Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Goede dag,

Momenteel is dit het 5e jaar dat ik werkzaam ben als IT Helpdesk ondersteuner.
Binnen het bedrijf waar ik werk beheren we de IT omgevingen van 80-100 klanten.

Zelf ben ik 24 jaar, MBO opgeleid, en nog geen certificaten behaald.
Binnen mijn vriendenkring (zelfde leeftijd, en opleiding) zijn erbij die 700,- bruto meer verdienen dan mij.

Zelf heb ik een inkomen van 2180,- bruto per maand, en rijd een auto van de zaak.
Hier bovenop krijg ik een vergoeding van 75,- netto voor telefoon / internet.

Zelf ben ik niet erg tevreden met mijn salaris, gezien mijn vrienden zoveel meer verdienen dan mij.
Verdien ik nu zo weinig, en moet ik echt meer gaan vragen, of verdienen mijn vrienden gewoon zoveel?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Eldro19 op 08-01-2021 13:14)

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 22:09
Bij gesprekken over je loon moet je altijd rekening houden met de waarom, het zal de eerste vraag zijn die je zal krijgen: waarom denk je plots €xxx meer waard te zijn? Heb je nieuwe of andere verantwoordelijkheden / taken opgenomen, ben je efficiënter als een ander, krijg je goede feedback / evaluaties,...

Met vrienden vergelijken is allemaal wel leuk, maar uiteindelijk is sector, bedrijf, locatie, die hun vermogen tot onderhandelen,... allemaal mee bepalend. Je schept een beter beeld over het bedrijf en hun standpunt over opslag door te gaan vergelijken met je collega's.
Als die allemaal rond hetzelfde loon zitten als jij, dan ben je eraan voor de moeite lijkt mij en zal het standpunt van je werkgever vermoedelijk zijn om zo weinig mogelijk opslag te voorzien (je hebt zo van die bedrijven). Je kan dan proberen onderhandelen over je loon, maar bereid je alvast voor op een kale reis.
Indien er collega's zijn die een hoger loon kunnen voorleggen, dan zal het eerder liggen aan je eigen onderhandelingspositie (wie niet vraagt, niet krijgt). Er zijn maar weinig bedrijven die "'zomaar" opslag geven (althans niet meer dan €100 ofzo) en wellicht zullen denken dat wie het niet vraagt tevreden is over zijn loon.

Besef ook dat service desk een komen en gaan is van medewerkers en je vaak wordt aanzien als nummertje waar er maar een paar echt doorgroeien en de rest vertrekt binnen de 2 jaar. Zulke bedrijven investeren soms gewoonweg niet in hun personeel, proberen zoveel mogelijk winst uit hun werknemers te halen tot ze uit eigen initiatief vertrekken en elke jaar extra dan die 2 jaar dat je er zit is voor hen pure winst.
Diegene die echt uitblinken pikken ze eruit, maar dat zijn echt de top en lucky few (terwijl ruwe diamanten die mogelijk meer introvert zijn niet opgemerkt worden).

Ik kom zo van een servicedesk. 3 jaar daar gezeten en kon elk jaar nieuwe taken en verantwoordelijkheden die ik kreeg aanbrengen in een evaluatiegesprek. Finaal na 3 jaar (toen ik een echt een ander project wilde omdat ik er uitgekeken was) ben ik vertrokken omdat het volgend project gewoon van hetzelfde was. Ik ben overgegaan naar de klant zelf met totaal andere functie en verdien nu het dubbele.
De servicedesk die zit er nog steeds en ieder jaar worden er 1 of 2 mensen uit die poule van 10 uitgekozen om echt door te groeien. De andere 8 worden naar mijn mening ofwel aan het lijntje gehouden ofwel vertrekken ze uit eigen initiatief.
Realiteit van sommige consultancy bureau's

Recent heb ik mijn huidig loon gepolst bij een collega met een iets oudere leeftijd, zelfde functie maar iets minder verantwoordelijkheid en heb een gelijkaardig loon als haar (sommige accenten staan wat anders). Ik ben dus op zich tevreden.
Bij mijn werkgever heb ik nooit uit eigen initiatief voor opslag gevraagd. Ieder jaar wordt er opslag voorzien voor ieder departement en gegeven op basis van je evaluatie. Zover ik zie is dit altijd al eerlijk uitgedeeld en laat dit ook zo zijn gang gaan. Enkel mijn promotie om van junior af te komen heeft iets lager geduurd dan gehoopt vanwege de wissel van baas maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door SMGGM op 07-01-2021 14:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
Wellicht helpt deze topicreeks je om een beter beeld te krijgen? Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)

Paar vragen: Hebben je vrienden ook allemaal een auto van de zaak en 75 euro netto telefoon/internet?
Waarom heb je nog geen certificaten gehaald?
Oh, en welk land hebben we het over?

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 07-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12
Het starter salaris van een HBO'er in een consultancy functie is al hoger dan 2180. Ik vind het heel laag. Wat betekend IT Helpdesk ondersteuner. Is dat eerste lijn support of is dat 3e lijn support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Je werkt er al 5 jaar, hebt een HBO en bent 24. Heb ik het correct dat je er dan dus al werkte voordat je afgstudeerd was? cq het is geen HBO functie? Dat zou het lage salaris behoorlijk verklaren namelijk...

Wat let je om verder te kijken naar een andere, beter betaalde baan?

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 07-01-2021 10:21 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Wat is de hbo opleiding dit je hebt gedaan, een IT opleiding of een hele andere richting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Alle bovenstaande vragen, plus:
Doen die vrienden die meer verdienen hetzelfde werk?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Bedankt voor jullie antwoorden.

- Mijn vrienden hebben ook een auto van de zaak.
- M'n vrienden hebben zelf ook nog geen certificeringen gehaald.
- Ik heb een BBL opleiding gedaan in de IT. En ben uiteindelijk afgestudeerd voor ICT medewerker Niveau 3.
- Ik ben werkzaam in het zuiden van Nederland.

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Limbeckx schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:18:
Het starter salaris van een HBO'er in een consultancy functie is al hoger dan 2180. Ik vind het heel laag. Wat betekend IT Helpdesk ondersteuner. Is dat eerste lijn support of is dat 3e lijn support?
Veel 1e lijns vragen, maar toch ook wel een aantal 2e lijns.
3e lijns is bij ons het op locatie gaan bij de klant. Dit doe ik zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Als ik kijk wat een BBL opleiding is lijkt het met geen HBO maar MBO? https://www.bewustbbl.nl/bbl-opleidingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:44
Eldro19 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:29:
Bedankt voor jullie antwoorden.

- Mijn vrienden hebben ook een auto van de zaak.
- M'n vrienden hebben zelf ook nog geen certificeringen gehaald.
- Ik heb een BBL opleiding gedaan in de IT. En ben uiteindelijk afgestudeerd voor ICT medewerker Niveau 3.
- Ik ben werkzaam in het zuiden van Nederland.

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Heb je nou een HBO opleiding? Want in deze reactie geef je aan ICT medewerker niveau 3... dat is MBO 3.

Over het algemeen voor een "volwaardige helpdeskmedewerker" moet je minstens MBO 4 gedaan hebben.

