Overzicht LEGALE IPTV aanbieders

Pagina: 1
Acties:
  • 35.580 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 17:05
Vraag: waar kan ik een overzicht vinden van in Nederland legale IPTV aanbieders? Inclusief andere partijen naast de bekende jongens als KPN, Ziggo, T-Mobile, Canal digital (is dat wel IPTV?). En dan echt een IPTV dienst zonder dat je daarbij een internet abonnement moet nemen? (Aldanniet met de mogelijkheid voor zo'n pcmcia (lijkt het op) insteekkaart voor m'n televisie...)

Achtergrond: Na jaren van gebruik IPTV via XS4ALL (dus kpn) naar redelijke tevredenheid, zit ik nu bij T-Mobile. Ik betaal nu minder, maar ben ook minder tevreden.

Ik ben onder de steen waar ik al een tijdje onder zit uitgekomen en ben daarom op zoek gegaan naar alternatieven. Ik kwam al snel uit bij IPTV aanbieders. Al snel enthousiast, ook over hardware mogelijkheden. Leuk media center in elkaar klussen! Misschien iets via een rpi. Kon je Netflix er misschien ook bij zetten. Helaas kwam ik er niet veel later achter dat de aanbieders grotendeels illegaal zijn. En ook deels al zijn opgerold door Brein. Nu ben ik geen fan van brein, maar ik wil de zaak graag legaal aanpakken. Maar nu loop ik toch een beetje vast...

(Brein: it takes a criminal to catch a criminal denk ik. Ik ga hier liever niet de discussie over aan)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:25
Legale IPTV aanbieders die een "normale" stream aanbieden zijn er niet. Komt omdat ze het signaal willen beveiligen.

NLziet kan je eens naar kijken maar dit is niet wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
hhoekstra schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:20:
Legale IPTV aanbieders die een "normale" stream aanbieden zijn er niet. Komt omdat ze het signaal willen beveiligen.

NLziet kan je eens naar kijken maar dit is niet wat je zoekt.
Jij bent snel!!!

Nl ziet is zeker interessant voor het goedkoop bekijken van Nederlandse zenders, misschien leuk weg te werken in een media center, maar inderdaad net niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De enige manier waarop je het "enigzins" legaal kan doen, is de boel zelf inregelen ( in de meterkast ) en verdelen over je eigen netwerk

De hardware hiervoor ( cardsharing ) is vrij te krijgen, en te gebruiken binnenshuis, alleen heeft Tweakers moeite met de achterliggende softwarepakketten ;)
Begrijpelijk, want het is een kleine stap om het ook 'even' met de schoonfamilie en buurman te delen, om zo de kosten te drukken van de pakketten.

Ik heb het iig opgegeven, en gebruik in de noodzakelijke TV's en de 30"monitor op zolder een Chromecast.
Een paar keer uitleggen aan de wederhelft ( de kinderen vinden hun weg zelf wel ;) ) en uiteindelijk lukt het ze wel om haar filmpje te starten vanaf Plex, of Netflix -> CC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cageman1984
FreshMaker schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:57:
De enige manier waarop je het "enigzins" legaal kan doen, is de boel zelf inregelen ( in de meterkast ) en verdelen over je eigen netwerk
Hiermee wil je dus eigenlijk indirect zeggen dat er voor puur IPTV geen legale aanbieders zijn, net zoals Hoekstra aangeeft?
De hardware hiervoor ( cardsharing ) is vrij te krijgen, en te gebruiken binnenshuis, alleen heeft Tweakers moeite met de achterliggende softwarepakketten ;)
Begrijpelijk, want het is een kleine stap om het ook 'even' met de schoonfamilie en buurman te delen, om zo de kosten te drukken van de pakketten.
Ja en dat leek me dus het leuke projectje. Maar daar wil ik dus als tv abonnement graag iets legaals aanhangen...
Ik heb het iig opgegeven, en gebruik in de noodzakelijke TV's en de 30"monitor op zolder een Chromecast.
Een paar keer uitleggen aan de wederhelft ( de kinderen vinden hun weg zelf wel ;) ) en uiteindelijk lukt het ze wel om haar filmpje te starten vanaf Plex, of Netflix -> CC
Klink herkenbaar :D. Dit verhaal heeft onder andere als oorsprong dat mijn wederhelft eigenlijk Netflix 'vanaf de afstandsbediening' wil en niet vanaf de smartphone. Tis wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cageman1984 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:09:
[...]

Hiermee wil je dus eigenlijk indirect zeggen dat er voor puur IPTV geen legale aanbieders zijn, net zoals Hoekstra aangeeft?

[...]
Klopt, licentiedingetje
Zo'n aanbieder moet dan met ALLE gerechtigden onderhandelen, zonder dat hij écht kan garanderen dat het materiaal niet (gemakkelijk) op de torrents terechtkomt
Klink herkenbaar :D. Dit verhaal heeft onder andere als oorsprong dat mijn wederhelft eigenlijk Netflix 'vanaf de afstandsbediening' wil en niet vanaf de smartphone. Tis wat...
Tja, "Nee", "of kan niet ...." is ook een antwoord.

