Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Hi all,

Ik overweeg deze maand over te stappen naar Freedom voor een glasvezel verbinding. Daar wordt de mogelijkheid gegeven om je eigen modem te gebruiken. Ik ben erg blij met mijn router en zou deze als dat kan willen blijven gebruiken. (Asus RT-AC88U)
Het bijgeleverde geleverde modem van Freedom ondersteunt helaas geen bridged mode. (FRITZ!Box 5490)
Heeft iemand tips of adviezen over een fibermodem (zonder router) dat geschikt zou zijn?

Ik ben niet van plan gebruik te maken van de telefonie of tv pakketten. Het gaat dus enkel om het internet.

Cheers,
Greg

Is somebody not editing what I'm saying here???

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
Ik zou er gewoon een mediaconverter tussen zetten. Bijvoorbeeld een Genexis of een TP-Link MC220L. Er zijn genoeg draatjes over mediaconverters zoals bijvoorbeeld deze: Glasvezel mediaconverter vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Dank @IPrange.net !
Ik was nog niet op de hoogte van het bestaan van mediaconverters. Prima oplossing!

Is somebody not editing what I'm saying here???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Mits men dus P2P levert. GPON is ook in opkomst de laatste tijd, en dan gaat een mediaconverter niet.

Die Fritzbox kan idd direct op de vezel, bij een P2P. Dan zou een mediaconverter kunnen

Kan ook zijn dat die achter een GPON ONU gehangen wordt. Dan kun je gewoon je asus direct op de ONU aansluiten

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 06-01-2021 16:03 ]