Tweak bied untagged glasvezel aan, levering zonder router. Mijn idee was deze direct aan te sluiten op de usg middels een mediaconvertor.
Hiernaast wil ik een IPTV abbo nemen van een of andere aanbieder, afspelen op een player of smart tv.
Is zo’n IPTV signaal ook untagged? Ik snap niet hoe ik iptv en internet kan scheiden in m’n netwerk en flooding voorkom.
Ik was van plan een tp link netwerk op te zetten, maar ik denk te begrijpen vlan’s te moeten gebruiken dus heb ik nu ipv de TP Link SG108PE een unifi US-8-60w tussen gezet.
Moet ik middels aparte vlan de iptv naar tv brengen, en hoe ‘splits’ je dit dan als het untagged is. Of ben je dan afhankelijk van IGMP snooping?
Ziggo connectbox
|
USG-3P , IGMP proxy (toegevoegd voor de leuk)
|
Unifi US-60w IGMP snooping (was unmanaged smart switch SG108PE vlan met IGMP snooping )
(Met hierop 2x unifi AP, nog een switch met pc printer etc)
|
TP- link SG105E (smart switch, VLan , IGMP snooping)
óf
unifi USW-flex-mini (managed, geen IGMP snooping)
|
IPTV / Apple TV / PS5 etc
edit:
Plaatje gemaakt van mijn huidige controller map:
:strip_exif()/f/image/L92Xjigo5uQqnLAwSKJHkcWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel graag jullie advies want ik kom er niet uit!
Gr martinus
Hiernaast wil ik een IPTV abbo nemen van een of andere aanbieder, afspelen op een player of smart tv.
Is zo’n IPTV signaal ook untagged? Ik snap niet hoe ik iptv en internet kan scheiden in m’n netwerk en flooding voorkom.
Ik was van plan een tp link netwerk op te zetten, maar ik denk te begrijpen vlan’s te moeten gebruiken dus heb ik nu ipv de TP Link SG108PE een unifi US-8-60w tussen gezet.
Moet ik middels aparte vlan de iptv naar tv brengen, en hoe ‘splits’ je dit dan als het untagged is. Of ben je dan afhankelijk van IGMP snooping?
Ziggo connectbox
|
USG-3P , IGMP proxy (toegevoegd voor de leuk)
|
Unifi US-60w IGMP snooping (was unmanaged smart switch SG108PE vlan met IGMP snooping )
(Met hierop 2x unifi AP, nog een switch met pc printer etc)
|
TP- link SG105E (smart switch, VLan , IGMP snooping)
óf
unifi USW-flex-mini (managed, geen IGMP snooping)
|
IPTV / Apple TV / PS5 etc
edit:
Plaatje gemaakt van mijn huidige controller map:
:strip_exif()/f/image/L92Xjigo5uQqnLAwSKJHkcWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel graag jullie advies want ik kom er niet uit!
Gr martinus
[ Voor 19% gewijzigd door martinus83 op 14-01-2021 08:31 ]