Isoleren vloer zolder/vliering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 19:48
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan de deskundigen hier. Ik wil graag mijn woning beter (bouwjaar 1984) isoleren en via diverse partijen uitgekomen dat de vliering nog verbeterd kan worden.

Echter op mijn vraag of dit wel het gewenste resultaat heeft aangezien alleen het plafond in de slaapkamers geïsoleerd wordt en niet de schuine wand die in elke slaapkamer zit. Verlies is daardoor niet veel effectiviteit van de zoldervloer isolatie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL4NBEN8L55uheqVDxdYyeLPRfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvLEktRZwqpERt6R6Tu7t796.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto één van de slaapkamers. Elke slaapkamer in het huis heeft een schuine wand.

Alternatief kan zijn om het dak aan de buitenzijde te isoleren maar dit is natuurlijk een (veel) hogere kostenpost.

Ik hoor graag jullie mening hierover!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

_Arthur

blub

Hier heb je een boel leesvoer al: (Woon)Zolder dak Isoleren, beste methodiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:02
Tsja als de schuine kap geen isolatie heeft en de vloer/plafond wel dan zegt logisch verstand genoeg ;-).
De vraag is wat de isolatiewaarde nu is en gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:54
Claaslexion schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:08:
Echter op mijn vraag of dit wel het gewenste resultaat heeft aangezien alleen het plafond in de slaapkamers geïsoleerd wordt en niet de schuine wand die in elke slaapkamer zit. Verlies is daardoor niet veel effectiviteit van de zoldervloer isolatie?
Om heel strict je vraag te beantwoorden: de vuistregel is dat de effectiviteit van isolatie van één deel van de woning niet minder wordt door de isolatie (of gebrek daaraan) in een ander deel van de woning. Dus nee, de isolatie gaat er niet minder door werken.

Wél heb je natuurlijk een veel groter effect als je het dak gaat isoleren, want dat heeft veel meer oppervlak dan die kleine plafonds.