Wat ga je met je laptop doen?
Als OS, Windows. Wat belangrijk is, is dat Adobe Lightroom vloeiend werkt. De huidige laptop heeft een i5, 8gb RAM, SSD+HDD en geen videokaart. Deze laptop red het net aan om foto's te bewerken, echter vraagt dit zo veel van de laptop dat bij meerdere foto's inladen in Lightroom het systeem vastloopt.
Wat is je budget?
Ongeveer 1500,- mag tot max 2000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet veel meegenomen worden. Met name thuis gebruik. Echter is een desktop niet gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na onderzoek kom ik zelf uit op een Dell XPS 15, echter heeft deze diverse modellen. Een apple is voor ons niet weggelegd.
De oude XPS 15 inch 7590, pricewatch: Dell XPS 15 7590 (0Y5WX)
- 9e generatie I7-9750H
- 16 gb DDR4, 2666 MHz
- 1 TB PCIE 40 SSD
- GTX 1650 4GB GDDR5
- 15,6” Ultra HD Platinum Silver IPS OLED Infinity HD
De nieuwe XPS 15 inch 9500 pricewatch: Dell XPS 15 9500 (BNX9508)
(link is nagenoeg dezelfde laptop op RAM na)
- 10e generatie I&-10750U
- 16 GB DDR4, 2933 MHz
- 1 TB PCIe NVMe SSD
- GTX 1650 TI 4GB GDDR6
- 15,6" Ultra HD+-beeldscherm (3840 x 2400) met InfinityEdge-touchscreen, met antireflectiecoating, 500 nits
Opmerkingen
Uit mijn onderzoek blijkt dat het scherm bepalend is voor de kwaliteit van het bewerken van foto's. nu denk ik dat de schermen van deze laptops daar geschikt voor zijn aan de hand van de informatie op de website waarbij gesproken wordt over maximaal 100% Adobe RGB.
Vragen
Nu is het nieuwe model van de Dell duurder, mijn vraag aan jullie:
- Weegt de meerprijs op om voor het nieuwere model te gaan, daarbij net wat betere specificaties?
- In hoeverre zal het scherm een verschil maken met betrekking tot het bewerken van foto's?
Ontzettend bedankt voor het meedenken, Ik vindt het ontzettend lastig om een juiste keus te maken. De tekst op de website van Dell klinkt heel mooi, maar ervaringen vanuit de praktijk klinkt beter.
Als OS, Windows. Wat belangrijk is, is dat Adobe Lightroom vloeiend werkt. De huidige laptop heeft een i5, 8gb RAM, SSD+HDD en geen videokaart. Deze laptop red het net aan om foto's te bewerken, echter vraagt dit zo veel van de laptop dat bij meerdere foto's inladen in Lightroom het systeem vastloopt.
Wat is je budget?
Ongeveer 1500,- mag tot max 2000,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet veel meegenomen worden. Met name thuis gebruik. Echter is een desktop niet gewenst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na onderzoek kom ik zelf uit op een Dell XPS 15, echter heeft deze diverse modellen. Een apple is voor ons niet weggelegd.
De oude XPS 15 inch 7590, pricewatch: Dell XPS 15 7590 (0Y5WX)
- 9e generatie I7-9750H
- 16 gb DDR4, 2666 MHz
- 1 TB PCIE 40 SSD
- GTX 1650 4GB GDDR5
- 15,6” Ultra HD Platinum Silver IPS OLED Infinity HD
De nieuwe XPS 15 inch 9500 pricewatch: Dell XPS 15 9500 (BNX9508)
(link is nagenoeg dezelfde laptop op RAM na)
- 10e generatie I&-10750U
- 16 GB DDR4, 2933 MHz
- 1 TB PCIe NVMe SSD
- GTX 1650 TI 4GB GDDR6
- 15,6" Ultra HD+-beeldscherm (3840 x 2400) met InfinityEdge-touchscreen, met antireflectiecoating, 500 nits
Opmerkingen
Uit mijn onderzoek blijkt dat het scherm bepalend is voor de kwaliteit van het bewerken van foto's. nu denk ik dat de schermen van deze laptops daar geschikt voor zijn aan de hand van de informatie op de website waarbij gesproken wordt over maximaal 100% Adobe RGB.
Vragen
Nu is het nieuwe model van de Dell duurder, mijn vraag aan jullie:
- Weegt de meerprijs op om voor het nieuwere model te gaan, daarbij net wat betere specificaties?
- In hoeverre zal het scherm een verschil maken met betrekking tot het bewerken van foto's?
Ontzettend bedankt voor het meedenken, Ik vindt het ontzettend lastig om een juiste keus te maken. De tekst op de website van Dell klinkt heel mooi, maar ervaringen vanuit de praktijk klinkt beter.