Welke Sim ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Ik ben eigenlijk nieuw in de race wereld
Ondertussen heb ik een stuurt en pedalen
En heb ik F1 2019, Project Cars 1/2 en Dirt 2.0 gespeeld.

Waar ik naar op zoek ben ik een of 'het' spel waarbij ik een multiplayer sessie kan joinen waarbij ik niet meteen van de baan word gereden.
Of een spel waar ik met een vriend tegen de computer een degelijke race kan rijden.

iRacing is een brug te ver, door het abonnement. Maar voor alle andere spellen sta ik zeker open.

Ik las hier eerder al ook over Tweakers League races... maar vind niet meteen wat dat juist betekent.

Is er iemand die me een rondleiding kan geven ? Dank je !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat beviel niet aan project cars?

Kijk eens naar assetto corsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:28
Assetto corsa is toch wel de meest veelzijdige sim. Toegankelijk, tal van mogelijkheden tot modden, aardige career mode, prima multiplayer en kost geen scheet

Kom gezellig bij fastlane als je laagdrempelig online wil racen, hier wordt altijd netjes gereden. Het probleem van public lobbies heb je in iedere game helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Project Cars vind ik best leuk. Maar er zijn wel wat auto's bij die rijden als een stuk zeep. Een zeer onvoorspelbaar gedrag in bochten. Ik ben nu met één of andere Porsche in GT 'weet ik veel' aan het rijden en daar gaat alles goed tot opeens SLIP... de race voorbij is. Zonder waarschuwing of wat dan ook. Niet sneller gereden dan anders.

Assetto Corsa, de Competitione dan ?

Wat betekent het stuk 'kom bij fastlane' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Je hebt 2 versies: assetto corsa Competizione is enkel GT3 en GT4, zeer goeie game, maar iets minder laagdrempelig.
Assetto corsa is volledig te modden, iedere track/auto is wel te vinden. De meest veelzijdige versie waar je, als je wilt, ook in een ford transit kan racen op de nordschleife.

Fastlane is een groep waar regelmatig online geracet wordt, je bent altijd vrij om mee te doen. Geen probleem als je geen toptijden rijdt, er zijn meer beginners en het gaat vooral om de lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:56
Assetto Corsa lijkt mij ook de beste optie. Op RaceDepartment kun je hier ook veel gratis mods (auto’s, circuits) voor vinden. Er zijn ook mod studios die pay mods uitbrengen, welke vaak niets onderdoen tov de officiële content. Een voorbeeld hiervan zijn de mods van Race Sim Studio (RSS). (https://racesimstudio.com/)

Zelf speel ik meer rFactor 2 en dan eigenlijk alleen maar offline tegen de AI. Bij rFactor 2 heb ik een beter gevoel met de auto (FFB en physics). rFactor 2 heeft recentelijk een nieuwe UI uitgebracht met hierin een Competition System. Dit Competition System is nog wel in beta, maar moet het online rijden in competities een stuk toegankelijker maken. Verder heb je bij rFactor 2 ook leagues waaraan je kunt meedoen, waar volgens mij ook wel netjes gereden wordt (b.v. https://www.srvn.nl/). Verder zijn er bij rFactor 2 ook veel gratis mods te verkrijgen. Dat kan via de Steam Workshop, maar ook door mods van sites te downloaden en dan via de UI van de game te installeren (packages).

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 19-01-2021 22:24 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik vind het instap-niveau van iRacing ook prima te doen hoor, alleen het kostenplaatje is wel een afschrikker voor iemand die net begint. Voor de prijs van 1 maandje iRacing kan je ook AC Ultimate edition met enige regelmaat vinden. Dan is dat wat aantrekkelijker om te kijken of je het wat vind vermoed ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
+1 voor Assetto Corsa.

Lekker veelzijdig, veel verschillende auto's en heel modbaar.
En vaak ook wel voor mooi prijsje te vinden :Y

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dentitten
Gisteren mijn eerste rondes gereden in Assetto Corsa. Controls proberen instellen en carriere gestart. Moest ik eerst met een Abarth, dan een Alfa en dan een BMW rijden. Had de besturing op 'pro' gezet. Wat zorgt dat er weinig assistentie is. Mijn H-pattern shifter niet wou werken, maar die heeft ook een sequentiele modus, en dat werkte wel. De pedalen staan standaard inverted, dat moest ik ook aanpassen. (= uit de race gaan, instellingen, terug de race starten). Dan kon ik de races succesvol afwerken.

Die eerste auto, Abarth, schoof enorm uit de bocht. Een race wagen is het uiteraard niet. Het geluid is wel zeer aangenaam in het spel. Dat viel me toch op. De BMW M3, een oud model, heeft uiteraard achterwiel aandrijving. En die was goed te controleren. Het leek alsof ik correct moest sturen. Dat kon in Project Cars wel enorm tegenvallen. Waar die soms (voor mij) onbegrijpbare dingen deed.
AC heeft wel niet de meest knappe interface. Maar dat doet me eigenlijk niets. Ik kijk uit naar de volgende wagens.

Ik speelde ook nog eens F1 2019. Met enige aanpassen dat ik ook traction control uit zette. Al de rest stond al uit (buiten pit assist). Ik heb het even terug moeilijk om een lap te vervolledigen.

In ieder geval, ik amuseerde me in beide gevallen opnieuw. Thanks !

[ Voor 7% gewijzigd door dentitten op 27-01-2021 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Als je met AC aan de slag gaat, kijk dan ook even naar de Content Manager & Sol mods, zijn zeker de moeite waard. Racedepartment heeft daarnaast echt honderden auto's en tracks die je via de content manager makkelijk kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@dentitten Welk stuur, pedalen en shifter gebruik je eigenlijk? AC ondersteunt namelijk ook gewoon een H-shifter.