Even gekeken naar mijn eigen situatie als MBO 4 ICT medewerker... daar is het minimum bruto al €2400,- met een maximum van net geen €3300,- bruto. Zelfs al was het niveau 3 dan was het minimum, oftewel je startsalaris €2250,- en zou je na 5 jaar op circa €2600,- bruto moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 20:08
Weet je zeker dat je een HBO diploma hebt?
En ben uiteindelijk afgestudeerd voor ICT medewerker Niveau 3.
https://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12062921

[ Voor 18% gewijzigd door Bushie op 07-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Excuses, heb mijn post aangepast. Het is inderdaad een MBO niveau 3 ICT helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29
Bij ons verdient een 'support engineer' tussen de 2320 (minimale op de schaal junior) en ~3300 (maximale trede voor medior).
Met een HBO in je broekzak en 5 jaar ervaring zou ik je dan toch wel halverwege de schaal voor medior verwachten, dus zou je waarschijnlijk rond de 2700 - 2900 uit komen.

Dat is overigens ook in het zuiden van het land. De ervaring leert wel dat je salaris tussen de randstad en het zuiden niet altijd kan vergelijken.

Bij ons is het overigens wel redelijk normaal dat mensen vanuit de helpdesk na een aantal jaar ook doorgroeien naar andere functies, zoals consultancy of devops. Om die reden is er ook geen senior schaal voor support, omdat dat nog niet echt is voorgekomen.

Edit: met MBO ipv HBO zou het wellicht wat lager uitpakken, ik kan niet helemaal inschatten hoe veel.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakMDS op 07-01-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

MicGlou schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:38:
Even gekeken naar mijn eigen situatie als MBO 4 ICT medewerker... daar is het minimum bruto al €2400,- met een maximum van net geen €3300,- bruto. Zelfs al was het niveau 3 dan was het minimum, oftewel je startsalaris €2250,- en zou je na 5 jaar op circa €2600,- bruto moeten zitten.
Is dit voor een interne functie? Of, net als TS, een "consultancy" functie?
Auto van de zaak telt dan ook hard mee namelijk.

Ik vindt 2180 niet gek voor een beginnend helpdesk medewerker. Ik vindt 2880 ook niet gek.

Voor TS: Wat is je uurtarief richting de klant? Als dat boven de €60 is zou ik zeker eens gaan praten. Zo niet dan is het voor je baas nauwelijks interessant om je salaris te verhogen.....
Daarnaast; ben bereid aan je baas aan te geven wat jij gaat toevoegen aan jullie bedrijf om een hoger salaris zinvol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Croga schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ik vindt 2180 niet gek voor een beginnend helpdesk medewerker. Ik vindt 2880 ook niet gek.

Voor TS: Wat is je uurtarief richting de klant? Als dat boven de €60 is zou ik zeker eens gaan praten. Zo niet dan is het voor je baas nauwelijks interessant om je salaris te verhogen.....
Daarnaast; ben bereid aan je baas aan te geven wat jij gaat toevoegen aan jullie bedrijf om een hoger salaris zinvol te maken.
Het gaat hier inderdaad om een interne functie.
De auto van de zaak heb ik in december 2020 gekregen. Hiervoor had ik gewoon een km vergoeding van 0.19 cent.

Het uurtarief naar de klanten is volgens mij 55,- per uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 07:52
Het is lastig om te vergelijken als er geen compleet beeld is.

- Hebben jouw vrienden een zelfde opleidingsniveau?
- Wat houdt het beantwoorden van vragen op 1e lijns en 2e lijns in? (je hebt support en je hebt support)
- Wat is je jouw uurtarief naar de klant?

Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je salaris niet eens heel gek is. De auto van de zaak (waarom heb je die eigenlijk als je niet naar de klant gaat?) zal ongetwijfeld zwaar meetellen in je salaris.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je staat aan het begin van je carriere en verder dan MBO niveau 3 kom je niet. Je hebt ook geen certificaten waarmee je extra kennis aan kunt tonen. Nofi, maar dat is in de IT gewoon een vrij laag opleidingsniveau. Het is de basis. En dus laten ze je basisfuncties uitvoeren - aannemen en verwerken van calls en af en toe oplossen omdat je toch wel _iets_ van computers weet.

Ik denk dat ze je loon naar werken betalen.

Geen idee of zicht op wat je vrienden doen. Consultancy verdient beter maar betreft ook een bredere skillset - met name aan de communicatieve kant.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:45
Als ik bij mijn werk kijk naar de salarissen zit het salaris van een 'Medewerker Servicedesk' tussen de 1600-2300. Een schaaltje hoger, dus een wat meer medior servicedesk medewerker verdient tussen de 1750-2500

Nou weet ik niet of de werkzaamheden van een medewerker servicedesk overeenkomen met wat jij nu doet, maar kan me voorstellen dat er in ieder geval een hoop raakvlakken zijn. Als ik dan naar jouw salaris kijk zit dat wel ongeveer in dezelfde range als hoe onze functieschalen lopen.

De laagste schaal voor servicedesk medewerkers krijgen ook geen lease-auto, de medior schaal wel (575,- ex brandstof).

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Croga schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Voor MBO 3 ICT is €2180,- een wat laag maar inderdaad ook weer niet gek startsalaris, zeker niet als dit incl. bedrijfsauto is, maar zover ik begrijp had TS dit salaris ook al voordat de bedrijfsauto in beeld kwam. Daarnaast doet TS dit werk blijkbaar al 5 jaar... dan is het wel een laag bruto salaris.
Ozzie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:58:
Als ik bij mijn werk kijk naar de salarissen zit het salaris van een 'Medewerker Servicedesk' tussen de 1600-2300. Een schaaltje hoger, dus een wat meer medior servicedesk medewerker verdient tussen de 1750-2500
Een servicedesk medewerker is zeker niet hetzelfde als een ICT medewerker/helpdeskmedewerker... in ieder geval niet in mijn 'omgeving'. Een servicedesk medewerker is bij ons bijvoorbeeld de receptioniste en de telefonisten van het contactcentrum.

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 07-01-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:19
je kan altijd een gesprek aangaan met je manager, aangeven dat je vindt dat je te weinig verdient.
Als je manager vraagt wat je dan wil verdienen zeg dat je dan bruto naar de 2300 a 2400 wil. let op want je gaat dan ook een salaris schaal omhoog en je gaat dus meer belasting betalen. je netto zal flink stijgen.

met ook nog een auto van de zaak telefoon en internet vergoeding lijkt mij dat een mooi loon.

Misschien kan je nog er bij onderhandelen dat je graag cursussen wil volgen zoals 365 als jou organisatie hier wat mee doet en bij het behalen van een diploma wil je 50 a 100 euro burto meer. ook een mooie motivatie om meer cursussen te gaan volgen

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
MicGlou schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:05:

Een servicedesk medewerker is zeker niet hetzelfde als een ICT medewerker/helpdeskmedewerker... in ieder geval niet in mijn 'omgeving'. Een servicedesk medewerker is bij ons bijvoorbeeld de receptioniste en de telefonisten van het contactcentrum.
Maar als de TS alleen 1e lijns en incidenteel 2e lijns vragen tegenkomt in zijn werk vind ik dat toch meer richting servicedesk gaan. Bij ons kan ik de servicedesk bellen voor alle IT problemen. Storing aan e-mail, laptop start niet op, VPN doet het niet, wachtwoord reset, nieuwe headphones bestellen.

