Glasvezel mediaconverter vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ceremco
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-01 19:46
Mijn vraag:
Weet iemand wat de standaard Tx en Rx die binnen komen? of hoe ik hier achter kan komen?

Wat ik van plan ben:
Ik ben van plan om mijn glasvezel media converter te vervangen en direct op een router aan te sluiten door middel van een SFP module en een glazvezel extensie.(dat dunne kabeltje uit de grond raak ik liever niet aan)

Wat ik al gevonden heb
media converter = Genexis FiberXport OCG-1012o_V2
SFP module = UF-SM-1G-S
Router = EdgeRouter-X-SFP

Ik heb een glazvezel kabel aangesloten op de media converter die is geleverd door mijn internet provider en aangesloten met UF-SM-1G-S Geel Tx/Rx 1550/1310nm in een ER-X-SFP. Het resultaat is dat de media converter aangaf dat er een verbinding was via de glazvezel verbinding. Natuurlijk heb ik dit ook geprobeerd met de UF-SM-1G-S blauwe module (tegenhanger van de gele module) die met omgekeerde Tx/Rx golflengtes werkt, maar de mediaconverter reageerde helemaal niet op deze configuratie.

Betekend dit dan dat de aansluiting van de media converter Tx1310nm/Rx1550nm is? Zo ja, dan neem ik aan dat ik een Tx1310nm/Rx1550nm SFP module nodig heb maar voor langere af dan de UF-SM-1G-S?

Ik heb al een bedrijf gevonden die in een email tegen mij heeft gezegt dat ze compatible modules leveren voor de ER-X-SFP. hier is een link naar het bedrijf EDGE Technologies Ltd.

Beep

Beste antwoord (via Ceremco op 07-02-2019 18:12)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 11:51
Meest gangbare is 1390nm TX, 1550nm RX (aan de klantzijde, dus TX1550 vanuit de pop)

Maar ook 1310/1490 komt regelmatig voor.

Overigens kan het ook zijn dat je nog op een 100Mbit poort zit. Dan heb je (uiteraard) ook een 100Mbit SFP nodig.

Makkelijker is om gewoon een mediaconverter erop te klikken. Geen geklooi met de juiste SFP's zoeken en patchkabeltjes. De meeste mediaconverters zijn zowel 100Mbit als 1Gbit, en zowel 1490 als 1550nm RX.
Vervolgens ga je met een normale koperkabel verder.

(dus de situatie die je nu ook hebt)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
De 1550/1310 SFP module werkt en de 1310/1550 niet. Waarom kom je dan tot de conclusie dat je een 1310/1550 nodig hebt?

Je kan ook niet zomaar een module voor een langere afstand nemen. Die werkt namelijk op een andere golflengte (vandaar de langere afstand). Dat werkt alleen als er aan de andere kant van de kabel een module met de omgekeerde golflengtes zit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dit was mijn boodschappenlijstje:
CurlyMo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:33:
[...]

Gezien de APC i.p.v. UPC even een check voor onderstaande lijst:
https://www.fs.com/products/48491.html
https://www.fs.com/products/39135.html
https://www.fs.com/products/41663.html
https://www.fs.com/products/62913.html

En dan eventueel nog zo'n TK-01 erbij. Maar dat kan later nog.
CurlyMo schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 17:39:
[...]

En ik heb het werkend met een pricewatch: MikroTik RouterBOARD RB260GS

Aangezien de router ergens anders hangt heb ik het volgende gedaan op de switch
Link
- SFP: auto-negotation uitzetten
Vlan
- Port 1: VLAN: enabled
- SFP: VLAN: enabled
VLANs
- VLAN 1 & 6: IVL
- SFP: VLAN 1: not a member, VLAN 6: add if missing
- Port 1: VLAN 1: add if missing, VLAN 6: add if missing
- Port 2 - 5: VLAN 1: leave as is, VLAN 6: not a member

In poort 1 zit de netwerkkabel tussen de switch en de router, waarbij in de router de VLANs uit elkaar worden getrokken voor internet en netwerk.

Dan werkt het :)
Zoek in dat topic even op mijn nickname, dan zie je mijn conversatie omtrent dezelfde vraag.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RocketKoen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:28:
De 1550/1310 SFP module werkt en de 1310/1550 niet. Waarom kom je dan tot de conclusie dat je een 1310/1550 nodig hebt?
Omdat 'ie met die SFP de andere kant nadoet (de PoP), en hij dus de omgekeerde moet hebben als 'ie zelf met de echte PoP moet praten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ceremco
RocketKoen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:28:
Waarom denk ik dat ik een 1310/1550 nodig heb is simpel de manier waarop glasvezel werkt is tx is transmit en rx is receive. Wat de eene kant zend (a.k.a. Tx) op 1310 moet aan de andere kant ontvangen (a.k.a. Rx) worden op 1310 en vice versa.

Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
Na een heletijd niet om te hebben gekeken naar dit topic. Was ik wat aan het googlen naar een bevestiging van mijn eerdere waarnemingen. En ik kwam langs de website van VTMgroep die hetzelfde bevestigen en ook meer informatie geven over the exacte specificaties voor een SFP(+) module te lezen hier.

Dit is wat op die pagina staat:

De NTU (van elk merk) moet voldoen aan de volgende specificaties:

IEEE 802.3 (1000Base-BX-10-U/100Base-BX10-U) (bidirectional Full duplex transmission)
Type of connector SC/PC
TX 1310 nm / RX 1550 nm
14 km range
>15 dB power budget
Class 1 laser product
Transmit power -3 ... -9 dBm

Zoals het er nu naaruit zie ga ik denk ik voor deze BIDI-1.25G-SFP-40-ADS met compatibility voor mijn ER-X SFP.
FYI: edgeoptic.com website neemt geen particuliere bestellingen op, maar je kan hiervoor contact opnemen met de klantenservice om een bestelling te doen en vergeet niet de ntu of de router op te geven voor compatibiliteit. ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Ceremco op 23-12-2018 23:41 ]

Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25
Ik heb de UF-SM-1G-S van Ubiquity op een EdgeRouter 4 aangesloten. Het is de blauwe SFP met TX 1310nm en de RX 1550nm. Deze heb ik aangeschaft om de mediaconverter te vervangen. Ik snap niet waarom je geen UBNT SFP wil gaan gebruiken op je EdgeRouter X SFP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
Soundwork schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:35:
Ik heb de UF-SM-1G-S van Ubiquity op een EdgeRouter 4 aangesloten. Het is de blauwe SFP met TX 1310nm en de RX 1550nm. Deze heb ik aangeschaft om de mediaconverter te vervangen. Ik snap niet waarom je geen UBNT SFP wil gaan gebruiken op je EdgeRouter X SFP....
In kort: Ik had de UF-SM-1G-S maar deze werkte niet voor mij. Dit is ook te lezen eerder in dit topic.

In niet zo kort/TLDR:
Bij mij werkte deze niet met een SC naar LC kabel Simplex ofc. Dus volgens mij was UF-SM-1G-S (ongeacht welke (blauw/geel) ik gebruikte) niet sterk genoeg om mij te verbinden met de ISP. Ik kreeg namelijk geen verbinding 0,niks LED van de SFP port bleef uit, maar de module was wel herkend door de router.
Nu zou het kunnen zijn geweest dat de kabel niet goed genoeg was. Wat er ook verkeerd was gegaan zou ik toch liever de SC connector direct naar de router met een sfp module. Niet met de opgerolde glasvezel van de aansluiting, maar met een verleng kabel en adapter waarvan ik zeker weet dat deze het doen.

En volgens mij is de UF-SM-1G-S qua specificaties ook niet compatible met de glazvezel standaard die het internet bezorgd.

