Goedenavond,
Het is denk ik weer zover. Na 5,5 jaar geleden hier een topic te hebben geplaatst voor m'n huidige PC, is het denk ik tijd voor een nieuwe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk een game-pc worden, maar daarnaast werk ik regelmatig thuis om er op te programmeren.
Qua percentages is het:
- 75% Gamen
- 25% Programmeren
Qua games is het op dit moment 'Escape from Tarkov' en 'Cyberpunk'. Maar verwacht uiteraard ook toekomstige spellen er op te kunnen spelen (vloeiend op max).
Voor programmeren is (op dit moment) voornamelijk via Teamviewer. Niets speciaal dus op dit moment.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met m'n vorige PC zat ik rond de €1000,-, maar wil nu weer even een stapje verder/beter dus deze keer rond de €2000,-. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil vanuit m'n huidige systeem, al de 500GB SSD meenemen.
Daarnaast wil ik met deze build de nieuwe 30xx series grafische kaarten, maar helaas is het gros niet in stock. Dus op dit moment neem ik de grafische kaart ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Ik heb zelf helemaal niks met RGB en is ook niet nodig (al zit het soms standaard op componenten).
Vorige kleurenthema was zwart/wit. Heb volgens mij maar 2x in de kast gekeken. Dus nu niet echt een kleurenthema.
- Ik wil in dit systeem overstappen naar de snellere M.2.
- Grafische kaart zit erbij. Maar staat nog niet vast. Deze is gekozen omdat mijn huidige ook een ASUS was (top product!).
- OS twijfel ik nog aan. Ik heb nog een oude Windows 8 key, maar weet niet of die nog steeds gratis naar Windows 10 te upgraden is. En of beginnen met Windows 8 überhaupt handig is.. Suggesties welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was vroeger altijd tegen AMD (was nou niet echt goed), maar volgens mij hebben ze zich aardig teruggepakt op de markt!
Behuizing blijft een Fractal design. Voeding blijft een Seasonic. Rest geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel, stil, up-to-date en Cyberpunk op max settings (als haalbaar is)
Ga je overklokken?
Ben er zelf niet bekend mee. Is onzeker.
Wat verwacht je van ons?
Of alles op elkaar past, de beste componenten gekozen zijn en of ik hier weer een tijdje mee in m'n nopjes kan wezen.
Alvast dank
Het is denk ik weer zover. Na 5,5 jaar geleden hier een topic te hebben geplaatst voor m'n huidige PC, is het denk ik tijd voor een nieuwe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gaat voornamelijk een game-pc worden, maar daarnaast werk ik regelmatig thuis om er op te programmeren.
Qua percentages is het:
- 75% Gamen
- 25% Programmeren
Qua games is het op dit moment 'Escape from Tarkov' en 'Cyberpunk'. Maar verwacht uiteraard ook toekomstige spellen er op te kunnen spelen (vloeiend op max).
Voor programmeren is (op dit moment) voornamelijk via Teamviewer. Niets speciaal dus op dit moment.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met m'n vorige PC zat ik rond de €1000,-, maar wil nu weer even een stapje verder/beter dus deze keer rond de €2000,-. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil vanuit m'n huidige systeem, al de 500GB SSD meenemen.
Daarnaast wil ik met deze build de nieuwe 30xx series grafische kaarten, maar helaas is het gros niet in stock. Dus op dit moment neem ik de grafische kaart ook mee.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 103,45 | € 103,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 103,45 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 364,95 | € 364,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 Pro | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 62,55 | € 62,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 153,99 | € 153,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 125,05 | € 125,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.913,34 | ||
- Ik heb zelf helemaal niks met RGB en is ook niet nodig (al zit het soms standaard op componenten).
Vorige kleurenthema was zwart/wit. Heb volgens mij maar 2x in de kast gekeken. Dus nu niet echt een kleurenthema.
- Ik wil in dit systeem overstappen naar de snellere M.2.
- Grafische kaart zit erbij. Maar staat nog niet vast. Deze is gekozen omdat mijn huidige ook een ASUS was (top product!).
- OS twijfel ik nog aan. Ik heb nog een oude Windows 8 key, maar weet niet of die nog steeds gratis naar Windows 10 te upgraden is. En of beginnen met Windows 8 überhaupt handig is.. Suggesties welkom!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was vroeger altijd tegen AMD (was nou niet echt goed), maar volgens mij hebben ze zich aardig teruggepakt op de markt!
Behuizing blijft een Fractal design. Voeding blijft een Seasonic. Rest geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel, stil, up-to-date en Cyberpunk op max settings (als haalbaar is)
Ga je overklokken?
Ben er zelf niet bekend mee. Is onzeker.
Wat verwacht je van ons?
Of alles op elkaar past, de beste componenten gekozen zijn en of ik hier weer een tijdje mee in m'n nopjes kan wezen.
Alvast dank