LG SPK8 | te korte speakerkabel welke kabels kan ik kopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-03 20:46
Mijn vraag:
Ik lees dat de speakerkabeltjes van de LG SPK8 speakers naar de receiver wat kort zijn. Ben dus op zoek naar wat langere speakerkabels. Welke soort speakerkabels kan ik als vervangend kopen? En waar moet ik op letten bij aanschaf van speakerkabels voor deze set zonder verlies van geluidskwaliteit? Ik heb ongeveer tussen de 8 en 10 meter kabel nodig.

Wat ik al gevonden heb:
Ik heb online gezien dat er verschillende Speakerkabels te koop zijn. Ik heb echter geen idee welke speakerkabel het beste is voor deze speaker set zonder geluidskwaliteit te verliezen.

(Ps. Ik weet dat het een draadloos systeem is. Echter zijn de 2 speakers met speakerkabels verbonden aan de receiver en de receiver is draadloos met de soundbar verbonden.)

[ Voor 15% gewijzigd door Gravano op 02-01-2021 15:01 ]

Beste antwoord (via Gravano op 02-01-2021 16:07)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:48

FeaR

In GoT we trust

Wat denk je wat LG levert bij een set als deze in deze (prijs)klasse? Dat zal 0,75 mm² CCA zijn (als het al CC is). Qua kabels is de sky de limit. Als je duizend euro kwijt wilt zijn kan dat zonder problemen. Of het het waard is zie Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Persoonlijk zou ik een simpele rol kabel van de Action of bouwmarkt halen. Scheelt dat LG niet werkt met custom stekkers dus elke kabel kan (tot het fysiek niet meer in de klem past maar 8 mm² is een beetje overdreven). Iets van 1,5 mm² OFC is meer dan genoeg en beter dan CCA (al zal je het verschil niet horen). Kabel is het laatste waar je je druk over moet maken. Speakers en akoestiek doen het meeste met het geluid.

* FeaR snapt kreten als "beste geluid mogelijk" niet echt in combinatie met dit soort sets

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 02-01-2021 16:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:12
Gewoon een rolletje cheap ass speaker kabel van de action of lokale bouwhandel. Gaat over een speakerset van net iets meer dan €100,- of mis ik iets?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
Cyriel85 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:55:
Gewoon een rolletje cheap ass speaker kabel van de action of lokale bouwhandel. Gaat over een speakerset van net iets meer dan €100,- of mis ik iets?
Cyriel85
Het gaat om de LG SPK8 dat zijn achter speakers voor de LG Soundbar om Dolby Surround sound te hebben. Ja klopt de speakers zijn iets boven de 100 euro. Ik wil het beste geluid mogelijk eruit halen maar heb wat langere Speakerdraad nodig en er zijn verschillen in bedrading en prijzen. Daardoor weet ik niet wat het beste past voor deze set.

[ Voor 27% gewijzigd door Gravano op 02-01-2021 15:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat denk je wat LG levert bij een set als deze in deze (prijs)klasse? Dat zal 0,75 mm² CCA zijn (als het al CC is). Qua kabels is de sky de limit. Als je duizend euro kwijt wilt zijn kan dat zonder problemen. Of het het waard is zie Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Persoonlijk zou ik een simpele rol kabel van de Action of bouwmarkt halen. Scheelt dat LG niet werkt met custom stekkers dus elke kabel kan (tot het fysiek niet meer in de klem past maar 8 mm² is een beetje overdreven). Iets van 1,5 mm² OFC is meer dan genoeg en beter dan CCA (al zal je het verschil niet horen). Kabel is het laatste waar je je druk over moet maken. Speakers en akoestiek doen het meeste met het geluid.

* FeaR snapt kreten als "beste geluid mogelijk" niet echt in combinatie met dit soort sets

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 02-01-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
FeaR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:56:
Wat denk je wat LG levert bij een set als deze in deze (prijs)klasse. Dat zal 0,75 mm² CCA zijn (als het al CC is) en niet veel meer. Qua kabels is de sky de limit. Als je duizend euro kwijt wilt zijn kan dat zonder problemen. Of het het waard is zie Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6. Persoonlijk zou ik een simpele rol kabel van de Action of bouwmarkt halen. Scheelt dat LG niet werkt met custom stekkers dus elke kabel kan. Iets van 1,5 mm² OFC is meer dan genoeg en beter dan CCA (al zal je het verschil niet horen). Kabel is het laatste waar je je druk over moet maken. Speakers en akoestiek doen het meeste met het geluid.

FeaR
Hmm...oke, 1,5 mm² OFC kabel. Ik denk dat ik het dan hiermee ga proberen. Op advies van u dan, tenzij iemand betere suggesties heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:56:
Dat zal 0,75 mm² CCA zijn (als het al CC is).
Wat verder gezocht en het is iets dikker. Althans, de Amerikaanse set wordt, volgens deze post met 16 of 18 AWG geleverd. Zit je (net) boven 1,0 mm². Met 1,5 mm² zit je dus semi gelijk, dikker is simpelweg niet nodig voor deze vermogens en afstanden. Neem je OFC wat in theorie beter is dan CCA en ook daar "win" je dan mee. Puur theorie want hoorbaar is dus een tweede. Ik blijf dus bij mijn antwoord maar de aanname van 0,75 mm² was niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravano
FeaR schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Wat verder gezocht en het is iets dikker. Althans, de Amerikaanse set wordt, volgens deze post met 16 of 18 AWG geleverd. Zit je (net) boven 1,0 mm². Met 1,5 mm² zit je dus semi gelijk, dikker is simpelweg niet nodig voor deze vermogens en afstanden. Neem je OFC wat in theorie beter is dan CCA en ook daar "win" je dan mee. Puur theorie want hoorbaar is dus een tweede. Ik blijf dus bij mijn antwoord maar de aanname van 0,75 mm² was niet juist.
FeaR
Oke, dank voor het verduidelijken. Ik ga op zoek naar een 1,5 mm² OFC geluidskabel van rond de 10 meter.
Pagina: 1