel teveel. Maar liever een tikkie aangezet dan een tikkie te weinig en neutraal is ook dikke prima. Verder moet mid en hoog gewoon fatsoenlijk aanwezig zijn; de JBL heeft weinig mid en hoog en ik merk dat het luisteren van akoestische muziek gewoon niet leuk is op dat ding. Bij voorkeur functioneert de microfoon ook nog een beetje ok zodat ik lopend handsfree kan bellen. Maar ik weet niet of het teveel is gevraagd voor dit geld. Uiteraard zelf al uitgebreid op zoek geweest maar van heeeeel veel spul is weinig te vinden aan reviews behalve op websites als Banggood zelf, wat ik dan gelijk met een korrel zout neem. Maar mijn shortlist op het moment is:Ik heb ook op andere plekken gekeken maar kwam toch steeds een beetje bij deze weer uit. Ik ben benieuwd of mensen hier wellicht nog andere suggesties hebben of ervaring met een van deze oortjes.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes vallen niet onder Consumentenelektronica maar door het mobiele gebruik onder Tablets en Telefoons. Dit topic verhuis ik dan ook even de goede kant op: CEA > ATT

Ontopic:
Best veel eisen voor een laag budget. Ik zou eens in [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie kijken. Mogelijk ook de eis van de nekband laten vallen, geeft je veel meer opties. Waarbij ik zelf nooit last heb gehad van dopjes die uit de oren vallen tijdens het sporten. Kwestie van de juiste rubber dopjes plaatsen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:05:
Oordopjes vallen niet onder Consumentenelektronica maar door het mobiele gebruik onder Tablets en Telefoons. Dit topic verhuis ik dan ook even de goede kant op: CEA > ATT
Aha, ik kon me al niet voorstellen dat er geen centraal topic voor was maar vandaar :P Ga ik doen zodra ik de tijd heb om er rustig in te kijken.
Ontopic:
Best veel eisen voor een laag budget. Ik zou eens in [Goedkope volledig draadloze oortjes] Ervaringen & Discussie kijken. Mogelijk ook de eis van de nekband laten vallen, geeft je veel meer opties. Waarbij ik zelf nooit last heb gehad van dopjes die uit de oren vallen tijdens het sporten. Kwestie van de juiste rubber dopjes plaatsen.
Nekband of niet maakt me in zoverre minder uit dat ik dacht dat een fabrikant dan geen geld hoeft te steken in true wireless en dat dus naar andere onderdelen kan gaan. Maar zo werkt dat in de praktijk niet?

Ik kan me voorstellen dat het wellicht leest als veel eisen hebben, maar ik heb wel ens een Philips koptelefoon gehoord vande Action voor 15 euro en dat klonk best ok! Dat zou qua geluid al voldoende zijn. Ik verwacht geen +-2db strakke frequentiecurve van 10hz-40khz ;) Voeg draadloos met dsp enzo toe, trek winstmarge voor een westerse onderneming eraf en doe er een paar euro bij en ik had gehoopt er dan te kunnen zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door JT op 23-01-2021 16:30 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Voor respectievelijk €26 of €27 heb je de Realme Buds Q of Realme Buds Wireless.
(Te vinden op Realme's site en vanuit Europa verzonden)

Ik zou daar eens kijken, want ze zijn nu respectievelijk 30% en 45% korting.

Volgens mij heeft de Q aardige bass en de Wireless logischerwijs (nekband) goede accuduur.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:05:

Ontopic:
Ik heb even wat rondgezocht over neckband vs tws. Voordelen van neck band wegen voor mij een stukje zwaarder, op verschillende websites wordt ook gesteld dat je voor geluidskwaliteit echt bij een neck band uit komt. Niet dat TWS slechter klinkt maar voor hetzelfde geld beter een neck band. Ik heb ook gekeken in dat topic, laatste 100 replies. Interessant, die soundPEATS klinken interessant als ik er naar zou kijken maar ik heb nu toch mijn ogen gericht op met een neck band.
Potenscia schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:02:
Voor respectievelijk €26 of €27 heb je de Realme Buds Q of Realme Buds Wireless.
(Te vinden op Realme's site en vanuit Europa verzonden)

Ik zou daar eens kijken, want ze zijn nu respectievelijk 30% en 45% korting.

