Draadloos toestenbord dat vrijwel geen lag heeft?

Pagina: 1
Acties:

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hi all,

Al tijden heb ik een draadloos toetsenbord en vind dat erg prettig. Ik heb nét ontdekt dat er zoiets bestaat als mechanische toetsenborden. Die schijnen erg lekker te werken. Als ik er vervolgens op ga letten ervaar ik regelmatig dat (om de een of andere reden) de toetsaanslagen op mijn huidige draadloze toetsenbord niet goed geregisteerd worden. Daardoor worden soms de letters door elkaar gemixt. Daar wil ik graag vanaf en ik wil er wel wat meer voor betalen. Tja, nu ik weet van betere toetsenborden heb ik geen keuze meer ;). Het moet er nu komen...

Ik zit te twijfelen tussen een bedraad cherry mx toetsenbord of een draadloze of misschien een totaal ander mechanisch toetsenbord. Het gaat mij er om dat het er niet gamy uit ziet. Leds mag desnoods maar liefst als het ook valt uit te schakelen of als het 1 kleurig is (en op laag standje kan). Het is slechts voor kantoorgebruik.

Ik zoek mij rot maar heb het nog niet gevonden. Iemand een tip?
- geen gamy uiterlijk
- graag draadloos maar twijfel een beetje
- geen leds of éénkleurige leds
- weinig lag (maar ik hoef er ook niet mee te gamen, dus ietsjes mag)
- bijpassende muis is een pro

Iemand een suggestie? Zijn er meer mensen die een mechanisch toetsenbord gebruiken om "gewoon" op te werken? Is dat prettig?
Alvast bedankt!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Pssst Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

Lag zoals je beschrijft dat letters gewoon niet geregistreerd worden klinkt vooral als een enorm brak toetsenbord. Een simpele bluetooth verbinding zou daar al geen problemen mee moeten hebben is mijn ervaring. Dus de vraag welk bord je nu gebruikt?

Er vanuit gaande dat je bluetooth geen probleem vind heb je nog verschrikkelijk veel opties over. Keychron is tegenwoordig erg populair, GMMK of zelf wat in elkaar steken?

Als draad wel een optie is wellicht Ducky of Leopold ?

Gabriël AM5

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
yup, via het grote mechanische toetsenbord topic kwam ik op het idee dat er zoiets bestaat als mechanische toetsenborden :)

Ja mijn toetsenbord begint ook brak te worden. Het is een Lochitech MK520. Een aantal jaar oud al, dus hard toe aan vervanging.

Keychron kwam ik al een paar keer tegen. Qua uiterlijk vind ik het niet fantastisch maar het voldoet aan veel van mijn wensen inderdaad. Erg praktisch ook hoe de verschillende zones van het toetsenbord door kleuren van elkaar te onderscheiden zijn. Misschien ga ik er tóch voor!

Het GMMK ziet er ook interessant uit! Daar ga ik eens even goed naar kijken! Was het nog niet tegengekomen :)

Met enige regelmaat heb ik dat letters helemaal niet verschijnen op het scherm, maar pas na een paar seconden. Alle drivers uiteraard de nieuwste versie, geen foutmeldingen in Windows... God mag het weten. Zou fijn zijn als ik daar nooit meer last van had. Heb dat eigenlijk bij al mijn eerdere toetsenborden op al mijn systemen wel ervaren. Niet continu, maar met enige regelmaat. Het is geen ramp..