Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vcore100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Hoi,

Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de Eufy deurbel gekocht en wil mijn huidige bel (niet digitaal) blijven gebruiken. Door op de trafo aan te sluiten krijgt de Eufy ook continu stroom en hoef ik hem niet op te laden. De rode en blauwe draad van de oude bel heb ik verbonden met de Eufy maar de bel doet het niet. Die van de Eufy en van het basisstation doen het wel. Op de bestaande trafo staat 4-8V. Op de achterzijde van de Eufy deurbel staat 8-24V. Is de trafo misschien niet toereikend genoeg en de reden dat de bel het niet doet? Bedankt voor uw reactie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4MHdU4MC9pP7lOB2tvniOQIcUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuB08yz7ddtS7QBPw1FFNT2m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nFX-Fp48U7OGtA5F9AE_U7CF5v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWoyPTuAgWQjD7OnB97WVUOn.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 11:32
Wanneer je enkel de Eufy aansluit op je beltrafo, wordt deze dan wel bijgeladen?

Zelf gebruik ik de Eufy i.c.m. een Eaton-Holec NTF-S 1 (8V - 1A) probleemloos.
Geen idee of 0,5A (4W) voldoende is om deze bij te laden.

[ Voor 15% gewijzigd door FulmeN op 09-01-2021 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vcore100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-02-2022
Hi FulmeN,

Dank voor je reactie. Ik heb de Eufy op de bestaande trafo aangesloten. Op de app zag ik het icoontje (stekkertje) dat ie wordt bijgeladen/continu op stroom staat.
Ik heb inmiddels een andere trafo gekocht 8-24V. Moet hem nog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Ik heb een soortgelijke vraag: welke trafo heb je nu precies nodig? Ik kan hier nergens een handleiding over vinden.

Waar moet een trafo aan voldoen? Ik weet namelijk niet of de trafo in mijn huidige woning toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:55:
Ik heb een soortgelijke vraag: welke trafo heb je nu precies nodig? Ik kan hier nergens een handleiding over vinden.

Waar moet een trafo aan voldoen? Ik weet namelijk niet of de trafo in mijn huidige woning toereikend is.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Vcore100

Je moet minstens 8 Volt hebben. Je bestaande trafo was dus voldoende.

In de eufy app moet je in de settings de bel aanzetten.

[ Voor 98% gewijzigd door NaN op 19-06-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

8 volt. Handleiding is te vinden op Coolblue, daar kan je dat in lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door NaN op 19-06-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
NaN schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:30:
[...]

8 volt. Handleiding is te vinden op Coolblue, daar kan je dat in lezen.
Is 8 volt voldoende? Of moet het een 8-24V trafo zijn? Ben zelf namelijk niet zo thuis in dergelijke zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

turkeyhakan schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Is 8 volt voldoende? Of moet het een 8-24V trafo zijn? Ben zelf namelijk niet zo thuis in dergelijke zaken.
Ik heb een 8 volt voeding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVlpF2AxEg9wxAx40EQnEGbXeqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGrlLMDE9lEbC8dzmfpyHbIa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Werken alle functies even goed op 8v? Heb ook die trafo. Heb net de Eufy binnen gekregen, ik wist eigenlijk niet eens dat ie ook bedraad kon, lees het net in de handleiding 😎

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

NosferatuX schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:12:
Werken alle functies even goed op 8v? Heb ook die trafo. Heb net de Eufy binnen gekregen, ik wist eigenlijk niet eens dat ie ook bedraad kon, lees het net in de handleiding 😎
Wat bedoel je met funcies? Hij laadt alleen de accu op, wat je normaal zelf zou moeten doen via usb. Dus ja, alles werkt gewoon hetzelfde, behalve dat je hem lekker kan laten zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
superduper schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Wat bedoel je met funcies? Hij laadt alleen de accu op, wat je normaal zelf zou moeten doen via usb. Dus ja, alles werkt gewoon hetzelfde, behalve dat je hem lekker kan laten zitten,
Ja ik bedoelde meer of die 8v voldoende is om hem niet leeg te laten lopen bij bv continue gebruik. Dus dat bij wijze van spreken alle functies in gebruik zijn en de accu niet leeg loopt.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

NosferatuX schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 21:00:
[...]

Ja ik bedoelde meer of die 8v voldoende is om hem niet leeg te laten lopen bij bv continue gebruik. Dus dat bij wijze van spreken alle functies in gebruik zijn en de accu niet leeg loopt.
Heb je zulke actieve buurkindertjes die de hele tijd belletje trekken en kiekeboe spelen met je bel?? zou echt voldoende moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
De reden maakt helemaal niks uit en staat los van de vraag maar goed je weet het dus gewoon niet, maakt ook niet uit ik probeer het wel uit 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foodlovers
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-05 11:22
Op de foto zie ik een trafo van 4 8volt. deze heb ik ook. de bedrading aan de bovenkant geeft aan dat de buitenste van de 4 aansluitingen gebruikt zijn. Dit geeft aan dat 8volt geleverd wordt.
het enige wat mis kan zijn is het Ampere van 0,5
Als in je telefoonscherm wel het stekker icoon er is, wordt de bel opgeladen. M.i. moet dit voldoende zijn, omdat een opgeladen bel 6maanden mee moet gaan.
Pagina: 1