President schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:31:
[...]
Jazeker, twee: eentje van 2 en eentje van 4. Waarom trouwens de vraag, mag ik anders geen mening hebben omdat ik niet zou weten 'hoe zwaar het allemaal is met kinderen'?
Ik heb ervoor gekozen om kinderen te nemen/krijgen. Kinderen hebben leerplicht: als het goed is biedt de school op het moment onderwijs aan. Dan is het toch goed? School is in de basis toch geen opvang maar een leeromgeving? Nu is het leren vanuit school, maar de omgeving thuis. Had je het kunnen weten toen je ervoor koos op baby's te gaan maken met je partner? Natuurlijk niet, maar doe niet alsof het leven zo zwaar is

. Huil elke avond een uurtje over hoe zwaar het leven of werk met je kind is en wees overdag een bikkel zoals je ook de bikkel vroeger was die om 2 uur ik de kroeg zat en om 7 uur weer op het werk verscheen

Kijk gesproken als een echte president!
Ik deel jouw mening en heb zelf ook kinderen. Dat gejank ook allemaal. Moeten anderen voor je eigen kinderen zorgen tegenwoordig? Ging vroeger wel even wat anders.
Als je als ouders beiden een fulltime baan hebt, tophypotheek en 3 of meer kindjes die je zelf nooit op kon voeden pre-corona, dan snap ik dat dat nu tegenvalt. Mijn kinderen (3 en 7) luisteren als ze zien dat papa het meent. Heb ook totaal geen moeite met thuiswerken. Wij hebben beiden een vitale functie, maar houden onze kinderen thuis. Ook niet naar opa en oma. Juist niet.
Ik zie het bij mijn zwager ook zo misgaan met hun "vrije opvoeding". Hun kindjes mochten altijd alles. Het moet natuurlijk wel leuk zijn in die paar uur per dag dat ouders en kinderen samen zijn. Ik riep al jaren tegen mijn vrouw dat dat weleens fout kan gaan.
Nu zitten ze met hun handen in hun haar. De kinderen luisteren nergens naar natuurlijk. Gilden altijd al door alle volwassen gesprekken heen. En dat gaan ze nu natuurlijk ook niet laten. Goh wat vreemd.
Ik ben blij dat wij nog een (ouderwets?) gedegen opvoeding geven. Nee is nee, dat blijft ook nee. Dat snappen ze zelfs al als ze nog geen jaar oud zijn!
Afijn, nu zitten sommige op de blaren.
Straks zitten we door het egocentrische gedrag van te veel mensen met hun zogenaamde rechten en bijzondere meningen allemaal op de blaren.
Vaccin of niet, dit gaat nog maanden duren.
Die lockdown lijkt mij nu ook onontkoombaar.
Had echt niet nodig hoeven zijn vind ik
Het grootste probleem zal zich in april voor doen. Dan is er reeds zo'n grote groep gevaccineerd die te veel moeite heeft om zich nog aan de coronamaatregelen te houden. Dat zal een sneeuwbaleffect veroorzaken in negatieve zin voor de draagkracht van de maatregelen. Is ook best lastig natuurlijk als je zelf en naasten beschermd zijn.
[
Voor 44% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2021 01:44
]