Beep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Ceremco schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:27:
[...]
En volgens mij is de UF-SM-1G-S qua specificaties ook niet compatible met de glazvezel standaard die het internet bezorgd.
Dat ben ik niet met je eens. Anders zou ik ook geen verbinding hebben met de UF-SM-1G-S.
Het zou kunnen dat sommige providers hun eigen mediaconverters provisionen op hun fiberswitches (zoals KPN Wholesale dat doet bijvoorbeeld). In ieder geval doet Glasoperator (T-Mobile) dat dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soundwork
Ceremco schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:15:
Ik heb een glazvezel kabel aangesloten op de media converter die is geleverd door mijn internet provider en aangesloten met UF-SM-1G-S Geel Tx/Rx 1550/1310nm in een ER-X-SFP.
Ik neem aan dat je de SFP rechtstreeks met een glaskabel aan de FTU hebt verbonden en NIET aan je mediaconverter. Want de mediaconverter is je SFP die in je EdgeRouter zit!

Je omschrijft het in ieder geval in je openingspost erg onduidelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
Soundwork schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:51:
[...]

Ik neem aan dat je de SFP rechtstreeks met een glaskabel aan de FTU hebt verbonden en NIET aan je mediaconverter. Want de mediaconverter is je SFP die in je EdgeRouter zit!

Je omschrijft het in ieder geval in je openingspost erg onduidelijk.....
Dit was een test situatie, om erachter te komen wat Tx en Rx wavelengths waren die binnen komen. Om mijn vraag te beantworden:
"Weet iemand wat de standaard Tx en Rx die binnen komen? of hoe ik hier achter kan komen?"

En om te laten weten wat ik al heb geprobeerd en of wat ik had gevonden klopt.

Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
Ik heb een SFP module besteld bij de eerder genoemde website en heb de module geprobeerd, maar geen succes. Ik weet nu ieder geval dat het niet 1310/1550 is.

Beep

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
Meest gangbare is 1390nm TX, 1550nm RX (aan de klantzijde, dus TX1550 vanuit de pop)

Overigens kan het ook zijn dat je nog op een 100Mbit poort zit. Dan heb je (uiteraard) ook een 100Mbit SFP nodig.

Makkelijker is om gewoon een mediaconverter erop te klikken. Geen geklooi met de juiste SFP's zoeken en patchkabeltjes. De meeste mediaconverters zijn zowel 100Mbit als 1Gbit, en zowel 1490 als 1550nm RX.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16

talin

ES-MA

Ceremco schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:12:
Ik heb een SFP module besteld bij de eerder genoemde website en heb de module geprobeerd, maar geen succes. Ik weet nu ieder geval dat het niet 1310/1550 is.
lees je eens in in de werking van een glas verbinding, het heeft te maken met de breking van het licht in zo'n glaskabel, een glaskabel is niet een glaskabel, de groene en blauwe connectors staan voor een bepaalde verbinding.
dat het past wil nog niet zeggen dat het werkt.
ook de werking van een SPF module is best nog wel een bak theorie.

het is een vertaling van inkomende signalen naar een omzetting en een uitvoer.

ik snap je vraag maar het is niet zo simpel te beantwoorden.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
talin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:31:
[...]

lees je eens in in de werking van een glas verbinding, het heeft te maken met de breking van het licht in zo'n glaskabel, een glaskabel is niet een glaskabel, de groene en blauwe connectors staan voor een bepaalde verbinding.
dat het past wil nog niet zeggen dat het werkt.
ook de werking van een SPF module is best nog wel een bak theorie.

het is een vertaling van inkomende signalen naar een omzetting en een uitvoer.

ik snap je vraag maar het is niet zo simpel te beantwoorden.
Ik heb een SC/PC (Blauw) connector dezelfde connector type die gebruikt wordt door de media converter. Het is dus niet een SC/APC (Groen) connector. En de SFP module die ik heb gekocht is voor een SC/PC aansluiting en heeft een TX1310/Rx1550nm.

