Webhosting gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Na 16 jaar bij dezelfde hosting provider te hebben gezeten, ben ik (helaas) opzoek naar een nieuwe hoster.
Reden is puur prijstechnisch. Heb al jaren een pakket van zo'n €60 per jaar met een FuP.
Dat pakket is nu de wacht aangezegd op moment dat ik wilde verlengen (helaas zonder verdere vooraankondiging). En men bied een ander pakket aan wat 2,5x zoveel moet gaan kosten.

Wordpess site die ik host (zie signature) is voor de leuk, staat wel aardig wat content op (1080p/4K materiaal) wat door de jaren heen naar nu zo'n 25GB is gegroeid. Qua bezoekers aantallen is het allemaal niet heel spannend.

Ja de dienst is eigenlijk altijd wel stabiel, geen storingen, etc.
Dat is ook zeker wat waard, maar niet 1,5x het bedrag wat ik er nu voor betaal.
Kortom, tijd om verder te zoeken.

Wensen/eisen lijstje:
- 25GB storage minimaal + groei mogelijk binnen pakket
- Dataverkeer 100GB per maand (liefst een FuP).
- SSL (wildcard)
- Wordpress hosting mogelijk (met oké performance)
- €60 p/j
- liefst in NL gehost (daar komen ook de meeste bezoekers vandaan).
- betrouwbare hosting provider met liefst eigen hardware en bewezen track-record..

De site is vrij statisch, trek zelf 1x p/m een backup van de data + DB.

Hosting vergelijkingswebsites heb ik uiteraard al wel bekeken, maar hoor ook graag de ervaringen van de (veel eisende) tweakers.

Vimexx ziet er bijv op papier goed uit, maar kan er verder weinig details over vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:05:
staat wel aardig wat content op (1080p/4K materiaal) wat door de jaren heen naar nu zo'n 25GB is gegroeid.
Zet je filmpjes op vimeo/youtube/etc?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik houdt het liefst alles zelf in beheer op 1 server/site.
De afhankelijkheid van andere content platformen zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-06 09:53

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Naast de vergelijking websites kan je ook kijken wat het onder de motorkap inhoud:

https://www.bestehostingproviders.nl/
https://internet.nl/halloffame/hosters/

Voor hetzelfde geld kun je veel, maar ook niets krijgen bij hosters. Bovengenoemde links geven beeld hoe hun systemen eruit zien en hoe "geüpdatet" hun systemen zijn. Mijn hosting bedrijf zit hier ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Prijzen zijn bij veel hosting bedrijven als een raket omhoog gegaan.

Vimexx. Ik heb daar goedkoopste pakket dus niet echt ervaring. Klant paneel is erg uitgebreid. Misschien hier wat te vinden?
[Vimexx] Ervaringen & Discussie

Gezien je nogal wat opslag hebt.
Dit is wel een leuke om o.a. te lezen:
fwrite in "[Vimexx] Ervaringen & Discussie"
En misschien van toepassing:
mmli in "[Vimexx] Ervaringen & Discussie"

Ik zit zelfs bij Antagonist nog nooit downtime meegemaakt behalve sinds enkele maanden terug hadden ze last van een DDoS op hun nameservers dus veel impact en niet iets wat ze zelf omzeep hadden gebracht ofzo. Behoorlijk vlot opgelost. Andere downtime nooit meegemaakt. Sinds 2009 klant. Verleden pcextreme, webreus gehad die hadden meer downtime in een heel jaar dan ik na 12 jaar bij antagonist.

Voor jou iets duurder en net krap aan met opslag helaas zie ik. Voor 50GB betaal je flink meer en ruim buiten budget. Vroeger hadden ze onbeperkt opslag dat is er helaas niet meer.

[ Voor 38% gewijzigd door RobbyTown op 19-01-2021 23:27 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:28

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Mijn site (bartonsontheweb.nl) wordt ook gehost door Vimexx. Ook een site met veel videomateriaal.

