Oven doorgeroest - graag feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:52
In 2011 lieten we een compleet nieuwe keuken met nieuwe toestellen plaatsen.
Omdat ik nogal graag kook, en ik deze keer een stoomoven wou hebben we toen niet op de oven bespaard. :P Nu weet je nooit wat je juist betaalt, maar de catalogusprijs was toen een dikke 2200€. (voor alle duidelijkheid, een A merk, geen Miele, maar ook geen obscuur merk)

Dit weekend ontdekte ik dat de kuip binnenin rond de bak waar je water in doet voor de stoomgenerator doorgeroest is. Er zitten echt een paar gaten rond die bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnuFHhY0zBwu6Js2qFrJfDzcg4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5SDoDqsF8st95bNX44GDGzf.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ja... 9 jaar oud en intensief gebruikt, dan kan er al iets kapot gaan, maar toch viel het me nogal bitter om nu al te moeten vervangen.
Ik had ook niet verwacht dat dit geemailleerd metaal zou kunnen gaan roesten, maar het zit natuurlijk net op de rand tussen het email en het aluminium van de stoombak waarover dat deksel ligt (ja de oven moest net gepoetst worden).

Ik heb de invoerder aangeschreven, en als ik een nieuwe koop, dan krijg ik 50€ terug gestort.

Hoe zien jullie dit, is dit fair, of "a poor man's offer"?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Gevoelsmatig had ik bij een oven uit die prijscategorie verwacht dat hij langer dan 9 jaar zonder problemen zou meegaan, maar anderzijds heb ik ook niet het gevoel dat het een schande is. Wat is normaal gesproken de verwachte levensduur van een stoomoven? Hoe lang zat er garantie op?

Ik vind die 50 euro wel wat een zwaktebod op het totaalbedrag, op basis daarvan kan je net zo goed besluiten bij een andere leverancier iets te bestellen. Het is beter dan niets, maar een tegemoetkoming kan je het niet echt noemen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ken dit soort ovens niet, als het niet door verkeerd gebruik komt dan is het wel vreemd dat een apparaat wat stoom maakt helemaal verrot is ja. Ik zou de handleiding van je oven er eens bijpakken of het niet een onderdeel is dat je regelmatig schoon had moeten maken.

Negen jaar is wel een lastige, als er iets anders kapot was na 9 jaar intensief gebruik had je het dan wel geaccepteerd?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Marzman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:53:
Ik ken dit soort ovens niet, als het niet door verkeerd gebruik komt dan is het wel vreemd dat een apparaat wat stoom maakt helemaal verrot is ja. Ik zou de handleiding van je oven er eens bijpakken of het niet een onderdeel is dat je regelmatig schoon had moeten maken.

Negen jaar is wel een lastige, als er iets anders kapot was na 9 jaar intensief gebruik had je het dan wel geaccepteerd?
Zoals ik schrijf... beetje dubbel gevoel.
Ik verwacht gewoon niet dat een kuip gaat doorroesten.

Feit is, om een oven goed schoon te krijgen heb je af en toe (doe ik 1-2 keer per jaar) ovenreiniger nodig, en dat is agressief spul.
Waarschijnlijk is het tussen de stoomkuip en de binnenplaat gelopen, en dan beginnen te roesten, alhoewel ik contactcorrosie tussen alu en ijzer ook niet uit sluit. Waarschijnlijk waren die randen onvoldoende mee geëmailleerd.

De nieuwe modellen hebben dat niet meer, daar wordt de stoom buiten de oven aangemaakt, en is de plaat onderin uit 1 stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Tsjipmanz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:51:
Gevoelsmatig had ik bij een oven uit die prijscategorie verwacht dat hij langer dan 9 jaar zonder problemen zou meegaan, maar anderzijds heb ik ook niet het gevoel dat het een schande is. Wat is normaal gesproken de verwachte levensduur van een stoomoven? Hoe lang zat er garantie op?

Ik vind die 50 euro wel wat een zwaktebod op het totaalbedrag, op basis daarvan kan je net zo goed besluiten bij een andere leverancier iets te bestellen. Het is beter dan niets, maar een tegemoetkoming kan je het niet echt noemen.
Ja, ik heb naar andere merken gekeken, maar vind me best thuis bij dit merk.
Miele is 2-3 keer zo duur, maar hebben een binnenkant uit RVS.
Die 50€ heeft voor de keuze geen grote rol gespeeld.

Garantie was 5 jaar (omdat we dus 4 toestellen tegelijk kochten).
Ik ga er mij bij neerleggen denk ik.

Met die 50€ koop ik een mooi stuk vlees denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 00:44
Negen jaar en intensief gebruikt. Naar mijn mening is het dan een 'redelijk moment' om gebreken te krijgen. Niet bijster goed, niet bijster slecht... Die 50,- euro is niet meer dan een kleine geste als korting op je nieuwe apparaat. Ik zie dat niet als een vergoeding voor de schade, meer als een vergoeding voor het ongemak of om in ieder geval iemand niet nul op rekest te geven.

En als ik je laatste reactie lees is het door de fabrikant mogelijk als verbeterpunt aangemerkt en hebben nieuwe modellen daarom de aanpassingen. Vervelend, maar ik denk dat je er niet veel meer van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:36
Geen hands-on ervaring, maar bij coolblue staat als aangegeven minpunt bij een willekeurige stoomoven dat je na gebruik 't bakje moet legen(?)

Wat betreft de 50 euro, tsja, zeg dan gewoon dat 't ver buiten de garantie is en dat ze je helaas niet verder kunnen helpen. Online koop je 'm waarschijnlijk al veel voordeliger dan de 50 euro korting die je op de webshop van de fabrikant krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:54
Zoek eens op het begrip 'non-conformiteit'. Ook op Tweakers is hier al veel over geschreven.

Er is ergens een tabel met daarin aanschafbedrag X en te verwachten levensduur leeftijd Y. Daar staan ik meen ook percentages bij zodat je kunt rekenen wat een meer redelijk bedrag is, ik vermoed dat €50 te weinig is.

Edit, gevonden: https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting
En de bijbehorende tabel: https://www.techniekneder...jnenafschrijvingsmethoden
Daar staat voor groot witgoed niet hoger vermeld dan 8 jaar. Ik denk dus dat je pech hebt.

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

PROnline schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:14:
Geen hands-on ervaring, maar bij coolblue staat als aangegeven minpunt bij een willekeurige stoomoven dat je na gebruik 't bakje moet legen(?)

Wat betreft de 50 euro, tsja, zeg dan gewoon dat 't ver buiten de garantie is en dat ze je helaas niet verder kunnen helpen. Online koop je 'm waarschijnlijk al veel voordeliger dan de 50 euro korting die je op de webshop van de fabrikant krijgt.
Dat bakje (Siemens) zit boven de oven (in het paneel) en moet eruit gehaald worden en geleegd.
Belangrijker bij de Siemens die ik heb is dat er na iedere stoomsessie ook een droogsessie gedraait moet worden. Zo kan de oven ook weer aan binnen- en buitenkant drogen.

Hoop dat deze meer dan 9 jaar gaat volhouden :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ThinkPadd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:16:
Zoek eens op het begrip 'non-conformiteit'. Ook op Tweakers is hier al veel over geschreven.

