Ik had (en nu weer heb) een SM-T825 (het LTE model) en sinds 2020 geen updates meer gehad van Samsung (wat zonde en beschamend is want het was geen goedkope tablet, nagegeven dat doet Apple echt beter).
Dus na een tijdje dat ding weer gevonden te hebben toch maar aan het kloten gegean met LineageOS om het weer op een recentere Android te krijgen - 12 dus.
Nou - dat was me een reis maar met stom doen en volhouden is het wel gelukt.
Net als de rest van internnet heb ik geen goede handleiding, ik krijg echt de indruk dat iedereen op XDA ook maar wat aankloot behalve de mensen die het dagelijks doen.
TIP: Zet alles eerst op een mini SD kaart
Hoe dan ook, voor wie 'm nog niet heeft weggegooid mijn 3 centen:
1) ODIN installeer je op je computer (wist iedereen behalve ik)
Odin3_v3.13.1
2) om in dev mode te komen moet je 5x op je firmwareversie klikken en dan heeeeeel snel je patroon swipen (op je tablet)
3) Via ODIN installeer je dan
twrp-3.6.0_9-0-gts3llte.img.tar (zo als geheel, dus als tar) via AP
4) her en der wis je wat - ik heb het proces zovaak doorlopen dat ik niet meer weet welke wis instelling is waar gebruikt heb.
5) Via VOL-/POWER/HOME kan je in TWRP komen, met de opmerking dat je ook gelijk bij de PASS install moet wijzigen naar VOL+/POWER/HOME ,,,, hoe vaak ik dat wel niet gedaan heb voor ik de juiste timing had, frustrerend ...
6) Dan kan je het LinageOS bestand selecteren
lineage-19.1-20220923-UNOFFICIAL-gts3llte.zip (ook niet uitpakken) in die TWRP.
Je kan ook dan de GAPPS
MindTheGapps-12.1.0-arm64-20220605_112439.zip installeren als tweede, dat ging bij mij eerst fout (boot bleef hangen en ik denk dat ik weet waarom).
7) Na een flash zonder gapps kon ik wel op het wifi en wat dingen instellen maar soit, je kan dan alleen browsen met de LinageOS browser en apps side loaden.

Dus heb ik op de een of andere manier (na wat resets en flashes) alsnog ook MindTheGapps-12.1.0-arm64-20220605_112439 kunnen laden en het was wat kwartiertjes googlen later dat ik erachter kwam waardoor het niet werkte (ik kon wel inloggen op google in de appstore maar daarna werkte niets).
Wat blijkt .... LineageOS moet je per app (en dat zijn er wat bij google) toegang geven tot van alles en nog wat, prima dicht getimmerd natuurlijk als je het weet, dus je moet die apps elk toegang geven tot internet....
Was het de moeite waard? Geen idee, mijn vriendin vond me vanavond niet te genieten, tot het wel gelukt was.
Dus het kan wel, maar ik weet niet zeker hoe het nog een keer te doen
Mocht je het willen proberen dan heb je in ieder geval de bestandsnamen die ik heb gebruikt in mijn poging.
En ja, de S-pen werkt prima!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar