Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:11
Ik heb net een paar dagen de Amazfit band 5 (Xiaomi Mi Band 5, soort van) gehaald omdat ie in de aanbieding is bij Amazon.de. Ik ben eigenlijk best teleurgesteld in het apparaat. Oke misschien had ik te hoge verwachtingen, voor hetzelfde geld doet het niet onder voor een veel duurdere fitbit gok ik.
  • Maar ik zou bijvoorbeeld heel simpel een ren programma erop willen zetten. Het is een geavanceerd apparaat, zou moeten kunnen - maar nope want de timer kan geen intervals aan, hoe absurd is dat? Ik zou dus altijd mijn smartphone moeten meenemen.
  • De spO2 sensor heeft daarnaast zo een 30sec nodig om het een en ander te meten en werkt alleen op commando terwijl je stilzit en niet tijdens het slapen..
  • Het lijkt op een veredelde stappenteller waarvan het onduidelijk is hoe accuraat de stappen worden geteld - mijn smartphone lijkt het beter te doen.
  • Sporten pikt ie trouwens niet automatisch op zoals Samsung Health dat bijvoorbeeld wel doet
  • De hartteller wijkt van zelf de hartslag meten met de vinger. De hartslagmeter van de lijkt geen live meeting te zijn dus wss niet heel waardevol voor bij het sporten. .
Anyway, ik weet niet of ik een meerwaarde zie van een activity tracker tov wat de meeste smartphones al kunnen. Of is het probleem dat mijn Amazfit te "budget" was?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien verwacht je er inderdaad wel teveel van. Waarom een simpele activity tracker en geen smartwatch zoals bijvoorbeeld van Garmin? Ja, die zijn duurder, maar daar heb je ook meer functionaliteit voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 09:32
Je hebt de tracker dus gekocht zonder te checken wat de functionaliteit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
ArnoutV schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:26:
Je hebt de tracker dus gekocht zonder te checken wat de functionaliteit is?
huh waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zoals Bon Jovi zou zeggen, 13 millions fans can't be wrong 8-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 09:32
TTMJ! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:29:
[...]

huh waar haal je dat vandaan?
Je noemt een aantal punten die je mist. Dat had je toch van te voren kunnen controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
ArnoutV schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Je noemt een aantal punten die je mist. Dat had je toch van te voren kunnen controleren?
Wees specifiek, welk punt? Ik las in reviews namelijk dat er een timer in zat, een hartslagmeter en een spO2meter.

Vervolgens blijkt de timer geen intervallen te kunnen programmeren (serieus, hoe?), geeft de hartslagmeter een onnauwkeurig gemiddelde over tijd (minimaal 1 of 2 minuten) IPV een live meting en blijkt de spO2 meter trager dan die op mijn oude note 4 zat (en ik heb daarnaast een goedkoop pulse oximeter erbij gehouden die ook optisch werkt maar dan via de vinger, en dan ga je echt vraagtekens zetten bij de hartslagmetingen van de Amazfit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Lang verhaal kort: ja, je verwacht teveel van een fitness tracker van een paar tientjes.

Wat betreft:
Anyway, ik weet niet of ik een meerwaarde zie van een activity tracker tov wat de meeste smartphones al kunnen.
Ik kan al één hele grote meerwaarde bedenken: niet constant je smartphone op zak hoeven hebben. Zeker tijdens het sporten is dat voor sommigen een groot voordeel. Maar als jij je smartphone net zo goed of zelfs beter vindt, dan zijn fitness trackers misschien niet voor jou bedoeld :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
RoD schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:26:
Misschien verwacht je er inderdaad wel teveel van. Waarom een simpele activity tracker en geen smartwatch zoals bijvoorbeeld van Garmin? Ja, die zijn duurder, maar daar heb je ook meer functionaliteit voor.
Zeker het overwegen waard. Ik koos voor een fitness tracker omdat ik dacht dat een smart watch juist ook voor mailen, bellen appen etc was bedoeld en mijn interesse gaat puur uit naar de sport en gezondheid zijde.

Misschien is het te vroeg om te zeggen maar die trackers lijken vooral op dat vlak een gimmick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Hahn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:56:

Ik kan al één hele grote meerwaarde bedenken: niet constant je smartphone op zak hoeven hebben. Zeker tijdens het sporten is dat voor sommigen een groot voordeel.
Helemaal mee eens! Maar ik heb dan weer m'n smartphone nodig om bijvoorbeeld intervals te gebruiken :'( wellicht is dat vooral een tekortkoming van de Mi band / Amazfit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TTMJ! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Zeker het overwegen waard. Ik koos voor een fitness tracker omdat ik dacht dat een smart watch juist ook voor mailen, bellen appen etc was bedoeld en mijn interesse gaat puur uit naar de sport en gezondheid zijde.

Misschien is het te vroeg om te zeggen maar die trackers lijken vooral op dat vlak een gimmick
Voor sport en gezondheid heb je dus oa de smartwatches van Garmin, maar ook Polar. Kijk maar eens in Het grote sporthorloge met GPS topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
Hahn schreef op zondag 17 januari 2021 @ 20:56:
Lang verhaal kort: ja, je verwacht teveel van een fitness tracker van een paar tientjes.
Even om hierop terug te komen, is het heel veel beter om dan een duurdere tracker te nemen zoals een Fitbit Inspire of Charge? Het is mij even niet duidelijk of het aan de Mi Band / Amazfit ligt of aan de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Naast wat er al door andere mensen geschreven is vind ik het juist vreemd dat voor jou een timer gelijk is aan een apparaat waarbij je allerlei trainingen kan programmeren. Voor mij is timer gewoon een ander woord voor stopwatch, iets dat de tijd bijhoudt. Denk dat je eigen invulling van de term 'timer' je hier parten speelt.

Kan mij voorstellen dat een onregelmatige hartslagmeting vervelend is. Zeker als het één van de key-functies is.

Mbt de SpO2. Mijn FR245 doet soms ook langer over een meting. Van alles tussen 10 en 30 sec. En als je een meting doet terwijl je wakker bent moet je net als bij jouw band stilzitten. Je krijgt zelfs een melding op je scherm. Dus kan je dan zeggen dat de band het niet goed doet?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
De Band serie is idd erg eenvoudig, maarja..kost ook vrij weinig.

Ik denk dat jij meer op zoek bent naar een stand alone activity tracker, zijn er ook van Amazfit (de Bip serie bijvoorbeeld).
Of een veel duurdere van Garmin ofzo.

Na mijn idee kan je met de Band 5 meer dan genoeg.
Moet wel zeggen, ben zelf ook zoekende, uit reviews wordt lang niet alles duidelijk (er zijn bar weinig trackers die jump rope ondersteunen).
Zelf zou ik voor de Bip U Pro gaan.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
m-vw schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:02:
Voor mij is timer gewoon een ander woord voor stopwatch, iets dat de tijd bijhoudt. Denk dat je eigen invulling van de term 'timer' je hier parten speelt.
Maar een timer is ook geen stopwatch. (Er zit overigens wel een stopwatch functie). Een stopwatch is een lopende klok die je kan stilzetten. Een timer is een klok die aftelt. Bij HIIT / interval-trainingen is het gebruikelijk om 2 timers te hebben (werk en rust) met een aantal herhalingen (3x 30 sec werk | 15 sec rust). Ik vind het persoonlijk niet zo vreemd om er vanuit te gaan dat een fitness band met een timerfunctie dit kan zonder telefoon. Misschien komt dat omdat ik een oude horloge van de Decathlon heb van enkele euro's die dit kan doen. Dat bedoel ik niet als sneer, de Amazfit kan namelijk notificaties weergeven wat mijn 'domme' jogging horloge niet kan. Maar ik vind het wel een opmerkelijke keuze van Huami / Amazfit omdat interval-trainingen zo 'normaal' zijn en het volgens mij niet een heel veel complexere functie is dan het bandje al kan.

Het is een gedachte die kenmerkend is voor mijn eerste indruk 'leuk ding, maar wat voegt het toe vergeleken met m'n smartphone?' Ik ga nog even een paar dagen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-06 22:15
Misschien wat laat, maar de Amazfit Band 5 kan wél continue/live hartslagmeting geven. Je moet alleen de "Notify for Amazfit & Zepp: Your privacy first" installeren. Te vinden op Playstore - zorg dat je wel de juiste hebt, er zijn versies voor smartwatches ook en ook voor Xaomi Band's.

De app werkt naast de officiële Zep app. Het is wat klooien en verwarrend om op te zetten, maar het lukt dus. Veel tutorials te vinden online. Belangrijk ook om alle batterijbesparende zaken voor beide apps uit te schakelen, anders sluit je smartphone de app af. En natuurlijk alle machtigingen geven die nodig zijn.

Verder inderdaad een bandje met weinig functionaliteit. Is ook normaal voor 25€. Ik gebruik hem nu gewoon als horloge (lekker smal en licht) en om notifications te lezen zonder dat ik m'n smartphone moet oppakken & unlocken of uit broekzak moet nemen. Heb er een mooie rode retro LED WatchFace opgezet :)

Mocht ik sporten, zet ik wel effe de hartmonitor aan. Het trekt wel wat batterij natuurlijk. Je kan kiezen tussen "continuous" en 30s, 1min, 2min, 5min etc.... intervals.

[ Voor 14% gewijzigd door Mlazurro op 08-04-2021 01:50 ]

Pagina: 1