Maar anders heeft de volgende functieschaal, die heel veel functies omvat, een salaris van 1900-2800. Al heb je het bij ons dan over (junior) applicatiebeheerders, testers, consultants, developers, eigenlijk alles en iedereen die net van school komt. Daar zit het salaris van de TS dan wel aan de lage kant, zeker na 5 jaar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Salaris is altijd een lastig ding. Je kan het nooit 1:1 vergelijken. Doen je vrienden exact het zelfde, met exact hetzelfde opleidingsniveau? Dan nog kan het zijn dat ze bij een hele gulle werkgever zitten. Wellicht heb je een heel gunstig pensioenplan? Oh, en onderschat de waarde van een auto van de zaak niet! (afhankelijk van de voorwaarden natuurlijk)

In mijn carrière ben ik er tot nu toe altijd het meeste op vooruit gegaan door van baan te wisselen. Op de een of andere manier hebben werkgevers niet goed door dat personeel houden belangrijker is dan nieuw personeel werven. Het beste advies lijkt me om de volgende stappen te ondernemen:

Kijk eens op een salariskompas. Die zijn genoeg te vinden op internet,
Solliciteer eens bij een ander bedrijf, dan weet je wat je daar waard zou zijn.

Ga het overleg aan met je leidinggevende. Probeer dan tactisch te zijn, zoiets als: Wat zou er nodig zijn om 2500 euro per maand te gaan verdienen? Kan ik een cursus volgen om meer waard te worden voor het bedrijf?

Probeer ook wat meer 'op te vallen' binnen het bedrijf door bijvoorbeeld wat belangrijke taken naar je toe te trekken, of een verbetertraject voor te stellen waardoor bijvoorbeeld de inkomende calls effectiever afgehandeld worden. Dan kan je jezelf wat omhoog werken, waarbij dan hopelijk een hoger salaris hoort.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Sowieso: als je meent dat je meer zou moeten verdienen dan je nu doet: ga eens bij jezelf te raden waarom jij meent meer te moeten verdienen. Wat voeg je toe, waarom zou men je meer moeten geven. En dan puur bij jezelf en jouw relatie tot het bedrijf houden.
Hint: dat vrienden van jemeer verdienen voor een compleet andere functie bij een compleet ander bedrijf, is geen goede reden ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:37

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Is ondersteuning van de helpdesk tegenwoordig al een consultancy functie? Ik weet dat consultant geen beschermde titel is maar ik heb er toch wat een ander beeld bij.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik heb zelf MBO3 en mijn bruto salaris is 3250 euro pm. Vind het wel heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:19
Voor een mbo 3 functie lijken mij die lonen toch prima? Je kunt altijd kijken of je een jaar extra wil studeren voor niveau 4, of als het loon je echt te laag lijkt te kijken of hbo lukt. Na 4 jaar extra studie mag je ook meer verwachten natuurlijk. 3250 per maand voor mbo3 klinkt zeer goed eigenlijk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MicGlou
Hasekuraa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:34:
€3250,- bruto voor MBO 3 is prima, redelijk hoog zelfs... daar mag je niet over klagen eerlijk gezegd. Geld heb je uiteraard nooit genoeg... maar als je een dergelijke salaris laag vind voor MBO 3 dan ligt er een misvatting bij jou, niet bij je bezoldiging ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MicGlou op 07-01-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:27
The Eagle schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:27:
Sowieso: als je meent dat je meer zou moeten verdienen dan je nu doet: ga eens bij jezelf te raden waarom jij meent meer te moeten verdienen. Wat voeg je toe, waarom zou men je meer moeten geven. En dan puur bij jezelf en jouw relatie tot het bedrijf houden.
Hint: dat vrienden van jemeer verdienen voor een compleet andere functie bij een compleet ander bedrijf, is geen goede reden ;)
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Als je vrienden allemaal meer verdienen kan je dat op marktwaarde gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Kan je niet gaan werken bij het bedrijf waar je vrienden ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:30
Pizza_Boom schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:45:
[...]
Mwah, ben ik niet helemaal met je eens. Als je vrienden allemaal meer verdienen kan je dat op marktwaarde gooien.
Nouja, dat ligt natuurlijk aan de verantwoordelijkheden die je hebt in een functie. Als ik kijk naar mijn klasgenoten zit iedereen ondanks dezelfde opleiding en jaren ervaring op een compleet ander carrièrepad. Loon is natuurlijk een samenkomst van ervaring, verantwoordelijken en functioneren. Als zijn vrienden een andere verantwoordelijkheid hebben of meer toegevoegde waarde hebben voor een bedrijf kunnen ze zomaar meer verdienen dan de TS.

Dusja, je kan het op marktwaarde gooien, maar dat is natuurlijk wel een van de zwakste argumenten voor meer loon. Als de TS echt meer toegevoegde waarde heeft dan kan hij dat toch onderbouwen op basis van zijn prestaties.

En als ze dan nog niet meer willen betalen, geen hand vol maar een land vol he. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Als ik het zo lees, is het salaris wat ik momenteel heb erg laag.

Omdat ik ook een auto van de zaak heb, en een vergoeding van 75,- zal ik een gesprek gaan aanvragen, en het gaan hebben over +- 2600,-.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik vraag mij af of je zomaar ~400€ erbij gaat krijgen. Ik hoop het wel voor je, maar ik gok dat je meer kans maakt door van baan te wisselen en/of aan de slag zal moeten gaan met het opbouwen van een specialisatie. Alleen helpdesk werk met een niveau 3 of 4 opleiding gaat je waarschijnlijk niet heel veel geld opbrengen, vooral verder in de toekomst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
De enige keer dat ik zo'n grote salaris verhoging heb gehad van een werkgever was toen ik een aanbod had klaarliggen van een andere partij. Daarmee ben ik toen naar mijn werkgever gestapt om te zeggen dat er twee opties voor hun waren, hoger salaris of ik ging weg.

Ze wilde me graag houden, en ik wilde ook graag blijven, dus kreeg ik een hoger salaris (900,- bruto p/m extra), maar als je gewoon aanklopt om te vertellen dat je vind dat je een hoger salaris verdient zonder spreekwoordelijke stok-achter-de-deur denk ik dat je niet zomaar €420,- extra krijgt per maand.

Het kan in ieder geval nooit kwijt om op gesprek te gaan bij wat andere bedrijven om te kijken wat je daar zou kunnen verdienen. Ik ben vrij vaak op de koffie (of lunch, ook lekker) geweest bij bedrijven om te kijken wat de mogelijkheden daar zouden zijn en dan natuurlijk meteen te polsen wat ik zou verdienen als ik zou overstappen.

Uiteindelijk is job hoppen, helaas, de manier om snel een (veel) hoger salaris te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
Ozzie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:10:
De enige keer dat ik zo'n grote salaris verhoging heb gehad van een werkgever was toen ik een aanbod had klaarliggen van een andere partij. Daarmee ben ik toen naar mijn werkgever gestapt om te zeggen dat er twee opties voor hun waren, hoger salaris of ik ging weg.

