Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stardust7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 07:27
Afbeeldingslocatie: https://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-tab-s3/images/galaxy-tab-s3_gallery_right-side_silver_s2.png

[YouTube: https://youtu.be/mBpoLjOzi04]

Specificaties
https://tweakers.net/pric...wifi-zwart/specificaties/

Eerste indruk.
Premium tablet met out of the box Android 7.0 en een fantastisch HDR-Amoled scherm. De 4:3 ratio zorgt wel voor de onvermijdelijke zwarte balken bij video materiaal. De glazen achterkant is een vingerafdrukmagneet. De Tab S3 is iets zwaarder dan de Tab S2 en de accu is iets gegroeid.

Book en Keyboard Cover.
De originele Samsung Book Cover voor de Tab S3 (niet bijgeleverd) is magnetisch en klikt niet meer vast in de tablet. Het is hiermee eenvoudig om de cover te bevestigen en te verwijderen. Zodra je de losse Keyboard Cover aanschaft, is er nog wat meer productiviteit uit te halen.

Ten opzichte van voorganger Tab S2.
De Tab S2 is in het dagelijks gebruik nog steeds rap. Bij gaming en zwaardere taken zijn de extra spierballen van de Tab S3 pas merkbaar. De Snapdragon 820 is niet de nieuwste soc, maar een stap voorwaarts ten opzichte van de Exynos 5433 van de eerste Tab S2. De Tab S3 beschikt nu over een blauw-licht filter. Het geluid is verbeterd met 4 speakers in plaats van 2. De speakers kunnen zich hierbij aan de stand van de tablet aanpassen. Een led-flitsertje naast de camera doet ook weer mee. De fysieke Home-knop hoeft niet meer ingedrukt te worden bij het ontgrendelen met je vingerafdruk. Het koppelen en opladen doe je met USB-C met ondersteuning voor Fast-Charge. De trilfunctie zit er deze keer ook weer in.

S-Pen.
Een S-Pen behoort nu tot de standaard uitrusting. Snel een aan(tekening) maken zonder het toestel te ontgrendelen is erg handig. Uitsluitend de keyboard-cover beschikt over een houder voor de S-pen. Zowel in de tablet als de Book Cover is er geen ruimte voor deze accessoire.

Kopen/opwaarderen?
De Tab S3 heeft een hoge introductie-prijs. Wil je echter het nieuwste van het nieuwste en één van de beste, zo niet beste Android-tablets van dit moment, dan is de keuze niet moeilijk.

[ Voor 205% gewijzigd door stardust7 op 07-05-2017 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stardust7
Zojuist de eerste software-update van 150MB binnen gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door stardust7 op 25-04-2017 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:33
Tevens ook de laatste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Hier ook. Ben wel tevreden over dit toestel. Kom van een iPad Pro, in combinatie met een iPhone 6s. Ben een paar maanden geleden geswitcht naar een S7 Edge dus het logische gevolg was van hetzelfde met de tablet te doen 😀
Het grootste verschil momenteel voor mij (buiten IOS vs Android) is het prachtige scherm, wat een verschil met de iPad Pro die er ineens heel flets uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
Nu nog een S8(+), zodat je niet met 2 verschillende laders/kabels hoeft op te laden. ;)
.. wacht wel tot de S9. Nog een jaartje of anderhalf af en toe de verkeerde oplaadkabel mee. 8)7

Het scherm zorgt er inderdaad voor dat je geen 'gewoon' LCD meer wil.

[ Voor 23% gewijzigd door stardust7 op 28-04-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
stardust7 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:55:
Nu nog een S8(+), zodat je niet met 2 verschillende laders/kabels hoeft op te laden. ;)
.. wacht wel tot de S9. Nog een jaartje of anderhalf af en toe de verkeerde oplaadkabel mee. 8)7

Het scherm zorgt er inderdaad voor dat je geen 'gewoon' LCD meer wil.
Heb zo een verloopstekkertje gekocht bij Coolblue. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
Ik heb deze tablet nu 2 dagen in huis, moet zeggen dat het een erg fijne en snelle tablet is.
Ik kom van een iPad 2, dus je kan begrijpen dat de stap enorm is na 6 jaar.

Heb ook maar gelijk een review geschreven:
productreview: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart review door yorroy

[ Voor 11% gewijzigd door yorroy op 26-05-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
Ik ben er ook nog steeds erg blij mee. Goeie review.
De achterkant vind ik ook erg glad.
Overweeg daarom om het design te verprutsen met een paar anti-slip stickers. :?
https://www.amazon.com/eg...ti-Slip-Kit/dp/B00XLZTVHE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 11:41
Hey jongens, ben van plan er ook 1 aan te schaffen, maar ik vroeg me af of de wifi een beetje goed is, want ik ben van plan veel twitch erop te streamen. Enig kans dat jullie een speedtest screenie kunnen maken misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Dat wil ik wel voor je doen, hoewel ik 1000mbit heb, heb ik geen 5ghz router. Dus ik kom niet hoger dan 40 Mbit.

Als je geluk hebt kan ik het vanmiddag ff voor je testen bij mijn ouders, die hebben wel AC router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
yorroy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:38:
Dat wil ik wel voor je doen, hoewel ik 1000mbit heb, heb ik geen 5ghz router. Dus ik kom niet hoger dan 40 Mbit.

Als je geluk hebt kan ik het vanmiddag ff voor je testen bij mijn ouders, die hebben wel AC router.
top! dat zou helemaal goed zijn. dankjewel alvast. het feit dat hij überhaupt 40Mbit haalt is iig al een goed teken. Is het een beetje stabiel verder? Want m'n tab 10.1 zakte soms bijv opeens naar 5Mbit of lager, en dan is een twitch stream dus elke 15-20 seconden aan t bufferen, drama :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
http://www.speedtest.net/my-result/a/2925810818

Speedtest met 100Mb/s Down/Up met Asus AC66U op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Vanishd schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:53:
Hier ook. Ben wel tevreden over dit toestel. Kom van een iPad Pro, in combinatie met een iPhone 6s. Ben een paar maanden geleden geswitcht naar een S7 Edge dus het logische gevolg was van hetzelfde met de tablet te doen 😀
Het grootste verschil momenteel voor mij (buiten IOS vs Android) is het prachtige scherm, wat een verschil met de iPad Pro die er ineens heel flets uitziet.
Als je verder vergelijkt met de iPad Pro, zijn er dan nog veel positieve of juist negatieve dingen die je opvallen?

