Ik kan geen vrienden uitnodigen op Facebook Business page

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef354
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste iedereen,

Sinds kort heb ik een tweede Facebook-pagina aangemaakt voor mijn werk. Hiervoor wil ik graag mensen uitnodigen, maar deze desbetreffende optie ontbreekt. Redelijk vreemd aangezien het op mijn andere pagina wel naar behoren werkt.

Ik probeer het op de onderstaande manier:
1. Ik open Facebook.
2. Ik navigeer naar mijn Facebook-pagina.
3. Ik klik op de 3 bolletjes naast delen.
4. Klik op 'vrienden uitnodigen'.

Helaas staat bij mijn tweede pagina de optie 'vrienden uitnodigen' er niet tussen?

Heeft iemand hier eerdere ervaring mee? Of weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben76
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Dag Stef,

Ik heb hetzelfde voor, ik zie enkele mogelijkheden maar niet dat ik vrienden kan uitnodigen om een pagina leuk te vinden.

Mvg,

Ben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:41
Al contact gehad met facebook? Schijnt een algemeen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef354
corporalnl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:00:
Al contact gehad met facebook? Schijnt een algemeen probleem te zijn.
Beste Corporalnl,

Ik heb dit probleem digitaal gemeld, maar daar geen reactie op ontvangen. Hoe kan ik het beste contact met Facebook opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:41
Via helpdesk van Facebook.

Dat het eenmaal lang duurt voor je reactie krijgt dat is ook een algemeen ding bij FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanstaes
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01-2021
@stef354

Ik heb net hetzelfde probleem met een nieuwe opgestarte zaak, zeer moeilijk om een community te creeëren zonder die knop :/
Heb je toevallig het probleem al kunnen oplossen?

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marieke1985
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-02-2021
Ik heb hetzelfde probleem! I hate it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef354
Inmiddels zo'n 1,5 maand later en ik heb helaas nog steeds geen oplossing gevonden. Heeft iemand toevallig nog ideeën?

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Dit heeft volgens mij te maken met de zogenaamde Accountkwaliteit

Zie bijv deze links.
- Mijn Facebook-account, -pagina of Bedrijfsmanager-account heeft advertentiebeperkingen
- Accountkwaliteit

Zorg dus altijd dat je profiel (de gekoppelde prive account en de business page zelf) zo goed mogelijk is ingevuld (juiste koppeling van e-mailadressen, telefoonnummers) zodat Facebook niet het idee kan hebben dat je tegen hun voorwaarden ingaat of een onbetrouwbare gebruiker bent... Daar zijn de meeste beperkingen op gebaseerd.

Via de instellingen pagina van de Facebook Business Page (desktop) staat de optie die jullie zoeken dus ook niet?
Ik ben al even uit de running met Facebook maar bij Business pages kun je toch alleen mensen uitnodigen voor likes?
Ze kunnen toch helemaal niet "vrienden worden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdheijden
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2021
Iemand al een oplossing gevonden? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. HTTP
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
tomvdheijden schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:33:
Iemand al een oplossing gevonden? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.
Check mijn post, helaas heb ik van niemand verdere feedback gehad dus kan ook niet verder helpen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennD95
  • Laatst online: 14-02-2022
Heb al een aantal maanden hetzelfde probleem.. hopelijk komen ze snel met een update/oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• studiofraei
  • Laatst online: 20-04-2021
Ik had hetzelfde probleem, maar dan wel via https://www.facebook.com/mijnpaginanaam. Ik kon wel vrienden uitnodigen bij het afronden/maken van mijn pagina, maar dat wilde ik nog even uitstellen. Zonet ben ik naar mijn Facebookpagina gegaan via https://business.facebook.com/mijnpaginanaam en daar kan ik in het rechtermenu, wel op desktop (onder vlokje 'Voorgestelde groepen'), wel vrienden uitnodigen. Misschien dat het jullie ook helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanwootje
  • Laatst online: 01-04-2021
Hier hetzelfde probleem probleem op mijn facebook pagina...
Knop met mogelijkheid om uitnodigingen te versturen om pagina leuk vinden staat er niet, moeiljk om zo pagina van de grond te krijgen...
Ook de personen die de pagina al geliked hebben kunnen geen vrienden uitnodigen, dit is normaal toch ook mogelijk?

Nog iemand suggestie's?

[ Voor 32% gewijzigd door Lanwootje op 10-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennD95
  • Laatst online: 14-02-2022
studiofraei schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:19:
Ik had hetzelfde probleem, maar dan wel via https://www.facebook.com/mijnpaginanaam. Ik kon wel vrienden uitnodigen bij het afronden/maken van mijn pagina, maar dat wilde ik nog even uitstellen. Zonet ben ik naar mijn Facebookpagina gegaan via https://business.facebook.com/mijnpaginanaam en daar kan ik in het rechtermenu, wel op desktop (onder vlokje 'Voorgestelde groepen'), wel vrienden uitnodigen. Misschien dat het jullie ook helpt!
Via https://business.facebook.com/mijnpaginanaam lukt het me wel! thnx voor de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peties
  • Laatst online: 22-06-2021
Goeie middag, ik volg deze topic al even, omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik zie dat sommigen via Business Suite wel vrienden kunnen uitnodigen. Ik krijg echter, op Business Suite, geen menu rechts en al helemaal geen voorgestelde groepen. Zit ik helemaal verkeerd?! Bedankt voor jullie opmerkingen!