Verder is het oefenen... oefenen.. oefenen. Toen ik begon met ‘echt’ sim racen (dus zonder alle kunstmatige hulp ingebouwd in de meeste games), was het ook enorm lastig om de auto op de baan te houden. Maar door het leren van het circuit (rempunten, welke versnelling, etc.) en het leren aanvoelen in het stuur wanneer de auto onderstuurt of overstuurt, wordt het steeds gemakkelijker.

Veel succes hiermee en vooral veel plezier!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je moet sowieso even de juiste configs voor je stuur zoeken, kan een hoop schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Nogmaals dank voor de reacties. Ik doe het nodige. Op mijn leeftijd (hehe) heb je wel niet meer de luxe om elke dag te kunnen gamen. (Zeker niet nu ik problemen heb met Steam Remote Play. Maar dat is voor andere games... en een ander topic waardig.)

Ik gebruik
- Thrustmaster TX (met een Ferrari F599XX EVO stuur en 3 pedalen)
- SHH Shifter

Die laatste werd mooi gedetecteerd in AC, naam was zichtbaar. Hij detecteerde in de control settings ook wanneer ik een versnelling aanduidde. Wanneer ik de gear moest binden echter, binde hij pas wanneer ik terugkeerde uit de versnelling. Dat leek me verdacht.

Ik vermoed dat wanneer je nieuwe tracks en auto's kan downloaden, die wel niet verweven zitten met de carriere modus ? Dat je die enkel kan gebruiken in eigen races ?

Edit: Ik ben net eens op die pagina gaan kijken @Jaep : moet ik daar elke auto/track apart downloaden ? Heb je ook bepaalde packs of iets dergelijk ?

[ Voor 9% gewijzigd door dentitten op 27-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
@dentitten Yes, maar als het goed is gaat dat een stuk makkelijker met de content manager die je ook daar kan donwloaden. Dan is 't simpelweg drag 'n drop en doet de CM alles voor je.

Ik weet niet of links naar reddit zijn toegestaan maar dit is best een goede guide: https://reddit.com/r/asse...o_corsa_pc_starter_guide/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mod cars en tracks worden inderdaad niet gebruikt in de carriere modus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dentitten
IK MOET HET KWIJT ! :) :) :) Dank aan allen.

Gisteren installeerde ik - volgens dat stappenplan - allerlei mods. De helft weet ik niet wat ze doen. Maar wat een fun heb ik net gehad ! De carriere modus - Novice Series 2 laat je met allerlei BMWs rijden. Bijna allen leuk, de BMW M3 E92 niet. Om dan de laatste uitdaging te rijden met de BMW Z4 GT3. In de omschrijving stond er 'real racing car'. Ik laat de revs gaan en denk... oh, spijtig, de sound hiernet was leuker. Maar oh my ! Het voelde aan alsof ik een eerste keer echt racede ! Dit was Leuk met een grote L !

[ Voor 4% gewijzigd door dentitten op 29-01-2021 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Sommige auto;s in de career zijn inderdaad goed te doen, anderen zijn pittig. Die BMW M3 is idd pittig en je moet ook niet verwachten daar meteen gouden medialles te halen. Gewoon lekker ervaring op gaan doen en leuk rondjes rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dentitten schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:53:
IK MOET HET KWIJT ! :) :) :) Dank aan allen.

Gisteren installeerde ik - volgens dat stappenplan - allerlei mods. De helft weet ik niet wat ze doen. Maar wat een fun heb ik net gehad ! De carriere modus - Novice Series 2 laat je met allerlei BMWs rijden. Bijna allen leuk, de BMW M3 E92 niet. Om dan de laatste uitdaging te rijden met de BMW Z4 GT3. In de omschrijving stond er 'real racing car'. Ik laat de revs gaan en denk... oh, spijtig, de sound hiernet was leuker. Maar oh my ! Het voelde aan alsof ik een eerste keer echt racede ! Dit was Leuk met een grote L !
En dan moet de hele online race-wereld nog voor je open gaan... :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
*maakt nonchalant gebruik van de situtatie*

Kom gezellig bij fastlane. Er wordt regelmatig gereden in uiteenlopende autos. We hebben mensen van alle niveaus dus wees niet bang dat je de laatste bent. (En als je dat wel bent is het ook gezellig. ik ben een paar maanden ook achteraan begonnen, en je leert snel bij)

Join hier de discord:

https://discord.gg/sxBcNRenfT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Ik race nu met die KTM Xbox... het plezier was snel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
ja, die is niet zo vergeeflijk :)

Maar als je hem eenmaal door hebt is het best leuk om in te rijden. Je moet er wat meer voor werken en wat voorzichtiger mee doen, maar soms is dat ook vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Arfalas schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:33:
ja, die is niet zo vergeeflijk :)

Maar als je hem eenmaal door hebt is het best leuk om in te rijden. Je moet er wat meer voor werken en wat voorzichtiger mee doen, maar soms is dat ook vermakelijk
Ik vond m eigenlijk prima te noemen. Op Zandvoort of zolder is ie heerlijk om te rijden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Moeilijk te controlleren. Zeer onstabiel bij versnellen uit een bocht. Te veel power voor dat lichtgewicht. De AI tegenstand reed me dan nog van de baan ook. Ik had 20 pogingen nodig om door de eerste bocht te raken.

Wanneer iets moeilijk is, is de voldoening bij winst wel des te groter.

@Arfalas ik joinde die Discord ook by the way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Gezellig. Tot de volgende funrace dan? ;)

zaterdag staat de volgende op het programma
Pagina: 1