Ik twijfel namelijk toch of ik de Samsung weer verkoop en er een iPad voor terug koop. Kan er toch nog niet helemaal aan wennen, ik zit misschien iets teveel in het Apple Eco systeem..

@zKsPOWERHOUSE ; helaas nog geen tijd gehad verder te testen, maar hierboven is een snelheid van 100mbps gehaald.

iemand interesse in een week oude Tab S3 voor 600,- ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®enas©ent
yorroy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:46:
[...]

Als je verder vergelijkt met de iPad Pro, zijn er dan nog veel positieve of juist negatieve dingen die je opvallen?

Ik twijfel namelijk toch of ik de Samsung weer verkoop en er een iPad voor terug koop. Kan er toch nog niet helemaal aan wennen, ik zit misschien iets teveel in het Apple Eco systeem..

@zKsPOWERHOUSE ; helaas nog geen tijd gehad verder te testen, maar hierboven is een snelheid van 100mbps gehaald.

Als hij pas een week oud is kan je hem gewoon nog retourneren :P moet je wel snel zijn :z

De iPad vond ik verder wel aardig, maar t gebrek aan een terugknop zorgde in teveel apps voor extra gedoe. Heb nog gekeken voor een beetje een decent work-around maar die was er niet. Ja, het was echt zo vervelend.

Oh en je kan er niet op torrenten, dat is ook vrij hinderlijk.
Nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
zKsPOWERHOUSE schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:06:
[...]

Oh en je kan er niet op torrenten, dat is ook vrij hinderlijk.
Solid Explorer: Met Webdav overal toegang tot je bestanden op je NAS of Cloud-dienst. In combinatie met MX-speler al je media afspelen openen en bewerken vanaf je NAS/Cloud-dienst.

FolderSync: Wanneer je graag zelf controle wil houden welke files waar gesynchroniseerd worden. In mijn geval foto's en documenten naar mijn NAS syncen. Oftewel, mijn eigen Clouddienst. Waarom een NAS hebben en vervolgens alles opslaan in de icloud/samsung cloud etc.?

Automate: Geautomatiseerde taken instellen bij bijvoorbeeld verbinding met Bluetooth apparaten. Wifi aan/uit zetten op basis van locatie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
yorroy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:46:
[...]

Ben ondertussen terug het hele Apple Eco systeem ingestapt ;) met mijn 6s plus en iPad pro.
Enkel mijn s3 heb ik behouden omdat ik die naast mijn Apple watch kan gebruiken. De rest (S7 edge en de Tab) liggen stof te happen in de kast... tot het moment dat ik terug eens wil veranderen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximaalski
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-04-2023
Goedemorgen. Wie heeft succesvol Samsung Pass aan de praat gekregen in de Tab S3? Op mijn S7 edge heb ik alle wachtwoorden in Samsung Pass staan. Echter op de tab s3 kan ik in het menu nergens samsung pass terugvinden. Ook is de samsung pass app nergens te downloaden. Samsung cloud is wel aanwezig en werkt. Alvast dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
Vanishd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Ben ondertussen terug het hele Apple Eco systeem ingestapt ;) met mijn 6s plus en iPad pro.
Enkel mijn s3 heb ik behouden omdat ik die naast mijn Apple watch kan gebruiken. De rest (S7 edge en de Tab) liggen stof te happen in de kast... tot het moment dat ik terug eens wil veranderen 8)
Gefeliciteerd. :)
Whatever works for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardust7
maximaalski schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:52:
Goedemorgen. Wie heeft succesvol Samsung Pass aan de praat gekregen in de Tab S3? Op mijn S7 edge heb ik alle wachtwoorden in Samsung Pass staan. Echter op de tab s3 kan ik in het menu nergens samsung pass terugvinden. Ook is de samsung pass app nergens te downloaden. Samsung cloud is wel aanwezig en werkt. Alvast dank voor jullie reactie.
Je kan hier Samsung Pass los downloaden. Totdat deze standaard meegeleverd wordt in een volgende update!

http://www.apkmirror.com/?post_type=app_release&searchtype=apk&s=samsung+pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximaalski
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-04-2023
Cool. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er een verschil tussen deze 2 tablets?

Tab S3 New 9,7
https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002015-H2IQI2LS2FHHW

en Tab S3 9,7
https://www.bol.com/nl/p/...65335281.1.5.ProductTitle

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stardust7
Tab S3 New 9,7
https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002015-H2IQI2LS2FHHW

SM-T820NZKALUX
Model bedoeld voor Luxemburg

SM-T820NZKAPHN
en Tab S3 9,7
https://www.bol.com/nl/p/...65335281.1.5.ProductTitle

Nederlandse uitvoering.

De laatste 3 letters van het artikelnummer geven het landnummer weer.
Het model is verder hetzelfde. De firmwares zijn verschillend op landniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-09 20:52
Kreeg net een firmware update met security patch van 1 juni binnen.Netjes.
Weet iemand trouwens of en waar de nibs voor de S pen bij te bestellen zijn. Die slijten best in een rap tempo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb eindelijk weer een fatsoenlijke router (Synology AC1900) dus heb ook maar eens ff de snelheid van de Tab S3 getest en ben behoorlijk verrast.

Ping: 6ms
Download: 385 mbps
Upload: 592 mbps

Hoe de upload zoveel hoger is als de download is me een raadsel, maar desalniettemin een behoorlijke snelheid.

Overigens heb ik het nog even aangekeken, maar na een maandje gebruik toch besloten de tablet weer weg te doen. Ik mis toch de manier van bediening van Apple.
Iemand kopen? V&A aangeboden: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zwart

[ Voor 34% gewijzigd door yorroy op 03-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
Sinds deze week krijg je bij aankoop van de S3 een keyboard cadeau van Samsung. Dit maakt de tablet voor mij iets aantrekkelijker qua prijs. Iemand al ervaringen met deze keyboard cover?

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Net 2 dagen mijn tablet binnen. Eerste indruk is super tablet, ben benieuwd hoe het de komende week gaat. Moet als noteblok mee vergaderingen in ipv papier of laptop. Over 3 weken vakantie als ebook reader. Dus we zullen zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Nu ook aan het testen op mijn nieuwe tablet. Tot nu toe heel tevreden!!

Wel een vraag, kan ik veilig een adapter van micro USB naar USB c aanschaffen? Met name op het werk is dit handig. Of weet iemand een goed adressen voor extra USB c kabels?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
SpaceMarine schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:51:
Nu ook aan het testen op mijn nieuwe tablet. Tot nu toe heel tevreden!!

Wel een vraag, kan ik veilig een adapter van micro USB naar USB c aanschaffen? Met name op het werk is dit handig. Of weet iemand een goed adressen voor extra USB c kabels?
Ja ik heb gewoon bij Ali een paar adapters gekocht en die werken allemaal prima (langzaam laden) ook een 2tal kabes USB bestelt van 3 meter voor 3 dollar en die werk prima.

• packfrenk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:34
Iemand al Netflix in UHD aan de praat gekregen? Het lukt me maar niet en veel info is er niet te vinden op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 17:56

mambo No5

Bad Apple?

Ik ben sinds 2 weken ook een trotse eigenaar van de S3 en ben er vooralsnog behoorlijk tevreden over. De actie van het gratis toetsebord en een 10% kortingsactie van de mediamarkt hebben me uieindelijk over de streep getrokken om toch maar de portemonee open te trekken. De prijs vind ik nog steeds aan de forse kant, maar uiteindelijk heb ik mijzelf er maar overheen gezet aangezien ik het tablet vrijwel dagelijks mee neem de trein in én ik nu voor de prijs van het wifi-only model er een heb met 4g. Het toetsenborg heb ik gisteren al binnen gekregen; aanzienlijk sneller dan verwacht en daardoor nog mooi op tijd om mee te kunnen nemen op vakantie.

Qua ervaring is het tablet tot nu toe overwegend posistief, maar ben ik wel een aantal zaken aan gelopen die ik niet heel erg netjes vind voor een apperaat van deze prijsklasse. Te weten:
  • Het tablet had in het begin de neiging om spontaan te rebooten nadat Google Play applicatie's geupdate had. Ook had ik op een gegeven moment een probleem me het streamen van audio over Bluetooth (werkte niet), waarna ik het tablet een reboot gegeven had. Echter wilde het apperaat na de reboot niet meer opstarten; deze bleef het opstartlogo laten zien nadat ik het wachtvoor voor encryptie ingegeven had (ja; kromme zin, maar ik weet even niet hoe ik het beter kan omschirjven). Beiden zijn vooralsnog opgelost door het apperaat terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
  • Met het toetsenbord heb ik een probleem dat tijdens het tpen het om de haverklap voor kwam dat de cursor bij het indrukken van de spatiebalk terug ging naar een posistie voor het laatst getypte woord. Bijzonder iritant aangezien het toetsenbord daardoor amper bruikbaar was. Kennelijk is dit een probleem wat bij meerdere toetsenborden voorkomt en is waarschijnlijk een softwareprobleem; bij mij is dit vooralsnog opgelost door de spellngscontrole uit te zetten in de opties van het toetsenbord.
  • Het volume van de luidsprekers vind ik niet overdonderend hoog; wel klinken ze ronduit goed in een rustige omgeving als een huiskamer, maar even iets laten horen met het een en ander aan omgevingsgeluid wilt niet heel erg lekker. Voor de rest niet echt een prbleem, maar m'n telefoon (Huawei Mate 9) presteerd aanzienlijk beter op dit punt.
  • De S3 word geadverteerd met de wetenschap dat AKG betrokken is in de ontwikkeling van de speakers/audio; ik vind het in dat opzicht jammer dat men voor deze prijs niet een stel oordoppen van AKG mee levert.
Nogmaals; over de hele linie genomen ben ik behoorlijk tevreden met de S3, al vind ik wel dat Samsung nog aandacht mag besteden aan de software om de bovengenoemde bugs er uit te filteren. Qua bouwkwaliteit ben ik in ieder geval zeer zeker te spreken over de S3 als totaalpakket (notitie's maken met het pennetje ftw), helemaal in combinatie met een van de (met magneten te bevestigen) cases/sleeves die er te krijgen zijn. Het toetsenbordje tikt van zichelf ook lekker door, al moet ik er zelf nog wel een beetje aan wennen. :)

/edit: HDR heb ik zelf ook nog niet aan de praat gekregen.Netflix oondersteund het volgens mij ook nog niet in de app in Android, maar ook HDR demo's die ik elders gevonden heb op internet worden (voorzover ik kan zien uiteraard) niet afgespeeld in de videoapp of uberhaupt ondersteund.

[ Voor 4% gewijzigd door mambo No5 op 12-08-2017 16:50 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 13:57
Heeft iemand al ervaring met een glazen screen protector en de S Pen? Werkt dit nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Hehe eindelijk bericht van Samsung dat het Keyboard is verzonden!! Ben benieuwd :-)

PS Beste tablet ooit vind ik dit ding :-) Wat een juweeltje in gebruik.

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

blue13x schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:34:
Heeft iemand al ervaring met een glazen screen protector en de S Pen? Werkt dit nog goed?
Werkt prima voor mij. Geen negatieve invloed.

Survival of the W-est

• blue13x
Maak me wel zorgen dat de S8 elke maand een update krijgt met security updates, terwijl de Tab S3 al een tijdje geen heeft gekregen.

• blue13x
En er is een update....voegt netflix HDR toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Ik heb een nieuwe Staedtler Noris Digital S pen te koop voor wie interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is Disconnect Pro beschikbaar voor de Tab S3? Ik gebruik die app op mijn S7 sinds hij een keertje gratis was in de Galaxy Apps dinges... maar op de Tab staat hij niet tussen mijn apps in die Galaxy store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ik heb de tablet nu ook al enige tijd en ben er blij mee MAAR ik kan nog niet de modus vinden dat ik hem ook zakelijk goed kan gebruiken. Wie gebruikt de tablet nu ook al enige tijd en heeft tricks & tips om hem nog beter te laten worden.

Dus wat zijn goede tablet apps waarmee je zakelijk (maar ook prive) echt wat aan hebt en je productiviteit verhogen door het gebruik hiervan.

Ik gebruik nu apps als:
  • Evernote
  • Instapaper
  • IFTTT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:15
Heren,

Ik ben momenteel aan het kijken voor de aankoop van een tablet. Mijn eerste keuze was eigenlijk de Ipad apple 2017. Echter is het zo dat het niet hebben van USB mij wel stoort + het niet uitbreidbaar van het geheugen.

Daarom heb ik mijn oog laten vallen op deze tablet. Echter ben ik wel benieuwd hoeveel updates samsung nog zal voorzien naar de toekomst toe? Ik vind er echter niets over terug, dus hoop ik hier een antwoord op mijn vraag te krijgen.

• rikoos
Rubberen schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:20:
Heren,

Ik ben momenteel aan het kijken voor de aankoop van een tablet. Mijn eerste keuze was eigenlijk de Ipad apple 2017. Echter is het zo dat het niet hebben van USB mij wel stoort + het niet uitbreidbaar van het geheugen.

