Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:03
Ik zoek een apparaat om te tekenen, dit zal niet gaan om mooie tekeningen maar het zal vooral gaan om snelle schetsjes van ideeen, technische uitwerking schetsen en tekenen om ideeen te communiceren met anderen. Daarnaast ook wat notities maken, brainstormen etc.

Een tekentablet die je koppelt aan een pc lijkt me niks, de voorkeur gaat naar een apparaat dat standalone te gebruiken is voor bv in de trein of buiten. Na wat inlezen kom ik dan uit bij een Ipad met Procreate, nu heb ik geen enkel Apple apparaat en blijf ik liever in het android ecosysteem ook vanwege de prijs van apple producten.

De app procreate is echter niet beschikbaar voor Android, mijn vraag is dus; Zijn de vergelijkbare apps op android (bv Sketchbook) veel minder dan procreate? Welke tablet/Ipad (evt tweedehands) heeft het beste scherm voor deze werkzaamheden budget bij voorkeur tot 300 euro maar er is nog wel wat speling? Welke pennen hebben jullie ervaring mee?

Ikzelf heb sketchbook gedownload op een oude tablet (lenovo koste 100 euro 5 jaar terug ofzo) maar dat is niet werkbaar, scherm is niet precies genoeg en ook te traag, als je een lijn zet zie je hem pas seconden later bij wijze van spreken

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:47
Misschien geeft dit topic wat goede inzichten, zelf heb ik er geen ervaring mee:
[Samsung Galaxy Tab S3] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Van Samsung lijkt dit me een goede optie:

pricewatch: Samsung Galaxy Tab S6 Lite WiFi 64GB Grijs

maar zover ik zie kan geen enkele android tekenapp zich meten met Procreate, het zou wel fijn zijn daar wat ervaringen over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:47
Jampot007 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:43:
maar zover ik zie kan geen enkele android tekenapp zich meten met Procreate, het zou wel fijn zijn daar wat ervaringen over te lezen.
Dit is een hardware aankoop forum, voor software kun je misschien beter hier terecht?
Client Software Algemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-06 12:04
als je doel is om alleen 'simpele' schetsen te maken om bijvoorbeeld te communiceren dan voldoet Sketchbook zeker.

Zelf maak ik gebruik van een ipad Air in combi met Procreate, maar dan wel met het doel om 'echt' te tekenen. Hier is Procreate een prachtig programma voor met veel mogelijkheden. Hiervoor maakte ik gebruik van een wacom teken tablet en Sketchbook en dat werkte ook prima.

Overall vind ik Procreate net iets prettiger werken, maar het zou voor mij geen reden zijn om een Ipad aan te schaffen als ik voor de rest alleen maar android heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Timmeaho schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:49:
als je doel is om alleen 'simpele' schetsen te maken om bijvoorbeeld te communiceren dan voldoet Sketchbook zeker.

Zelf maak ik gebruik van een ipad Air in combi met Procreate, maar dan wel met het doel om 'echt' te tekenen. Hier is Procreate een prachtig programma voor met veel mogelijkheden. Hiervoor maakte ik gebruik van een wacom teken tablet en Sketchbook en dat werkte ook prima.

Overall vind ik Procreate net iets prettiger werken, maar het zou voor mij geen reden zijn om een Ipad aan te schaffen als ik voor de rest alleen maar android heb.
Wat meer geavanceerde schetsen van producten kunnen daar wel bijkomen als dat mogelijk is, wat ik ook zie bij de Ipad Pro is de refreshrate van 120hz wat je schijnt te merken met tekenen/schrijven. Maar dat is wel gelijk flink prijzig.

Pagina: 1