[ Voor 3% gewijzigd door Peties op 16-03-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvdheijden
  • Laatst online: 17-03-2021
Goedenavond,

Ook ik heb helaas nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Ik zie op de Business Suite wel de mogelijkheid om vrienden uit te nodigen. Sterker nog ik kan zelfs diverse vrienden kiezen die ik graag wil uitnodigen. Op het moment dat ik klik op de optie "uitnodigingen sturen" blijven deze vrienden in de categorie "geselecteerd" staan en er gebeurd verder niets.

Iemand een oplossing? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomason12
  • Laatst online: 08-12-2021
U kunt de URL van uw Facebook-pagina maar één keer kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiofraei
tomvdheijden schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:51:
Goedenavond,

Ook ik heb helaas nog geen oplossing gevonden voor het probleem. Ik zie op de Business Suite wel de mogelijkheid om vrienden uit te nodigen. Sterker nog ik kan zelfs diverse vrienden kiezen die ik graag wil uitnodigen. Op het moment dat ik klik op de optie "uitnodigingen sturen" blijven deze vrienden in de categorie "geselecteerd" staan en er gebeurd verder niets.

Ik had eerder inderdaad aangegeven dat het op deze manier lukte, maar dat was dus toch niet het geval. Ik dacht dat het lukte, maar de uitnodigingen zijn niet verzonden en dus net als hierboven blijft het in geselecteerd staan.

Heel erg balen dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiofraei
thomason12 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 06:42:
U kunt de URL van uw Facebook-pagina maar één keer kiezen.
Wat bedoel je daar precies mee? Kan je meer 1x vrienden uitnodigen voor een Facebookpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@studiofraei
Volgens mij heeft @thomason12 zich vergist, en is zijn post voor dit topic bedoeld: Problemen met het aanmaken van een unieke url voor FB pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomason12
  • Laatst online: 08-12-2021
studiofraei schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Kan je meer 1x vrienden uitnodigen voor een Facebookpagina?
Sorry dat ik je verkeerd heb begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peties
Dag iedereen,

ik lees hier zonet iets vreemds in het helpcenter van facebook:

"Vrienden uitnodigen om je nieuwe pagina te volgen
Vrienden uitnodigen om je nieuwe pagina te volgen op een mobiel apparaat:

Open je profiel.
Zoek je nieuwe pagina en open deze.
Tik op de nieuwe pagina op ... om het menu Beheren te openen.
Tik op Uitnodigen om te volgen.
Schakel het selectievakje in om vrienden te selecteren die je wilt uitnodigen.
Tik op Uitnodigingen sturen.
Je hebt vrienden uitgenodigd om je nieuwe pagina te volgen.

Opmerking: je kunt maximaal 200 vrienden uitnodigen om de nieuwe pagina leuk te vinden."

zou je echt maar 200 vrienden kunnen uitnodigen, en dan voor de rest moeten hopen dat er nog iemand je pagina leuk vindt?! Klopt dat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJAtrum
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-04-2021
Ik kreeg elke keer de melding dat er een fout was opgetreden wanneer ik een uitnodiging verzond naar al mijn facebookvrienden (400+) (*snip*).

En ik kan bevestigen dat het te maken heeft met het maximaal aantal van 200. Ik heb namelijk na het lezen van vorig bericht gewoon mensen geselecteerd tot een maximum van +/- 100 man. En hier wou hij wel een uitnodiging naar verzenden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 27-04-2021 11:48 . Reden: Link naar profiel verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits1972
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-05-2021
Hallo,

Ik heb het gevonden je kan 200 mensen uitnodigen per dag.

Hebben jullie het al gevonden?
Anders leg ik het uit.

Groet?

Carla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV-1979
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-10-2021
Hallo, hier hetzelfde probleem voor de nieuwe bandpagina die we aangemaakt hebben. Onze gitarist heeft de pagina aangemaakt en kan wel mensen uitnodigen om de pagina te liken. Ik ben als beheerder toegevoegd maar krijg die optie niet te zien. Ook niet bij de ... rechts op de pagina. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits1972
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-05-2021
Hallo,

Uitleg voor mobiel.

Ga naar je Facebook, dan naar menu rechts onderin (profielfoto), bovenaan zie je naast je profielnaam 3 stippen klik hierop, klik op het profiel waar je mensen voor uit wilt nodigen, nu ben je op je zakelijke pagina. Ga weer naar het menu rechts onderin (profielfoto) en klik hier op, ga naar professioneel dashboard de rest spreekt voor zich.

Succes.

Groet,

Carla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peties
Dag Frits, bedankt voor je reactie, maar het is helaas niet geheel duidelijk voor mij. Wat bedoel je met 'naar je menu' gaan? Ik heb gewoon geen menu rechtsonderin. ik heb de volgende knoppen: overzicht, advertenties, postvak IN, Meldingen, informatiebronnen en meer.

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChristel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik vind het toch wel heel irritant dat ik met mijn bedrijfspagina mensen alleen maar kan uitnodigen om mijn pagina "te liken" Maar kan geen vrienden worden. Ik kan hen dus niet volgen en taggen> Dan zou dan met mijn prive-pagina moeten. Veel klanten van mij hebben alleen Facebook. (ben fotograaf en fotografeer paardenevenementen.)

Zucht.

• MV-1979
Ook ik kom er niet met de hierboven geposte opties. Wellicht ziet het er op sommige mobiels net iets anders uit? Iemand die het wel gelukt is op mobiel of pc/laptop en het nog eens stap voor stap uit wil leggen?

• MV-1979
tomvdheijden schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:51:
Goedenavond,

Zou je dit eens stap voor stap uit kunnen leggen vanaf het moment dat je nog op je prive facebookpagina zit? Dank alvast!
Pagina: 1