Daarom heb ik mijn oog laten vallen op deze tablet. Echter ben ik wel benieuwd hoeveel updates samsung nog zal voorzien naar de toekomst toe? Ik vind er echter niets over terug, dus hoop ik hier een antwoord op mijn vraag te krijgen.
Far out de beste tablet op de markt echter hoeveel updates is nu ONMOGELIJK om te weten want dat is niet te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

- youtube hdr
- android 8.0

wachten, wachten, en nog wat meer wachten zeker ? :|

nadien beklaag ik mij toch dat ik de s2 niet heb gekocht ... de s3 heeft echt zero meerwaarde, de stylus gebruik ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Eindelijk, gisteren was in het nieuws dat de langverwachte Oreo/Android 8.0 update voor de Tab S3 uitgerold wordt in de UK. Dan zal het binnenkort ook beschikbaar zijn voor de rest van Europa :-)

De eerste terugkoppelingen van gebruikers geven aan dat de performance verbeterd is naast de functionele veranderingen. _/-\o_

Ik ben heel benieuwd !

[ Voor 28% gewijzigd door Fred13 op 16-05-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
Hier draait de tab s3 al op oreo 8 uk versie.
Performance is inderdaad verbeterd en nu ook dolby atmos:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
yes, de update komt binnen op mijn Tab S3 !
Tab S3 lijkt nu sneller en werkt soepel. Top! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Fred13 op 25-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Fred13 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:01:
yes, de update komt binnen op mijn Tab S3 !
Tab S3 lijkt nu sneller en werkt soepel. Top! :)
welke heb jij
mijn is luxemburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
1475paul schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:54:
[...]

welke heb jij
mijn is luxemburg
Gewoon NL installatie en dan krijg je BRE2 of BRD7 image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Fred13 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Gewoon NL installatie en dan krijg je BRE2 of BRD7 image
Vreemd, ook PHN versie, geen update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:36
Hier sinds vandaag ook de bre2 update binnen. OTA. 1192 mb groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:37
Hallo,

Ik heb sinds kort een Tab S3 en zojuist ook de Andoid 8 update ontvangen. Ik heb deze tablet gekocht vooral vanwege het Amoled scherm en omdat ik in veel reviews heb gelezen dat hij erg goed als media viewer te gebruiken is.

Echter heb ik zodra ik de Netflix app gebruik ontzettend veel last van color banding. Zo erg zelfs dat het echt de pret van het kijken naar dit verder prima display verpest.

Ik heb dezelfde series, films ook getest op mijn TV en mijn S7 maar daar zie ik helemaal geen color banding waaruit ik opmaak dat het aan mijn tablet moet liggen.

Ik heb de verschillende kleuren modes al geprobeerd maar dat helpt niet. Scherm dimmen naar 50% of lager lost het ook niet op...

Heeft iemand hier ook last van en weet hiervoor eventueel een oplossing?

Hierbij een screenshot van hoe het eruit ziet gemaakt met mijn telefoon rechtstreeks van mijn tablet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2j3PXpX.jpg?1

[ Voor 8% gewijzigd door jjobar op 31-05-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Heb je toevallig de schermhelderheid erg laag staan of de functie Filter Blauw Licht aan staan? Die leveren bij mij ook behoorlijk wat banding op. Als ik de helderheid wat omhoog gooi en het blauw lichtfilter uit zet zie ik er weer niets van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:37
mambo No5 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:17:
Heb je toevallig de schermhelderheid erg laag staan of de functie Filter Blauw Licht aan staan? Die leveren bij mij ook behoorlijk wat banding op. Als ik de helderheid wat omhoog gooi en het blauw lichtfilter uit zet zie ik er weer niets van. :)
Ik heb verschillende helderheids instellingen bekeken. Normaal heb ik de schermhelderheid juist hoog staan om te kunnen genieten van dit mooie scherm. Ik heb zojuist gechecked dat mijn blauw lichtfilter en auto brightness uit staan.

Heeft iemand van jullie misschien ook Netflix en kan dit checken? Scene komt uit Designated Survivor, Season 2, Episode 6, "Two Ships", ongeveer rond 38:10, daar begint deze scene waar je dit zo goed kunt zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heeft iemand anders ook veel last van traagheid en dat de locatie detectie gewoon klote werkt sinds de update van Android 8?

Voor de update had ik dit nooit. Nu duurt het verbinden met mijn wifi netwerk super lang.

Dan de locatie detectie bijvoorbeeld voor de weer widget duurt echt 1 tot 2 minuten en dan kan ie de locatie 9 van de 10 keer nog niet eens vinden. In Android 7 had ik hier echt nooit last van.

Volgende heb ik al gedaan of geprobeerd:

- Factory reset tab s3
- Wipe Cache in recovery mode
- apps met locatie problemen de gegevens verwijderd
- netwerk instellingen resetten

Als ik de tab s3 opstart en deze dus niet direct met het wifi netwerk connect, dan staat de tijd altijd op 2:37 ongeacht hoe laat het werkelijk is. Dit heb ik ook al handmatig bij instellingen veranderd, wordt niet onthouden.

Tablet is ook traag vergeleken bij de vorige versie. Lijkt wel of ie 50 tot 75% trager is geworden. Apps installeren en dat soort dingen duurt gewoon echt lang. Laatste google play store versie en dergelijke is allemaal de nieuwste versie. Zijn dit gewoon bugs die iedereen heeft of ben ik de enige?

Ben absoluut niet blij met deze update! :(

Internet waar mee ik verbind is Ziggo. Modem van Ziggo is TC7200. Heb echter een eigen router, de TC7200 staat in bridge mode.

De router waarmee de tab s3 verbind is een Netgear R8000. Met de rest van de appraten geen problemen. Ook niet teveel apparaten die op hetzelfde moment verbinding maken. Verbindt soms de Tab s3 alleen met de r8000 en dan duurt het nog achterlijk lang. Geavanceerde wifi instellingen ook al gecheckt, staat op wifi altijd aan, maar je raad het al, na een poosje wegleggen van de tab, verbinding toch weer verbroken. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Nee, ik heb geen problemen. Ik heb ook Ziggo en een eigen router. Tab S3 lijkt even snel als met Android7.

De router reset al eens geprobeert?
Soms helpt het de hele keten stap voor stap te resetten. Beginnen met de modem. Eindigen met de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Fred13 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:38:
Nee, ik heb geen problemen. Ik heb ook Ziggo en een eigen router. Tab S3 lijkt even snel als met Android7.

De router reset al eens geprobeert?
Soms helpt het de hele keten stap voor stap te resetten. Beginnen met de modem. Eindigen met de tablet.
Bedoel je met resetten echt de modem en router naar fabrieksinstellingen terug zetten?

Heb afgelopen week diversen keren de stroom eraf gehad voor langere tijd ivm het onweer wat telkens voorspeld werd.

Dit heeft verder niets geholpen. Wat ik trouwens was vergeten te melden is dat het om een 5Ghz netwerk gaat. Straks is proberen op een 2.4 GHz netwerk proberen.

Maar dan zit ik nog steeds met dat geouwehoer dat de locatie niet goed gevonden kan worden. Krijg echt de melding kan niet gevonden worden en dan de keuze annuleren of opnieuw proberen. Dit is echter wel bij de weer widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
@Blueface, nee ik bedoel in eerste instantie niet helemaal terug naar fabrieksinstellingen maar gewoon een reset of even uitzetten, stekker er 1 minuut uit en dan weer aanzetten. Belangrijk is vaak dat je dit in volgorde van de keten afwerkt en een voor een doet. Het verschil zit vaak in kleine zaken.

Als je de stroom ervanaf hebt gehaald, hoe heb je de boel dan weer opgestart ? Gewoon stroom weer opgezet ?
Werkt het 2.4 GHz netwerk wel ?

Locatie heeft te maken met de GPS chip, als hij het vanuit de GPS satelieten niet kan bepalen dan kan hij gebruik maken van locatie informatie vanuit het netwerk. Vindt hij geen locatie informatie dan zou ik toch eens denken aan het resetten of terugzetten naar factory-installatie van het tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sorry voor de late reactie. Het probleem is al verholpen. Netgear stond op de dsf channel. Dit terug gezet naar normale band en probleem verholpen. Er is dus wel iets softwarematig gewijzigd. Voorheen geen last. Nou ja, het werkt weer.
Fred13 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:43:
@Blueface, nee ik bedoel in eerste instantie niet helemaal terug naar fabrieksinstellingen maar gewoon een reset of even uitzetten, stekker er 1 minuut uit en dan weer aanzetten. Belangrijk is vaak dat je dit in volgorde van de keten afwerkt en een voor een doet. Het verschil zit vaak in kleine zaken.

Als je de stroom ervanaf hebt gehaald, hoe heb je de boel dan weer opgestart ? Gewoon stroom weer opgezet ?
Werkt het 2.4 GHz netwerk wel ?

Locatie heeft te maken met de GPS chip, als hij het vanuit de GPS satelieten niet kan bepalen dan kan hij gebruik maken van locatie informatie vanuit het netwerk. Vindt hij geen locatie informatie dan zou ik toch eens denken aan het resetten of terugzetten naar factory-installatie van het tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:13
Samsung heeft nu een actie waarbij de aankoop van dit product een hoes met toetsenbord wordt geleverd ter waarde van E129.
Is dit nu een goed moment om de S3 te kopen, of kunnen we betere acties/kortingen verwachten in augustus/september wanneer de S4 aangekondigd zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
mcmd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:47:
Samsung heeft nu een actie waarbij de aankoop van dit product een hoes met toetsenbord wordt geleverd ter waarde van E129.
Is dit nu een goed moment om de S3 te kopen, of kunnen we betere acties/kortingen verwachten in augustus/september wanneer de S4 aangekondigd zal worden?
Vanwege o.a. deze reden heb ik hem vandaag aangeschaft. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg want ik loop nu al wel tegen een probleem op: Ik wil hem ook inzetten voor fotografie maar ik weet niet of dit eigenlijk wel gaat lukken.
Ik ben het namelijk een beetje zat om elke keer m'n laptop mee te moeten nemen om foto's vanaf de camera op op een SSD te zetten en de eerste selectie op de laptop te doen. Ik heb vaak meerdaagse trips, waarbij ik veel fotografeer. De TAB s3 leek me het uitgelezen instrument hiervoor: cardreadertje op de usb en 125gb microSD in de slot als buffer. De eerste selectie doen en vervolgens de selectie weer overzetten naar een externe SSD, ook weer aangesloten op de usb van de Tab S3. Mijn telefoon (Samsung Galaxy S8) doet dat wel.
Ik kom er alleen nu achter dat de Tab S3 de geheugenkaart van de camera (Nikon D750) helemaal niet herkent. Ik krijg gelijk de melding dat de kaart beschadigd is en ik de kaart moet formatteren, en dus foto's weg.
Is dit een bekend probleem? Is hier nog iets aan te tweaken? Anders gaat de tablet weer weg en komt er een Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Is dat niet gewoon een probleem met de cardreader? Tevens, in welk bestandssysteem is de kaart geformatteerd? Het kan zijn dat dat er een is die Android an sich niet herkent, kan je dat evt testen met (bijvoorbeeld) een Adroid smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuikKees
Thanks, maar op mijn S8 werkt het gewoon. Als ik daar het cardreadertje insteek met een SD card met foto's van de D750, herkent het apparaat het gewoon.

[ Voor 57% gewijzigd door DuikKees op 15-07-2018 22:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuikKees
Kleine update. Workaround gevonden.
Beschrijving voor het archief, misschien heeft iemand er ooit iets aan:

Op de een of andere manier slikt de TAB S3 geen geheugenkaarten die door een Nikon geformatteerd zijn in de camera. Als ik de kaart in Windows formatteer dan leest zowel de TAB S3 als Nikon de kaart.

Opgelost voor nu dus, maar het blijft vreemd dat bijvoorbeeld een Galaxy S8 hier geen problemen mee heeft.

Schijnt dat als ik de TAB root ik wel mogelijkheden heb om aanvullende drivers te installeren, maar daar heb ik nu nog even geen trek in (nog nooit gedaan, eerst maar eens inlezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 23:47

DaRoot

Some say...

mcmd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:47:
Deze reden en de € 100 cashback van de Mediamarkt t/m gisteren, heeft mij ook over de streep getrokken.
Tablet nu paar dagen in bezit, nog niet veel mee gewerkt.
Het scherm is wel fantastisch!
Ik kom zelf van een HTC Nexus 9, en kennelijk liep ik steeds meer tegen de limiet van een dualcore 2GB RAM tablet aan..
De keyboard cover wordt opgestuurd, maar voor die er is, zijn we wel op vakantie, dus ga wel eerst een andere hoes aanschaffen.
Iemand hier al ervaringen met 3rd party hoezen / covers?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ondertussen een Dux Ducis cover besteld, en kort daarna diverse horror verhalen gelezen over covers met magneten die de S-Pen functionaliteit om zeep helpen.
Helaas heeft deze hoes daar ook last van.. heb even snel getest, zodra de tablet uit de hoes is, reageert de pen weer goed.
Hoes gaat dus wel terug, nu op zoek naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-08 23:28
Vanwege bovenstaande actie (keycover) ook een Tab S3 aangeschaft. Ik zit op dit moment best diep in het Apple ecosysteem, maar vind de iPad 2018 zo erg tegenvallen. Mede dankzij de review(s) op Tweakers heb ik daarom besloten de Tab S3 aan te schaffen.

Wat mij opvalt t.o.v. Apple producten is dat er een klein beetje hapering in de tablet zit. Ook met het afspelen van bijv. een video op RTLXL etc. Gamen (Vainglory en Rollercoaster Tycoon).
Ik heb gisteren de "Veilige Map" verwijderd van de tablet en het apparaat opnieuw opgestart. Het lijkt erop dat dit dus een groot verschil maakt! Google Maps hapert niet meer en alles leek een stuk vloeiender en sneller. Ik snap sowieso het nut van 80% van die apps niet + je kunt ze niet verwijderen...
De frustratie van het Android tijdperk komen met dit soort dingen wel een beetje terug.
Zijn er nog meer zaken die ik kan aan- of uitzetten dat het apparaat sneller wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
De keyboard en 100 euro actie Mediamarkt waren voor mij ook de reden deze tablet aan te schaffen. Basisprijs vond ik veel te hoog, zeker toen hij net uitkwam. Wel erg tevreden over dit apparaat. Gelijk voor mijn dochter ook 1 gekocht zodat ze lekker kon tekenen op vakantie. De hoezen heb ik al gekregen van Samsung, de cashback is inmiddels al wel goedgekeurd, maar heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramdroid
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 20:59
Voor de zomer deze tablet aangeschaft. Ik ben niet echt fan van Samsung, maar vanwege het scherm en weinig concurrentie op de android tablet markt, en een mooie aanbieding ben ik toch overstag gegaan.
Wat ik met name doe is lekker op de bank netflixen.
Op een gegeven moment kreeg ik gedonderet de Netflix app, en heb ik deze verwijderd. Als ik nu Netflix op de play store zoek, kan ik deze niet meer daarvan downloaden, maar via Netflix website is wel een apk te vinden.
De laatste tijd heb ik echter last van spontane reboots. Het begint vaak met dat eerst de wifi problemen vertoont, wel connected, geen internet.
Soms helpt het even om de wifi uit en aan te zetten.
Echter is het super frustrerend, als je net lekker in een serie zit, het ineens stopt.
Gister was ik het zat en heb ik vloekend een Factory reset gedaan.
Na alles weer een beetje naar wens teruggezet te hebben begon het gelazer weer.
Via de Samsung community de tip gevonden om het apparaat in safe mode op te starten.
Dan gaat alles goed, maar kan ik niet doen wat ik wil: Netflix kijken.

Zijn er meer bezitters met dezelfde problemen? Is dit iets om aanspraak te maken op garantie?
Ik neig zelf om dit apparaat te verkopen en een Chromebook aan te schaffen...

• Fred13
bramdroid schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:09:
Voor de zomer deze tablet aangeschaft. Ik ben niet echt fan van Samsung, maar vanwege het scherm en weinig concurrentie op de android tablet markt, en een mooie aanbieding ben ik toch overstag gegaan.
Wat ik met name doe is lekker op de bank netflixen.
Op een gegeven moment kreeg ik gedonderet de Netflix app, en heb ik deze verwijderd. Als ik nu Netflix op de play store zoek, kan ik deze niet meer daarvan downloaden, maar via Netflix website is wel een apk te vinden.
De laatste tijd heb ik echter last van spontane reboots. Het begint vaak met dat eerst de wifi problemen vertoont, wel connected, geen internet.
Soms helpt het even om de wifi uit en aan te zetten.
Echter is het super frustrerend, als je net lekker in een serie zit, het ineens stopt.
Gister was ik het zat en heb ik vloekend een Factory reset gedaan.
Na alles weer een beetje naar wens teruggezet te hebben begon het gelazer weer.
Via de Samsung community de tip gevonden om het apparaat in safe mode op te starten.
Dan gaat alles goed, maar kan ik niet doen wat ik wil: Netflix kijken.

Zijn er meer bezitters met dezelfde problemen? Is dit iets om aanspraak te maken op garantie?
Ik neig zelf om dit apparaat te verkopen en een Chromebook aan te schaffen...
Ik heb mijn Samsung Tab S3 nu iets langer als 1 jaar maar herken dit probleem helemaal niet. Gelukkig heb ik ook nog niet de noodzaak gehad om een factory reset te doen. Hij draait goed en betrouwbaar voorzover ik zie. (ik ben wel geen Netflix gebruiker maar kjk wel af en toe een film op de tablet.)

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Ik heb er in het begin wel behoorlijk wat gedonder mee gehad qua software (vastlopen en vervolgens helemaal niet meer willen bootten). Na een aantal factory resets heb ik 'm voor reparatie aangeboden bij de MM waar ik heb gekocht had, deze hebben hem opgestuurd naar een reparatieservice, maar die heeft vervolgens niets kunnen vinden. Sindsdien is er niets meer aan de hand; wellicht dat ze er een nieuwe image op geïnstalleerd hebben, maar dat is voor de rest niet meer te controleren. Je zou daar dus eens naar kunnen informeren of daar mogelijkheden in te vinden zijn. Sowiso zou ik er mee terug gaan als je nog garantie hebt en het probleem neerleggen bij waar je 'm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sinds lange tijd is er weer eens een software update voor deze tablet. Gedownload OTA. Grootte is 347,00 mb. Geen change log. Laatste security patch is 1 augustus. Ik vindt persoonlijk dat deze tablet (sm-t820 wifi) slecht van software updates wordt voorzien. Met name de lange pauzes tussen de beveiligingupdates. Laatste van april en nu augustus. Loopt dus weer dikke maand achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

