Mechanische ventilatie smart maken? Itho RF zender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-07 09:16
Ik beschik thuis over mechanische ventilatie van Itho Daalderop.

De aansturing gaat via een draadloze RF zender om de installatie op verschillende snelheden te laten afzuigen.

Nu wil ik deze aansturing SMART maken. Ik zou de installatie automatisch op bepaalde tijden harder/zachter willen laten functioneren en deze eventueel willen bedienen met mijn smartphone.

Ik kan echter weinig specificaties of voorbeelden hiervan vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld dit: DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter
of dit: Itho daalderop CVE wifi control add-on module

Ik heb het zelf via de methode in het eerste topic opgelost, met een CC1101 op een Wemos D1.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-07 09:16
Mooi! Dank voor de nuttige link, zat in verkeerde topics te grasduinen... Ik ga het eens bestuderen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hier ook de CC1101 :) Uit je post maak ik niet op of je Home Assistant gebruikt. Dat is volgens mij wel een vereiste voor die oplossing.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.