Ze wilde me graag houden, en ik wilde ook graag blijven, dus kreeg ik een hoger salaris (900,- bruto p/m extra), maar als je gewoon aanklopt om te vertellen dat je vind dat je een hoger salaris verdient zonder spreekwoordelijke stok-achter-de-deur denk ik dat je niet zomaar €420,- extra krijgt per maand.

Het kan in ieder geval nooit kwijt om op gesprek te gaan bij wat andere bedrijven om te kijken wat je daar zou kunnen verdienen. Ik ben vrij vaak op de koffie (of lunch, ook lekker) geweest bij bedrijven om te kijken wat de mogelijkheden daar zouden zijn en dan natuurlijk meteen te polsen wat ik zou verdienen als ik zou overstappen.

Uiteindelijk is job hoppen, helaas, de manier om snel een (veel) hoger salaris te krijgen.
Pas wel heel erg op met dit soort advies, want of dit wordt gepikt hangt ook heel erg sterk van je opleiding, functie en verantwoordelijkheden af. In het geval van TS; genoeg helpdeskmedewerkers te vinden op de markt... een hoger salaris bedingen door 'veel op de koffie te gaan' enzo kan dan wel eens een averechts effect hebben. Als je goede papieren en ervaring op zak hebt dan heb je grotere kans van slagen, maar met MBO 3 en 5 jaar (onbekende) ervaring... ik vind het nog een redelijk risico.

Vergeet ook niet dat er nog een heel belangrijke factor is = plezier in je werk! Ik kan best tevreden zijn met minder salaris en veel plezier in mijn werk hebben en leuke collega's, dan meer verdienen en iedere dag met koppijn naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Je werkgever lacht in het handje denk ik, je zou minimaal 300 meer kunnen verdienen bij mijn vorige werkgever. Daar start onze schaal nl.

Voor je gaat dreigen met een ander aanbod, zou ik gewoon even onderhandelen. Ik denk dat je wel vrij makkelijk weg kan voor beter, maar als je gelukkig bent waar je nu zit zou ik altijd proberen op een luchtige manier een verhoging los te peuteren.

[ Voor 48% gewijzigd door matthewk op 07-01-2021 12:30 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 979365

intern je salaris verhogen gaat altijd gestaag.
Jaarlijks kan je er vaak max 100 euro bruto bij lullen.....waarbij je absoluut moet kunnen aantonen wat je meerwaarde is binnen het bedrijf. Maak positieve praatjes intern, men gaat je dan bestempelen als vriendelijke kerel die je altijd wilt helpen, zorg dat je er goed op staat. Dan zijn je kansen al groter. En geeft je meer recht om meer salaris te VRAGEN (niet perse krijgen)

Als je sneller meer geld wilt, is er maar 1 manier.....een extra baan of jobhoppen. Dan tik je er makkelijker 500euro bruto bij.

voor een mbo3 is het nog niet zo slecht wat je verdiend....maar het kan zeker iets beter. Maar dat ligt volledig aan jezelf :) Als ik dan ook eerlijk moet zijn, ik ben slechter begonnen qua salaris, maar gewoon door keihard werken en laten zien wat je kan, flinke stappen kunnen maken.

Des al niet te min, als je niks vraagt aan je baas, krijg je sowieso niks. Er zijn weinig werkgevers die standaard maar salaris verhoging geven. Mond open doen elk jaar! (mits je zeker bent van je eigen output)

voor meer geld, ga in een commercieel groot bedrijf werken! (je bent dan wel een nummertje)
zolang je in de mkb wereld of eenmanszaken werkt, zit groei er bijna niet in. Allemaal gieren zijn dat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 22:09
Bij gesprekken over je loon moet je altijd rekening houden met de waarom, het zal de eerste vraag zijn die je zal krijgen: waarom denk je plots €xxx meer waard te zijn? Heb je nieuwe of andere verantwoordelijkheden / taken opgenomen, ben je efficiënter als een ander, krijg je goede feedback / evaluaties,...

Met vrienden vergelijken is allemaal wel leuk, maar uiteindelijk is sector, bedrijf, locatie, die hun vermogen tot onderhandelen,... allemaal mee bepalend. Je schept een beter beeld over het bedrijf en hun standpunt over opslag door te gaan vergelijken met je collega's.
Als die allemaal rond hetzelfde loon zitten als jij, dan ben je eraan voor de moeite lijkt mij en zal het standpunt van je werkgever vermoedelijk zijn om zo weinig mogelijk opslag te voorzien (je hebt zo van die bedrijven). Je kan dan proberen onderhandelen over je loon, maar bereid je alvast voor op een kale reis.
Indien er collega's zijn die een hoger loon kunnen voorleggen, dan zal het eerder liggen aan je eigen onderhandelingspositie (wie niet vraagt, niet krijgt). Er zijn maar weinig bedrijven die "'zomaar" opslag geven (althans niet meer dan €100 ofzo) en wellicht zullen denken dat wie het niet vraagt tevreden is over zijn loon.

Besef ook dat service desk een komen en gaan is van medewerkers en je vaak wordt aanzien als nummertje waar er maar een paar echt doorgroeien en de rest vertrekt binnen de 2 jaar. Zulke bedrijven investeren soms gewoonweg niet in hun personeel, proberen zoveel mogelijk winst uit hun werknemers te halen tot ze uit eigen initiatief vertrekken en elke jaar extra dan die 2 jaar dat je er zit is voor hen pure winst.
Diegene die echt uitblinken pikken ze eruit, maar dat zijn echt de top en lucky few (terwijl ruwe diamanten die mogelijk meer introvert zijn niet opgemerkt worden).

Ik kom zo van een servicedesk. 3 jaar daar gezeten en kon elk jaar nieuwe taken en verantwoordelijkheden die ik kreeg aanbrengen in een evaluatiegesprek. Finaal na 3 jaar (toen ik een echt een ander project wilde omdat ik er uitgekeken was) ben ik vertrokken omdat het volgend project gewoon van hetzelfde was. Ik ben overgegaan naar de klant zelf met totaal andere functie en verdien nu het dubbele.
De servicedesk die zit er nog steeds en ieder jaar worden er 1 of 2 mensen uit die poule van 10 uitgekozen om echt door te groeien. De andere 8 worden naar mijn mening ofwel aan het lijntje gehouden ofwel vertrekken ze uit eigen initiatief.
Realiteit van sommige consultancy bureau's

Recent heb ik mijn huidig loon gepolst bij een collega met een iets oudere leeftijd, zelfde functie maar iets minder verantwoordelijkheid en heb een gelijkaardig loon als haar (sommige accenten staan wat anders). Ik ben dus op zich tevreden.
Bij mijn werkgever heb ik nooit uit eigen initiatief voor opslag gevraagd. Ieder jaar wordt er opslag voorzien voor ieder departement en gegeven op basis van je evaluatie. Zover ik zie is dit altijd al eerlijk uitgedeeld en laat dit ook zo zijn gang gaan. Enkel mijn promotie om van junior af te komen heeft iets lager geduurd dan gehoopt vanwege de wissel van baas maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door SMGGM op 07-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:29

Blokker_1999

Full steam ahead

Zoals anderen aangeven moet je voor zo een sterke verhoging een heel goede verantwoording klaar hebben. Dan komt bij mij direct de vraag op: wat is de loonevolutie in die 5 jaar geweest? Je hebt net een wagen van de zaak gekregen, dat representeert ook al een significante verhoging in je loon.

En wil je een goed beeld krijgen of jij een veel hoger loon waard bent, ga dan eens soliciteren bij andere bedrijven. Kijk hoe ver je daar geraakt en welk aanbod je daar weet los te krijgen. Dat geeft ook een goed idee van je waarde op de arbeidsmarkt en ook daarmee kan je naar je manager stappen om meer te vragen (en indien dat niet gegeven wordt heb je direct een alternatief klaarliggen).

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:09
Tenzij je dit jaar iets gedaan hebt wat je waarde heeft verhoogd (e.g. certificaat, presentaties, lead nemen) kun je niet zomaar naar je manager toe gaan en zeggen - 'hey vrienden verdienen dit en ik wil dat ook'.

De enige manier om zomaar met een goed lulverhaal (jezelf verkopen) een dergelijke sprong te maken is veranderen van werkgever.

Ik zou het omdraaien en open kaart met je manager spelen. Ik ben 5 jaar in dienst en wil binnen 2 jaar 700 euro meer verdienen, hoe kunnen we zorgen dat we beiden die win-win situatie krijgen. Je krijgt dan direct te horen of dat haalbaar is binnen je eigen functie of dat je daarvoor promotie moet maken oid. Samen kun je aan dit doel gaan werken OF je krijgt te horen dat je niet realistische doelen hebt binnen dit bedrijf en dan weet je dat je hier niet gaat krijgen wat je wil.

Duidelijkheid 2 kanten op VS verwachtingen en teleurstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwondoo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04 19:55
Goed dat je je salaris eens onder de loep neemt en de onderhandeling aangaat TS! Dat zouden er meer moeten doen ;-)

€400 erbij vragen is fors, maar proberen kan altijd. Toen ik een salaris verhoging kreeg van €500 heb ik aangegeven dat ik een verhoging van €950 had verwacht (ik was er erg laag begonnen). Een dag later werd ik gebeld dat ze mij €650 verhoging wilde geven. Jaar later alsnog weer €500 er bij gekregen. Nieuw salarishuis en grote persoonlijke groei hebben daar aan bij gedragen. Nu zijn jouw situatie en die van mij niet hetzelfde, maar om maar aan te geven dat zulke dingen ook gebeuren. Als je niet onderhandelt met de baas dan weet je in ieder geval dat het niet gebeurt! Zo kreeg een collega van mij dezelfde initiële €500 verhoging, zij had ook hoger verwacht, maar ging er niet over in gesprek en is dus ook niet een dag later gebeld met een €150 verhoging.

Succes en laat vooral weten wat er uit het gesprek gekomen is!

[ Voor 3% gewijzigd door kwondoo op 07-01-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Hasekuraa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:34:
Nou dat is (fors) bovengemiddeld. maar goed gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
MicGlou schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:42:
[...]

€3250,- bruto voor MBO 3 is prima, redelijk hoog zelfs... daar mag je niet over klagen eerlijk gezegd. Geld heb je uiteraard nooit genoeg... maar als je een dergelijke salaris laag vind voor MBO 3 dan ligt er een misvatting bij jou, niet bij je bezoldiging ;)
Ik bedoelde dat het salaris van ts laag is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Eldro19 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:15:
Goede dag,

Binnen mijn vriendenkring (zelfde leeftijd, en opleiding) zijn erbij die 700,- bruto meer verdienen dan mij.

Zelf heb ik een inkomen van 2180,- bruto per maand, en rijd een auto van de zaak.

Zelf ben ik niet erg tevreden met mijn salaris, gezien mijn vrienden zoveel meer verdienen dan mij.
Verdien ik nu zo weinig, en moet ik echt meer gaan vragen, of verdienen mijn vrienden gewoon zoveel?

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Gezien je leeftijd en gezien het feit dat je 0 certificaten hebt mag je echt wel blij zijn met dat salaris,

[ Voor 13% gewijzigd door mugenmarco op 07-01-2021 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:16
Eldro19 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:

Omdat ik ook een auto van de zaak heb, en een vergoeding van 75,- zal ik een gesprek gaan aanvragen, en het gaan hebben over +- 2600,-.

Bedankt allemaal!
Niet met je eens. Even de spiegel voorhoudend: als je in 5 jaar als servicedeskmedewerker geen enkel certificaat hebt behaald, verdien je nu prima met je lease auto. Waarom heb je geen certificaten gehaald? De meest tastbare manier om je ontwikkeling te tonen en een case te maken voor een hoger salaris. In de IT is jezelf niet ontwikkelen hetzelfde als jezelf uit de markt halen.

Daarnaast is een salarisverhoging van haast 20% bij hetzelfde bedrijf niet bepaald realistisch, helemaal als je niet kan aantonen waarom je dat zou moeten verdienen (behalve dat je vrienden meer verdienen dan jij).

Ik wens je alle succes, maar ben bang dat je even een iets realistischer beeld moet zien te krijgen van je eigen capaciteiten, je (toonbare) ontwikkeling gedurende de laatste vijf jaar, de waarde van je opleiding en de marktwaarde die je dan dus vertegenwoordigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 20:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

donleone83 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Niet met je eens. Even de spiegel voorhoudend: als je in 5 jaar als servicedeskmedewerker geen enkel certificaat hebt behaald, verdien je nu prima met je lease auto. Waarom heb je geen certificaten gehaald? De meest tastbare manier om je ontwikkeling te tonen en een case te maken voor een hoger salaris. In de IT is jezelf niet ontwikkelen hetzelfde als jezelf uit de markt halen.

Daarnaast is een salarisverhoging van haast 20% bij hetzelfde bedrijf niet bepaald realistisch, helemaal als je niet kan aantonen waarom je dat zou moeten verdienen (behalve dat je vrienden meer verdienen dan jij).

Ik wens je alle succes, maar ben bang dat je even een iets realistischer beeld moet zien te krijgen van je eigen capaciteiten, je (toonbare) ontwikkeling gedurende de laatste vijf jaar, de waarde van je opleiding en de marktwaarde die je dan dus vertegenwoordigt.
Dit is een beetje kort door de bocht wat mij betreft.

De meerwaarde die iemand geeft in een team is niet altijd in diploma's uit te drukken. Het kan best zijn dat TS een grotere toegevoegde waarde heeft in de organisatie door bepaalde softskills in vergelijk tot een collega die wel zijn certificaten heeft gehaald.

Ik ben wel van mening dat de eis wat te hoog gegrepen is en daarmee mogelijk contraproductief, je zet met een dergelijke eis wel een bepaald beeld neer..

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Volgens mij gaf het merendeel aan dat het een prima salaris is, 2600 euro bruto is echt niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:16
revolution-nl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:03:
[...]

Dit is een beetje kort door de bocht wat mij betreft.

De meerwaarde die iemand geeft in een team is altijd niet in diploma's uit te drukken. Het kan best zijn dat TS een grotere toegevoegde waarde heeft in de organisatie door bepaalde softskills in vergelijk tot een collega die wel zijn certificaten heeft gehaald.

Ik ben wel van mening dat de eis wat te hoog gegrepen is en daarmee mogelijk contraproductief, je zet met een dergelijke eis wel een bepaald beeld neer..
Bewust ook een beetje scherp aangezet hoor. Vandaar de “spiegel” opmerking. Maar even heel zwartwit: als zijn softskills zo supergoed waren geweest had hij al lang bij zijn baas aangeklopt of in zijn netwerk om zich heen gezocht naar een potentiële stap. Bij softskills als communicatie hoort vaak ook een bepaalde assertiviteit die voor mij niet duidelijk wordt uit zijn communicatiestijl en het feit dat hij dit topic opent 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Ozzie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:10:

Dan heb je geluk gehad, als je dat bij mijn werkgevers had geprobeerd dan hadden ze je een hand gegeven en succes gewenst bij je nieuwe werkgever.

Met het job-hoppen ben ik het vervolgens wel eens. Maar MBO 3 ICT medewerker is nou eenmaal weinig vraag naar, althans de goedbetaalde banen daarvoor in mijn beleving. Ik hou ook een beetje de lokale markt in de gaten maar er komt echt bar weinig voorbij, veel bedrijven zien een helpdeskmedewerker toch als iemand die je ook bij de Ziggo klantenservice neer kan zetten. Minimumloon beginnen en een beetje extra dan heb je mazzel.

Mijn eigen werkgever schaalt mij in op 2200-3300 als ik me niet vergis. Maar ik deed dan ook alles, tot ruim over de grens wat bij mijn collega's systeembeheerder hoort te liggen (ook een tijdje systeembeheerder geweest bij deze werkgever maar ach, fiets ongeluk). Functie eis bij ons is dan wel MBO4+, maar ik kwam binnen zonder diploma rond de leeftijd van TS en heb naderhand enkele certificaten en een MBO4 diploma gehaald. Nu 15 jaar verder nog steeds prima naar m'n zin en boven in de schaal :)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Felicia schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Dan heb je geluk gehad, als je dat bij mijn werkgevers had geprobeerd dan hadden ze je een hand gegeven en succes gewenst bij je nieuwe werkgever.
Dat is inderdaad het risico dat je moet aanvaarden als je op die manier erin gaat, maar zoals ik al zei had ik een mooi aanbod bij een ander bedrijf. Ik verdiende toen 2500 en kreeg een aanbod voor 3450. Dan is het verschil natuurlijk wel zo groot dat het stom zou zijn als ik daar niks mee gedaan had. Door die loonsverhoging kon ik bijvoorbeeld naar een koophuis gaan kijken e.d.

Ik heb toen gewoon eerlijk aangegeven dat ik dat aanbod had liggen en dat de keuze dus helemaal bij mijn werkgever lag: Bod evenaren of ik ben weg. Ook heel duidelijk geweest dat ik liever bleef, maar dat het verschil in salaris zo enorm was dat ik er wel iets mee moest doen. Uiteindelijk wilde ze mij ook graag houden en hebben ze me toen iets meer geboden dan het bod wat ik had liggen.

Als het anders was gelopen en ze gezegd hadden dat ik dan maar bij het andere bedrijf moest gaan werken had ik meteen na dat gesprek een belletje gepleegd en had ik voor het einde van de maand mijn ontslag ingediend. No hard feelings, maar als je 950 euro per maand meer kan verdienen moet je gewoon voor jezelf kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Ozzie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Dat is inderdaad het risico dat je moet aanvaarden als je op die manier erin gaat, maar zoals ik al zei had ik een mooi aanbod bij een ander bedrijf. Ik verdiende toen 2500 en kreeg een aanbod voor 3450. Dan is het verschil natuurlijk wel zo groot dat het stom zou zijn als ik daar niks mee gedaan had. Door die loonsverhoging kon ik bijvoorbeeld naar een koophuis gaan kijken e.d.

Ik heb toen gewoon eerlijk aangegeven dat ik dat aanbod had liggen en dat de keuze dus helemaal bij mijn werkgever lag: Bod evenaren of ik ben weg. Ook heel duidelijk geweest dat ik liever bleef, maar dat het verschil in salaris zo enorm was dat ik er wel iets mee moest doen. Uiteindelijk wilde ze mij ook graag houden en hebben ze me toen iets meer geboden dan het bod wat ik had liggen.

Als het anders was gelopen en ze gezegd hadden dat ik dan maar bij het andere bedrijf moest gaan werken had ik meteen na dat gesprek een belletje gepleegd en had ik voor het einde van de maand mijn ontslag ingediend. No hard feelings, maar als je 950 euro per maand meer kan verdienen moet je gewoon voor jezelf kiezen.
Mijn ervaring is dat deze tactiek vaak niet tot het gewenste resultaat leidt. Het gros is na een jaar, uiterlijk 2 alsnog weg omdat er een reden is waarom ze zijn gaan solliciteren en allen het salaris is dat vaak niet.

Ik heb het overigens ook we eens andersom gedaan. Sollicitatie gehad en toen kwamen ze met een loonbod dat een paar honderd euro lager was dan m'n actuele salaris (maar wel een hogere functie). Toen heb ik gezegd dat ze m'n huidige salaris mochten evenaren met een groeipad van minstens 4% per jaar anders bleef ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52

Je hebt afgelopen maand een auto erbij gekregen en gaat er nu 420,- / 20% in de maand bijvragen?
Serieus man, zorg dat je een heel goed verhaal hebt want daar hoef je bij de meeste werkgevers niet mee aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 10:00
Niet geschoten is altijd mis! Hoog beginnen lager wordt het toch vaak wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Eldro19 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:15:
Goede dag,

Langzaam maar zeker wordt het misschien tijd voor een stapje omhoog qua functieniveau.
Dat zou een goede start kunnen zijn, een MBO diploma is een opstap naar een baan maar in zichzelf niet voldoende om er een carriere van te bouwen. Doorleren, doorleren, doorleren. Laten zien dat je ambitie hebt en de intellectuele vaardigheden om
Imho een slecht gebalanceerd pakket. Een brutoloon van slechts 130% minimumloon (daarmee tel je bij de lage inkomens) en wel kosten van bijtelling erbij. Netto blijft er dan bar weinig over. Natuurlijk heb je een "gratis auto", maar de meeste mensen met lage inkomens rijden geen auto, of een auto die op hoop van zegen de volgende APK doorkomt met een benzinebudget van 20 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:09
D0ekoe schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:22:
Niet geschoten is altijd mis! Hoog beginnen lager wordt het toch vaak wel ;)
"Niet geschoten is altijd mis" - altijd waar

"Hoog beginnen" - tenzij je dit kunt onderbouwen, lees ook veel over millennials die 'gewoon' vinden dat ze veel horen te verdienen omdat ze een compleet verkeerd beeld hebben van de arbeidsmarkt en samenleving. Beetje 'jeugd van tegenwoordig' gezeur lijkt het, maar mij gaat het meer om het zorgen dat deze groep een realistisch beeld heeft en die onrealistische teleurstellingen voorkomt. Onder de 20'ers/30'ers is er een sterke groei van burnouts, wat erg bijzonder is omdat deze 20 jaar geleden de groep was die kon 'knallen'. Nu lijken ze veel klachten te krijgen doordat het werkende leven niet is wat ze er van verwachtte, waaronder wat is er mogelijk met het salaris wat ze verdienen. Gevolg belachelijke salarisverhoging eisen -> teleurstellingen -> geen werk voldoening -> burnout.

