Itho Daalderop cool cube condenswater lekkage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Vanmorgen zag ik een watervlek op het plafond van de badkamer. Recht onder de Daalderop installatie. En ja hoor, boven op de vliering en enorme plas rondom de cool cube. Het water lekt aan de linkse hoek uit het apparaat omdat de hele bodemplaat van het apparaat vol met water staat. (slecht te zien op de foto natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VCc2HL4Gh63pxDFEIFky-V3LJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SXKSQHt2G3vOVfw42yO6mSa8.jpg?f=user_large

Hij staat echt niet waterpas...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkE-2sT3k7O-fflCs2kNusvDyFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MukShTZ0L1sqL3P2ro0wGf12.jpg?f=user_large

Na wat proberen lijkt het er op dat de cool cube schreef hangt een dat daarom het condenswater links in de hoek er uit loopt, terwijl rechts achter de afvoer zit. Deze installatie hangt al 5 jaar, dus het is vreemd dat er nu pas lekkage is lijkt me. Volgens mij komt er in 5 jaar wel meer condens uit dat ding dan een paar ml. Hoe zou dit zijn gekomen? Kan de cool cube zich zodanig los trillen dat hij scheef gaat hangen? Hij hangt aan zijn montage standaard, niet aan de muur. Ik heb al geprobeerd met de stelschroeven van de standaard het apparaat waterpas te krijgen, maar dit lijkt geen invloed te hebben, iig niet meer 1cm verhogen aan 1 kant. Wat kan ik nog meer proberen, of moet ik hier gewoon de installateur bij roepen?

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 10-01-2021 17:28 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Monteur is geweest en heeft de cube recht gehangen. Hij speculeerde dat het scheef hangen niet genoeg was om de cool cube te laten lekken in normale omstandigheden, maar dat het continue aanwezig zijn van water wellicht wat algen of prut heeft veroorzaakt waardoor de afvoer minder effectief was, daardoor de lekkage. Na wat schoonmaken (je kan er niet echt goed bij) en rechthangen hoopte hij dat het verholpen was.

De installatie draait alweer een hele dag, zonder lekkage (knocks on wood).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD