Denon AVR-X2000 koppelen aan Google home Assistent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvklaveren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik heb een hulp vraag na aanleiding van kado gekregen van mijn vrouw

ik heb een Denon AVR-X2000, deze wil ik koppelen aan een google nest hub volgens de Denon website zou dit moeten werken door middel van een HEOS koppeling app. Echter werkt dit niet.

Ik lees dat het sommige mensen wel is gelukt, maar hier is geen goede / duidelijk uitleg omschreven.
Is er iemand die mij kan helpen om te zorgen dat ik dit model kan koppelen met mijn google home Nest Hub?

Tips en uitleg zijn welkom :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je op de verkeerde plek aan het zoeken bent. Bij mij werkt het; koppelen is gelukt. In de praktijk blijft het echter ongebruikt omdat de functionaliteit zeer beperkt is.

Op een iOS devices vindt je het als volgt:
  • Start de Google Home app.
  • Klik op “+”
  • Klik op “Apparaat instellen”
  • Klik op “Werkt met Google”
  • Zoek en kies voor “HEOS”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 12:48
De AVR-X2000 komt uit 2013 en heeft geen ondersteuning voor het HEOS systeem. Daarvoor heb je een nieuwere uitvoering nodig (te herkennen aan de letter 'H' achter het typenummer).
https://denon-nl.custhelp...n-hebben-heos-built-in%3F

Op zich heeft een X2000 wel mogelijkheden voor netwerkbesturing, maar daarvoor zit je vast aan de oude "Denon remote control" app die geen Google integratie ondersteunt. Je zou kunnen overwegen een koppeling op te zetten via Home assistant, maar dat is wel meer dan een paar klikken werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvklaveren
Beste D vd V en bzzzt

Bedankt voor jullie reactie.

Via de laatste Firmware update is het gelukt om Spotify koppeling te organiseren en daar ben ik al heel blij mee. Dit betekend dat hij aan te sturen is via het netwerk, alleen HEOS wordt niet ondersteund op mijn type Denon.

Ik heb ergens gelezen dat iemand anders het wel werkzaam heeft gekregen, maar de uitleg ontbreekt.

Mocht iemand dit weten of een volgorde met plan van aanpak zou ik super waarderen :-)

Alvast bedankt om me te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvklaveren
Hier heb ik gelezen dat het wel mogelijk is:
https://www.home-assistant.io/integrations/denonavr

Verder lees ik hier dat mijn type niet geschikt is:
https://denon.custhelp.co...stant---supported-devices

Is het hardware technisch mogelijk om mijn type te upgraden, waardoor hij ook een H beschikbaarheid gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 12:48
Hardwaretechnisch is het enige wat je kan doen je X2000 verkopen en eentje met Heos terugkopen. Met Spotify heb je geluk gehad (heb een X3000 dus zelfde 'kadootje' gekregen) - omdat de receiver verkocht is met Spotify support maar een oude API gebruikte die Spotify uitfaseerde hebben alle X receivers uit de 1000 serie een upgrade naar Spotify connect gekregen. Heos support hebben ze nooit beloofd dus lijkt me heel sterk dat ze dat nu nog voor een 7 jaar oud model gaan introduceren. Het is niet dat ze daar meer van gaan verkopen...

Als je geen nieuwe hardware wil aanschaffen is de Home assistant route een optie. Daar kan je veel meer mee doen, dus een exact stappenplan voor wat jij wil is er niet denk ik. Het idee is dat je Google home spul dan met Home assistant praat en je een configuratie maakt die commando's doorstuurt naar de Denon.
Had je hier al gekeken? Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3

Voor Home assistant hebt je wel iets van een Raspberry Pi of ander apparaat nodig (NAS, thuisserver, luxe router) waarop de software draait. Is duidelijk een krachtige 'tweaker' oplossing en kan ontzettend leerzaam zijn, maar als je daar geen behoefte aan hebt or daar geen tijd en geld in wil steken zou ik eerder de receiver inruilen (hoeft niet per se voor het laatste model, ze hebben al een aantal jaar Heos dus een uitloopmodel of 2e hands zou ook kunnen voldoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvklaveren
BZZZT bedankt voor je uitgebreide reactie

Ik heb zojuist met Denon contact gehad en te horen gekregen dat het niet mogelijk is om met de hardware een koppeling te maken met HEOS of ander besturingssysteem om een koppeling te maken met Home Assistent bediening.

Wel is het mogelijk om een google chromecast Audio erop aan te sluiten. Volume is wel regelbaar, alleen kun je niet andere dingen aansturen.

Ik ga er een nachtje over slapen. Mogelijk ga ik deze verkopen incl. de werkende app, waarbij Spotify streaming en afstand bediening via mijn telefoon. Heeft er iemand Interesse?.

Daarbij adviseren zij mij om deze versie te kopen: Denon AVR-X1600H receiver
Waarbij mijn wensen wel mogelijk zijn.

Mogelijk een tweedehands ook een goede optie is.

Alvast bedankt.
Pagina: 1