Toon posts:

Problemen met het aanmaken van een unieke url voor FB pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Hazel1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-03-2021
Hallo iedereen!

Ik heb een paar weken terug een facebook pagina aangemaakt om zo meer naamsbekendheid te krijgen voor mijn website, alleen stuit ik tot op heden op een vervelend probleem.

Als ik een unieke URL naam invul voor mijn pagina krijg ik eerst een groen vinkje te zien dat hij nog beschikbaar is en als ik daarna op “gebruikersnaam aanmaken” klik krijg ik de volgende twee meldingen:

De gebruikersnaam is niet beschikbaar en kan niet worden gemaakt.

Er is een fout opgetreden. We doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Is iemand hier bekend mee en zie ik iets over het hoofd? Als ik google dan zegt de ene website dat ik eerst 25 likes nodig heb en de andere website geeft aan dat dat niet meer hoeft.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:02
Als ik een unieke URL naam invul voor mijn pagina krijg ik eerst een groen vinkje te zien dat hij nog beschikbaar is
Weet je zeker dat dat groene vinkje inderdaad betekent dat 'ie beschikbaar is? Het kan ook betekenen dat 'ie aan de regels voldoet, maar niet per se dat 'ie ook echt beschikbaar is.

The devil is in the details.

• Hazel1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-03-2021
@Hahn Ja het kan bijna niet anders want als ik als test een bestaande url naam invul krijg ik geen groen vinkje te zien maar meteen de melding: De gebruikersnaam is niet beschikbaar en kan niet worden gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik9
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem. De naam die ik kies is erg specifiek, ik kan me nauwelijks voorstellen dat die echt al bestaat.

Ik las wel ergens dat je een naam van een pagina pas kunt wijzigen als je pagina 25 likes heeft. Maar dat is erg oude informatie (een forumdraad uit 2014), en ik kan in de documentatie van Facebook een dergelijke voorwaarde ook nergens terugvinden...

Iemand nog een idee...?

• JaySchurer0208
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-07-2021
Hoi Hazel 1,

Na maanden proberen heb ik een fix gevonden!!!

Oke even een uitleg.

Ik had dus ook wanneer ik een gebruikersnaam probeerde aan te maken dat hij zei ''Gebruikersnaam is niet beschikbaar'' en dan stond er ook dat er een fout was opgetreden. Het lukte maar niet. Maar nu komt ie. Loop dit stappenplan door en dan komt het hopelijk goed.

Stap 1, maak een ander Facebook account, of gebruik die van je moeder/vader/ wie dan ook
Stap 2, ga naar instellingen op het account van de Facebook pagina met het probleem
Stap 3 ga in de instellingen naar 'Pagina Rollen', en doe bij een nieuwe paginarol toewijzen het account invullen die je bij stap 1 hebt en zet 'redacteur' op 'Beheerder'
Stap 4, ga naar het account van stap 1 en accepteer bij meldingen het verzoek om beheerder te worden van de pagina
Stap 5, nu is dat account mede beheerder van je pagina en kan je via dat account je gebruikersnaam aanpassen op je bedrijfspagina!
Stap 6, geniet van je gebruikersnaam :D

Desnoods verwijder je het account van stap 1 weer uit de rollen, maar dat mag je zelf weten natuurlijk
Groetjes Jay

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee