Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphxyron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03-2022
Dag allemaal :)

Een tijdje geleden had ik een Samsung 970 EVO SSD gekocht, er vanuit gaande dat er een schroefje bijgeleverd zou worden. Niet dus. Laatst heb ik "Haiqoe M.2 SSD montageschroefje en afstandbus" (Megekko) besteld om deze alsnog rechtstreeks in mijn moederbord (Asus TUF B450-PLUS GAMING) te prikken.
Wat blijkt: de afstandsbus is te dik, past niet in mijn moederbord.

Nu is dit mijn eerste ervaring met dit soort SSD, ben er eigenlijk vanuit gegaan dat er een universele maat is voor die schroefjes. Kan iemand mij met zijn of haar kennis verrijken zodat ik niet 60 euro armer eindig met een handje schroefjes die niet passen? ;) Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Emphxyron op 21-01-2021 17:04)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb zelf een ASUS (TUF B450M-PRO) moederbord terug uit RMA gehad. De oude schroefjes en standoffs hebben ze op het bord laten zitten en geen nieuwe accesoires mee terug gekregen.

https://www.megekko.nl/pr...jes-div-soorten-en-maten-

Die heb ik aangeschaft.. als je me een PB doet kan ik je er gewoon 1 opsturen :)

GMKtec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | Kingston Fury Impact 5600C36 2x32GB | Verbatim Vi7000G 1TB NVMe SSD | Verbatim Vi7000G 2TB NVMe SSD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:45

g0tanks

Moderator CSA
Heb je nog een oude laptop liggen? Zie onderstaande reactie uit Schroef voor M.2 SSD
Anoniem: 1239756 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:44:
Voor iedereen die nog steeds zoekt in een oude laptop heb je kans. De schroefjes van je hardeschijf kunnen namelijk gebruikt worden. Een kapot hardeschijf kan ook.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat schroefje had bij je moederbord moeten zitten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 19:05
DukeBox schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:36:
Dat schroefje had bij je moederbord moeten zitten.
Klopt,
zie ook de handleiding.

https://www.asus.com/Moth...S-GAMING/HelpDesk_Manual/

M.2 screw package. Zou erbij moeten zitten.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Die schroef wordt niet meegeleverd bij de SSD, maar bij het moederbord.

Uit de handleiding daarvan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/He-GGuMdkLMcYVMPMZf_PX6SB2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmlogPysH3NIloYAc7YjVN2a.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas hebben ze de maat er niet bij gezet...
g0tanks schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:35:
Heb je nog een oude laptop liggen? Zie onderstaande reactie uit Schroef voor M.2 SSD

[...]
Hij mist ook nog het busje / afstandshouder waar de schroef in draait, deze zit zo te zien niet standaard op het bord (kan op 4 verschillende plaatsen worden bevestigd afhankelijk van de lengte van de M2 module).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07 17:15
Xander schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:40:
Hij mist ook nog het busje / afstandshouder waar de schroef in draait, deze zit zo te zien niet standaard op het bord (kan op 4 verschillende plaatsen worden bevestigd afhankelijk van de lengte van de M2 module).
Geen ervaring met deze dingen, maar kan het niet zijn dat die er ook bij zitten? Want had er anders niet M.2 screw gestaan in plaats van M.2 screw package? Vooral dat package gedeelte doet mij vermoeden dat er meer in zit dan alleen een schroefje

[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 12-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Pompi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Geen ervaring met deze dingen, maar kan het niet zijn dat die er ook bij zitten? Want had er anders niet M.2 screw gestaan in plaats van M.2 screw package?
Ja die zit ongetwijfeld in de "screw package" erbij.

Moet @Emphxyron die alleen wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Anders iets hier utizoeken erg handig om paraat te hebben: https://nl.aliexpress.com/af/m.2-adapter-sata.html daar zitten ze nl. bij. Moet je wel even wachten inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
pennywiser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:51:
Anders iets hier utizoeken erg handig om paraat te hebben: https://nl.aliexpress.com/af/m.2-adapter-sata.html daar zitten ze nl. bij. Moet je wel even wachten inderdaad.
En dan hopen dat het wél de goede maat is. Blijkbaar is dat niet standaard, anders had het exemplaar wat hij nu los had besteld ook wel gepast. :)

@Emphxyron Ik zou er eens een mailtje naar Asus of naar de leverancier waar je het moederbord hebt gekocht aan wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphxyron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03-2022
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Er zat idd een schroefje bij m'n mobo, maar geen afstandsbus.
Mailtje naar de winkel al gedaan (we verkopen het alleen maar we hebben er geen verstand van kwam het op neer xD), maar Asus zelf kan ik inderdaad nog proberen! Gelukkig heeft het niet veel haast hoor, heb hem al een tijdje in mijn kast met een adapter zoals Vinzz linkte. Ben alleen wat pietluttig met alle RGB groen ingesteld en dan zo'n blauw en knipperend rood ledje op die adapter... matig luxeprobleem ^^
De opmerkingen over oude laptopschroefjes bracht me wel op een idee hoor! Als Asus niet bijzonder behulpzaam blijkt kan ik wellicht met een lang schroefje en een moertje iets improviseren.
Nogmaals bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Heb zelf een ASUS (TUF B450M-PRO) moederbord terug uit RMA gehad. De oude schroefjes en standoffs hebben ze op het bord laten zitten en geen nieuwe accesoires mee terug gekregen.

https://www.megekko.nl/pr...jes-div-soorten-en-maten-

Die heb ik aangeschaft.. als je me een PB doet kan ik je er gewoon 1 opsturen :)

GMKtec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | Kingston Fury Impact 5600C36 2x32GB | Verbatim Vi7000G 1TB NVMe SSD | Verbatim Vi7000G 2TB NVMe SSD

Pagina: 1