Chromecast ter vervanging van digitale TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 06:23
Ik twijfel om een chromecast aan te kopen om hier dan vrt nu, vtm go en vier.be mee te kijken aangezien op de gewone tv toch niets anders bekeken wordt. Films staan overal op 't internet en Netflix hebben we ook voor toch eens wat te "zappen" tussen een catalogus. Hiermee zouden we wel wat kosten kunnen besparen.

Zijn er hier mensen dat gestopt zijn met digitale TV en overgeschakeld zijn naar chromecasts?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Denk wel 1000-en.

Heb zelf al jaren geen tv abbo.
kijk af en toe NPO.
Maar voornamelijk idd streaming diensten en films.

een Chromecast kan idd handig zijn als je TV geen apps heeft (of niet alles onderteund).

Zelf ook een CC.(met google TV) en gebruik die nu voor makkelijk alles met 1 AB.
Kodi, en YT, Netflix en Disney te kijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 18:40
We doen dit al een jaar, gaat prima.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:49
Als je slechts af en toe eens kijkt is het best te doen, maar als je nu regelmatig die zenders kijkt dan zou ik het omslachtige gedoe met een chromecast overslaan.

Ik ga juist een apart ziggo abonnement nemen omdat vrouwlief graag TLC (zender) kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärwen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-09 06:23
Bedankt voor de antwoorden, ik kijk idd zelden iets op de tv. Is vaak een halfuur zappen om dan achteraf toch een film op netflix te bekijken.

Hebben jullie toevallig een chromecast suggestie? Of is daar amper verschil in?
Ik heb op de moment een smart TV van samsung kan er al veel mee (netflix tot youtube etc) maar enkel de VRT en VTM app kunnen daar niet op dus een CC zou daar handig voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

op zich niet zo veel te kiezen.
normale CC voor 1080p
ChromeCast Ultra als je ook 4k wilt.

Of de nieuwe CC met google TV als je iets met android TV en apps wilt doen.

Casten kunnen ze allemaal.
De ultra is voor nu alleen geschikt voor stadia. Maar dat zal de nieuwe CC straks ook wel worden.

Als je niet alleen wilt casten maar soms ook direct apps wilt gebruiken kan die laatste wel handig zijn.
Maar niet alle apps zijn beschikbaar op Android TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
Bij zowel de pricewatch: Xiaomi Mi Box S 8GB , serie: Shield , en pricewatch: Google Chromecast met Google TV Wit 4GB komen alledrie met een afstandsbediening en daar kunnen ook apps op geïnstalleerd worden.

Mijn ervaring is dat dat toch iets makkelijker werkt dan het 'casten' vanaf een telefoon.

Zeker die drie zijn bijvoorbeeld ook een goed alternatief als je naar een kamer geen coax wilt trekken of voor mee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 09:52
Wat ik wel vreemd vind, of juist een logische ontwikkeling als je de installeer mogelijkheden bekijkt op de Google TV Chromecast en boxen van Xiaomi, is dat bijvoorbeeld TV Anywhere van T-Mobile gaat verdwijnen of al is verdwenen en dat ook Ziggo Go straks niet meer ondersteund zal worden.

Dit betekent dus dat deze apps er al niet zijn op de CC en Mi box en er ook niet meer gaan komen(vraag?).

Dus dan is het een link naar een webpagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik ben nu ongeveer een half jaar overgestapt van TV van de Provider (T-Mobile) naar alleen Internet.
Ik heb in het begin gewerkt met de Canal Digitaal App op de LG TV en sinds een tijdje nu die nieuwe ChromeCast met Google TV.
Sinds dien gebruik ik m'n TV als 'domme' TV en doe ik Netflix, YT, Disney+ en Canal Digitaal via de GoogleTV.
Bevalt super en is een stuk goedkoper.

Enige nadeel tot nog toe is dat EuroSport (voor de MotoGP) er niet op zit.
Kwaliteit is beter dan dat van T-Mobile en KPN, reageert super vlot en scheelt me een extra kastje.

