Hallo allemaal,
Ben een nieuwe computer aan het samenstellen. Heb wel weer zin om zo nu en dan een potje te gamen. Verder wil ik een krachtige computer om te werken met After Effects/Blender ect.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos kan gamen, maar ook meer dan dat. De games die ik speel zijn onder andere Battlefield, Call of Duty, ARMA 3 en MS Flight Simulator. Verder werk ik met het Adobe Creative Cloud pakket.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro leek mij een mooi streven, maar dat is niet gelukt. Max. 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en Windows.
Verder heb ik de volgende producten al in huis:
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Handiger om set van 4 geheugensticks te nemen i.p.v. 2? Zoals vermeld in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2036874
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een minimalistische kast met een goede airflow. Keuze in moederbord, intern geheugen (minimaal 32GB), voeding en kast staan nog open. Wellicht zijn er betere opties. Zat de denken aan een Fractal Design Meshify C Dark TG, maar daar lijkt de videokaart van 335mm niet in te passen
.
Ga je overklokken?
Zit nog niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. Dit is de eerste opzet.
Zit verder aan de volgende producten producten te denken:
Alvast bedankt voor jullie input.
Ben een nieuwe computer aan het samenstellen. Heb wel weer zin om zo nu en dan een potje te gamen. Verder wil ik een krachtige computer om te werken met After Effects/Blender ect.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik moeiteloos kan gamen, maar ook meer dan dat. De games die ik speel zijn onder andere Battlefield, Call of Duty, ARMA 3 en MS Flight Simulator. Verder werk ik met het Adobe Creative Cloud pakket.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro leek mij een mooi streven, maar dat is niet gelukt. Max. 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis en Windows.
Verder heb ik de volgende producten al in huis:
- AMD Ryzen 9 5950X
- Gamdias Chione P2-360R
- MSI GeForce RTX 3070 Suprim
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Handiger om set van 4 geheugensticks te nemen i.p.v. 2? Zoals vermeld in dit topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2036874
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een minimalistische kast met een goede airflow. Keuze in moederbord, intern geheugen (minimaal 32GB), voeding en kast staan nog open. Wellicht zijn er betere opties. Zat de denken aan een Fractal Design Meshify C Dark TG, maar daar lijkt de videokaart van 335mm niet in te passen
Ga je overklokken?
Zit nog niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. Dit is de eerste opzet.
Zit verder aan de volgende producten producten te denken:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 906,90 | € 906,90 |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 175,77 | € 175,77 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G | € 689,- | € 689,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 90,19 | € 90,19 |
1 | Waterkoeling | Gamdias Chione P2-360R | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16Q-32GVKC | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 150,65 | € 150,65 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink, WDS100T1X0E) | € 212,96 | € 212,96 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.500,27 |
Alvast bedankt voor jullie input.