e.looijenga schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:32:
De keyboard en 100 euro actie Mediamarkt waren voor mij ook de reden deze tablet aan te schaffen. Basisprijs vond ik veel te hoog, zeker toen hij net uitkwam. Wel erg tevreden over dit apparaat. Gelijk voor mijn dochter ook 1 gekocht zodat ze lekker kon tekenen op vakantie. De hoezen heb ik al gekregen van Samsung, de cashback is inmiddels al wel goedgekeurd, maar heb ik nog niet gezien.
Heb jij inmiddels al iets gehoord over je cashback? Die van mij is door hun wel ontvangen, echter heb zelf nog geen geld gezien.
Ondertussen contact gehad met Samsung via FB, zij adviseerden mij om via Samsung@consumercare.info e.e.a. op te vragen.
Zij beweren nu doodleuk dat ik alleen de keyboard cover promo heb geregistreerd en ontvangen heb..
Gelukkig heb ik nog wat screenshots gemaakt van de mail die ik ontvangen heb én van de de MySamsung promo pagina, want van die laatste is de cashback actie ineens verdwenen, ook uit het archief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-08 17:37
DaRoot schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Heb jij inmiddels al iets gehoord over je cashback? Die van mij is door hun wel ontvangen, echter heb zelf nog geen geld gezien.
Ondertussen contact gehad met Samsung via FB, zij adviseerden mij om via Samsung@consumercare.info e.e.a. op te vragen.
Zij beweren nu doodleuk dat ik alleen de keyboard cover promo heb geregistreerd en ontvangen heb..
Gelukkig heb ik nog wat screenshots gemaakt van de mail die ik ontvangen heb én van de de MySamsung promo pagina, want van die laatste is de cashback actie ineens verdwenen, ook uit het archief..
Ik heb ze vorige week ontvangen, er was flink vertraging. Je kan het beste even via Facebook contact met ze zoeken, dat is er snel actie heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

e.looijenga schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:48:
[...]

Ik heb ze vorige week ontvangen, er was flink vertraging. Je kan het beste even via Facebook contact met ze zoeken, dat is er snel actie heb ik gemerkt.
Dat heb ik gedaan, zij zeggen dat ze de registratie niet ontvangen hebben, en geven aan contact op te nemen via mail.. dat gedaan, en die beweren: je hebt de keyboardcover ontvangen, en geen cashback aangevraagd..
notabene de mail meegestuurd..
Anyway, even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Er is sinds kort weer een update uit voor de tab S3. Beveilingsupdate van oktober. 287 mb groot. Voor de rest geen verschillen gemerkt. Deze was OTA beschikbaar. Heb het wifi model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Vandaag een beveiligsupdate binnen gekregen 👍

Update : dit is inderdaad de oktober beveiligingsupdate, iets verlaat......

[ Voor 42% gewijzigd door Fred13 op 19-12-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terra01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07-2024
*knip* Crossposten is niet toegestaan. Graag hier verder: Galaxy Tab S3 4k hdr streamen via Kodi?

[ Voor 63% gewijzigd door rens-br op 16-01-2019 17:43 ]

LG 77C9, LG UBK90, XBox One S, Minix U9-H, Marantz SR7012, JBL + Harman Kardon 5.1.4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GBpmOjBA8sdsLaF2pQlhCdLO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ijyp4Aoxmf7gZ8WNwSTyMgbu/thumb.jpg

De december security patch is beschikbaar voor de WiFi & LTE versie...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
henklbr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:00:
[Afbeelding][Afbeelding]

De december security patch is beschikbaar voor de WiFi & LTE versie...
Yep, ik heb de december update ook binnen.
Performance is gelijk gebleven, ik merk geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdourian
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 08:42
Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een Tab S3 aangeschaft maar sinds kort heb ik problemen met de wifi.
Beneden wil hij niet verbinden met de modem (verbonden maar geen internet, kan ip-adres niet vinden, verbinding blijven zoeken,....)
Als ik met de tablet naar boven ga waar een wifi-versterker hangt maakt hij onmiddellijk verbinding, kom ik weer de trap af valt het wifi weer weg.

Ik ben klant bij telenet maar kan op hun site niet direct iets vinden.

Iemand al ervaring dat je met een versterker kan verbinden maar niet met de modem zelf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Valdourian schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:34:
Hallo,

Enkele maanden geleden heb ik een Tab S3 aangeschaft maar sinds kort heb ik problemen met de wifi.
Beneden wil hij niet verbinden met de modem (verbonden maar geen internet, kan ip-adres niet vinden, verbinding blijven zoeken,....)
Als ik met de tablet naar boven ga waar een wifi-versterker hangt maakt hij onmiddellijk verbinding, kom ik weer de trap af valt het wifi weer weg.

Ik ben klant bij telenet maar kan op hun site niet direct iets vinden.

Iemand al ervaring dat je met een versterker kan verbinden maar niet met de modem zelf???
Ik neem aan dat je bedoeld dat je benenden een modem/wifi router combi hebt.
Wat bedoel je met kan geen IP adres vinden ? Heb je toevallig de versterker geinstalleerd als IP verdeler ?

Heb je ditzelfde probleem met andere apparaten zoals jouw telefoon of PC/laptop ?
Dus boven wel verbinding via de versterker en beneden geen wifi verbinding ?

Je zult even moeten controleren of de modem/router nog steeds als "DHCP server" enabled staat. Als dit niet aan staat deelt hij geen IP adressen meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Tab s3 android 9

Android 9 word bij mij vandaag voor het eerst als update aangeboden, ben 'm bij deze aan het downloaden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Hier wordt ie nou ook OTA aangeboden. Wel iets kleiner bestand , namelijk 1254,53 mb. Ben hem nu aan het installeren. Daarna fabrieksreset. Dan maar is kijken hoe deze software bevalt.

• Fred13
Ik heb hem vaqndaag ook gedownload en geinstalleerd. Soepel verlopen. Het lijkt of de tablet iets betere performance heeft. De iconen zijn anders en nog wat kleine verschillen.

Toevoeging :
Ik zie nergens de instelling voor gesture support die de drie knoppen kan vervangen in Android 9. Heeft Samsung deze niet meegenomen in on ze update ?
Of heb ik slecht gekeken ?
Heeft iemand deze instelling wel gevonden ?

[ Voor 40% gewijzigd door Fred13 op 19-09-2019 21:58 ]

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:32
Sinds een paar dagen ook Android 9 via OTA geïnstalleerd. Sindsdien hoge pings en packet loss. Zeer irritant met gamen.
Hebben hier meer tweakers last van?

[update]
Heb inmiddels de tablet een volledige reset gegeven. Dit heeft de problemen verholpen.

[ Voor 24% gewijzigd door goechel op 01-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:48
Zou iemand hier het type/model nr van de origineel S3 lader kunnen posten?

Had hem zelf 2e hands overgenomen en kreeg daar een random oplader bij, maar wil kijken of ik een ander/origineel aan zal schaffen.

Is het dezelfde als bij de S8/SS9 etc telefoons zit? 15W (EP-TA20) danwel 25W (EP-TA30)?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

m0ridin schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:12:
Zou iemand hier het type/model nr van de origineel S3 lader kunnen posten?