Ik denk dat ik niet de juiste Tx golflengte heb gehaald de Rx van 1550nm zou moeten kloppen, maar dit is beetje speculatie. Op basis van een testje dat ik eerder al had gedaan met een andere SFP module met een rating voor Tx1550/Rx1310. In deze test gaf de media converter aan d.m.v. een led dat een verbinding was, maar wat ik niet meenam is dat de EdgeRouter geen verbinding aangaf op de SFP port, terwijl de module wel herkend werd. Nu denk ik dat de media converter alleen kon zien of die iets ontving op de betreffende golflengte ((Rx)1550nm).

Wat ik nu denk Is dat de media converter gemaakt is voor een afstand van minimaal 80 km. En deze modules hebben een andere TX/RX rating, maar 1 van deze ratings is wel 1550 hetzelfde als onder 80km. Deze fiber rating gebruikt 1490nm golflengte i.p.v. 1310. En ik was ook al bekend met de verschillende aansluitingen voor glasvezel, singel/multimode en golflengtes en het Tx/Rx verhaal. (voorbeeld: TX aan kant A is RX aan kant B en viceversa)

De vraag was ook of iemand weet wat de TX en RX ratings zijn voor een glasvezelverbinding in nederland. Mag speculatie zijn met onderbouwing natuurlijk zolang je het aangeeft. Of iemand die dit al geprobeerd had en weet wat zijn TX/RX ratings waren voor een SFP(+) module of media converter.

[Toevoeging]
Ik zie nu dat de pagina niet specifiek verteld of het om een SC/APC of SC/PC connector gaat. Ik ga hier dus nog wel ff achteraan om te weten of het gemaakt was voor een SC/PC.

[ Voor 20% gewijzigd door Ceremco op 06-02-2019 18:33 . Reden: Vergat de qoute toe te voegen ]

Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ceremco schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:21:
[...]

Wat ik nu denk Is dat de media converter gemaakt is voor een afstand van minimaal 80 km. En deze modules hebben een andere TX/RX rating, maar 1 van deze ratings is wel 1550 hetzelfde als onder 80km. Deze fiber rating gebruikt 1490nm golflengte i.p.v. 1310.

De vraag was ook of iemand weet wat de TX en RX ratings zijn voor een glasvezelverbinding in nederland. Mag speculatie zijn met onderbouwing natuurlijk zolang je het aangeeft. Of iemand die dit al geprobeerd had en weet wat zijn TX/RX ratings waren voor een SFP(+) module of media converter.

[Toevoeging]
Ik zie nu dat de pagina niet specifiek verteld of het om een SC/APC of SC/PC connector gaat. Ik ga hier dus nog wel ff achteraan om te weten of het gemaakt was voor een SC/PC.
Connector aan de optic zijde is altijd PC.

Een 80km mediaconverter? Die bestaat niet. Een normale mediaconverter is voor korte afstanden, 80km is alleen in losse SFP verkrijgbaar.

Wat er in Nederland gebruikt wordt? Dat is, zoals al eerder gezegd, per operator verschillend. En dan nog, een operator kan ook dingen combineren, en hoeft niet perse 1 standaard te gebruiken. De NT's kunnen beide aan, en zowel 100 als 1Gbit. Dus vanuit dat oogpunt hoeft er niet perse 1 type gebruikt te worden.

Ik ben alle smaken al wel 'in het wild' tegengekomen: 1550TX/1310RX/100base-BX, 1550TX/1310RX/1Gbase-BX, 1490TX/1310RX/1Gbase-BX, 1330TX/1270RX/10Gbase-BX

