Garmin lost problemen nauwkeurigheid GPS-smartwatches op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:48

Roozzz

Plus ultra

Topicstarter
nieuws: Garmin lost problemen nauwkeurigheid GPS-smartwatches op

Ik krijg wat jeuk van dit artikel. Allereerst, is dit niet ontzettend mosterd na de maaltijd? Het probleem en de oplossing waren 2 januari al bekend? Nu snap ik dat er niet/minimaal gewerkt wordt in het weekend, maar dit issue is domweg al de wereld uit.

Ten tweede vraag ik me af waarom de focus hier puur op Garmin ligt die het probleem oplost? Dit terwijl het probleem veroorzaakt is door de Sony chipset en tal van andere fabrikanten hier ook last van hebben/hadden. Zoals nota bene wordt opgemerkt in de laatste alinea door Garmin zelf...

Het artikel proeft voor mij als een persbericht van Garmin om goede sier te maken. Niet als een "neutraal" nieuwsartikel.

Daarnaast wordt in de tweede alinea verwezen naar Raymaker en Reddit, terwijl dit issue, de oorzaak en oplossing ook vroegtijdig besproken zijn op got. Net even jammer :>

En ik heb zojuist geleerd dat Garmin Belux daadwerkelijk de bedrijfsnaam is, die Garmin in België voert. Dat zette deze Hollander toch even op het verkeerde been :+

Ik kan de auteur klaarblijkelijk niet taggen; dus die is hier niet actief?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:20

kodak

FP ProMod
Het artikel lijkt me hoe dan ook relevant nieuws te brengen. Het laat zien hoe afhankelijk je kan zijn van online services om je dure apparatuur goed te kunnen gebruiken en terwijl je niet altijd service hoeft te verwachten.

Wat ik me wel afvraag is waarop de bewering dat het probleem zich ook zou voordoen in smartwatches van Suntoo en Polar op gebaseerd is. Want de bewering dat Garmin dat gezegd zou hebben blijkt niet uit de helpdeskpagina waarnaar het artikel verwijst. Kan het misschien zijn dat Garmin de bewering niet heeft gedaan maar dat het is overgenomen van blogger dcrainmaker en verwijzingen vanuit het reddit forum naar klachten van gebruikers van Suntoo?

De beweringen over Suntoo en Polar lijken daarbij heel mager (of zelfs niet gegeven). Zo geeft de blogger namelijk van andere merken van Garmin niet aan waaruit zou blijken dat daar klachten over zijn. Het gaat meer in op welke merken die sony chip gebruiken en er kennelijk last van kunnen hebben.
Er lijkt eigenlijk maar een verwijzing naar een klacht voor Suntoo te zijn (die helaas in een besloten forum lijkt te staan). Klachten over Polar lijken er zelfs niet aantoonbaar te zijn.

Het zou prettig zijn als Jay Stout of de redactie wat duidelijker kan zijn of het echt gaat om meer dan alleen problemen bij Garmin en waaruit dat zou blijken.