Heerlijk snel (ook de upload naar de server) en ik heb geen klachten. Klantenservice is snel en er is ook een community (forum) voor klanten waar je laagdrempelig vragen kunt stellen.

Pakketten zijn niet al te duur (tenzij je een exotische TLD wil hebben).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobbyTown schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:01:
Prijzen zijn bij veel hosting bedrijven als een raket omhoog gegaan.

Vimexx. Ik heb daar goedkoopste pakket dus niet echt ervaring. Klant paneel is erg uitgebreid. Misschien hier wat te vinden?
[Vimexx] Ervaringen & Discussie

Gezien je nogal wat opslag hebt.
Dit is wel een leuke om o.a. te lezen:
fwrite in "[Vimexx] Ervaringen & Discussie"
En misschien van toepassing:
mmli in "[Vimexx] Ervaringen & Discussie"

Ik zit zelfs bij Antagonist nog nooit downtime meegemaakt behalve sinds enkele maanden terug hadden ze last van een DDoS op hun nameservers dus veel impact en niet iets wat ze zelf omzeep hadden gebracht ofzo. Behoorlijk vlot opgelost. Andere downtime nooit meegemaakt. Sinds 2009 klant. Verleden pcextreme, webreus gehad die hadden meer downtime in een heel jaar dan ik na 12 jaar bij antagonist.

Voor jou iets duurder en net krap aan met opslag helaas zie ik. Voor 50GB betaal je flink meer en ruim buiten budget. Vroeger hadden ze onbeperkt opslag dat is er helaas niet meer.
Zit nu bij Antagonist en vind van €59,88 naar €74,88 (of €149,88) per jaar én daarbij nog eens €9 p/j voor je domeinnamen vragen echt veel te hoog voor een simpele site waar ik geen inkomsten uit haal.
Verder al 14 jaar klant geweest bij ze. Ook idd dezelfde ervaring als jij, Prima stabiliteit.
Maar zo'n verhoging in de kosten is voor mij too much.

Vimexx ziet er oké uit, al lees ik er wisselende verhalen over als ik wat verder graaf.
Kwam ook nog Cloudwebservice tegen, die ziet er opzich ook wel interessant uit ook gunstig geprijst en je krijgt er behoorlijk wat voor qua specs. Heb tot het eind van de maand, dus ik zoek nog even verder naar opties. Hoef niet voor dubbeltje op de 1e rang te zitten, wil waar voor mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Anoniem: 111246 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Zit nu bij Antagonist en vind van €59,88 naar €74,88 (of €149,88) per jaar én daarbij nog eens €9 p/j voor je domeinnamen vragen echt veel te hoog voor een simpele site waar ik geen inkomsten uit haal.
Verder al 14 jaar klant geweest bij ze. Ook idd dezelfde ervaring als jij, Prima stabiliteit.
Maar zo'n verhoging in de kosten is voor mij too much.

Vimexx ziet er oké uit, al lees ik er wisselende verhalen over als ik wat verder graaf.
Kwam ook nog Cloudwebservice tegen, die ziet er opzich ook wel interessant uit ook gunstig geprijst en je krijgt er behoorlijk wat voor qua specs. Heb tot het eind van de maand, dus ik zoek nog even verder naar opties. Hoef niet voor dubbeltje op de 1e rang te zitten, wil waar voor mijn geld.
Geef ik je gelijk in. Ik heb en had nog z'n hele oude van €24,45 pj nu naar €100 ook fors. Maar de site is echt stukken sneller. De vraag is, is dat het geld waard. Ik zelf heb het er wel voor over. Ergens 2007 klant geworden. Enkele maanden terug een ddos op hun nameservers, buiten dat nooit een storing gemerkt.
Al zou ik het zelf doen met een 1 Watt server (wat dus niet kan) kost 0,22 cent x heel jaar (24/7) is €80,30 aan stroom.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1