Er is ergens een tabel met daarin aanschafbedrag X en te verwachten levensduur leeftijd Y. Daar staan ik meen ook percentages bij zodat je kunt rekenen wat een meer redelijk bedrag is, ik vermoed dat €50 te weinig is.
Dat is een prachtige term die doorgaans maar zelden op gaat, helemaal in dit geval. Sowieso kan je als leek en op afstand niet beoordelen wat de oorzaak van het doorroesten is geweest. Voor het zelfde geldt is er tijdens het schoonmaken te lomp gedaan waardoor de plaat is beschadigd en er roestvorming kon ontstaan. Er kan veel gebeuren in 9 jaar, ook zaken die niet onder normaal gebruik vallen en ten grondslag liggen aan het doorroesten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:06
Tsja, 9 jaar en intensief gebruik. Is wat vroeg, maar er had ook iets elektronisch kapot kunnen gaan waardoor hij totall loss was. Had dat het verhaal anders gemaakt?
Ik vind het een gevalletje "domme pech" denk ik, ook als je aangeeft dat het schoonmaken lastig was en dus wellicht iets minder regelmatig en/of goed heeft plaatsgevonden.

Nu heb ik het idee dat de stoomoven iets van de laatste jaren is, stonden die apparaten destijds nog enigszins in de kinderschoenen? Dat praat het niet goed, maar verklaard misschien wel waarom het naar verwachting minder lang mee gaat dan een gewone oven.

En die 50eu cashback? Mailtje heel snel in de prullenbak knikkeren, dat is een aanbod van niets. Zoek een willekeurig andere stoomoven uit en je bedingt dit als korting of je wacht op een goede aanbieding waarbij je ook (minstens) 50eu bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
PROnline schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:14:

Ik bestel via aan lokale electrowinkel die me altijd de beste prijzen kon geven voor witgoed. (verkoopt ook demotoestellen, maar de prijs hieronder is voor een nieuwe)
Ter info: catalogusprijs 2200€.
Prijzen van enkele grote keukenhandelaars in NL: 1700 & 1800€ (+ leveringskosten)
Prijs lokaal : 1500€

De 50€ krijg ik rechtstreeks van de invoerder op de rekening gestort.
Ik ga er mij bij neerleggen en "dank U" zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 12-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07
Bij ons hetzelfde mee gemaakt, maar dan al na 2,5 jaar gebruik.
Dit ging om ongeveer dezelfde prijscategorie stoomoven, van het merk Neff.

Gebeld met de keukenboer, die heeft netjes een verzoek ingediend bij Neff en die heeft op zijn beurt de oven binnen twee weken kosteloos vervangen (half jaartje buiten de garantie)

Is het fair om na 9 jaar meer te verwachten dan de 50 euro, ik vind het lastig. Ik gok dat de wet een levensduur van 3-5 jaar kent en daar ben je dan ruim overheen.
Tegelijkertijd zou ik het erg zuur vinden als dit na 9 jaar gebeurt.

Bij ons was er overigens sprake van een batch met een fout, daarom werd het ook zo snel en gemakkelijk vervangen; wellicht dat je dat nog kunt achterhalen en je om die reden meer rechten hebt?

Sterkte in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:35
ThinkPadd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:16:
Die tabel heeft geen enkele status en is eigenlijk totale onzin. Hij is opgesteld door de branchevereniging zelf, waarschijnlijk om het makkelijker te maken mensen die garantie claimen af te poeieren. Wat er in de tabel staat is überhaupt niet eens hoe lang je mag verwachten dat iets meegaat, maar hoe lang de gemiddelde consument in de praktijk iets gebruikt (voorbeeld: veel consumenten vervangen hun telefoon na 2 jaar voor een nieuwer model, maar dat wil niet zeggen dat het normaal is dat een telefoon na 2 jaar kapot gaat).
Zoek eens op het begrip 'non-conformiteit'.
Oef. 9 jaar is wel een hele lange termijn om het conformiteitsbeginsel naar op te rekken. Doordat ze die €50 aanbieden geven ze misschien zelf ook al een beetje toe dat je meer had mogen verwachten van deze oven. Maar als je gaat procederen is dat héél veel moeite voor een klein kansje om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb even gegoogeld op "AEG oven roest", en ik ben niet de enige...