Ik heb ook NLZiet en RTL-XL geprobeerd, maar die missen mij te veel zenders of happeren.

ps. Kids kijken vooral Zappelin, wij RTL4 en soms NPO1,2 of 3. Zelden een andere zender. Films idd via Netflix, Disney+, Amazon of een download.
Films via 'normale' TV is drama met al die lange reclames.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Eärwen schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:02:
Zijn er hier mensen dat gestopt zijn met digitale TV en overgeschakeld zijn naar chromecasts?
We doen dit al ruim 2 jaar denk ik. Persoonlijk vind ik een Chromecast 2 of Ultra een beetje te onhandig om TV mee te kijken, je hebt een mobiel nodig om het aan/uit te zetten. We hebben dit dan op de slaapkamer zitten voor sporadisch kijken.

Beneden hebben we een LGtv met WebOS en daar zit bijvoorbeeld de NLZiet app op en dat werkt prima. Echter kan 'zappen' daarmee niet, dus dat zal even wennen zijn in het begin.

De nieuwe ChromeCast met Google TV lijkt me wat dat betreft beste van twee werelden, dat is een 'normale' Chromecast en die kan ook apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste ga je voor iets met Android TV. Kan een ChromeCast zijn, maar ook een Mi TV stick of TV box zijn goed.

Als je voor een normale Chromecast (of Ultra) gaat, dan moet je steeds je telefoon gebruiken, en dat gaat na een tijdje irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10 15:54
Al meer dan een jaar maak ik gebruik van alleen internet van T-mobile. Icm met Nvidia shield pro en NLziet abo werkt het echt heel goed. Verder heb ik een aantal streaming services: netlfix, disney+, amazon en ook F1TVpro abo (icm kodi op de shield). Het werkt (bij mij) heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:10
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:52:
Het beste ga je voor iets met Android TV. Kan een ChromeCast zijn, maar ook een Mi TV stick of TV box zijn goed.

Als je voor een normale Chromecast (of Ultra) gaat, dan moet je steeds je telefoon gebruiken, en dat gaat na een tijdje irriteren.
Ik ga de digitale tv er ook uit gooien. Gebruik nu NLziet met app op de tv. Heb ook getest met de Mi stick. Ik vind de lay-out mooier om te zien dan de app van NLziet zelf. Alleen de kleur vind ik via de stick te flets. Dus toch maar weer de app van tv. NLziet geeft bij mij geen enkele hapering en is scherp. Dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:29

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:52:

Helaas is de VRT Nu app niet beschikbaar voor Android TV. Het kan wel met Kodi op Android TV:
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0

Maar een native app die je gewoon vanuit de Play Store kan installeren op een Android TV apparaat zoals de Mi TV stick blijft toch wel het meest fijne!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Helaas is de VRT Nu app niet beschikbaar voor Android TV. Het kan wel met Kodi op Android TV:
https://kodi.tv/addon/plugins-video-add-ons/vrt-nu-0

Maar een native app die je gewoon vanuit de Play Store kan installeren op een Android TV apparaat zoals de Mi TV stick blijft toch wel het meest fijne!
Als je Android TV ietwat benaderbaar is (zoals de Mi TV Stick) dan kan je de app toch gewoon sideloaden door de APK los te installeren. Zo heb ik ook Google Stadia op mn Mi TV Stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier al jaren geen tv-abo meer. Geen spijt van. Het geld wat ik ermee uitspaar besteed ik aan andere diensten zoals Netflix en Prime.

Overigens kijk ik hier via Chromecast met afstandsbediening (is gelijkwaardig aan Ultra en dus 4K), gekocht bij FNAC voor aanbiedingsprijs 65 incl verzending. De reguliere prijs is 75 incl verzend. Ook niet slecht vind ik. Interesse? kijk dan oa hier.
Pagina: 1