Maar waarom wil je met alle geweld die mediaconverter ertussen uit? Je gooit met allemaal kreten, maar lijkt geen enkel idee te hebben hoe het zit... Wat is dan de meerwaarde om, met alle risico's van dien, te gaan klooien met optics en patchkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceremco
DJSmiley schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:51:
[...]
Connector aan de optic zijde is altijd PC.
Ik weet niet wat je bedoeld met optic zijde, maar er komt hier in dit huis is een SC/PC en SC/APC uit de FTU. Waarom weet ik niet precies, maar ik heb wel een vermoeden wat het kan zijn.
[...]
Een 80km mediaconverter? Die bestaat niet. Een normale mediaconverter is voor korte afstanden, 80km is alleen in losse SFP verkrijgbaar.
Goed om te weten, het was ook maar een gedachte. (vandaar de quote "ik denk")
[...]
Wat er in Nederland gebruikt wordt? Dat is, zoals al eerder gezegd, per operator verschillend. En dan nog, een operator kan ook dingen combineren, en hoeft niet perse 1 standaard te gebruiken. De NT's kunnen beide aan, en zowel 100 als 1Gbit. Dus vanuit dat oogpunt hoeft er niet perse 1 type gebruikt te worden.
Ik ben dit volgens mij ergens vergeten. Ik kan bij mijn internet provider tot 500Mbit krijgen en de NTU die ik heb kan in ieder geval 200Mbit aan. Dat maakt mijn verbinding dan een 1Gbit, dit had ik eerder kunnen aangeven. En bedankt voor de herinnering.
[...]
Ik ben alle smaken al wel 'in het wild' tegengekomen: 1550TX/1310RX/100base-BX, 1550TX/1310RX/1Gbase-BX, 1490TX/1310RX/1Gbase-BX, 1330TX/1270RX/10Gbase-BX
Dit is informatie die ik zocht. Super tof! Dat meen ik echt!
[...]
Maar waarom wil je met alle geweld die mediaconverter ertussen uit? Je gooit met allemaal kreten, maar lijkt geen enkel idee te hebben hoe het zit...
Waarom? Ik wil zo min mogelijk apparaten tussen de router en het kpn netwerk.
Ik weet niet hoe, ik claim ook niet dat ik het weet. Ik hoop dat iemand mij opheldering kon geven over wat ik constateer.
[...]
Wat is dan de meerwaarde om, met alle risico's van dien, te gaan klooien met optics en patchkabels?
Met risico neem ik aan dat je bedoeld wanneer ik iets kapot maak van de NTU of nog erger de FTU.
Zolang ik de kabels van de FTU gewoon laat waar ze zijn zoals de monteur ze heeft geïnstalleerd. (in het bescherm compartiment achter de NTU) En ik werk met een extensie vanaf dat punt. Hier heb ik een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UTW6gsaz99TAr3fQi8C8OKh3/full.jpg
Het ergste dat kan gebeuren is dat ik alles weer moet aansluiten zoals het was. En de NTU die ik gebruik is nog van een eerdere ISP, maar die hebben deze nooit terug gevraagd. Dus ik heb nog recht op een NTU van mijn huidige provider als er echt iets stuk gaat aan de NTU.

[ Voor 0% gewijzigd door Ceremco op 06-02-2019 21:37 . Reden: Foto verkleinen ]

Beep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceremco
Ik heb het werkend gekregen het was inderdaad Tx1310nm/Rx1550nm. De SC/PC aansluiting klikte er niet goed in de eerste paar keer. Maar ik had het vandaag opnieuw geprobeerd. Ik dank jullie allemaal met in bijzonder @DJSmiley voor de behulpzame informatie over de golflengtes. @DJSmiley ik had dit bericht compleet gemist sorry voor de verwarring van de post erna.
DJSmiley schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:01:

En ik had deze website nog gevonden over KPN https://frack.nl/wiki/KPN_Glasvezel#Genexis , maar ik had alleen de informatie gebruikt over Genexis media converters.

[ Voor 7% gewijzigd door Ceremco op 07-02-2019 18:43 ]

Beep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 18:16

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar hier de specs van de Genexis OCG-1012 volgens de fabrikant:

WAN interface
• Compliant with IEEE 802.3 Clause 59 (1000BASE-BX10-U)
• Compatible with IEEE 802.3 Clause 58(100BASE-BX10-U)
• Single mode fiber (ITU-T G.652)
• SC/PC connector
• Full duplex transmission
• TX 1260 - 1360 nm
• RX 1480 - 1580 nm
• 10 km range
• Class 1 laser product
• Transmit power -3 ... -9 dBm
• Receive power -3 ... -22 dBm
• Auto-sensing 100Mbit/1000Mbit
• LED indicator for link / activity of fiber inter-face

Ik ben zelf namelijk ook nog aan het kijken of en zo ja, welke SFP ik in mijn MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN router kan gebruiken als ik de Genexis er niet tussen wil thuis.