Volgens mij heeft de Q aardige bass en de Wireless logischerwijs (nekband) goede accuduur.
Ik heb er naar gekeken en bij het zoeken naar reviews e.d. wat andere apparaten tegengekomen. De Oppo Enco M31, die heeft ook LDAC en reviews zijn zeeeer te spreken over de geluidskwaliteit. Schijnt te klinken als een apparaat die een veelvoud kost. Daarnaast kwam ik bij het zoeken naar de Oppo ook de 1More E1001BT tegen. En voor een erg goede prijs! Link naar AE. Dan ga je natuurlijk denken aan replica ofzo, maar dan kijk je naar de reviews en dan krijg je dat gevoel ook niet. Mensen die screenshots posten dat er verbonden is middels LDAC. Plus de aankoopbescherming van Paypal en AE....ik twijfel nu heel erg of ik het zal proberen :)

Ecodan warmtepomp

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40
Check deze site eens. Inmiddels meer dan 165 verschillende Chinese Oortjes getest. https://www.scarbir.com/

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 17:48
Ik heb zelf de Syllable S101.
Dit zijn wel TWS dopjes, maar…
Gebruikt de QCC3020 chipset, wat zorgt voor een dikke prima geluidskwaliteit (en aptX ondersteuning, wat ik erg belangrijk vind) ism de dubbele dynamische drivers.

Aangezien mijn oorschelp niet zo diep is, vallen de meeste oordopjes vrij snel uit mijn oren.
Het vervangen van de standaard silleconen dopjes door foamdopjes (Comply, of gewoon de goedkope namaak) zorgt ervoor dat bijna alle oordopjes super stevig vast zitten in mijn oren.
Voor de Syllable S101 is het voor het geluid ook een must, want door de slecht afsluitende silleconen dopjes is de basresponse dramatisch.

Resultaat voor mij is een goedkoop setje (ca. €30 op Ali) die goed blijft zitten bij sporten (hardlopen, MTB) en ook nog eens prima klinkt.

Ter vergelijking; ik laat onderweg mijn Etymotic ER4 (€350) vaak in mijn tas, omdat ik in een drukke/buiten omgeving het verschil te klein vind.

Pluspunten
- Cheap
- aptX support
- Klinkt geweldig met compyfoams
- Blijft goed zitten bij sporten, IPX6 waterdicht
- Goede afsluiting zorgt ervoor dat je weinig volume nodig hebt, wat beter is voor je oren

Nadelen
- Microfoon voor bellen is ronduit slecht
- Foamtips echt noodzakelijk
- Foamtips sluiten omgevingsgeluid soms te veel af, kan gevaarlijk zijn in het verkeer

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:19
Ik had 2 jaar terug dezelfde vraag. Uiteindelijk heb ik de 'xiaomi mi in-ear hybrid pro hd" gekocht. Erg blij mee. Alu behuizing. Fijn geluid. Stevige soepele kabel.

Update: oeps, die van mij zijn niet draadloos...

[ Voor 13% gewijzigd door MWDKing op 14-02-2021 16:45 ]

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
1more E1001BT triple driver hi-res LDAC is binnen. Het zijn geen perfecte dopjes maar 1. ze waren 21,98 inclusief verzenden 2. het zijn doppen, geen volwaardige koptelefoon. Als je dat in ogenschouw neemt dan is dit wel zo een beetje wat ik zoek. Klinkt in ieder geval beter dan de JBL E65BTNC. Hoog had van mij iets meer aanwezig mogen zijn. Stemmen klinken goed vind ik. Neutrale bas, niks overdreven of beetje extra ofzo. Veel verschillende tips erbij om te passen (5 maten siliconen, 3 maten foam). Daarnaast werkt LDAC daadwerkelijk en als ik de QR-code scan op de koptelefoon dan geeft de website van 1more aan dat het geen namaak is. Ik snap alleen niet helemaal wat daar de meerwaarde van is maar goed. Iedere namaakfabriek kan die QR-code aan de koptelefoon hangen.

Al met al zeker voor het geld tevreden :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1