"lager wordt het vaak toch wel" - eens

Beetje over the top bruggetje vanuit jou reactie maar iets wat bij mij erg top of mind zit dus heb je reactie even misbruikt hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0ekoe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 10:00
Geen probleem!
Hoog beginnen met onderbouwing had Rickster ook al aangegeven, dat lijkt me logisch inderdaad.
Verder altijd proberen, desnoods ontwikkeltraject oid eruit slepen met dito afspraken over salaris.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickzor90
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Als ik dit zo lees dan moet ik ook maar eens gaan onderhandelen.

Zit nu 6 jaar bij een hostingbedrijf en 1x salaris verhoging gehad. Nu onlangs auto van de zaak maar rijkosten zijn daarmee ook opgedoekt. Verder wordt er verwacht dat ik zelf de verzekering betaal. Geen bonussen verder oid. Ben de 2e man (na de directeur) in hiërarchie van techniek maar doe ernaast bij afwezigheid administratie ook hun taken er bij. Er wordt steeds meer verwacht maar komt eigenlijk niets mijn kant op.

In feite kan ik eigenlijk ook geen vakantie nemen, er is een afspraak dat mijn taken dan worden overgenomen door de directeur maar er blijft veel liggen. Week gemiddeld 45 uur per week voor een schamele 1889euro euro bruto!

Mbo 4 systeembeheer diploma en nu 30 jaar jong.

Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:42
nickzor90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:19:

Zit nu 6 jaar bij een hostingbedrijf en 1x salaris verhoging gehad. Nu onlangs auto van de zaak maar rijkosten zijn daarmee ook opgedoekt. Verder wordt er verwacht dat ik zelf de verzekering betaal. Geen bonussen verder oid. Ben de 2e man (na de directeur) in hiërarchie van techniek maar doe ernaast bij afwezigheid administratie ook hun taken er bij. Er wordt steeds meer verwacht maar komt eigenlijk niets mijn kant op.

In feite kan ik eigenlijk ook geen vakantie nemen, er is een afspraak dat mijn taken dan worden overgenomen door de directeur maar er blijft veel liggen. Week gemiddeld 45 uur per week voor een schamele 1889euro euro bruto!

Wat raden jullie aan?
Andere werkgever zoeken. Als je in de IT na 6 jaar maar 1 keer een verhoging hebt gehad ben je of erg passief of is het geen goede werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:42
t_captain schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:37:

[...]

Imho een slecht gebalanceerd pakket. Een brutoloon van slechts 130% minimumloon (daarmee tel je bij de lage inkomens) en wel kosten van bijtelling erbij. Netto blijft er dan bar weinig over. Natuurlijk heb je een "gratis auto", maar de meeste mensen met lage inkomens rijden geen auto, of een auto die op hoop van zegen de volgende APK doorkomt met een benzinebudget van 20 euro per maand.
Is 2100 bruto echt een lager inkomen? Ik begon ooit (in 2008) voor 1800 euro als business intelligence consultant.... Was wel in de toenmalige crisis en werk lag niet voor het oprapen in de IT als nu (kleine kanttekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickzor90
-Splash- schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Andere werkgever zoeken. Als je in de IT na 6 jaar maar 1 keer een verhoging hebt gehad ben je of erg passief of is het geen goede werkgever.
Misschien inderdaad passief maar ga het maandag direct bespreken. En anders inderdaad mijn horizon verbreden, verdere groei is ook niet echt meer van toepassing. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felicia
nickzor90 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:19:

Wat raden jullie aan?
Wat is het nut van een auto van de zaak als je vervolgens ook zelf de verzekering mag betalen :?

Maar ik snap wel waarom jij zoveel taken krijgt. Niemand anders die ze zullen vinden die zo gek is om voor een hongerloon dat werk te doen. Ik zou maar snel gaan solliciteren voordat je ook nog eens met een burnout thuis komt te zitten, je krijgt waarschijnlijk niet eens je overuren betaald of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickzor90
Felicia schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Wat is het nut van een auto van de zaak als je vervolgens ook zelf de verzekering mag betalen :?

Maar ik snap wel waarom jij zoveel taken krijgt. Niemand anders die ze zullen vinden die zo gek is om voor een hongerloon dat werk te doen. Ik zou maar snel gaan solliciteren voordat je ook nog eens met een burnout thuis komt te zitten, je krijgt waarschijnlijk niet eens je overuren betaald of wel?
Natuurlijk niet tijd voor tijd. Ook geen pensioen opbouw (alleen voor de baas, weet ik toevallig) hoorde ook per ongeluk dat hij zijn eigen verzekering voor auto vd zaak natuurlijk wel declareert. Maar ik lever dus mijn rijkostenvergoeding in, moet zelf de verzekering betalen en natuurlijk bijtelling. Ook wordt vakantiegeld per maand uitbetaald en ontvang ik mijn salaris pas op laatste dag van de maand. Nu ik dit zo lees is het eigenlijk te gek voor woorden. Zelf voor meerwerk factureer ik klanten voor 85 euro per uur. Zie hier zelf natuurlijk niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
-Splash- schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Is 2100 bruto echt een lager inkomen? Ik begon ooit (in 2008) voor 1800 euro als business intelligence consultant.... Was wel in de toenmalige crisis en werk lag niet voor het oprapen in de IT als nu (kleine kanttekening).
Voor een HBOer wel, voor een MBO3 niet. Dus ik ben ook heel benieuwd wat de baas van de TS gaat zeggen op 500 euro verhoging vragen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.
nickzor90 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Natuurlijk niet tijd voor tijd. Ook geen pensioen opbouw (alleen voor de baas, weet ik toevallig) hoorde ook per ongeluk dat hij zijn eigen verzekering voor auto vd zaak natuurlijk wel declareert. Maar ik lever dus mijn rijkostenvergoeding in, moet zelf de verzekering betalen en natuurlijk bijtelling. Ook wordt vakantiegeld per maand uitbetaald en ontvang ik mijn salaris pas op laatste dag van de maand. Nu ik dit zo lees is het eigenlijk te gek voor woorden. Zelf voor meerwerk factureer ik klanten voor 85 euro per uur. Zie hier zelf natuurlijk niks van terug.
Misschien lastig in Coronatijden, maar klinkt alsof je zsm moet wegwezen daar :X Dat is echt geen manier om met je medewerkers om te gaan. En zelf verzekering voor Lease betalen heb ik echt nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
SmurfLink schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:52:
Misschien lastig in Coronatijden, maar klinkt alsof je zsm moet wegwezen daar :X Dat is echt geen manier om met je medewerkers om te gaan. En zelf verzekering voor Lease betalen heb ik echt nog nooit van gehoord...
Ik betwijfel of het uberhaupt mag, je rijdt immers in een auto van de zaak en voor de zaak. Voor het stukje privé gebruik mogen ze een vergoeding vragen maar die kan je feitelijk weigeren door aan te geven dat je niet privé gaat rijden.

Want als je zelf de verzekering draagt, ben je ook zelf verantwoordelijk voor het eigen risico in geval van een ongeluk. En dat valt in beginsel onder ondernemersrisico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Felicia schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Ik betwijfel of het uberhaupt mag, je rijdt immers in een auto van de zaak en voor de zaak. Voor het stukje privé gebruik mogen ze een vergoeding vragen maar die kan je feitelijk weigeren door aan te geven dat je niet privé gaat rijden.

Want als je zelf de verzekering draagt, ben je ook zelf verantwoordelijk voor het eigen risico in geval van een ongeluk. En dat valt in beginsel onder ondernemersrisico.
Ja dat vind ik ook wel een vreemde situatie. Bij ons zit er in het contract wel een eigen risico bij schades enzo, maar niet bij ongelukken inderdaad. En de premie zit gewoon in de leaseprijs ergens. Die verschilt ook nog afhankelijk van je gekozen opties, binnen 24u vervangend vervoer, na 24u, geen vervangend vervoer bijv. Best bizar dat je dan ook nog je verzekering zelf betaalt terwijl leasen al duur genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickzor90
SmurfLink schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Ja dat vind ik ook wel een vreemde situatie. Bij ons zit er in het contract wel een eigen risico bij schades enzo, maar niet bij ongelukken inderdaad. En de premie zit gewoon in de leaseprijs ergens. Die verschilt ook nog afhankelijk van je gekozen opties, binnen 24u vervangend vervoer, na 24u, geen vervangend vervoer bijv. Best bizar dat je dan ook nog je verzekering zelf betaalt terwijl leasen al duur genoeg is.
Ik vermoed ook hier een vreemde constructie, zelf heeft de directeur onlangs een tesla model 3 in de lease geregeld. Echter lijkt het op een private lease ipv zakelijk maar wel via het bedrijf geregeld althans zover ik het heb begrepen. Maar ga inderdaad maandag een gesprek aankaarten, ook aanstaande week eens flink wat sollicitaties eruit gooien.

We merken weinig van de corona tijd in het bedrijf zelf, klanten base blijft stabiel dus dat kan wat mij betreft geen excuus zijn om mij niet te belonen voor hetgeen wat ik uitvoer in vergelijking met 2 a 3 jaar geleden. Er zijn ook nooit gesprekken over functioneren, maar weet dat zelfs klanten mij meer waarderen en zijn zelfs opgelucht als ik hen help ipv leidinggevende cq directeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
-Splash- schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:06:
[...]

De definitie van “lage inkomens” is alles tot 130% minimaal. Daar valt het nog net onder.

Ik begon in 2000 (prima tijd, vergelijkbaar met 2020 pre-corona). Omgerekend ook 1800 euro per maand. Maarja, 20 jaar inflatie is wel 30 of 40%. En dik een jaar later was ik overgestapt van gierige detacheerder naar gulle klant en pakte ik dik 800 euro erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ken servicedesk medewerkers die 5.000 per maand verdienen zonder enige kennis en met MBO diplomatjes.

En ik ken servicedesk medewerkers die erg veel kennis & ervaring hebben maar net boven de minimumloon verdienen.

Dusja...het is maar net wat je belangrijk vind. En je moet ook geluk hebben natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ThaddeusX op 09-01-2021 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Geluk, natuurlijk. Maar ook ambitie tonen en regie nemen. Na vijf jaar kun je 10 certificaten hebben, bij voorkeur cursussen op HBO niveau. En je kunt in die tijd een promotie en/of baanwissel op je naam hebben.

In dat stramien van 2 cursussen per jaar en 1 baanwissel binnen 5 jaar, zit je geheid boven de 3000 na vijf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Zelf ben ik ook (nog) servicedesk medewerker met MBO 3 ICT. Ik verdien nu 2260 Bruto met reiskostenvergoeding van 0,19 per KM.
Ik ben hier in 2018 begonnen voor 1800 bruto.

Ik heb bij elkaar nu 5 jaar ervaring en ik voel aan alles dat ik door moet (in functie en werkzaamheden). Afgelopen jaar heb ik MCSA Server 2016 gehaald (voor certificaat verdiende ik ook 2260) omdat alleen MBO3 gewoonweg te karig is als ik verder wil komen.

Na 5 jaar ben ik wel echt klaar met telefoontjes over wachtwoord of PC's waar "niks meer werkt" omdat de interieurverzorgster de kabel heeft aangeraakt terwijl ik op de achtergrond met systeembeheer werkzaamheden bezig ben. (haha)

Maar besef ook dat als ik meer wil verdienen en een andere functie wil invullen (systeembeheer) moet presteren met het behalen certificeringen maar ook complexere projecten en werkzaamheden oppakken. Zodat ik comfortabel kan onderbouwen waarom ik een hoger salaris of hogere functie wil invullen.

Graag zou ik dit jaar Comptia Security+ en Linux+ behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Flaxourne schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:12:
Na 5 jaar ben ik wel echt klaar met telefoontjes over wachtwoord of PC's waar "niks meer werkt" omdat de interieurverzorgster de kabel heeft aangeraakt terwijl ik op de achtergrond met systeembeheer werkzaamheden bezig ben. (haha)
Nou, ik werk hier nu al 15 jaar en ondanks de vele beloften blijven deze telefoontjes gewoon komen. Het helpt overigens als je goede wall outlets hebt en de mogelijkheid om als gebruiker zelf je wachtwoord te resetten maar dan nog.

Enige advies is zoek werk als systeembeheerder, en dan bij een wat groter bedrijf dat er een dedicated helpdesk is. Want zelfs mijn collega systeembeheerders krijgen helpdeskvragen als ze het toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ben ik ook (nog) servicedesk medewerker met MBO 3 ICT. Ik verdien nu 2260 Bruto met reiskostenvergoeding van 0,19 per KM.

Ik heb bij elkaar nu 5 jaar ervaring en ik voel aan alles dat ik door moet (in functie en werkzaamheden). Afgelopen jaar heb ik MCSA Server 2016 gehaald (voor certificaat verdiende ik ook 2260) omdat alleen MBO3 gewoonweg te karig is als ik verder wil komen.

Maar besef ook dat als ik meer wil verdienen en een andere functie wil invullen (systeembeheer) moet presteren met het behalen certificeringen maar ook complexere projecten en werkzaamheden oppakken. Zodat ik comfortabel kan onderbouwen waarom ik een hoger salaris of hogere functie wil invullen.

Moet wel lukken in 11 maanden, toch? :) Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Doe jezelf dan een lol, laat die certs links liggen en ga voor RHCSA. Comptia wordt niet naar gevraagd, Linux ook nauwelijks, maar RHEL certs kun je zo bij een werkgever terecht. Vul ze aan met een AWS of Azure Associate certificering en je komt overal zo binnen. En als je PSM 1 ook nog hebt al helemaal.

Pagina: 1