Voor alle duidelijkheid, ik woon er nog niet. Ik ga er later dit jaar naar toe verhuizen, maar nu alvast aan het oriënteren. In de NVM vragenlijst stond bij de vraag "is de kruipruimte toegankelijk" als antwoord "NVT". Maar het zou natuurlijk inderdaad zo kunnen zijn er nu gewoon geen toegang toe is, en dat de huidige bewoners er nooit naar gekeken hebben.Nyarlathotep schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:32:
Heb je echt geen (kruip)ruimte onder de vloer? Of heb je geen luik? Dat zijn twee verschillende dingen... Veel oude woningen hebben gewoon geen kruipluik.
Ik geloof zelfs dat tegenwoordig woningen nog steeds niet standaard worden voorzien van een kruipluik, en dat die er in gemaakt moet worden.
Dus: Weet je zeker dat er geen ruimte onder de vloer is? Het lijkt mij dan dat je vloer steenkoud is in de winter...
Heb nu toch om duidelijkheid te krijgen de bouwtekening opgevraagd bij de gemeente waarop dit te zien zou moeten zijn. Is toch wel belangrijk voor het vervolgplan...
Edit: bouwtekening ontvangen. Ik heb geen ervaring met bouwtekeningen, maar het lijkt er op dat er een kruipruimte zou moeten zijn. iemand hier die dat uit dit detail kan afleiden?
:strip_exif()/f/image/Iqa7vuP7W0RUD5Zf4WDtbWGG.jpg?f=fotoalbum_large)
een betonnen fundering gestort op zand zou er anders uit moeten zien op een bouwtekening naar mijn idee.
[ Voor 24% gewijzigd door Bucephalus op 14-01-2021 09:49 . Reden: detail plattegrond toegevoegd. ]
:strip_exif()/f/image/sQYRtWC7hugtRgZiM8PO2ZGL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QyF1QD2YXqM8Fz9nh4ndLBzY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r0WqxqNmxkbSKoayM7Hw2aG4.jpg?f=fotoalbum_large)