Buitenkabel in grond

Pagina: 1
Acties:

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:23
Divak schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Nee, dit kan geen kwaad en is prima bruikbaar. Je bent ook niet de enige die buitenkabels gebruikt i.p.v. grondkabels. Grondkabels zijn veel stugger en moeilijker te buigen, om te leggen, e.d. Ik denk dat er genoeg veranda's in Nederland met buitenkabels staan aangesloten.. stiekem, of asociaal, onwetend.. hoe je het noemen wilt.
Gewoon doen want hunnie doen het ook. Het is inderdaad asociaal of onwetendheid.
De hypothese over toekomstige bewoners die zichzelf elektrocuteren in de tuin is wel erg vergezocht. Als je bij eventuele verkoop dit netjes meldt kan de nieuwe bewoner hier zelf rekening mee houden.
Vergezocht = gelul van een dronken aardbei.

Heb zelf een grondkabel in mijn voortuin gelegd. Paar weken later was ik alweer vergeten dat ik dat had gedaan. Ik lekker graven om wat nieuwe bestrating aan te leggen, lekker raggen op die kabel. Mooi man. Verder ook dit:
de Peer schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:55:
Als... ja. en als de volgende bewoner het op zijn buurt ook weer doorgeeft aan de volgende, als..
Verder laat men het wel erg dramatisch klinken.. denken jullie dat alle huisjesmelkers en pandjesbazen hun elektra keurig loodrecht langs de muur laten lopen? Daar zal ook wel eens een kabeltje schuin de muur over steken of direct in het stucwerk zijn weggewerkt in plaats van in een mantelbuis. Daar zul je ook zo doorheen gaan bij het ophangen van een schilderijtje.
Is allemaal ok want hunnie doen het ook
[...]
Nee, een grondkabel is ook niet bestand tegen graafmachines. Daarom wordt er altijd handmatig voorgestoken om dit te voorkomen. Overigens liggen de elektra kabels normaliter wel iets dieper dan direct onder de tegels.
In wat voor droomwereld leef jij. Aan de ene kant zeg je 'iedereen houdt zich wel eens niet aan de voorschriften' en een paar regels later ga je er vanuit dat iedereen zich altijd aan de voorschriften houdt.

Dat deze post is aangeduid als beste antwoord geeft aan dat de TS niet op zoek was naar een goed antwoord, maar naar een excuus om het te laten zoals het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jev6xAUoznR8Y_J6nVDEPoqN5EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kipwS7UIFByEwnOzBbCBu3A.jpg?f=fotoalbum_large

Het geluid mag je er zelf bij bedenken.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1