Daikin Sensira of Comforma airco?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik zit te kijken naar een airco. Iemand langsgeweest hier, en die kwam met een Daikin Perfera 4.2 KW. Incl. installatie was dat 3300. Dat wordt me even wat te gortig.

Nu kwam ik een ander bedrijf tegen, die bied de Sensira aan, 5 KW, incl montage voor zo'n 2000 euro. Nu zag ik dat het verschil o.a. was dat de sensira wat minder zuinig is (voor die paar dagen in het jaar dat ie aan staat, zal mij dat roesten + toch zonnepanelen met de warme dagen). En dat die perfera allerlei snufjes heeft voor luchtzuivering en anti allergiedingen enzo. Nou, hebben beide geen hooikoorts of wat dan ook, dus ook dat vind ik niet zo belangrijk.

Is dan de sensira de betere keuze? Of zijn er nog significante verschillen? Zo zag ik ook dat zij nog een Comforma in het assortiment hebben bij Daikin. Ik zie door de bomen even het bos niet meer.

Is de sensira prima, of zal dat goedkoop/duurkoop zijn?

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 14:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Iemand? :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:35

Freakie1NL

Grote Baas

Even hier vragen? Misschien meer succes.

Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ook iets stiller?

Vaak meer opties qua waar hij heen blaast, automatische verstelling van blaasrichting aan de hand van persoonsherkenning zodat hij niet in je nek zit te blazen, dat soort foefjes.

En duurder model vaak *mooier*.

Maar koelen doen ze allebei.

Ik heb ook gewoon een basic ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:20
zou wat verder kijken, op mp genoeg te vinden voor weinig zeker voor die paar dagen per jaar dat het eens heet is, heb ook een daikin al 10 jaar hangen werkt perfect en geruisloos.
zou zeker nu al laten installeren want in de zomer zit iedereen al volgeboekt net als vorig jaar.

was toen 150 kwijt voor installatie met 2x5m leiding en beugel voor de buiten unit. zal nu wel een stuk meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Toerq schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:57:
zou wat verder kijken, op mp genoeg te vinden voor weinig zeker voor die paar dagen per jaar dat het eens heet is, heb ook een daikin al 10 jaar hangen werkt perfect en geruisloos.
zou zeker nu al laten installeren want in de zomer zit iedereen al volgeboekt net als vorig jaar.

was toen 150 kwijt voor installatie met 2x5m leiding en beugel voor de buiten unit. zal nu wel een stuk meer kosten.
Dat was dus gewoon zwart.
Pagina: 1