Ik ga ze even laten afkoelen, en op het moment dat ik de factuur heb doe ik er een paar screenshots bij.
Het lijkt op een goed gekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hier zijn we na teveel dure reparaties aan de stoomoven van een zogenaamd "premium"merk overgestapt op de crockpot express. Zou niet meer terug willen. En niet enkel omdat dit veelzijdige apparaat een factor 20 goedkoper is. De prijs zegt tegenwoordig helaas vrij weinig meer over de levensduur van een apparaat.

[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 12-01-2021 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Tommie12 dit soort consumentenrecht kwesties past beter in het Shopping Forum, dus een tikje die kant uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Een vaker terugkerend vraagstuk in dit forum: Belgisch of Nederlands recht?

Ervan uitgaande dat je waarschijnlijk als consument hebt gekocht is meestal een rechter bevoegd in en het recht van toepassing van het EU land waar je voornamelijk woont. Rechtskeuze maakt gezien EU richtlijn in de basis waarschijnlijk niet veel uit, maar kan op allerlei punten nog wel verschillen van land tot land

Heb je bij een winkel in je eigen land gekocht of in een andere EU lidstaat?
Er is al naar gevraagd, maar staat er iets in de handleiding over (dagelijks) onderhoud?
Wat is de verwachtte levensduur?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:16
Als blijkt dat dit type AEG er veel vaker last van heeft dan zou je nog ergens op uit komen. Wat ik alleen mis is wat er stuk is?
Is het alleen de roest? Zoja
Kan je niet de roest zelf weghalen en over spuiten met een voedselveilige primer(als zoiets bestaat voor consumenten). Misschien niet helemaal wat je voor ogen had. Maar kan wel in de kosten schelen. En krijg je misschien nog wat terug van de verkoper.

Of een nieuwe bij AEG bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 12-01-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Number10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:34:
Een vaker terugkerend vraagstuk in dit forum: Belgisch of Nederlands recht?

Ervan uitgaande dat je waarschijnlijk als consument hebt gekocht is meestal een rechter bevoegd in en het recht van toepassing van het EU land waar je voornamelijk woont. Rechtskeuze maakt gezien EU richtlijn in de basis waarschijnlijk niet veel uit, maar kan op allerlei punten nog wel verschillen van land tot land

Heb je bij een winkel in je eigen land gekocht of in een andere EU lidstaat?
Er is al naar gevraagd, maar staat er iets in de handleiding over (dagelijks) onderhoud?
Wat is de verwachtte levensduur?
Ik ga echt geen advokaat of rechtbank inschakelen voor een paar honderd euro.
Nu heb ik 50€. Stel dat een rechter me gelijk geeft, wat zou ik krijgen voor een oven van 9 jaar... Misschien 200€.
En dan wetende dat er in België geen wetten bestaan over ‘verwachte levensduur’, dus een uitkomst is hoogst onvoorspelbaar. Daar gaan we niet aan beginnen.

Tja ... onderhoud... stoombak, daar doe je water in. Het laatste wat je verwacht is dat een waterbak begint te roesten....

Feit is, die ontwerpfout zit er nu niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
loki504 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:48:
Als blijkt dat dit type AEG er veel vaker last van heeft dan zou je nog ergens op uit komen. Wat ik alleen mis is wat er stuk is?
Is het alleen de roest? Zoja
Kan je niet de roest zelf weghalen en over spuiten met een voedselveilige primer(als zoiets bestaat voor consumenten). Misschien niet helemaal wat je voor ogen had. Maar kan wel in de kosten schelen. En krijg je misschien nog wat terug van de verkoper.

Of een nieuwe bij AEG bestellen.
Er zit een gat in de bodem, die is niet vervangbaar, nieuwe oven is besteld.

Topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja als er een gat in zit in iets wat niet vervangen kan worden is het lastig ja.

In ieder geval veel kook plezier met je nieuwe oven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

OMD

Auto roest ook, is ook geen ontwerpfout natuurlijk :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In de tussentijd kun je de vaatwasser als stoomoven gebruiken net als Mark van Ranst ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
OMD schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:07:
Auto roest ook, is ook geen ontwerpfout natuurlijk :)
Maar die is overgeleverd aan de elementen van de natuur. (Vandaar dat er vaak ook op bepaalde plekken kunstof wordt gebruikt ipv een roest gevoelig materiaal).

