Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipLife
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-01-2021
Ik ben enkele jaarrekeningen aan het analyseren en zoek de omzet. Echter staat er geen getal bij. Is de brutomarge eventueel de omzet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bt2A6Xx.png

Hierbij een foto van wat ik bedoel

Hopelijk kan iemand helpen!

Alvast bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door RipLife op 04-01-2021 18:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
embed je plaatje even, zomaar op een link klikken zijn de meeste mensen niet zo happig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

Mystikal

It never hurts to help!

Omzet is niet per se noodzakelijk in een jaarrekening en dus daarom zie je het niet.

Het is niet hetzelfde.

Omzet - Kostprijs materialen = Marge

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipLife
Mystikal schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:34:
Omzet is niet per se noodzakelijk in een jaarrekening en dus daarom zie je het niet.

Het is niet hetzelfde.

Omzet - Kostprijs materialen = Marge
Ik zou het volgens mij dus moeten kunnen afleiden met de info op de screenshot. Ik weet echter niet over welke getallen het gaat...Kan je eventueel helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RipLife
Ernemmer schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:33:
embed je plaatje even, zomaar op een link klikken zijn de meeste mensen niet zo happig op.
Aangepast! bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

RipLife schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Ik zou het volgens mij dus moeten kunnen afleiden met de info op de screenshot. Ik weet echter niet over welke getallen het gaat...Kan je eventueel helpen?
Uit je screenshot kan je dit niet afleiden, nee.

Je kan dus niet zien of men 485.541 aan omzet had en geen kosten of misschien 10.485.541 omzet en 10.000.000 aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:01
Rekenmachine pakken en kijken welke posten een totaal vormen van andere.

Edit: ik heb ze al :) @RipLife Gearceerd is een totaal van de overig afgebeelde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTFaM0OgC6-h6JTAUEExfrXZYP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zY3Xyb4ktQvPUcxRmNIyVkVE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 81% gewijzigd door pennywiser op 04-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RipLife
pennywiser schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:39:

Edit: ik heb ze al :)
Het maakt me in de war, aangezien iemand zei dat het niet kon afgeleid worden uit de jaarrekening en jij ze al hebt :D

Edit: Dus de brutomarge is de omzet? Ik had dit opgezocht maar kwam nergens met een duidelijk antwoord daar op.

[ Voor 14% gewijzigd door RipLife op 04-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41

Haan

dotnetter

Edit: ik heb ze al :) @RipLife Gearceerd is een totaal van de overig afgebeelde.

[Afbeelding]
Ja duh, winst is opbrengst minus kosten, maar dat zegt nog steeds precies niets over de omzet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Haan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ja duh, winst is opbrengst minus kosten, maar dat zegt nog steeds precies niets over de omzet.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg ga rekenen en probeer te snappen wat er staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
RipLife schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Het maakt me in de war, aangezien iemand zei dat het niet kon afgeleid worden uit de jaarrekening en jij ze al hebt :D

Edit: Dus de brutomarge is de omzet? Ik had dit opgezocht maar kwam nergens met een duidelijk antwoord daar op.
Veel mensen denken vaak iets te weten en geven daardoor verkeerd advies, niks van aantrekken en zelf je onderzoek doen. (of via tweakers vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

[Afbeelding]
Waarom zou dit niet de 'omzet -/- inkoopwaarde van de omzet' kunnen zijn? Zeker omdat het bedrag op 'Brutomarge' staat en niet op 'omzet' lijkt me dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

RipLife schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Nee. Dat is net ook al gezegd. De marge is de marge, de omzet is de omzet. Er staat helemaal niks over wat er is ingekocht en wat er is verkocht. Het enige wat je weet is het verschil tussen die twee (de marge), en welke kosten er verder waren die niet met de productie te maken hadden. Ze beginnen met de Brutomarge, dan gaat alles wat daaronder staat (niet-productiegerelateerde kosten) eraf om uiteindelijk op het bedrijfsresultaat te komen, daarna komen belastingen kijken e.d. en ten slotte heb je de uiteindelijke winst. Het kan best zijn, zoals eerder gezegd, dat de omzet waar je naar op zoek bent van dit bedrijf 10 miljoen is, of 100 miljoen. Het enige waar je volgens mij wel redelijk veilig vanuit kan gaan is dat de omzet minimaal zo hoog is als de brutomarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DHH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:47:
[...]

Waarom zou dit niet de 'omzet -/- inkoopwaarde van de omzet' kunnen zijn? Zeker omdat het bedrag op 'Brutomarge' staat en niet op 'omzet' lijkt me dat mogelijk.
Nogmaals ik hang er geen naam aan, ik geef aan dat je met rekenen de boel kan doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Huiswerkopdrachten zijn nog steeds niet de bedoel, gister niet, vandaag niet en morgen ook niet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.