☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mooi om alle reacties weer te lezen
er zitten zeker weer een aantal waardevolle tussen, bedankt allemaal!
Op veler verzoek bij deze een paar foto's van de situatie van vóór en tijdens de verbouwing. Dat geeft wel een aardig beeld van de situatie.
Met een beetje geluk haal ik uit 1 hele tegel twee strookjes, dat scheelt weer een paar tientjes. Dat er op een deel van de tegels een insectenhotel staat maakt mij niet uit; dat ding gaat ook ooit weer weg en dan wil ik gewoon weer een strak terras.
En dat geouwehoer met die 70 bloembollen, 7 verschillende soorten op verschillende dieptes, met verschillende bloeitijden etc etc... tja ik wist een half jaar geleden ook niet dat dat bestond. Maar nu ik het het zo heb laten aanleggen, wil ik het ook gewoon zo weer terug. En daar ga ik écht datzelfde vrouwtje weer voor inhuren.
Ik kom er mede dankzij jullie input wel uit met de buurman. Een goede relatie met je buren is natuurlijk het belangrijkst. Gewoon weer ff rustig met elkaar om tafel. Ik ga voorstellen dat ik zelf alle materialen ophaal en het meeste van het werk zelf wel doe. Dan heb ik het ook weer precies zoals ik het hebben wil. Dingen die ik niet zelf kan doen en kosten voor alle materialen zijn voor rekening van de buurman, dat lijkt me reëel. En als compensatie voor alle uurtjes moet de buurman ons maar een keer uitnodigen voor een BBQ.
Wat mij betreft kan deze post gesloten worden! Dank nogmaals
Op veler verzoek bij deze een paar foto's van de situatie van vóór en tijdens de verbouwing. Dat geeft wel een aardig beeld van de situatie.
Met een beetje geluk haal ik uit 1 hele tegel twee strookjes, dat scheelt weer een paar tientjes. Dat er op een deel van de tegels een insectenhotel staat maakt mij niet uit; dat ding gaat ook ooit weer weg en dan wil ik gewoon weer een strak terras.
En dat geouwehoer met die 70 bloembollen, 7 verschillende soorten op verschillende dieptes, met verschillende bloeitijden etc etc... tja ik wist een half jaar geleden ook niet dat dat bestond. Maar nu ik het het zo heb laten aanleggen, wil ik het ook gewoon zo weer terug. En daar ga ik écht datzelfde vrouwtje weer voor inhuren.
Ik kom er mede dankzij jullie input wel uit met de buurman. Een goede relatie met je buren is natuurlijk het belangrijkst. Gewoon weer ff rustig met elkaar om tafel. Ik ga voorstellen dat ik zelf alle materialen ophaal en het meeste van het werk zelf wel doe. Dan heb ik het ook weer precies zoals ik het hebben wil. Dingen die ik niet zelf kan doen en kosten voor alle materialen zijn voor rekening van de buurman, dat lijkt me reëel. En als compensatie voor alle uurtjes moet de buurman ons maar een keer uitnodigen voor een BBQ.
Wat mij betreft kan deze post gesloten worden! Dank nogmaals
[ Voor 3% gewijzigd door Guillermo14 op 25-01-2021 15:56 ]
Mooie conclusieGuillermo14 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
Ik wil nog even een compliment geven voor je mooie insectenhotel, supergaaf!
Dat je dat perse datzelfde vrouwtje weer wilt inhuren lijkt me geen verplichting voor de buurman, lijkt me eerder een gevalletje "splitten".Guillermo14 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
Nee, is zeker geen verplichting voor de buurman. Maar bedenk dat ik deze bloembollen er op 20 november in heb laten zetten en ik pas op 1 december (via notabene een andere buurman) hoorde van de verbouwing en dat de aannemer al op 15 december zou beginnen. De buren wisten waarschijnlijk al een tijdje dat ze gingen verbouwen en hebben nagelaten om hier tijdig melding van te maken. Hadden ze dat een beetje eerder gedaan, dan had ik die stomme bloembollen er natuurlijk nooit in laten zetten. Komt bij dat ik nu eigenlijk al het werk doe en hij niks. Ik heb dus niet zoveel moeite om de buren te vragen deze kosten te nemen.J_aimy schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:07:
[...]
Dat je dat perse datzelfde vrouwtje weer wilt inhuren lijkt me geen verplichting voor de buurman, lijkt me eerder een gevalletje "splitten".