Experia box naar meterkast werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01-2021
Hoi,

Mijn bedoeling: Experia plaatsen in de meterkast ipv de huiskamer.
STP kabel door het hele huis zodat overal bedraad internet aanwezig is.

Oplossing: vanaf het glasvezelmodem een patch cable in de WCD naast het glasvezelmodem om de Experia box in de meterkast te “voeden”.
Werkt niet. Het hele circuit ( van WCD tot aan meterkast en weer terug naar 2e WCD waar de TV onvanger in zou worden geprikt) getest met een tester en alle leds groen.
De Experia rechtrseeks op glasvezel modem werkt. Via de patch cable naar meterkast of WCD 2 werkt niet.
Vraag: levert dit circuit te veel weerstand op om de Experia van input te voorzien?
Zo niet; waarom geen signaal in meterkast of WCD2 als ik daar de Experia box aansluit?

Ontzetten bedankt bij voorbaat voor ieder antwoord aangezien ik redelijk wanhopig aan het worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 20:21
Ik heb aantal vragen:
Wat is de afstand tussen huiskamer en meterkast?
Wat is de lengte van netwerkkabels?
Welke netwerkkabels heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Afstand is 3 meter rechtstreeks maar de kabel door de buis is ongeveer 5 meter heen en 5 meter terug naar WCD2.
Netwerkkabels (ptachkabels) zijn Cat 6 S/FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55
beezz13 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:20:
Netwerkkabels (ptachkabels) zijn Cat 6 S/FTP
En de kabels achter de wandcontactdoos?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

beezz13 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:50:
...
Werkt niet
...
werkt niet...
Daar kunnen we natuurlijk weinig mee. Gaan de ledjes van de betreffende poorten branden? Krijg je een ip-adres?
Anyway, de weerstand van tien meter kabel, ook al is het CCA, is het probleem niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Xander schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:24:
[...]

En de kabels achter de wandcontactdoos?
Ook cat6 met stugge kern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Brahiewahiewa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Daar kunnen we natuurlijk weinig mee. Gaan de ledjes van de betreffende poorten branden? Krijg je een ip-adres?
Anyway, de weerstand van tien meter kabel, ook al is het CCA, is het probleem niet
Wat is CCA?
De ledjes van het glasvezelmodem branden behalve de onderste (Ethernet). De ledjes op de rj45 poort op de Experia box branden niet.
Ik snap niet wat je bedoelt met “krijg je een IP-adres?”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10 20:21
Welke merk wantcontactdoos. Hoe heb jij die wantcontactdoos aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
plizz schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:13:
Welke merk wantcontactdoos. Hoe heb jij die wantcontactdoos aangesloten?
WCD 1 is nu alleen een Keystone op de stugge kabel.
WCD 2 is een TPHG (klassiek model) met apart binnenwerk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4p9M9hfhMvsmFvRME-jq7h15dkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6ebuHB2uMFj0LsvbGoZAHKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DM5dk7vOkjkiS1qfCmspE72Y1ds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXoFsqLNjl5DtphNP2csMBv6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjZ6vrN80hBGQIlums9H36J0550=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4xq2gipjwVddmrnkco038Bh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNQC5cOrYVbVsGU4nJoFzKNebas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa7SMpJ2mliEnaO1JXLJnUdv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

inferieure netwerkkabel, zie Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels
De ledjes van het glasvezelmodem branden behalve de onderste (Ethernet). De ledjes op de rj45 poort op de Experia box branden niet...
Dan lijkt het er op dat je de kabels verkeerd hebt aangesloten. Heb je A of B gebruikt?
Misschien helpt als je daar een foto van post
Ik snap niet wat je bedoelt met “krijg je een IP-adres?”.
Je experiabox is ook een wireless access point. Verbind een client er aan, browse naar de management interface en kijk of je een WAN ip-adres hebt gekregen. Maar dat heeft pas zin als het ledje brandt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Brahiewahiewa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:52:
[...]

inferieure netwerkkabel, zie Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

[...]

Dan lijkt het er op dat je de kabels verkeerd hebt aangesloten. Heb je A of B gebruikt?
Misschien helpt als je daar een foto van post

[...]

Je experiabox is ook een wireless access point. Verbind een client er aan, browse naar de management interface en kijk of je een WAN ip-adres hebt gekregen. Maar dat heeft pas zin als het ledje brandt
Ik heb B gebruikt. Maar als de kabeltester alle 8 aders ok geeft, moet dat toch ok zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

beezz13 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:02:
[...]

Ik heb B gebruikt. Maar als de kabeltester alle 8 aders ok geeft, moet dat toch ok zijn?
Nee hoor, dat moet niet. Zo'n kabeltester stuurt er alleen maar gelijkstroom door. Da's heel iets anders als hoogfrequente wisselstroom. Besides zijn er ook nog aansluitfouten die zo'n kabeltester niet kan vaststellen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Let op wat zou kunnen (is mij ook pas gebeurt) dat je een stekker precies gespiegeld hebt aangesloten afhankelijk van het soort tester lijkt het perfect te gaan alleen is het gespiegeld en werkt je netwerk niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Frogmen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:30:
Let op wat zou kunnen (is mij ook pas gebeurt) dat je een stekker precies gespiegeld hebt aangesloten afhankelijk van het soort tester lijkt het perfect te gaan alleen is het gespiegeld en werkt je netwerk niet.
Maar als je twee dezelfde Keystones aan beide kanten op de juiste (aangegeven) manier hebt aangesloten, zou dat toch niet fout moeten kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee, dat zou knap zijn. Bij sommige keystones had je het witte blokje nog omgekeerd in de grijze kunnen steken, maar dat lijkt hier niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
jadjong schreef op maandag 18 januari 2021 @ 06:17:
Nee, dat zou knap zijn. Bij sommige keystones had je het witte blokje nog omgekeerd in de grijze kunnen steken, maar dat lijkt hier niet mogelijk.
Maar dan zou de tester ook niet keurig van 1 naar 8 zijnngelopen op beide kanten.
Word hier echt moedeloos van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55
@beezz13 Maar hoe dan ook, er zal iets mis zijn met één van de kabels of met de manier van afmonteren. Want wat je probeert moet gewoon werken.

Zo'n kabeltester geeft aan dat er een verbinding is, maar geeft geen garantie dat het een goede verbinding is. Er kan nog steeds van alles aan mankeren, bijvoorbeeld:

1) Slechte kabel (zoals CCA of CCS)
2) Slecht contact tussen draad en keystone
3) Aderparen te ver onttwist

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 18-01-2021 14:06 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezz13
Xander schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:06:
@beezz13 Maar hoe dan ook, er zal iets mis zijn met één van de kabels of met de manier van afmonteren. Want wat je probeert moet gewoon werken.

Zo'n kabeltester geeft aan dat er een verbinding is, maar geeft geen garantie dat het een goede verbinding is. Er kan nog steeds van alles aan mankeren, bijvoorbeeld:

1) Slechte kabel (zoals CCA of CCS)
2) Slecht contact tussen draad en keystone
3) Aderparen te ver onttwist
1. Zie foto
2. Ga ik opnieuw proberen.
3. Wat bedoel je daarmee? Het onttwisten gebeurt net voor de keystone Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7z23VOeTBDyeECKTWSxmvMHGVw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9jJabh5hsmLfJS12jj8VQpTf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:21
Maak eens een foto met hoe je de kabel af monteert. Er gaat ergens wat fout dat is duidelijk.
Pagina: 1