Dus keuze's laten maken, belabberde TV en goedkoop internet OF meer per maand betalen, voor de oude vertrouwde kwaliteit waar je wel tevreden over was.
Of een concessie - goedkoop internet, MAAR de afstandsbediening is alleen maar voor on/off en harder/zachter, de rest wordt je telefoon de remote :+

Hier was het in het begin ook zo, maar toen lag ze op bed naar NF te kijken op haar iPhone, terwijl het met één extra handeling op de monitor boven bed terecht kon komen.
Na 2x was ze overstag

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
FreshMaker schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:14:
Tja, "Nee", "of kan niet ...." is ook een antwoord.
Klopt, maar ze is ook niet dom. "Kan je hier niet een leuk technisch oplossinkje voor bedenken". Dan ga je aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:37
Is dit nog steeds zo voor 2025?
Of is er ondertussen ergens een legaal aanbod waar ik een eerlijke prijs voor kan betalen zonder triple-play of internet pakket afnemen erbij vereist is?
Op zijn minst de Nederlandse kanalen voor zover deze er zijn, en ik weet niet of Nickelodeon, Cartoon Network etc of de normale providers deze in het Nederlands hebben, maar als wel dan zouden we dit hier ook willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Grannd

da Granndest

Je zegt dat je een eerlijke prijs wil, maar je wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

NL Ziet of het digitale abonnement van Canal Digitaal zijn de enige legale opties die in de buurt komen van wat je zoekt, de eerste biedt de npo, RTL en sbs kanalen aan. Met de tweede krijg je nog een stuk meer zenders incl ESPN compleet voor iets van 15 euro per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:37
Grannd schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:44:
Je zegt dat je een eerlijke prijs wil, maar je wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Hoezo dat dan? Waar zeg ik dat ik voor een dubbeltje alles wil?
Ik wil gewoon geen triple play pakketten in huis en ik wil flexibiliteit, en flexibiliteit mag ook wat kosten.

Als ik ergens weg wil dan wil ik niet dat ik bij "alles" weg ga.

- Telefoons allemaal gekocht (onze eigendom)
- sim abonnementen zijn van andere providers binnen dit huishouden (dus geen "twee-abo's-op-1-adres kortingen")
- thuis internet is van nog een andere provider (dus ook geen bundelkorting mogelijk)
- en TV wil ik ook he-le-maal gescheiden hebben van *alles* (IPTV dus, wss Canal+ zoals jij aanraad).
- E-mail host ik bij een betaalde partij en betaal ik ook netjes voor
- en voor muziek streaming heb ik zelf een pakket afgesloten die ook los staat van alle andere genoemde diensten en niet "goedkoper" via een triple-play/tussen aanbieder.
- En wat TV betreft, zelfs daar wil ik niet afhankelijk zijn van wat de TV kan, dus dumb-tv of smart tv maakt niet uit, de TV hangt aan een mini-pc (kost ook weer geld he) waar ik alles zelf heb ingericht
- Idem voor router/modem van de internet provider, ik heb mijn eigen router betaald en eigen Wi-Fi, als de internet provider eruit gaat verlies ik niks, overstappen is zo gepiept zonder gedoe en ik blijf alles behouden. Gezien dit allemaal 10Gbit apparatuur is, is dit zeker niet voor een dubbeltje te doen.
- Games probeer ik te kopen op GOG ook als ze goedkoper zijn op een ander platform, dan heb ik ze voor altijd (zolang ik de bestanden heb die GOG beschikbaar stelt)

Wat ik doe, doen mensen niet voor een dubbeltje dus rare aanname. Als je dacht dat ik val onder het rijtje van mensen dat een internet+TV+alle telefoons-en-sims in de familie+modem/router+wi-fi+e-mail+spotify+een fysieke TV-in-één pakket afsluiten voor een dubbeltje (kan denk ik allemaal bij een van de grote aanbieders, ja gewoon met een fysieke TV erbij), dan heb je dat goed mis.

Zo kan geen provider (of fabrikant) vieze triple play trucjes spelen hiero door onderdelen onaantrekkelijk te maken, maar binding houden door iets wat ze wel goed leveren, en is een dienst opzeggen nooit een geval van alles-of-niks of mensen die dan piekeren over "maar hier heb ik <X> erbij dan moet ik daarvoor ook iets gaan zoeken!").
NL Ziet of het digitale abonnement van Canal Digitaal zijn de enige legale opties die in de buurt komen van wat je zoekt, de eerste biedt de npo, RTL en sbs kanalen aan. Met de tweede krijg je nog een stuk meer zenders incl ESPN compleet voor iets van 15 euro per maand.
Ah ik zie dat Canal+ letterlijk zo'n beetje alles (behalve Cartoon Network maar so be it) heeft wat ik wil, en dat "maar" voor minder dan 15 euro (12,45) per maand. Ik had verwacht dat het meer zou kosten. Alsnog bedankt.

+1 voor het aanraden van een goed alternatief voor wat ik vraag, -1 voor de plank-misgeslagen-en-onnodige aanname. Als ik illegale TV wilde dan weet ik de weg wel te vinden zonder hier rond te vragen (wat overigens toch niet mag).

[ Voor 57% gewijzigd door grasmanek94 op 02-06-2025 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Grannd

da Granndest

grasmanek94 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:30:
[...]

Ah ik zie dat Canal+ letterlijk zo'n beetje alles (behalve Cartoon Network maar so be it) heeft wat ik wil, en dat "maar" voor minder dan 15 euro (12,45) per maand. Ik had verwacht dat het meer zou kosten. Alsnog bedankt.

+1 voor het aanraden van een goed alternatief voor wat ik vraag, -1 voor de plank-misgeslagen-en-onnodige aanname. Als ik illegale TV wilde dan weet ik de weg wel te vinden zonder hier rond te vragen (wat overigens toch niet mag).
Graag gedaan.

Ik zie nu dat mijn 'dubbetlje op de eerste rang' opmerking inderdaad een beetje gek is. Meestal als mensen binnen de context van digitaal entertainment klagen over 'legaal en eerlijke prijzen' is het inderdaad om illegale downloads goed te praten, maar die aanname was in dit geval dus onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hoe dan ook, dit topic uit 2020 heeft zijn waarde wel gehad. Ik doe hem op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.