Maar gezien AEG bij een gelijkwaardige oven in australië 45% korting gaf op een nieuwe over(die stoomoven was 8 jaar). Kan je wel stellen dat er iets niet helemaal goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

OMD

loki504 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:30:
[...]

Maar die is overgeleverd aan de elementen van de natuur. (Vandaar dat er vaak ook op bepaalde plekken kunstof wordt gebruikt ipv een roest gevoelig materiaal).

Maar gezien AEG bij een gelijkwaardige oven in australië 45% korting gaf op een nieuwe over(die stoomoven was 8 jaar). Kan je wel stellen dat er iets niet helemaal goed is.
Was ook niet heel serieus bedoelt eigenlijk. Kan me wel voorstellen dat dit zo overkwam, excuus.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Mag je redelijkerwijs ook niet verwachten dat bij de materiaalkeuze ook rekening wordt gehouden met de toepassing?
Het is niet voor niets dat een vaatwasser van binnen van RVS is gemaakt.
Als dit apparaat een ruimte heeft om vocht in te doen zou je mogen verwachten dat er een ook voor een niet corrosief materiaal gekozen wordt.
Mijn inziens dus ook wel foutieve materiaal keuze van de fabrikant

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:40
MaD_co schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:48:
Mag je redelijkerwijs ook niet verwachten dat bij de materiaalkeuze ook rekening wordt gehouden met de toepassing?
Het is niet voor niets dat een vaatwasser van binnen van RVS is gemaakt.
Als dit apparaat een ruimte heeft om vocht in te doen zou je mogen verwachten dat er een ook voor een niet corrosief materiaal gekozen wordt.
Mijn inziens dus ook wel foutieve materiaal keuze van de fabrikant
RVS is stukken duurder in aanschaf en om te bewerken... als je premium materialen gebruikt krijg je dus ook een premium product wat in een hogere prijsklasse valt en een andere doelgroep aanspreekt.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33
Jampot007 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:52:
[...]

RVS is stukken duurder in aanschaf en om te bewerken... als je premium materialen gebruikt krijg je dus ook een premium product wat in een hogere prijsklasse valt en een andere doelgroep aanspreekt.
Dat RVS duurder is dat weet ik, dat is mijn vak ;)
Maar bij een €2200 stoomoven mag je toch wel een RVS binnenkant verwachten toch? :p
Dat is voor de meesten toch geen wisselgeld, maar ka n het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MaD_co schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 02:01:
[...]

Dat RVS duurder is dat weet ik, dat is mijn vak ;)
Maar bij een €2200 stoomoven mag je toch wel een RVS binnenkant verwachten toch? :p
Dat is voor de meesten toch geen wisselgeld, maar ka n het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt
Die 2200€ is natuurlijk een catalogusprijs. Mits wat zoeken kom je bij prijzen rond de 1500-1700€ uit. Dat is nog genoeg.
Er is bij mijn weten één merk dat echt een RVS binnenkant gebruikt, en dat is Miele. Daar kost een gelijkaardige oven ca 4000€.
Met geemailleerd staal is niks mis, het is net de verbinding tussen dat staal en een ALU bak. Blijkbaar dringt er vocht tussen die 2 en zijn de randen niet goed mee beschermd.
In de nieuwe modellen van AEG is die bak er niet meer, daar wordt de stoom buiten de ovenruimte aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

9, bijna 10 jaar, gewoon consumenten artikel, van een niet bijzonder merk, waar in belgie 2 (?) jaar garantie opzit? tja.
Dingen gaan gewoon kapot, zelfs miele is niet meer zo goed als in de jaren 80,90.

Gewoon een nieuwe kopen, elke minuut dat je hier nog insteekt is zonde van je tijd.
Pagina: 1