Had hem zelf 2e hands overgenomen en kreeg daar een random oplader bij, maar wil kijken of ik een ander/origineel aan zal schaffen.

Is het dezelfde als bij de S8/SS9 etc telefoons zit? 15W (EP-TA20) danwel 25W (EP-TA30)?.
Ik heb er toen een EP-TA20EWE bij gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:48
mambo No5 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:00:
[...]

Ik heb er toen een EP-TA20EWE bij gekregen. :)
Top, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrmkolpa
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-07 15:48
In januari 2018 heb ik een Tab S3 gekocht voor de 'volle mep' van net onder de €600.
Na net een maand ontstond er er haarscheur diagonaal over het scherm, vermoedelijk door licht torderen in voorvak van koffer... jaamer: geen verzekering afgesloten :(. Tot zo ver dikke bult, eigen schuld.
Maar 22 september 2019, dus 1,5 jr na aanschaf, stopte Samsung met updaten van de Tab S3... de laatste beveilingingspatch dateert van 1 augustus 2019.
Inmiddels staat de Tab S3 in de category 'Other 'Regular Security Updates'... dat kan dus erg lang duren.

Iemand een suggestie hoe we Samsung kunnen bewegen op modellen die nog voor de volle prijs verkopen nog enige redelijke update termijn te geven?

Groet, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Wat updates betreft; ik heb vrij recent nog een update met de veiligheidspatches van Maart 2020 gekregen. Een versieverhoging zal er inderdaad wel niet meer in zitten, maar patches komen vooralsnog nog wel gewoon door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heb sinds vandaag pas de update beveiliging update van maart gekregen. Wel apart dat het zo lang duurt. Aangezien de persoon boven mij heb al in april heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
Als het goed is komen de updates eenmaal per 3 maanden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze tablet is zwaar tegen gevallen met name voor presenteren van foto's. Daarbij is het niet mogelijk om vanaf een usb-stick foto's in serie te presenteren. Alle foto's moeten eerst in het geheugen van de tablet worden geplaatst om dat mogelijk te maken. Ook de aansluiting onderaan de tablet is bijzonder hinderlijk die had aan de zijkant moeten zitten.
Het sorteren van foto's in de foto app van Samsung is een complete ramp Het is niet mogelijk de foto's in lijst gepresenteerd te krijgen alleen maar hele grote pictogrammen waarbij het sorteer de vreselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Je kan het overzicht in de thumbnailweergave in de app een beetje aanpassen door de pinchen; de grootte van de thumbnails kan je op die manier wat variëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:32

KL643

beeldaandemuur

Iemand een idee hoe ik Netflix werkend krijg op de Tab S3? Hij staat niet in de playstore de apk van Netflix werkt niet (not compatable with device). Is toch wel heel raar dat dit niet mogelijk is..

Vorige week hierover contact over gehad met Netflix. Aantal testjes doorlopen en door verwezen naar Samsung. Vandaag contact gehad met Samsung maar die verwijzen mij weer naar Netflix. Weer contact opgenomen met Netflix en deze keer iemand van de helpdesk die duidelijk op de verkeerde plek zit. "Wij plaatsen de app niet in de playstore" en "de playstore is niet ons platform" en "je bent bij ons op het verkeerde adres". Nou fijn, daar ben ik mee geholpen 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door KL643 op 31-08-2020 12:17 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

De Playstore is van Google, niet van Samsung; Samsung heeft de Galaxy Store en daar staat Netflix inderdaad niet op. Je moet in de Playstore zoeken, daar zou je Netflix gewoon moeten kunnen downloaden. :)
Ik kan de app in ieder geval gewoon installeren en vinden in de Playstore; zie ook
https://play.google.com/s...d=com.netflix.mediaclient als je 'm niet met een zoekopdracht kan vinden. :)

[ Voor 35% gewijzigd door mambo No5 op 31-08-2020 12:59 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

mambo No5 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:54:
De Playstore is van Google, niet van Samsung; Samsung heeft de Galaxy Store en daar staat Netflix inderdaad niet op. Je moet in de Playstore zoeken, daar zou je Netflix gewoon moeten kunnen downloaden. :)
Ik kan de app in ieder geval gewoon installeren en vinden in de Playstore; zie ook
https://play.google.com/s...d=com.netflix.mediaclient als je 'm niet met een zoekopdracht kan vinden. :)
Bedankt voor het antwoord, nu weet ik in ieder geval dat het wel moet werken op mijn Tab S. Alleen hij verschijnt nog steeds niet in de playstore. Als ik je link volg dan zie ik hem wel in de playstore alleen kan ik hem niet installeren....

Dit item werkt niet op je apparaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suwhKDEmvRYHSxtcujD7uwfMqLw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e9cbvxGqcbRxRia4WqUNdUB.jpg?f=fotoalbum_large

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Vreemd. Zeker als je de laatste softwareupdate er op hebt staan (android 9) zou dat gewoon moeten werken. Heb je je tablet al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

mambo No5 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:14:
Vreemd. Zeker als je de laatste softwareupdate er op hebt staan (android 9) zou dat gewoon moeten werken. Heb je je tablet al eens opnieuw opgestart?
Laatste software staat erop, 1 Maart 2020

Opnieuw opstarten werkt niet. Heb je ook de 4G versie?

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

KL643 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:22:
[...]

Laatste software staat erop, 1 Maart 2020

Opnieuw opstarten werkt niet. Heb je ook de 4G versie?
Jup, precies die. Welke versie van de Google Play Store draai je? (Play store -> instellingen en dan helemaal onderin) Op mijn device is dat 21.5.17-21. Check daarnaast even of ouderlijk toezicht wellicht aan staat, waardoor je bepaalde apps niet kan installeren.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

mambo No5 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Jup, precies die. Welke versie van de Google Play Store draai je? (Play store -> instellingen en dan helemaal onderin) Op mijn device is dat 21.5.17-21. Check daarnaast even of ouderlijk toezicht wellicht aan staat, waardoor je bepaalde apps niet kan installeren.. :)
Idem :)

Zie wel dat hij niet Play Protect certified is......

Opgelost :)

https://www.xda-developer...ertified-by-google-error/

Reboot na revovery, wipe cache en daarna verscheen hij in de playstore en kon ik hem installeren

Thanks @mambo No5 voor het meedenken en op het goede spoor brengen!

[ Voor 28% gewijzigd door KL643 op 31-08-2020 23:54 ]

beeldaandemuur

Pagina: 1 2 Laatste