Ervaringen met Zigbee Motion detectors ??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennyBubble
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-05 18:03
Hi,

Voor mijn HA ben ik op zoek naar Zigbee Motion detectors met relatief korte restore tijd (< 30 sec).

In een recensie kwam ik tegen dat het bij de SONOFF SNZB-03-ZB circa 2.5 minuut duurt voordat deze weer motion detecteert.

Zover heb ik geen enkele fabrikant kunnen vinden die dit daadwerkelijk specificeert dus ik moet er zelf achter komen of af gaan op ervaringen van anderen.

Gaarne jullie ervaringen/meningen.

-ben
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverlaek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 18:34
Vrijwel alle ZigBee sensoren hebben een slaap-tijd ingebouwd om de batterij te sparen. Alleen de HUE sensor is vrij rap, met een slaap-tijd van ca. 20 seconden.
Verder zitten ze vrijwel allemaal op minimaal 1 minuut, maar vaker nog minimaal 2 minuten.
Helaas.. Was zelf ook op zoek naar een (betaalbare) sensor die gewoon iedere 10 seconden detecteerd/rapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie
Hier kun je wat vinden over de aqara motion detector.
Er staat ook een methode bij om de tijd te verkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
De Aqara motion sensor heb ik in gebruik. Ik gebruik deze met zigbee2mqtt, deze kan maar 1x per 60 seconden beweging triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
S-te-fan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:55:
De Aqara motion sensor heb ik in gebruik. Ik gebruik deze met zigbee2mqtt, deze kan maar 1x per 60 seconden beweging triggeren.
Niet als je er een super motion sensor van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
koelkast schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:05:
Eindelijk actie ondernomen om de Aqara motion sensoren te voorzien van een kleine (soldeer)hack. Die dingen zijn normaal gesproken 2 minuten (of 1 minuut bij de nieuwe versie) niet in staat om beweging te detecteren. Meestal niet zo'n probleem, maar op het toilet en bij het inschakelen van trapverlichting wat onhandiger. Volgens deze instructie heb ik inmiddels 7 van de 10 sensoren voorzien van een stukje tin; het viel me reuze mee én het is gelukt! :) YouTube: Xiaomi Motion Hack - häufiger Events vom Sensor | haus-automatisieru... . Ook hier verder beschreven:
https://community.home-as...sor-hack-for-5-sec/147959

Nu detecteert hij na 5 seconden opnieuw beweging, in plaats van na 2 minuten!

Ik gebruik Home Assistant met de Conbee II stick. Bij de stick even een korte automation geregeld zodat die ook begrijpt dat de detectietijd anders geworden is.

Al eens eerder gemeld, maar dikke tip om deze mooie kleine, goedkope sensoren nóg beter te maken!
Dit bericht bedoelde ik.
Pagina: 1