Nieuwe auto wel tenaamgesteld maar nog niet geleverd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn vraag:
In september een nieuwe elektrische auto besteld bij een tussenpersoon (niet merkgarage). Deze is nog net voor het jaar op kenteken gezet kan ik zien bij de RDW. Wat me echter opvalt is dat de auto ook een datum heeft voor tenaamstelling. Dit is op 2 januari gebeurd volgens de RDW en de auto heeft nu ook 1 eigenaar volgens VWE.
Punt is echter dat ik gister pas te horen heb gekregen welk kenteken mijn auto krijgt en voor die tijd was dit ook nog niet bekend bij de tussenpersoon. De auto zelf wordt pas eind van de maand uitgeleverd.

Ik vraag me nu af, is dit niet vreemd dat deze auto al tenaamgesteld is (en niet op mijn naam) of is dit eigenlijk standaard en ben ik straks gewoon de eerste eigenaar en staat er bij VWE niet 2 eigenaren?

Beste antwoord (via theHoff op 09-01-2021 16:12)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 22:25

Klippy

Still Game

Xander schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Dat zou raar zijn zeg, dan betaal je ook wegenbelasting en ben je verantwoordelijk voor de WAM verzekering.
Zou ook raar zijn ja, daarom even controleren.

@theHoff
Je kan als alternatief op meerdere plekken nog wel zien welk type eigenaar het is.
In elk geval via de (android) app van finnik.nl zie je het type eigenaar (particulier, autobedrijf, leasemij.) Op de website zie je die details echter niet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:46

Yucon

*broem*

Wat heb je hierover afgesproken? Als ik het zo lees heb je als bouwjaar 2020. Als je daar zelf geen voordelen mee hebt (subsidie, of bij jou zo te zien niet van toepassing bijtelling) zou ik daar niet heel blij mee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Het is niet de norm nee, maar het heeft misschien te maken met de subsidie regeling?
Zie ook Particuliere EV subsidie (SEPP)
https://www.rtlnieuws.nl/...ische-autos-nu-naar-voren

Kan zijn dat ze snel alles op naam hebben gezet maar geen tijd hebben om alles snel uit te leveren.

Als je inlogt bij de RDW https://www.rdw.nl/inloggen kan je kijken welke auto's er op jou naam staan.
Wanneer hij op jou naam staat blijf je eerste eigenaar. Als hij op naam van het autobedrijf staat is er ook niet veel aan de hand, dan wordt jij de eerste particuliere eigenaar, dat onderscheid zie je altijd in de historie.

Maar ik zou het gewoon bij je tussenpersoon/garage navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:
Wat heb je hierover afgesproken? Als ik het zo lees heb je als bouwjaar 2020. Als je daar zelf geen voordelen mee hebt (subsidie, of bij jou zo te zien niet van toepassing bijtelling) zou ik daar niet heel blij mee zijn.
Nee het is wel een zakelijke auto, dus inderdaad wegens bijtelling is hij in 2020 nog op kenteken gezet. Dat is volgens afspraak. Het stukje tenaamstelling is me onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:48:
Het is niet de norm nee, maar het heeft misschien te maken met de subsidie regeling?
Zie ook Particuliere EV subsidie (SEPP)
https://www.rtlnieuws.nl/...ische-autos-nu-naar-voren

Kan zijn dat ze snel alles op naam hebben gezet maar geen tijd hebben om alles snel uit te leveren.

Als je inlogt bij de RDW https://www.rdw.nl/inloggen kan je kijken welke auto's er op jou naam staan.
Wanneer hij op jou naam staat blijf je eerste eigenaar. Als hij op naam van het autobedrijf staat is er ook niet veel aan de hand, dan wordt jij de eerste particuliere eigenaar, dat onderscheid zie je altijd in de historie.

Maar ik zou het gewoon bij je tussenpersoon/garage navragen.
Ik vraag het na het weekend sowieso even aan ze, maar ik wil dat gesprek wel weten waar ik het over heb, vandaar de vraag. Ik kan me niet echt een situatie voorstellen waarin de auto op mijn/bedrijfs naam is gekomen omdat toen nog niet duidelijk was dat deze auto voor mij bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28
Klippy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:48:
Wanneer hij op jou naam staat [...]
Dat zou raar zijn zeg, dan betaal je ook wegenbelasting en ben je verantwoordelijk voor de WAM verzekering.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Xander schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:08:
[...]

@theHoff
Je kan als alternatief op meerdere plekken nog wel zien welk type eigenaar het is.
In elk geval via de (android) app van finnik.nl zie je het type eigenaar (particulier, autobedrijf, leasemij.) Op de website zie je die details echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Klippy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:16:
[...]

@theHoff
Toptip. Blijkt inderdaad om autobedrijf te gaan. Ik ga er dan van uit dat het goed zit!
Pagina: 1