[ Voor 19% gewijzigd door Thasaidon op 12-04-2019 08:31 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 15:53
Misschien maak ik slapende honden wakker met dit oude topic te herstarten, maar ik probeer ook mijn modem/router direct op het glasvezel aan te sluiten.

Ik heb KPN.
Een UDM Special Edition.
Heb een TK01 patch cover gekocht.
Een OS2 simplex glasvezel kabel SC/APC-LC 1m.
En de unifi 1G sfp modules.

Het lukt me dus niet om signaal te krijgen.

Heeft iemand hier tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Bokkoman op 14-08-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
SFP wel op 1Gbit FD geforceerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceremco
[quote][b]Bokkoman schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:49:
En de unifi 1G sfp modules.
Als je hiermee de UF-SM-1G-S bedoeld deze zijn NIET geschikt. Deze gaan tot 3km ofzoiets en bij langena niet de 14km.

Dit zijn de KPN specs op de KPN eigen router pagina
Bij gebruik van een eigen NTU dient deze te voldoen aan onderstaande specificaties:

Voor GoF: IEEE 802.3 1Gbit (1000Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
Voor EoF: IEEE 802.3 100Mbit (100Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm
14 km range
>15 dB power budget
Class 1 laser product
Receive power -3 ... -22 dBm

Mijn huidige setup is:
ERPRO-8

Met deze BiDi SFP module van fs.com
informatie uit mijn order:
Model: SFP-GE-BX
Device Number - ER-4
Connector - SC
DOM Support - Yes
Operating Temperature - -5 to 85°C

Koste me z'n 25 euro incl verzending

Werkt fantastisch en draait al een half jaar zonder raar router uitval of glitches.
2x een kpn storing gehad, dat aan de kpn ligt en niks te maken had met mijn setup.

[ Voor 5% gewijzigd door Ceremco op 15-08-2022 17:44 . Reden: link voor UF-SM-1G-S ]

Beep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 15:53
Ceremco schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:35:
[quote][b]Bokkoman schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 16:49:

[...]

Als je hiermee de UF-SM-1G-S bedoeld deze zijn NIET geschikt. Deze gaan tot 3km ofzoiets en bij langena niet de 14km.

Dit zijn de KPN specs op de KPN eigen router pagina
Bij gebruik van een eigen NTU dient deze te voldoen aan onderstaande specificaties:

Voor GoF: IEEE 802.3 1Gbit (1000Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
Voor EoF: IEEE 802.3 100Mbit (100Base-BX-10-U) (bidirectional Full duplex transmission, no auto-negotiation, no pause frames)
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm
14 km range
>15 dB power budget
Class 1 laser product
Receive power -3 ... -22 dBm

Mijn huidige setup is:
ERPRO-8

Met deze BiDi SFP module van fs.com
informatie uit mijn order:
Model: SFP-GE-BX
Device Number - ER-4
Connector - SC
DOM Support - Yes
Operating Temperature - -5 to 85°C

Koste me z'n 25 euro incl verzending

Werkt fantastisch en draait al een half jaar zonder raar router uitval of glitches.
2x een kpn storing gehad, dat aan de kpn ligt en niks te maken had met mijn setup.
Dat zijn inderdaad de modules die ik gekocht heb.

Ik gebruik geen NTU, maar een patch cover.
Zoiets: https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2

Waarmee je dus eigelijk rechtstreeks de glasvezel van KPN in mijn UDM-SE kan doen.
Ik hoop dat jij dat dus bedoeld met NTU.

Zou dit dan de goede instelling zijn voor de SFP module?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2illuLvyb1q_A2ZWm7VR9rUjlI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q2HFD7gAOdwIZsGzlzYjECtn.png?f=user_large

Oh en ik heb AON (GoF).

Bedankt voor je informatie tot dusver!
Pagina: 1